Jurgen Colin

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo apr 09, 2008 8:15 pm

Als die jongen straks het niveau heeft van een degelijke mandekker is hij ons probleem niet. Dat type speler komt altijd van pas. In zijn laatste optredens was het al beter dan in het begin. Verwacht van Colin niet dat hij Ajax sterker maakt. Maar in een fatsoenlijk functionerend elftal kan hij best meekomen.

Het gaat pas mis wanneer we niet ook een paar echte versterkingen halen waarmee het elftal op een aantal posities duidelijk beter kan worden.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 09, 2008 11:03 pm

Toppie schreef:Nou als dit het toonbeeld wordt voor de nieuwe selectie kunnen we beter 3 jaar overslaan :tranen.gif:
Zij gaan dus opnieuw het wiel uitvinden.

HtC heeft die jongen meegemaakt bij NAC en zag wel iets in hem. Ik denk dat hij talent heeft. De vraag is of het er ooit nog uitkomt. Hij speelt al een jaartje of vijf onder zijn niveau.

Colin smacht naar volgend seizoen

AMSTERDAM - Zondagmiddag, 73ste minuut, Ajax-De Graafschap. Wie goed luisterde, kon zijn oren amper geloven. Er werd gejuicht voor een van de meest verguisde Ajacieden van dit seizoen.
Het meest luidruchtige vak in de Arena leek hem voorzichtig zijn zonden te hebben vergeven en open te staan voor een tweede kans. Colin was immers in de eerste competitiehelft de zondebok van Ajax, de verpersoonlijking van al het Amsterdamse leed. De geboren Utrechter werd als hoofdverantwoordelijke gezien voor de Europese blamage in de voorronde van de Champions League, toen Ajax het hoofd boog voor Slavia Praag.

Ook Colins weifelende optredens in de eredivisie maakten zijn positie er in de loop van het seizoen niet beter op. Zelfs als zijn naam werd omgeroepen als een van de wisselspelers van die middag, brak er een hels fluitconcert los. Colin was het ultieme brevet van onvermogen van de scouting van Ajax, zo oordeelden de eigen fans.

Hij verdedigde onzeker en weinig meedogenloos, zo was bijvoorbeeld maanden later - het was vlak voor kerst - nog een keer te zien in Rotterdam. In de eerste minuten tegen Excelsior ging hij gruwelijk in de fout, waardoor de rode lantaarndrager uiteindelijk voor een historisch feit zorgde. De nietige Kralingers wonnen voor het eerst in de geschiedenis van het grote Ajax.

En toch mag Colin blijven. Marco van Basten, volgend voetbaljaar coach van Ajax, verleidde hem met een nieuw contract om nog twee jaar in de hoofdstad te blijven. ,,Voor mij is dit alleen maar goed," aldus Colin. ,,Ik heb een moeilijk jaar achter de rug, maar volgend seizoen wordt alles anders. Ik krijg eindelijk te maken met een trainer die vertrouwen in me heeft."

Colin ging akkoord met de nieuwe verbintenis terwijl op hetzelfde moment John Heitinga bekendmaakte volgend seizoen te verhuizen naar Atlético Madrid. De Ajax-fans op internet wisten die dag niet waar ze het moesten zoeken. Het vertrek van boegbeeld Heitinga, bezig aan een sterk seizoen, was al erg. Maar dat Colin toch niet weg werd gesaneerd, vond de kritische aanhang nog erger, zo was soms in ranzig (en vaak slecht gespeld) Nederlands te lezen.

Die reacties heeft Colin niet gelezen. ,,Ik heb vooral telefoontjes en sms'jes van familie en vrienden gehad,'' zei hij. ,,En die deden me goed. Iedereen was blij voor me."

Colin streek in 2007 transfervrij neer in Amsterdam. Vaak werd hij weggehoond, maar inmiddels kijkt hij weer met vertrouwen naar de toekomst. ,,Het seizoen duurt niet lang meer. Nog twee wedstrijden bikkelen, dan de play-offs en op naar volgend seizoen. Hoe ik me voel? Ach, als je speelt, ben je veel fitter. Nu ik zo weinig speel, voel je de pijntjes veel meer. Dus echt lekker voel ik me niet. Of ik meer zin heb in het volgende seizoen dan in de laatste maand? Haha, zou kunnen. Ik stond wel een beetje verbaasd dat ik kon bijtekenen, maar de nieuwe trainer ziet het toch in me zitten. Dat doet me goed, dat heb ik nodig. Ik heb nog niet met hem gesproken, maar dat komt wel. Ik heb er zin in."
AD
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 10, 2008 9:21 am

Ten Cate haalt die lamlul op uit de amateurdivisie van Engeland en hij beweert doodleuk dat TC geen vertrouwen in hem had
IK GELOOF!!!!!!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do apr 10, 2008 10:33 am

Omdat hij niet in de basis stond wil niet zeggen dat TC geen vertrouwen in hem had... maar het wilde alleen maar zeggen dat hij daadwerkelijk niet goed voetbalde. Ik vind het een vreselijke speler... en daar gaat (denk ik) volgend jaar niets aan veranderen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 10, 2008 7:14 pm

Dit lijkt me de eerste mispeer van MVB. Als het daarbij blijft, is het goed. :smallgrin.gif:

Zijn voorgangers hebben laten zien hoe je niet moet inkopen, hopelijk houdt MVB die lijn niet in stand.

Baseman

Bericht door Baseman » vr apr 11, 2008 8:48 am

Rishi schreef:Ten Cate haalt die lamlul op uit de amateurdivisie van Engeland en hij beweert doodleuk dat TC geen vertrouwen in hem had
Welkom in de wondere wereld van Colin !
Iemand die op zijn 19e zegt dat hij niet 100% hoeft te trainen omdat hij op dat moment basisspeler is, die is mentaal absoluut niet geschikt voor topvoetbal. Hij mocht niet voor niets vertrekken bij PSV, dat lag niet aan zijn talent (want dat had hij wel degelijk).

999

Bericht door 999 » za apr 26, 2008 7:07 am

JURGEN COLIN voetballer

In de zomer van 2007 was Jurgen Colin als een kind zo blij.

Hij kon naar Ajax, de club waar hij altijd van droomde, zelfs toen hij twaalf jaar bij PSV speelde. De traditie en cultuur, het shirt en het voetbal; hij vond het allemaal magisch. Maar inmiddels weet hij: „Dat is alleen de buitenkant.”

Het is een understatement om te stellen dat hij geen makkelijk seizoen achter de rug heeft. De verdediger was de snel gevonden zondebok. Symbool van een mislukt aankoopbeleid. Geluk Dat hij onder alle omstandigheden rustig is gebleven, ligt aan zijn leven naast het voetbal. Zijn zoon van twee kwam zwaar gehandicapt ter wereld. De schrik was groot, maar inmiddels kijkt hij elke dag in de ogen van een kind dat ongecompliceerd gelukkig is. Meer heeft hij niet nodig.

Over zijn zwaar gehandicapte zoon: „Deze kleine man is echt heel groot”

Geluk bij een ongeluk

AMSTERDAM, zaterdag

ich snel verplaatsend op zijn zitvlak achtervolgt Rashyloh Colin een basketbal. De armpjes hangen los langs zijn lichaam, de beentjes kunnen hem niet dragen. Zijn uitgelatenheid vult de ruimte. „Hij is nooit boos of depressief. Heel apart. Veel mensen hebben het in eerste instantie niet door dat er iets niet klopt. Iedereen vindt hem geweldig, want hij lacht de hele dag.”

Jurgen Colin kijkt vertederd naar het geschuif op de grond en zegt dan: „Deze kleine man is echt heel groot.”

Hij voetbalde in Engeland bij Norwich City toen zijn vriendin Dali moest bevallen. Na de geboorte was Jurgen lang stil, vertelt ze. „Hij zat een half uur lang alleen maar te staren.”

Ze vonden het allebei schokkend om te moeten constateren dat hun zoon niet op een kind leek. Rashyloh had een open buikje en lag binnen drie uur al op de operatietafel. Daarnaast werd duidelijk dat hij lijdt aan arthogryposis. Het is een Latijnse term en betekent letterlijk ’krom gewricht’. Rashyloh was vastgegroeid in de baarmoeder, kreeg te weinig vruchtwater en dus te weiOver nig ruimte om te groeien. „Het open buikje hadden de artsen vooraf al gezien, de stijve gewrichten niet. Hier waren we helemaal niet op voorbereid.”

In mei ondergaat Rashyloh een operatie die het leven iets aangenamer kan maken. „Er is een basis om – op zijn eigen manier – nog te leren lopen. Zijn armen zal hij nooit kunnen gebruiken zoals dat voor ons normaal is. Er zit geen spiermassa in. Hij blijft zijn leven lang lichamelijk gehandicapt. Maar dat klinkt beter dan te moeten zeggen dat hij een mongooltje is. Dat woord vind ik zo pijnlijk.”

Jurgen Colin heeft nog twee gezonde kinderen uit een eerdere relatie. Nu werd hij enorm op de proef gesteld. Het jonge stel in den vreemde kreeg opeens te maken met de eerste tekenen van een complex bestaan. Colin neemt sneller de dingen zoals ze komen. Zijn vriendin had er aanmerkelijk meer moeite mee. In de zomer zocht ze naar T-shirts met lange mouwen om de armen van haar zoon te bedekken.

„Het was snikheet en Jurgen pakte gewoon een rompertje. Hij heeft overal maling aan. Ik wist eerst niet hoe ik met de situatie moest omgaan, durfde het niet te vertellen. Ik ben iemand die houdt van een goede verzorging. Alles moet er tiptop uitzien. Dus maakte ik me zorgen. Mensen zouden ons nastaren en nawijzen. Nu denk ik: laat maar lekker waaien. Mensen praten toch wel, of je nou het perfecte leven leidt of niet. Het maakt me echt niets meer uit. Als ik naar Rashyloh kijk, zie ik alleen nog maar een gezegend kind. Hij maakt de hele familie gelukkig. Er zal ook een reden zijn dat Jurgen en ik hem hebben. Wij kunnen dit samen aan. Het moest zo zijn. Zo zie ik dat.”

„Iedereen vindt hem geweldig; hij lacht de hele dag”

Colin knikt instemmend. „Onze band wordt hierdoor alleen maar sterker. Het is menselijk dat je meteen stilstaat bij de negatieve gevolgen. Je denkt: hij kan niet lopen, dus zal hij ook wel ongelukkig zijn. Op dat moment weet je niet dat hij zo gelukkig is. Rashyloh heeft mij erg veranderd. Ik was altijd veel weg, op stap. Nu ben ik bijna elke dag thuis. Ik wil bij hem zijn. We gaan niet zo gauw naar buiten. Hij is lichamelijk zwak en daardoor sneller ziek. Hij kan alleen in warme baden, niet in een normaal zwembad. In een ballenbak is het te gevaarlijk. Af en toe denk ik dat het confronterend moet zijn om andere kinderen te zien rennen en hij het tempo niet bij kan houden. Toch is hij nooit chagrijnig. Daarom mogen wij zelf niet down zijn. Omdat Rashyloh het ook niet is.”

Voor de zorg hoefde het gezin niet weg uit Engeland. „Ik ben in Nederland geboren en woon er al bijna mijn hele leven, maar verder heb ik er helemaal niks mee. Zeker niet sinds ik in Engeland ben geweest. De mentaliteit van de mensen is daar totaal anders; zorgzamer vooral. Als ik die kleine nu van de crèche kom halen zit hij altijd alleen te spelen. Thuis slikt hij zijn eten zonder te kauwen gewoon door, alsof hij honger lijdt. Ik ben er nooit bij, maar ik heb niet het gevoel dat de mensen erg hun best voor hem doen. Wij vragen geen medelijden, alleen medeleven. Het is toch niet de bedoeling dat je een kind met een volle luier weer meeneemt? In Engeland kreeg hij goed te eten en waren ze stapelgek op hem. Nooit zat hij alleen. Ik ben een voetballer, dus misschien profiteer je op sommige momenten van die bekendheid. Maar de meeste mensen wisten niet wie mijn vriendin was en zij vond het daar ook geweldig.”

Er waren twee redenen die aan de basis van een terugkeer stonden: de naderende operatie die beter in Amsterdam uitgevoerd kan worden, en Ajax. „Ik zou alleen teruggaan als er een topclub kwam.”

De trainer die zich sterk voor hem maakte, Henk ten Cate, vertrok echter alweer in oktober. Hij gebruikte Colin door nood ingegeven als linksback. De verdediger werd feitelijk het slachtoffer van het moment. Veel blessures. Onrust. Uitschakeling in de Champions League. Zelfs de groepsfase van het UEFA Cuptoernooi werd niet bereikt.

De trainerswissel pakte voor Colin volledig verkeerd uit. „Ten Cate was een man die mij kon raken. Bij NAC zette hij me ooit een keer op de bank tegen Groningen terwijl ik niks verkeerd had gedaan. Ik was niet zozeer bang voor hem, maar wel voorzichtig, want hij kon soms grof uit de hoek komen. Daarom heb ik mijn zaakwaarnemer gevraagd of hij met Ten Cate wilde praten. Die legde uit dat het in zijn ogen even te makkelijk voor me was geworden. Ik kom soms zó rustig over in het veld dat het lijkt of ik ongemotiveerd ben. Hij wilde me even wakker schudden. De volgende wedstrijd stond ik er weer in. Vanaf dat moment was het knallen.”

„Bij Adrie Koster heb ik het gevoel dat hij mij niet aanvoelt. En ik ben niet de enige. Zelfs van jeugdspelers die met ons meetrainen hoor ik soortgelijke verhalen. In januari speelde ik drie wedstrijden achter elkaar. Iedereen was tevreden. Daarna zat ik opeens op de tribune. Waarom? Welke trainer doet zoiets? Ik moest bij Koster komen. Hij zei: ’Je bent de laatste tijd goed bezig, maar je zit er niet bij. Met deze achttien spelers die meegaan, denken we de wedstrijd te kunnen winnen.’ Met andere woorden: met mij konden ze die wedstrijd niet winnen. En dat zeg je uitgerekend tegen een speler die het al moeilijk heeft…”

Colin verwerkte de tegenslagen in stilte. „Ik ben geen prater. Ooit heb ik eens wat gezegd, toen ik vond dat ik bij PSV als een jojo werd gebruikt. Daar kreeg ik veel kritiek op. Ik moest blij zijn dat ik bij PSV mocht voetballen, werd me verteld. Sindsdien laat ik mijn teleurstelling nooit meer zien. Ik pot alles op en ben kalm, maar tegelijkertijd besef ik ook wel dat het een keer naar buiten moet. Maar ik kan niet echt zeggen dat voetbal momenteel een uitlaatklep voor me is.”

Hij groeide op in Utrecht. „Ik ben iemand van de straat. Mijn school heb ik niet afgemaakt. Twee keer blijven zitten. Ik ken geen moeilijke woorden. Trainers moeten het vooral simpel houden en mij gewoon zeggen wat ik moet doen. Geen gekkigheid, geen ingewikkelde taal. Anders val ik in slaap. Ik hou ook niet van mensen die ergens omheen draaien. Je moet bij mij niet met zoete woordjes aankomen terwijl je het niet meent.”

„Jurgen zat na geboorte een half uur lang alleen te staren”

Groot was zijn verbazing toen de optie in zijn contract werd gelicht. Hij mag nog twee jaar bij Ajax blijven. Marco van Basten had zijn zegen gegeven. Colin hoorde het van zijn zaakwaarnemer, wist zelf nog van niks. „Technisch directeur Martin van Geel at bijna elke dag met de groep mee. Waarom dan niet rechtstreeks tegen mij praten? Koster heeft me niet eens gefeliciteerd. Hij vroeg of ik er goed over had nagedacht… Mijn relatie met hem is strikt zakelijk. Als Edgar Davids of Kenneth Perez iets zegt, zal ik erover nadenken. Als de trainer iets zegt, denk ik: het zal wel.”

„Ajax lijkt een fantastische club, maar alleen als het goed gaat. Intern is er een hoop rotzooi. Diverse spelers kwamen naar me toe. Ze vinden het pijnlijk dat ik op de tribune moet zitten. De komst van Samuel Kuffour was ook een motie van wantrouwen. Sindsdien laat ik alles maar op me afkomen. Ik train om mezelf fit te houden en wacht op Van Basten.”

„Hij is een eerlijke trainer, dat hoor ik van de internationals. Als je dan op de bank wordt gezet, weet je dat je ergens aan moet werken. Maar wat hier gebeurt, klopt niet. In Doebai kreeg ik complimenten. Tegen NEC viel ik goed in en een week later tegen Utrecht speelde ik mijn beste wedstrijd. Ik dacht: nu gaat het gebeuren. Normaal word je beloond voor goede prestaties. Ik werd op een zijspoor gezet. Zo maak je iemand kapot. Een trainer die fair is, zou wachten tot ik een grote fout maak en het dan omgooien. Misschien dat het onder Van Basten anders gaat worden, dat de deur weer een beetje openstaat. Als een trainer mij vertrouwen geeft, komt het helemaal goed. Zeker weten.”

De hoon van het publiek heeft hij allang achter zich gelaten. Wie naar zijn zoontje kijkt, begrijpt het meteen. „Ik ga me niet druk maken om een stel mafkezen dat staat te fluiten. Er zijn ergere dingen.”
De T.
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za apr 26, 2008 9:34 am

Wat een zeikerd. Bah.

999

Bericht door 999 » za apr 26, 2008 9:47 am

Jöhnk schreef:Wat een zeikerd. Bah.
Tja, snap ook niet waarom zijn gehandicapte zoontje nu op de voorgrond moet komen ... ( niet dat het niet erg is of zo ).Maar lijkt net alsof we nu anders tegen Colin aanmoeten kijken w.b. zijn voetbalkwaliteiten ..
Blij met de punten ...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za apr 26, 2008 11:09 am

Man... lzaer op... wat een gezeik zeg... als je het er allemaal niet mee eens bent... donder dan op... heb ik totaal geen problemen mee als je weggaat... daahaag... prutser
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

MvB

Bericht door MvB » za apr 26, 2008 11:15 am

Deze prutser heeft echt een gigantisch blok voor zijn kop....

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 26, 2008 11:36 am

Wat een domme jongen. Volgens mij kunnen we hem na dit interview beter meteen verkopen.

Toppie

Bericht door Toppie » za apr 26, 2008 11:41 am

Verkopen , schop onder z'n Negerhol de Arena uit zonder geld

Kaboem

Bericht door Kaboem » za apr 26, 2008 11:44 am

Wat heeft dat neger er mee te maken, Dommie?
Bertje for President!

Beloki

Bericht door Beloki » za apr 26, 2008 11:48 am

Toppie schreef:Verkopen , schop onder z'n Negerhol de Arena uit zonder geld
Doe eens normaal, gast.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 26, 2008 11:51 am

Dat kan hij helaas niet.

Kaboem

Bericht door Kaboem » za apr 26, 2008 12:05 pm

Als ik mod was...
Bertje for President!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za apr 26, 2008 12:05 pm

Toppie, kan wel ff minder hè. :1evil.gif:

Colin laat duidelijk zien dat hij idd zo dom is als hij zelf zegt dat hij is.

Als meneer zelf niet speelt, is het dús een rotzooi binnen de club? :smallgrin.gif:

Raymond

Bericht door Raymond » ma apr 28, 2008 11:19 am

Is het intern géén rotzooi geweest?

Beloki

Bericht door Beloki » ma apr 28, 2008 11:21 am

Precies. Op dat punt heeft die jongen imo gelijk. Het is afgelopen seizoen intern gewoon een gigantische teringzooi geweest. Apart dat iedereen dat weer vergeten is. Als Heitinga dit had gezegd had iedereen geroepen: ''die jongen heeft gelijk''. Maar Colin ligt net wat minder goed. That's the whole point.
Laatst gewijzigd door Beloki op ma apr 28, 2008 11:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 28, 2008 11:21 am

Natuurlijk was het een rotzooi. Niet voor niets is het halve management gesneuveld.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma apr 28, 2008 11:22 am

Het halve? Uiteindelijk is straks iedereen die er aan het begin van het seizoen zat weg. Jaakke, Fontein, Van Geel, Ten Cate, de RvC.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 28, 2008 11:24 am

Jaakke zat in de RvC, Thomas. Overigens vraag ik me af wat er met Slop gebeurt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma apr 28, 2008 12:23 pm

Neefkens schreef:Als meneer zelf niet speelt, is het dús een rotzooi binnen de club? :smallgrin.gif:
Ik ontken ook niet dat het een rotzooi was, maar hij legt puur de relatie tussen zijn niet spelen en de rotzooi.
Kon ik maar ontkennen dat het een rotzooi was. :blush.gif:

Met Slop gebeurt niets.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 28, 2008 12:43 pm

Nee, zelfs jij kunt het niet meer ontkennen. :666.gif:

Plaats reactie