André Ooijer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Neefkens » vr apr 15, 2011 6:41 pm

Leeftijdsdiscriminatie.
In Uris's plan staat volgens mij niets over de maximale leeftijd tot waar je een contract mag verlengen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: André Ooijer

Bericht door peter » vr apr 15, 2011 6:44 pm

Neuh, ik vind hem alleen niet zo goed. Ik heb liever een kei van een verdediger erbij en een talentvolle jongen op de bank. Ooijer op de bank is onzin. Ervaring? Geef hem dan een plekje als individuele trainer. Het kan niet zo zijn dat we in de selectie ruimte hebben voor zo'n matige speler.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Neefkens » vr apr 15, 2011 6:55 pm

Je vorige post was dus gewoon onzin? :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: André Ooijer

Bericht door peter » vr apr 15, 2011 7:02 pm

In Uri's documentje met stof staat dat we geen spelers voor de bank halen, Neefkens. Spelers van buiten moeten onbetwiste basisspelers zijn. Dat is Ooijer nooit geweest en nu wordt er zelfs verlengd.

Ook bij oudere internationaal gelouterde spelers met een in het verleden opgebouwde status verdient het aanbeveling dat zij voor hun komst in een aantal wedstrijden worden beoordeeld. Dit om te beoordelen of de veronderstelde kwaliteiten, ook fysiek, nog in voldoende mate aanwezig zijn om bij Ajax de gewenste rol van betekenis te kunnen spelen.


En dat was dus negatief, maar blijkbaar goed genoeg om nu ook nog eens te verlengen.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: André Ooijer

Bericht door Banjavi » vr apr 15, 2011 7:04 pm

Ooijer voegt niets toe aan een kampioensteam...
Maar het schijnt zo te zijn dat Ajax (en ook sommige supporters0 al blij zijn met een kinderhand die gevuld is ... hoe zeg je dat??

Feyenoord zou blij met zo'n jongen moeten zijn. Als een Ajacied er al blij mee is dan is hij gelukkig met een plek in de top 5
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Neefkens » vr apr 15, 2011 7:10 pm

Peter schreef:In Uri's documentje met stof staat dat we geen spelers voor de bank halen, Neefkens. Spelers van buiten moeten onbetwiste basisspelers zijn. Dat is Ooijer nooit geweest en nu wordt er zelfs verlengd.

Ook bij oudere internationaal gelouterde spelers met een in het verleden opgebouwde status verdient het aanbeveling dat zij voor hun komst in een aantal wedstrijden worden beoordeeld. Dit om te beoordelen of de veronderstelde kwaliteiten, ook fysiek, nog in voldoende mate aanwezig zijn om bij Ajax de gewenste rol van betekenis te kunnen spelen.


En dat was dus negatief, maar blijkbaar goed genoeg om nu ook nog eens te verlengen.
Het klopt dus dat er niets in stond over verlenging. Jij hebt het over een fout uit het verleden.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: André Ooijer

Bericht door peter » vr apr 15, 2011 7:28 pm

Maar ik snap het echt niet helemaal, hoor. Ik vraag me af welke Ooijer jij hebt zien spelen als je zegt dat hij Alderweireld moeiteloos heeft vervangen. Ik vind het allemaal prima dat je hem nu op basis van een potje een contractverlenging wil aan bieden, maar doe niet alsof hij Alderweireld moeiteloos heeft vervangen. Die gozer was een wandelend drama in de afgelopen maanden. Misschien een leuk opfrissertje als je ook even kijkt naar pagina 11-12 van dit topic. Ooijer verving Alderweireld zeker ook moeiteloos tegen een AZ. :smallgrin.gif:

Ik vind het altijd apart hoe kort het geheugen soms reikt. Het zou nu hetzelfde zijn als we zeggen dat Cvitanich een goede speler is omdat hij 3x tegen een paar Jappen scoort.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Neefkens » vr apr 15, 2011 7:33 pm

Een wandelend drama, dan is de Boer dus volgens jouw woordkeuze een volslagen debiele beginnende trainer?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: André Ooijer

Bericht door peter » vr apr 15, 2011 7:38 pm

Ik vind niet dat de Boer het heel slecht doet, dus dat zou ik niet zeggen. Ik vond Ooijer, als basisspeler, onder andere tegen Excelsior, AZ, ADO in ieder geval drama. Zo even uit m'n hoofd.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Neefkens » vr apr 15, 2011 7:41 pm

Blijkbaar vind de Boer Ooijer toch goed genoeg voor een verlenging. Maar ja die ziet hem slechts elke dag.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: André Ooijer

Bericht door peter » vr apr 15, 2011 7:50 pm

Ik zie hem alleen in wedstrijden en dat valt in negen van de tien gevallen niet mee. Op basis van die prestaties vind ik het dan ook volslagen ridicuul. Op de rest heb ik geen zicht, maar als selectiespeler vind ik hem gewoon niet goed genoeg. Bij lange na niet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: André Ooijer

Bericht door 999 » vr apr 15, 2011 8:05 pm

Neefkens schreef:Blijkbaar vind de Boer Ooijer toch goed genoeg voor een verlenging. Maar ja die ziet hem slechts elke dag.
:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: André Ooijer

Bericht door Duke » vr apr 15, 2011 10:33 pm

gaizka schreef:Ooijer is toch een prima back up voor 5 a 10 wedstrijen per jaar? Volgens mij kost hij niet veel bovendien.
Eens. Hij is geen basisspeler, maar als hij nodig is voldoet hij. Meer kun je volgens mij niet vragen van een back up.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: André Ooijer

Bericht door Bert » vr apr 15, 2011 10:43 pm

Ach, voldoet is natuurlijk relatief. Geen van de centrumverdedigers van Ajax voldoet werkelijk als je de Europese subtop als maatstaf neemt. Desalniettemin heeft Ajax te maken met een beperkt budget, jeugdspelers die meer tijd nodig hebben (Denswil!) en al met al een extreem jong elftal. Ajax kiest er nadrukkelijk voor om momenteel te investeren in Alderweireld (en Vertonghen). Dan kun je beter een goedkoop alternatief hebben en je geld voor andere posities gebruiken dan nu een zak geld trekken voor een relatief gezien kleine kwaliteitsverbetering. Dat begrijp ik wel. Ooijer is wel eens door de mand gevallen. Alderweireld ook. Vertonghen zelfs vrijwel wekelijks. Maar je moet daarbij ook in ogenschouw nemen dat het middenveld dat ervoor staat, het hart van het elftal, ook erg matig is. Ik zou dan ook eerder daar de prioriteit leggen op dit moment.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: André Ooijer

Bericht door Banjavi » za apr 16, 2011 8:10 pm

Ik merk het al... de lat wordt inderdaad een stuk lager gelegd dan ik ben gewend hiero door sommigen.

Ooijer is verre weg van Ajaxwaardig.
Leuk voor NEC... Ajax moet er niets van willen weten.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: André Ooijer

Bericht door Duke » za apr 16, 2011 8:55 pm

Ooijer is geen basisspeler, banjavi. Idealiter komt hij niet meer dan 5 keer in actie in een seizoen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: André Ooijer

Bericht door Banjavi » za apr 16, 2011 9:16 pm

5x is nog te veel... laat die 5x dan invallen door een jeugdspeler die het waarschijnlijk nog beter doet. Daar waar Ajax voor staat.

Als Ajax al geen jeugdspeler heeft die in potentie niet beter is dan Ooijer dan is het slecht met de jeugd gesteld. En het gaat maar om een paar invalbeurten, dus waarom niet?

Ooijer is een prutser die ver over zijn top is en niets bij Ajax te zoeken heeft.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: André Ooijer

Bericht door Lionel » za apr 16, 2011 11:36 pm

In potentie zullen ze beter zijn. In het hele plaatje misschien nog niet.
IK GELOOF!!!!!!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: André Ooijer

Bericht door Banjavi » zo apr 17, 2011 12:01 am

Wat moet er voor nodig zijn om als Ajaxjeugd beter te zijn dan Ooijer??

Maargoed... sommigen worden het schijnbaar niet met mij eens... of ik niet met die sommigen....

Ik baal er van dat Ooijer in een Ajaxshirt rondloopt... op basis van zijn voetbal kwaliteiten verdient hij dat niet.

Wellict dat ik teveel van een kampioensteam eis.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Marillion » zo apr 17, 2011 9:07 am

Ik ben het volledig met je eens hoor. Ooijer heeft een prima loopbaan gehad maar hij is inmiddels gewoon niet goed genoeg meer voor Ajax. Wat heeft hij dit seizoen nu laten zien op het veld? Dat leek toch gewoon nergens op? Als hij zo goed in de begeleiding is moeten ze hem daar maar een functie aanbieden als daar behoefte aan is.

Zijn komst was wat mij betreft al een lachertje en de contractverlenging zie ik niet anders.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

André Ooijer

Bericht door raymon » zo apr 17, 2011 10:13 am

Maar waarom ziet de technische staf dit toch anders? Met alle respekt maar ik ga er van uit dat ze wel ongeveer weten wat ze doen. Het is ook geen aankoop van deBoer, en ook geen vriendje dus zal er wel een bepaalde reden achter zitten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Marillion » zo apr 17, 2011 10:30 am

De technische staf ziet het wel vaker anders. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het er mee eens ben.

Een speler die bij PSV op de bank terecht kwam en daarna eigenlijk alleen naar Cyprus kon is wat mij betreft geen versterking. Dat blijkt ook wel want hij speelt nauwelijks en als hij wel meedoet maakt hij geen sterke indruk. Dan kun je iemand wel willen houden omdat hij ervaren is en zo positief aanwezig is op de training maar ik zie dan toch liever dat die plaats in de selectie gaat naar een speler die een directe versterking is of de potentie heeft om dat in korte tijd te worden.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: André Ooijer

Bericht door Bert » zo apr 17, 2011 10:50 am

Suggesties, Marillion?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: André Ooijer

Bericht door joey » zo apr 17, 2011 1:16 pm

Raymon schreef:Maar waarom ziet de technische staf dit toch anders? Met alle respekt maar ik ga er van uit dat ze wel ongeveer weten wat ze doen.
Hmm, ik ben opgehouden zo te redeneren. Mijn ervaring na een paar jaartjes Ajax volgen is dat trainers die spelers kopen lang niet altijd weten wat ze doen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: André Ooijer

Bericht door raymon » zo apr 17, 2011 2:33 pm

joey schreef:
Raymon schreef:Maar waarom ziet de technische staf dit toch anders? Met alle respekt maar ik ga er van uit dat ze wel ongeveer weten wat ze doen.
Hmm, ik ben opgehouden zo te redeneren. Mijn ervaring na een paar jaartjes Ajax volgen is dat trainers die spelers kopen lang niet altijd weten wat ze doen.
Klopt, maar deze trainer heeft Ooijer nu een tijdje dagelijks meegemaakt en heeft besloten om z'n contract te verlengen. Dat ljkt me iets anders dan een speler die gescout is via een paar dvd'tjes.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie