Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za okt 06, 2007 2:52 pm

Jöhnk schreef:Ajax wil ook van hem af. Anders laten ze hem niet voor een nietszeggende transfersom gaan.
Ja oke maar Henkie moet niet net doen alsof ie zelf liever bij AJAX blijft. Wat dat betreft was een Sneijder bijvoorbeeld gewoon eerlijk.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » za okt 06, 2007 2:53 pm

brigade zuid schreef:
Jöhnk schreef:Ajax wil ook van hem af. Anders laten ze hem niet voor een nietszeggende transfersom gaan.
Ja oke maar Henkie moet niet net doen alsof ie zelf liever bij AJAX blijft. Wat dat betreft was een Sneijder bijvoorbeeld gewoon eerlijk.
Wel mee eens, alleen weet niemand wat de interne afspraken zijn natuurlijk.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za okt 06, 2007 2:58 pm

brigade zuid schreef:Ja oke maar Henkie moet niet net doen alsof ie zelf liever bij AJAX blijft. Wat dat betreft was een Sneijder bijvoorbeeld gewoon eerlijk.
Tja, ik denk dat hij dat diep in zijn hart ook wel wil, hij heeft een vergelijkbaar baantje bij Barca opgegeven om bij Ajax aan de slag te kunnen. Waarschijnlijk (heb er geen bron voor) is de pleuris uitgebroken intern. Hij heeft niets meer te winnen.

Dan kun je er inderdaad wel over twisten of dat een toonbeeld van doorzettingsvermogen is, of Henkie niet net als Koe en Blind de confrontatie aan moet gaan en of dat in het belang van Ajax is.

Verder maak ik me ook totaal niet druk om wat Henkie zegt, want morgen zegt-ie zo weer wat anders.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op za okt 06, 2007 3:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jim

Bericht door Jim » za okt 06, 2007 3:02 pm

Volgens talloze Nederlandse journalisten is Martin Jol een heel goede, zwaar onderschatte trainer.
Ik vind Martin Jol juist een overschatte, gehypte trainer. Maar goed, ik ben dan ook geen journalist.
Met Roda won hij de KNVB-beker maar waren de prestaties in de competitie niet groots.
Bij RKC heeft hij het inderdaad heel aardig gedaan, maar dat deden Bert Jacobs, Leo van Veen, Erwin Koeman en aanvankelijk Adrie Koster ook.
Dat is dus niet zo heel bijzonder.
Bij Tottenham is hij twee keer vijfde geworden.
Gezien de ondermaatse prestaties van zijn voorgangers is dat prima, maar gezien het te besteden budget ook weer niet echt speciaal. Dat was het wel geweest als hij daadwerkelijk een keer een top-4 club (Manchester, Liverpool, Chelsea, Arsenal) was voorgebleven. Ook in de verschillende bekertoernooien heeft Tottenham onder Jol geen potten gebroken.
Verder mocht Jol afgelopen zomer ongeveer een bedrag ter hoogte van de gehele begroting van Ajax, besteden aan transfers. Als je dan vervolgens van de eerste 8 competitiewedstrijden zegge en schrijve 1 potje weet te winnen en op een degradatieplek bivakkeert is dat gewoon slecht te noemen.
Bovendien vind ik Tottenham onder Jol niet goed voetballen. Intelligentieloos "ren je rot" met 100 km in het uur.
Hiermee wil ik niet zeggen dat Jol een slechte trainer is, maar zo geweldig goed als hij door de media wordt neergezet vind ik hem niet.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za okt 06, 2007 3:10 pm

Wat mij trouwens ook heel veel pijn doet is dat Perez nu bij psv speelt, ook als Ten Cate zometeen weg is. Zo ontzettend jammer!!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

bryan

Bericht door bryan » za okt 06, 2007 3:13 pm

Ik vind een speler die uitspraken maakt zo als Perez maakte tegen die grensrechter niet Ajax waardig.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za okt 06, 2007 3:14 pm

:drecul.gif:

Die discussie gaan we niet weer openen mag ik hopen...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za okt 06, 2007 3:15 pm

Volgens de T. is 't rond:
Afscheid op Kasteel
door Yoeri van den Busken
AMSTERDAM - Henk ten Cate zit morgen in Rotterdam voor de laatste keer op de bank tijdens het competitieduel met Sparta. Een akkoord tussen Ajax en Chelsea is nagenoeg bereikt. Gisteren begonnen de onderhandelingen met Peter Kenyon, directeur van de Engelse grootmacht, over de hoogte van de afkoopsom. Nadat Ten Cate zijn wens om te vertrekken kenbaar maakte, is de Amsterdamse clubleiding officieel door Chelsea op de hoogte gebracht van de belangstelling.

Henk ten Cate

Ads door Google
China Aandelen maken Rijk
Koersstijgingen 50%, 100% en meer! Beleggers enthousiast. Gratis info
www.BoomingChina.nl/nieuwsbrief
Staalharde buikspieren?
Gratis buikspieroefeningen Sterke buikspieren in 30 dagen
www.gezondheidsweb.com
Internet provider kiezen?
Welke internet provider past het beste bij u? Bekijk ons dossier.
www.consumentenbond.nl

Door de verrassende ontwikkelingen diende Ajax zich in allerijl te buigen over de vraag of Ten Cate ten koste van alles aan zijn contract gehouden moest worden. De andere mogelijkheid was een vertrek binnen een week en dan zal Ajax voor een passende oplossing moeten zorgen. Adrie Koster - dit seizoen aangesteld als coach van Jong Ajax - is naar voren geschoven als interim-trainer. Hij zou met Alfons Groenendijk en Hennie Spijkerman de rit moeten vervolgen, terwijl in de hoogste regionen aan een nieuwe constructie wordt gewerkt. Voor de zesde keer in negen jaar.

Gisteren bevestigde Ten Cate voor het eerst de interesse van Chelsea, ofschoon hij verder de weg van de diplomatie bewandelde. "Natuurlijk ben ik gevleid. Chelsea is een mooie club. Maar ik hoor ook veel indianenverhalen. Zo zou ik al vertrokken zijn. Volgens mij zit ik hier nog, hoewel je in de voetbalwereld niets met honderd procent zekerheid kan zeggen. "

Zoals gebruikelijk kan het met die laatste uitspraak nog alle kanten op. De wetten van de logica spreken echter voor zich. Het veldtrainerschap in Londen is voor Ten Cate een droombaan, zowel sportief als financieel. Voor Ajax zou zijn vertrek eveneens een uitkomst zijn. Het contract van Ten Cate liep na dit seizoen af en een langer verblijf was sowieso geen optie. Dus waarom een trainer nu tegenhouden om straks in januari te moeten zeggen: we gaan niet samen verder. Vandaar dat Ajax zich voor een voldongen feit geplaatst ziet.

Thom

Bericht door Thom » za okt 06, 2007 3:16 pm

Mr. Ajax schreef::drecul.gif:

Die discussie gaan we niet weer openen mag ik hopen...
We hoeven de discussie ook niet te heropenen, maar Bryan heeft wel gelijk natuurlijk. Een Ajacied discrimineert niet.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za okt 06, 2007 3:19 pm

Daar ga ik dus niet op in, want ik wil die discussie dus niet weer openen.

Perez is een geweldige speler, en wellicht wat we juist nu bij AJAX missen.

999

Bericht door 999 » za okt 06, 2007 3:19 pm

bryan schreef:Ik vind een speler die uitspraken maakt zo als Perez maakte tegen die grensrechter niet Ajax waardig.
Daar hebben we het al tig keer over gehad, zeker is dat het geen discriminatie is want anders hadden ze hem wel voor de rechter gesleept ... denk je niet ...
Blij met de punten ...

bryan

Bericht door bryan » za okt 06, 2007 3:23 pm

Als "k*nkern*ger" roepen geen racistische uitspraak is dan weet ik het niet meer.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za okt 06, 2007 3:24 pm

Zullen we het hier niet over Perez hebben? Hier graag over HtC.

999

Bericht door 999 » za okt 06, 2007 3:27 pm

bryan schreef:Als "k*nkern*ger" roepen geen racistische uitspraak is dan weet ik het niet meer.
Ja daag, het blijft geen kermis.Jij mag het zo rascistisch vinden als wat, ik deel die mening niet.Kanker neger is geen racistische uitdrukking.
Blij met de punten ...

Thom

Bericht door Thom » za okt 06, 2007 3:27 pm

Voetske schreef:
bryan schreef:Ik vind een speler die uitspraken maakt zo als Perez maakte tegen die grensrechter niet Ajax waardig.
Daar hebben we het al tig keer over gehad, zeker is dat het geen discriminatie is want anders hadden ze hem wel voor de rechter gesleept ... denk je niet ...
Niet provoceren Voetske, dat is vervelend. Iemand die kankerneger roept discrimineert per definitie. Of het emotioneel was of niet doet niet terzake. Voor de rechter gesleept of niet.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za okt 06, 2007 3:30 pm

NEE!!!! Niet weer dit!!! :1evil.gif:

999

Bericht door 999 » za okt 06, 2007 3:30 pm

Thomvak425 schreef:
Voetske schreef:
Niet provoceren Voetske, dat is vervelend. Iemand die kankerneger roept discrimineert per definitie. Of het emotioneel was of niet doet niet terzake. Voor de rechter gesleept of niet.
Provoceren ?.Wat is dat nu weer ?.Slap gelul .Wat zit er voor racistische woorden in kanker neger .. als Perez echt over de schreef was gegaan had iemand hem wel voor de rechter gesleept.De ultieme kans om duidelijk te stellen dat zoiets niet kan ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » za okt 06, 2007 3:36 pm

Jöhnk schreef:NEE!!!! Niet weer dit!!! :1evil.gif:
:aai.gif:
Blij met de punten ...

Thafunk

Bericht door Thafunk » za okt 06, 2007 3:38 pm

Jabu schreef:
Thafunk schreef:We hebben een ervaren vent nodig die het klappen van de zweep kent. Iemand die vooral ook een goede coach is en vertrouwen uitstraalt. Wat dat betreft heb ik wel een hoge pet op van Hiddink, maar die zal het werk bij de Russische voetbalbond eerst willen afmaken denk ik.
Tuurlijk komt Hiddink niet naar Ajax. Dat kan ik je nu ook wel alvast vertellen. Als je het alleen zoekt in toptrainers met een bewezen staat van dienst dan hebben we over 6 jaar nog geen nieuwe trainer.
Toch zou ik het proberen, zoeken naar een ervaren trainer. Dan zúllen ze niet allemaal willen. Probéér het in ieder geval. Je kunt de lat altijd nog lager gaan leggen. Ik zou in geen geval opnieuw een groentje voor de groep zetten.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za okt 06, 2007 3:51 pm

Financieel gaat het niet slecht met ons. Het gebrek aan een succesvolle Europese tour gaat ons niet opbreken. We vangen zelfs minimaal een miljoen voor Henk! Daar kan de kwartfinale Uefa Cup niet tegen op.... :smallgrin.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za okt 06, 2007 3:52 pm

GangstaRiB schreef:Financieel gaat het niet slecht met ons. Het gebrek aan een succesvolle Europese tour gaat ons niet opbreken. We vangen zelfs minimaal een miljoen voor Henk! Daar kan de kwartfinale Uefa Cup niet tegen op.... :smallgrin.gif:
Haha, het is wel frappant dat winst van de UEFA cup 500.000 euro ofzo op zou leveren en aan het Henkie Raus verdienen we twee keer zoveel.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » za okt 06, 2007 3:53 pm

De trainer is de allerbelangrijkste persoon binnen een elftal. Geef daar gewoon eens miljoenen aan uit. Ipv aan een zoveelste middenvelder. Het betaalt zich dubbel en dwars terug. Oftewel: Hiddink of Van Gaal losweken (of Co halen, maar dat is utopie)! Met minder geen genoegen nemen.
Laatst gewijzigd door LouisXIV & co op za okt 06, 2007 4:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Thom

Bericht door Thom » za okt 06, 2007 3:55 pm

Juist; het wordt erg moeilijk, Louis losweken, maar dan hebben we hem terug. Had nooooit weg mogen gaan natuurlijk. Ik weet zeker dat hij de huidige ontwikkelingen met lede ogen aanziet.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za okt 06, 2007 4:22 pm

Want Louis laat zo veel zien. Sinds hij Ajax liet zitten is het, eerlijk is eerlijk, gewoon een gemiddelde trainer.

Thom

Bericht door Thom » za okt 06, 2007 4:24 pm

Bertje schreef:Want Louis laat zo veel zien. Sinds hij Ajax liet zitten is het, eerlijk is eerlijk, gewoon een gemiddelde trainer.
:drecul.gif: Gelul. Wereldtrainer. En dat heeft hij sinds zijn vertrek getoond. Hij had nooit weggestuurd moeten worden.

Plaats reactie