Ismail Aissati

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jul 17, 2008 9:59 am

Het Fok-forum is ook weer de moeite waard, met DAM in de hoofdrol. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jul 17, 2008 10:06 am

Zielige vertoning wordt zoiets. Ik vind het altijd sneu om te concluderen dat een jongen er niet zoveel meer van kan als een concurrent interesse toont.

Mocht Aissati komen, dan mag Perez ook per direct weg. Je moet er trouwens niet aan denken dat Lindgren én Gabri tegen een schorsing/blessure aan lopen. Dan worden het allemaal weer vlieggewichten, hoor. Het is sowieso allemaal wat aan de krappe kant, maar goed.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 17, 2008 10:15 am

Peter schreef:Mocht Aissati komen, dan mag Perez ook per direct weg.
Mag van mij nu al. :headbang.gif: :neutral.gif:

Je moet er trouwens niet aan denken dat Lindgren én Gabri tegen een schorsing/blessure aan lopen. Dan worden het allemaal weer vlieggewichten, hoor. Het is sowieso allemaal wat aan de krappe kant, maar goed.
Misschien net genoeg voor de eredivisie. Maar goed dat we geen CL spelen.
Het stinkt aan alle kanten!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do jul 17, 2008 10:22 am

verbazend dat een lightweight wisselspeler van Psv nu als saviour en opvolger van Sneijder uitgeroept word...

is dat baseert op zelfde kennis waarop MvB word uitgeroept als top coach, manager en reformer... of dezelfd wishful thinking?

anyway... waarom we horen zo weinig over die veel nodige defenders???
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Nihad

Bericht door Nihad » do jul 17, 2008 10:22 am

Wat een gezeik weer. :excited.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

peter

Bericht door peter » do jul 17, 2008 10:24 am

Nihad schreef:Wat een gezeik weer. :excited.gif:
Hoe bedoel je? Aissati is een kwaliteitsinjectie, maar je moet wel goed kijken of je nu niet nog wat extra's kan gaan doen. Aissati op '10' met daarachter Lindgren en Gabri/Siem is broos. Vergeet niet dat je voorin ook twee primadonna's hebt rondlopen die bij balbezit weinig tot niets doen.

Nihad

Bericht door Nihad » do jul 17, 2008 10:28 am

Maar Ajax kan geen 10 nieuwe spelers kopen. We hebben het hier niet over AC Milan. Ik ben al dolblij met een speler als Aissati en Suljemani.

Ajax kan volgens sommige hier werkelijk niks goeds doen. Als we dalijk toch 2 verdedigers aantrekken dan staan hier weer mensen te blerren voor een nieuwe keeper of weet ik wat.

Doodvermoeiend. :excited.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jul 17, 2008 10:32 am

Jansma schreef:verbazend dat een lightweight wisselspeler van Psv nu als saviour en opvolger van Sneijder uitgeroept word...

is dat baseert op zelfde kennis waarop MvB word uitgeroept als top coach, manager en reformer... of dezelfd wishful thinking?
Helemaal niet als saviour, gewoon als goede speler. Grappig trouwens dat geen kans onbenut wordt gelaten om de scouting van Ajax af te zeiken, maar dat men tegelijkertijd niets dan gearriveerde spelers eist.

peter

Bericht door peter » do jul 17, 2008 10:34 am

Haha, het zegt meer wat over de failliete toestand die er nu is. Vergeet niet dat we 2 maanden geleden nog schreeuwden om een verdedigende middenvelder he. Marco zou niet met de punt naar voren spelen, maar het aantrekken van Aissati doet de boel toch even omgooien. Tuurlijk moet je een kans als dze nooit en te nimmer laten liggen, maar je moet je selectie nu wel iets aanpassen nog.

Die twee verdedigers ga ik al van uit. Als die niet komen dan is dat een grove schande.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 17, 2008 10:34 am

Nihad schreef:Maar Ajax kan geen 10 nieuwe spelers kopen. We hebben het hier niet over AC Milan. Ik ben al dolblij met een speler als Aissati en Suljemani.

Ajax kan volgens sommige hier werkelijk niks goeds doen. Als we dalijk toch 2 verdedigers aantrekken dan staan hier weer mensen te blerren voor een nieuwe keeper of weet ik wat.

Doodvermoeiend. :excited.gif:
Maar wil je dan net doen alsof het in de verdediging en op het middenveld allemaal wel goed zit? Daar zat vorig seizoen toch echt ons grootste probleem.

De spelers die we nu binnenhalen kunnen zeker ballen en ik ben ook wel blij met hun komst. Maar je zult toch ook echt aan de verdedigende taken moeten denken. Moet je eens kijken hoe mager de bezetting op die posities is. Je hebt nu eenmaal niet altijd de bal in je bezit. Verdedigen is ook een onderdeel van het spel.
Nil volentibus arduum

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jul 17, 2008 10:38 am

Maar je koopt geen linies, je koopt spelers. Dan vind ik het niet meer dan logisch dat je kijkt naar waar je zwakste spelers rondlopen. Imo was dat op linksbuiten en achter de spits.
Nu komt het hart van de verdediging aan de beurt, en ik ben ervan overtuigd dat er ook daar minstens één prima speler bijkomt.

Nihad

Bericht door Nihad » do jul 17, 2008 10:39 am

Natuurlijk moet er een verdediger erbij, maar hier wordt alweer geklaagd over de half posities op het middenveld terwijl al duidelijk was dat Ajax maar 1 speler ging aan trekken voor het middenveld.

Op een gegeven moment moet je de selectie accepteren zoals hij is. De enige keer dat we een selectie zonder zwakke plekken hadden was in 1995 misschien. :excited.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 17, 2008 10:41 am

Ik ben er ook van overtuigd dat ze achterin nog wat gaan doen hoor. De eventuele transfer van Aissati lijkt me meer door de omstandigheden ingegeven. We hebben nu de kans om een talent binnen te halen en dus doen we dat.

Dat doet niets af aan de behoefte voor verdedigende versterkingen.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 17, 2008 10:41 am

Marillion schreef:Maar wil je dan net doen alsof het in de verdediging en op het middenveld allemaal wel goed zit? Daar zat vorig seizoen toch echt ons grootste probleem.
Inderdaad, dat blijf ik zeggen, al noemt het hele forum mij een azijnzeiker. Achterin hebben we weinig kwaliteit en onze verdedigers vullen elkaar niet aan. Je mag niet al je hoop vestigen op de terugkeer van een talent dat een wedstrijd of vijftien op het hoogste niveau in de benen heeft. En ik welke staat komt Vermaelen terug van de OS? Is hij dan nog heel of heeft hij al te veel gespeeld?

Een ander probleem is het gebrek aan leiders in deze selectie. Wie trekt de kar? Wie zet iets recht in het veld? Ik zie alleen individualisten, talenten en meelopers.

Alexander

Bericht door Alexander » do jul 17, 2008 11:00 am

Aissati voor een miljoentje of 4 is gewoon een geweldige versterking en daarbij absoluut niet duur. Met 1 goede verdediger erbij komen we al heel erg ver!

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 17, 2008 11:03 am

Chivu? :ajaxsmiley.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » do jul 17, 2008 11:03 am

Bijvoorbeeld...

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 17, 2008 11:03 am

Nee, een speler die in de mandekking kan spelen. Sterk in de lucht, hard in de duels. Dat type.

Baseman

Bericht door Baseman » do jul 17, 2008 11:22 am

Jöhnk schreef:Dan vind ik het niet meer dan logisch dat je kijkt naar waar je zwakste spelers rondlopen. Imo was dat op linksbuiten en achter de spits.
Want Ajax scoorde zo weinig ?
Natuurlijk kan Aissati een goede aankoop zijn, helemaal voor die paar miljoen. Maar echt nodig heeft Ajax hem niet, het probleem zat hem vorig jaar namelijk in de ongeveer 2 tegendoelpunten die Ajax iedere wedstrijd tegen kreeg. En daar verandert de komst van Sulejmani en Aissati erg weinig aan...

In mijn ogen heeft Ajax een verdedigende middenvelder, een linksback en minimaal 1 CV nodig. Aankopen die nog niet zijn gedaan.
En van mij mag dat zo blijven :wink.gif:

PS: Daarom vind ik het ook vreemd dat Ajax Pieters niet heeft gekocht. Ik ben erg blij dat hij naar PSV is gekomen, een Nederlands talent dat al veel goede dingen heeft laten zien op een verder onderbezette positie in het Nederlandse voetbal.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jul 17, 2008 11:29 am

Scorebordjournalistiek.

Rommedahl en Perez waren gewoon waardeloos. Dat heeft iedereen kunnen zien die Ajax volgt. Vermaelen en Heitinga waren slecht en Vertonghen en Gabri matig. In die volgorde zou ik werken.

Jesse

Bericht door Jesse » do jul 17, 2008 11:30 am

Wat zou er nu eigenlijk met Urby gebeuren? Wordt die weer linksback? Of gaat hij de bank warm houden?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Baseman

Bericht door Baseman » do jul 17, 2008 11:31 am

Jöhnk schreef:Scorebordjournalistiek.
:drecul.gif:
Kom op zeg, wat een onzin.

Een team is veel meer dan een optelsom van de individuen, moet ik je dat nog uitleggen ?

Jesse

Bericht door Jesse » do jul 17, 2008 11:31 am

Ik vond Vertonghen degelijk en soms vrij sterk spelen. Beter dan bijvoorbeeld een Urby.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jul 17, 2008 11:32 am

Baseman schreef:

Een team is veel meer dan een optelsom van de individuen, moet ik je dat nog uitleggen ?
En het aantal tegendoelpunten is meer dan de verdediging alleen en het aantal doelpunten voor is meer dan de aanval alleen. Moet ik dat uitleggen?

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 17, 2008 11:34 am

Baseman schreef:

Daarom hoeft het niet altijd aan de verdediging te liggen. Tuurlijk mag die ook gepimped worden maar we waren aanvallend zo dramatisch en machteloos dat teams tegen Ajax gewoon durfden te aanvallen...
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie