John Heitinga

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

goodfella

Bericht door goodfella » vr nov 16, 2007 4:57 pm

Ik snap wat je bedoelt, maar goed, durf te dromen.

Jesse

Bericht door Jesse » vr nov 16, 2007 5:01 pm

Niemand had ooit gedacht dat we zoveel geld voor Babel en Sneijder zouden krijgen, dus waarom niet?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr nov 16, 2007 6:01 pm

Ajax Rules schreef:Het is uberhaupt de vraag of Heitinga goed genoeg is voor het niveau dat Ajax nastreeft...ik zal er niet mee zitten, al is John wel een goede gozer.
Zo denk ik er ook over, het is natuurlijk wel een echte Ajacied dat is ook wel wat waard maar als voetballer heb ik het nooit zoveel gevonden, hij is nu wel weer wat beter dan een tijdje terug maar het blijft een lomperik hoor.

gaizka

Bericht door gaizka » vr nov 16, 2007 6:13 pm

Heitinga: 'De kans dat ik vertrek is groot'
16/11/2007 18:01

Ajax dient rekening te houden met een vertrek van John Heitinga. De 24-jarige verdediger spreekt in Het Parool de verwachting uit na de zomer de belangen van een andere club te dienen.

'De kans is groot dat ik na dit seizoen vertrek, maar ik weet niet naar welke club', aldus Heitinga. 'Maar ik maak het seizoen af bij Ajax. Door het afscheid van Jaap Stam en de blessures van Thomas Vermaelen en Gregory van der Wiel ben ik op dit moment de enige centrale verdediger van Ajax.'

Komende zomer denkt de international de stap naar het buitenland te kunnen zetten. Heitinga ligt bij Ajax nog vast tot de zomer van 2011, maar in zijn contract met de Amsterdammers is een gelimiteerde transfersom opgenomen. Atlético Madrid dingt serieus naar de hand van Heitinga. Ajax zou al een bod op de verdediger hebben afgeslagen.

'Het is een mooie club die vorig seizoen veel goede spelers heeft gekocht', gaat Heitinga in op de Madrileense interesse. 'Atlético krijgt een nieuw stadion, heb ik gegoogled. Ik hoor van Wesley Sneijder en Ruud van Nistelrooij goede verhalen over de stad Madrid.'

'Ik denk dat er met uitzondering van Ger Senden van Roda JC in de Eredivisie op dit moment geen enkele speler is die langer bij één en dezelfde club speelt als ik', zet Heitinga zijn argument te vertrekken kracht bij. De verdediger is al sinds zijn zevende actief voor de Amsterdamse club. Hij heeft er inmiddels 130 wedstrijden in het eerste elftal op zitten.
[/code]

Lionel

Bericht door Lionel » vr nov 16, 2007 6:15 pm

Thomas schreef:Sommige spelers liggen om onbegrijpelijke redenen nu eenmaal heel goed in de markt. Heitinga is daar niet een van, denk ik. Als Van Geel er meer dan 15 miljoen uit weet te halen, is het een koning.
Van Geel is een prutser tot hij zijn waarde heeft bewezen...
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » vr nov 16, 2007 6:15 pm

Thomas schreef:Sommige spelers liggen om onbegrijpelijke redenen nu eenmaal heel goed in de markt. Heitinga is daar niet een van, denk ik. Als Van Geel er meer dan 15 miljoen uit weet te halen, is het een koning.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr nov 16, 2007 6:44 pm

Heitinga zal vertrekken en KJH op zeker ook, Steek misschien ook wel, wat Maduro doet moet ie maar zien, daar kan ik me niet druk over maken.

Daniel

Bericht door Daniel » vr nov 16, 2007 8:55 pm

Rishi schreef:
Van Geel heeft allang bewezen dat hij een meester is in het verkopen, alleen heb ik nog geen vertrouwen in zijn aankoop kwaliteiten..

999

Bericht door 999 » vr nov 16, 2007 9:05 pm

brigade zuid schreef:Heitinga zal vertrekken en KJH op zeker ook, Steek misschien ook wel, wat Maduro doet moet ie maar zien, daar kan ik me niet druk over maken.
Nou, of voor deze spelers topclubs in de rij staan ?.En of voor Heitinga A. Madrid 15 miljoen op tafel wil leggen.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » za nov 17, 2007 4:20 am

Daniel_vT schreef:
Rishi schreef:
Van Geel heeft allang bewezen dat hij een meester is in het verkopen, alleen heb ik nog geen vertrouwen in zijn aankoop kwaliteiten..
Het gaat erom wat erin komt en wat eruit gaat.....En als je die balans opmaakt is Van Geel gewoon kut bezig
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 17, 2007 8:14 pm

Rishi schreef: Het gaat erom wat erin komt en wat eruit gaat.....En als je die balans opmaakt is Van Geel gewoon kut bezig
2 keer geen CL; dat kost tussen de 25 en 30 miljoen. En het levert een operationeel verlies op dat m.b.v. inkomende transfergelden gedicht moet worden.

18 mio euro onttrok Ajax aan het EV om Huntelaar en een rits spelers (o.a. Ogararu) te halen.

Volgens mij is de algemene gedachte dat Ajax geld als water heeft om in spelers te investeren. M.i. is dat niet zo, we zijn door het gestuntel van Henk the Creep in de CL financieel in betrekkelijk zwaar weer geraakt.

CL-inkomsten worden weliswaar niet begroot, maar je trekt spelers als Stam, Davids en Gabri niet aan om tegen Zulte Waregem en IK Start te ballen. M.a.w.: Ajax heeft een op CL-voetbal gebaseerde selectie, maar geen CL-inkomsten. Dat verlies moet gedicht worden, waardoor Ajax het moet doen met koopjes. Simpele oplossing: kampioen worden, is men i.i.g. verzekerd van CL-inkomsten. En dan kan er wel geinvesteerd worden.

Lionel

Bericht door Lionel » za nov 17, 2007 8:56 pm

Ajax verkocht ook een hoop spelers en heeft wel degelijk geld anders worden er niet allerlei spelers bekeken.

Sneijder 27, Babel 17?, De Mul 5,

Nee Wimpey....Ajax heeft zat geld alleen Van Geel zat gewoon te slapen of is niet capabel genoeg. En dit heeft niks met HtC te maken....Hoe graag jij dat ook zou willen.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 27, 2007 5:13 pm

http://spoton.webads.nl/spoton/viplayer ... =Microsoft Internet Explorer&agent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)&platform=Win32&version=4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)&code=Mozilla

In dit filmpje van de VI wordt gezegd dat Heitinga voor het EK 'over zijn toekomst wil beslissen'. Een nieuwe club wil hebben, dus. Hij kan naar Atletico Madrid en Henk ten Cate zou hem naar Chelsea willen halen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di nov 27, 2007 5:15 pm

Het is hem van harte gegund. Gelukkig hebben wij zijn opvolger al klaarstaan.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di nov 27, 2007 5:41 pm

Greg bedoel je? Die is de opvolger van Grygera, Stam en Heitinga in dat geval.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di nov 27, 2007 5:44 pm

:smallgrin.gif:

Voor Stam moet een vervanger worden gekocht. Vertonghen is de vervanger van Grygera.

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 27, 2007 8:17 pm

De vervanger van Grygera? Het vak van verdediger wordt bij Ajax structureel onderschat! :1evil.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » di nov 27, 2007 8:35 pm

Vertonghen is de vervanger van Emanuelson als linksback.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di nov 27, 2007 8:37 pm

joey schreef:De vervanger van Grygera? Het vak van verdediger wordt bij Ajax structureel onderschat! :1evil.gif:
Tja, daar verschillen we van mening. Ik vond echte verdedigers als Stam en Grygera vrij slecht presteren bij Ajax. Ik zie liever Van der Wiel of Frank de Boer.

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 27, 2007 9:44 pm

Stam presteerde vorig seizoen uitstekend. Dit seizoen niet, maar dat had met zijn fysieke problemen te maken.
Je moet achterin minstens een verdediger hebben waar tegenstanders bang voor zijn. Een Stam, Spelbos, een Rijkaard desnoods. Een moordenaar. Op dit moment lopen er allemaal in opbouwend opzicht redelijke tot sterke jongens rond, maar verdedigen ho maar.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di nov 27, 2007 9:52 pm

Vorig jaar vond ik Stam al zwaar overschat. Goed begonnen, maar aan het eind van de rit net een voldoende. Dat krijg je als je hem dingen laat doen die hij niet kan.

Wat me ook opvalt is dat het merendeel van de tegendoelpunten hun oorsprong vinden bij fouten op het middenveld. Neem Gabri. Waar dacht hij aan toen hij Vitesse die kans cadeau deed? En dan heb ik het nog niet eens over de wedstrijd tegen F. waarin hij tot drie keer toe zijn mannetje liet lopen. Of neem de 3-1. Vitesse mag gewoon vanaf de aftrap het halve veld oversteken.

Er zit geen discipline in dit elftal. Dat is iets wat Koster zich mag aantrekken.

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 27, 2007 10:00 pm

Gabri moet veel te veel doen. Waar denken de anderen aan als ze Gabri een marathon laten lopen?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di nov 27, 2007 10:03 pm

Dat is waar. Het is een zooitje ongeregeld.

Maar wat wil je met deze voorhoede. Jan en alleman laat zijn mannetje lopen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di nov 27, 2007 10:08 pm

Jöhnk schreef:Wat me ook opvalt is dat het merendeel van de tegendoelpunten hun oorsprong vinden bij fouten op het middenveld. Neem Gabri. Waar dacht hij aan toen hij Vitesse die kans cadeau deed? En dan heb ik het nog niet eens over de wedstrijd tegen F. waarin hij tot drie keer toe zijn mannetje liet lopen. Of neem de 3-1. Vitesse mag gewoon vanaf de aftrap het halve veld oversteken.

Er zit geen discipline in dit elftal. Dat is iets wat Koster zich mag aantrekken.
Ik ben het met je eens, Jöhnk. Maar nog los van de matige discipline zonder bal zou dit elftal niet eens zoveel in de problemen hoeven komen als het langer dan 10 seconden de bal in bezit zou kunnen houden. Ajax heeft behoefte aan opbouwend sterke verdedigers en creatieve en technische middenvelders. Het is niet of een type Gabri of een type Sneijder. Daar zit nog heel wat tussenin. Het gros van deze spelers komt in de problemen wanneer er in de kleine ruimte gevoetbald moet worden. Of door hun eigen technische tekortkomingen, of anders door het nog matige positiespel.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 27, 2007 10:46 pm

joey schreef:Gabri moet veel te veel doen. Waar denken de anderen aan als ze Gabri een marathon laten lopen?
Die doet tenminste waar hij goed in is? Of wilde jij Gabri soms iets anders laten doen?

Plaats reactie