Theo Janssen
Moderator: mods
Re: Theo Janssen
In het verleden liepen er ook om de haverklap contracten af. Saneren in dit geval is snijden in het aantal contractspelers. Iets wat nu doorbroken lijkt te worden. Je kan niet als je structureel tekort komt zeggen dat je je kan veroorlven omdat het contract van Atouba immers afloopt. Contracten als van Atouba waren juist de oorzaak van de te hoge kosten. Saneren is in dit geval die (te) dure contracten laten aflopen en daar geen ander voor halen.
I think I lost my fucking headache
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Dat is als het ware ook 'saneren', het gezond maken van je bedrijf. Soms doe je dat door eigenlijk iets niet te doen.Alexander schreef:Er is helemaal niet gesaneerd. Het enige wat is gebeurd, is dat contracten niet zijn verlengt. En er is helemaal niemand te vinden op deze wereld die, gezien de prestaties van de afgelopen 2 jaar, de contracten van Sno, Atouba, Wielaart en Oleguer zou verlengen.LucaS schreef:Met afschrijving kost Jansen waarschijnlijk meer dan 3 miljoen per jaar. En nee, Ajax moet op de kosten/salarissen letten, er is net gesaneerd

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Precies. Bovendien worden er nu alleen maar 'goedkope' krachten aangetrokken, muv Janssen. Boerrigter, Serero en Sigthorsson kosten niet de hoofdprijs en zullen dat ook niet gaan verdienen.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Sterker nog, de directie heeft nog eens onverantwoorde risico's genomen door Hamdaoui en Lodeiro te kopen terwijl daar helemaal geen geld voor was. Deze 2 jongens kosten Ajax aan transfersom 9 a 10 miljoen euro en dan reken ik de salariskosten nog niet eens mee.
Hamdaoui en Lodeiro kunnen beiden nog worden verkocht, met een beetje mazzel zelfs voor hetzelfde bedrag als zi aangetrokken zijn. Jammer van het salaris, dat wel. Alhoewel ik hoop dat Lodeiro komend seizoen zijn minuten mag gaan maken als backup van Eriksen / Janssen.
- Monkey Tonk
Janssen naar Ajax? Krijg nou wat. haha. Leuk. Een wat oudere speler met branie is goed voor de jonkies om hem heen.
Of gaat deze discussie over geld?
Of gaat deze discussie over geld?
LucaS schreef:Bijzonder, want alle berichten tot nu toe wijzen er op dat Janssen en Ajax vandaag pas verder praten.
Het lijkt er een beetje op dat de T per se de eerste wil zijn die het meldt en daarom maar vast een voorschot neemt op de uitkomst van vandaag. Net als ze indertijd met Boerrigter deden.
Bron: Omroep GelderlandJanssen praat opnieuw met Ajax
ARNHEM - Theo Janssen bespreekt vanmiddag de laatste details rond zijn transfer van FC Twente naar Ajax. De 29-jarige Arnhemmer tekent volgens de Telegraaf voor twee jaar met een optie voor nog een seizoen. "Maar het is nog niet rond. Dat is te voorbarig. Er moeten nog belangrijke punten besproken worden", reageert de linkspoot maandagochtend tegenover Omroep Gelderland.
Vanmiddag (15:00 uur) praat Janssen waarschijnlijk voor de laatste keer met Ajax. De oud-speler van Vitesse is in Amsterdam al medisch goed gekeurd. Ajax betaalt FC Twente ongeveer drie miljoen euro.
Janssen voetbalde drie jaar bij FC Twente en kwam daarvoor tien jaar uit voor Vitesse. Met Twente werd Janssen in 2010 landskampioen.
Met een beetje mazzel? Welke club gaat er in godsnaam vijf miljoen betalen voor Lodeiro, bijvoorbeeld?De Dominee schreef:Hamdaoui en Lodeiro kunnen beiden nog worden verkocht, met een beetje mazzel zelfs voor hetzelfde bedrag als zi aangetrokken zijn.
Ajax gaat normaal gesproken flink verlies lijden op deze spelers. Zeker op Lodeiro, want die verdient nergens wat hij bij Ajax krijgt. Als er voor hem geen goede regeling komt, blijft hij zitten.
Wat EH betreft, die heeft een jaar geleden wekenlang op een club zitten wachten en uiteindelijk voor Ajax gekozen.
Het stinkt aan alle kanten!
Er is voor Hamdaoui genoeg interesse, daar gaan we wel 5 mln voor krijgen. Voor Lodeiro: als hij geen speeltijd bij Ajax gaat krijgen moet hij wordne verhuurd. Hij heeft de naam van een groot talent en zal, zeker als hij ergens alsnog goede minuten kan maken, zeker voor een schappelijk bedrag worden verkocht. We hebben voor hem overigens geen 5 mln betaald destijds, tenzij ik mij vergis.
Even nakijken: blijkbaar 4 miljoen. Weggegooid geld, lijkt me.
Iets zegt me dat de marktwaarde van EH er het afgelopen half jaar niet beter op is geworden. Veel zal van die jongen zelf afhangen. Als hij naar Rusland wil (of zo), dan kan Ajax misschien nog cashen. Maar ik zou er niet op rekenen.
Iets zegt me dat de marktwaarde van EH er het afgelopen half jaar niet beter op is geworden. Veel zal van die jongen zelf afhangen. Als hij naar Rusland wil (of zo), dan kan Ajax misschien nog cashen. Maar ik zou er niet op rekenen.
EH heeft zijn eigen topic, schattingen van zijn waarde kunnen daar geplaatst worden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
NOS TT bevestigt: Janssen tekent contract voor 2 jaar bij Ajax.
Klopt, maar goed, leeftijd is een getal. Cocu was zelfs al 34 toen hij terugkwam en kon nog 3 jaar mee op topniveau. Het verschilt een beetje per speler. Ik heb helaas niet de indruk dat Theo nog heel lang heeft als prof.Bertje schreef:Stam was wel vier jaar ouder.
- Ajaciedjuh
Theo, welkom bij de mooiste club van de wereld. Dat we volgend seizoen(en) mogen genieten van je spel!Benji schreef:NOS TT bevestigt: Janssen tekent contract voor 2 jaar bij Ajax.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ik stel me Theo Janssen in het mooie shirt van Ajax voor en meteen loopt er een rilling over mijn rug.
Ik wens hem het beste bij Ajax. Hopelijk kan hij ons allemaal overtuigen.

Ik wens hem het beste bij Ajax. Hopelijk kan hij ons allemaal overtuigen.
joey schreef:Ik stel me Theo Janssen in het mooie shirt van Ajax voor en meteen loopt er een rilling over mijn rug.![]()

-
Persbericht AFC AJAX
Amsterdam, 23 mei 2011
Ajax contracteert Theo Janssen
Ajax heeft overeenstemming bereikt met FC Twente en Theo Janssen over zijn overgang naar Amsterdam. De middenvelder tekent in Amsterdam een contract dat in gaat op 1 juli 2011 en loopt tot en met 30 juni 2013. In de overeenkomst is een eenzijdige optie voor Ajax opgenomen voor nog een seizoen.
Janssen werd geboren op 27 juli 1981 in Arnhem. Voor zijn komst naar Ajax speelde hij drie seizoenen voor FC Twente. Afgelopen seizoen scoorde hij in 30 competitiewedstrijden 13 doelpunten voor de club uit Enschede. Daarvoor kwam hij uit voor Vitesse. Op 16 augustus 2006 maakte de speler zijn debuut in het Nederlands elftal, in de vriendschappelijke wedstrijd Ierland – Nederland (0-4), hij speelde tot nu toe vijf interlands. In het seizoen 2010/2011 werd Theo Janssen verkozen tot Voetballer van het Jaar.
Amsterdam, 23 mei 2011
Ajax contracteert Theo Janssen
Ajax heeft overeenstemming bereikt met FC Twente en Theo Janssen over zijn overgang naar Amsterdam. De middenvelder tekent in Amsterdam een contract dat in gaat op 1 juli 2011 en loopt tot en met 30 juni 2013. In de overeenkomst is een eenzijdige optie voor Ajax opgenomen voor nog een seizoen.
Janssen werd geboren op 27 juli 1981 in Arnhem. Voor zijn komst naar Ajax speelde hij drie seizoenen voor FC Twente. Afgelopen seizoen scoorde hij in 30 competitiewedstrijden 13 doelpunten voor de club uit Enschede. Daarvoor kwam hij uit voor Vitesse. Op 16 augustus 2006 maakte de speler zijn debuut in het Nederlands elftal, in de vriendschappelijke wedstrijd Ierland – Nederland (0-4), hij speelde tot nu toe vijf interlands. In het seizoen 2010/2011 werd Theo Janssen verkozen tot Voetballer van het Jaar.
Welkom Theo!
Straks een filmpje?

Straks een filmpje?
- Ajaciedjuh
AD Sport schreef:Theo Janssen definitief akkoord met Ajax
Theo Janssen heeft vanmiddag definitief overeenstemming bereikt met Ajax. Dat heeft zijn zaakwaarnemer Rob Jansen bevestigd. De middenvelder kwam de afgelopen drie jaar uit voor FC Twente.
Daarvoor speelde de geboren Arnhemmer bij Vitesse.
De middenvelder zal een tweejarig contract ondertekenen, met een optie voor nog een seizoen. Janssen zet zijn handtekening waarschijnlijk morgen onder de overeenkomst.
Bij FC Twente had Janssen nog een lopende verbintenis. Daarin was echter een clausule opgenomen dat hij voor iets meer dan drie miljoen euro weg mocht. Ajax hoefde derhalve niet te onderhandelen met de club uit Enschede.
Janssen heeft de keuring bij Ajax eerder al goed doorstaan. Die werd gedaan door clubarts Niels Wijne, omdat de vaste dokter bij de eerste selectie Edwin Goedhart met de Amsterdamse club in Amerika verblijft. De voetballer, die deze zomer dertig jaar wordt, zal niet aan zijn knie worden geopereerd.
Met FC Twente won Janssen in 2010 de landstitel en vervolgens ook de Johan Cruijff Schaal. Dit seizoen veroverde hij met zijn club de KNVB-beker, door in de finale uitgerekend Ajax te verslaan. Zijn laatste duel in het shirt van de Tukkers was in de Arena tegen Ajax, dat daarin de landstitel van Twente overnam.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op ma mei 23, 2011 4:18 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
Later vandaag inderdaad een interview met Theo (en een reactie van Frank de Boer) op ajax.nl
Niet aan z'n knie geopereerd? Is dat wel verstandig? Straks gaan we eventuele zwakke optredens van z'n knie wijten.
Met een operatie kun je ook schade aanrichten.
Welkom, Theo! Ik heb er alle vertrouwen in dat je het geweldig gaat doen!
Welkom, Theo! Ik heb er alle vertrouwen in dat je het geweldig gaat doen!

Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Ajaciedjuh
Proost