elliquido schreef:a
Blind moet dan met zijn ervaring snappen dat hij dat duel op het middenveld moet winnen, desnoods met een vrije trap tegen, omdat er 8 man voor de bal stonden als gevolg van de vrije trap. De rest is een parodie op verdedigen.
Precies.
Of het gevaarlijker is rond het middencirkel of in het strafschopgebied is natuurlijk relatief; als je ploeg met 8 man voor de bal staat en je gaat er zo in, ligt het hele veld tot aan de keeper helemaal open voor drie pijlsnelle aanvallers van psv.zeux schreef:
Ik vind het wel een verschil maken of hij dit rond de middencirkel doet of in het strafschopgebied. Wat ik tot nu toe zie, is dat hij daar wél alert is en vaak goed staat opgesteld.
Dit was juist voornamelijk een tactische blunder imo. Hij stond achterin te pitten en liet Luuk De Jong zo een zee aan tijd en ruimte om die bal aan te nemen. Dat hij er vervolgens ook nog helemaal verkeerd in kleunt kan je dan een technische fout noemen, denk ik.zeux schreef: Zijn grote makke is dat hij door een heel snelle aanvaller voorbij gelopen kan worden. Dat is zijn zwakte, nààst zijn sterke punten (technisch/tactisch sterk, goede inspeelpass, etc).
Hier ben ik het dus niet mee eens, en het lijkt me ook symbolisch voor het gebrek aan winnaarsmentaliteit binnen de club (niks persoonlijks!). Je haalt een ervaren CV van 28 met WK, PL en CL ervaring juist om geen concentratiefouten te maken. Dat kan heel misschien nog gedoogd worden bij een aanstormend talent van 18 die net komt kijken, maar Blind heb je gehaald juist om dit soort fouten - en in dit soort wedstrijden - niet te maken. Nogmaals, dat zijn zwaktes niet nadelig of minder zichtbaar zijn tegen Emmen, VVV en De Graafschap is leuk, maar daarvoor heb je hem niet gehaald. Zodra dat de eisen zijn - en een concentratiefoutje hier en daar wel oke is - dan zitten we echt op het verkeerde pad.zeux schreef: En dan nòg kunnen voetballers een (concentratie)fout maken (zélfs halfgod De Ligt).
De vraag is hoe vaak gebeurt het? En hoe vaak is de 'zwakte' van Blind écht nadelig? Die 'assessment' moet aangeven of Blind op de goede plek staat.
Wat me overigens ook nog stoort - natuurlijk was het geen wonderverdediger in de PL maar ik heb hem daar nooit zo slap een duel in zien gaan. Dan had ie bij de kortste keren bij Brentford oid gezeten. Toch wel een bepaalde gebrek aan spanning en intensiteit waarin hij wordt meegezogen?