De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do apr 03, 2008 10:46 am

Daar stond Denneboom. Ik zweer het. :smallgrin.gif:

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di apr 08, 2008 10:43 am

Die Martin Van Geel is hard op weg om de grootste kwast in de geschiedenis van Ajax te worden. Eerst draait hij eigenhandig de scouting de nek om door niet naar ze te luisteren, nu probeert hij Ajax weer het sletje van een grote Europese club te maken. Geen greintje inventiviteit, creativiteit of wat dan ook.

Oprotten Martin!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di apr 08, 2008 10:57 am

Ajax flirt met Milan en Barça
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM -
Ajax onderzoekt de mogelijkheid om bij de grote clubs in Europa voordelig spelers te kunnen huren. Vorige week voerden Marco van Basten en John van ’t Schip in Londen al een oriënterend gesprek met Arsène Wenger. De manager van Arsenal reageerde positief.

„Maar van een samenwerking is nog zeker geen sprake”, zegt technisch directeur Martin van Geel. „We kijken ook bij AC Milan en Barcelona; clubs waar met name Marco goede contacten heeft.” Aan het begin van dit seizoen probeerde Ajax nog Bojan Krkic te huren van Barcelona. „Maar Frank Rijkaard gaf toen al aan dat hij Krkic veel zou gaan gebruiken”, aldus Van Geel.
telegraaf

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di apr 08, 2008 11:01 am

Spelers dus (meervoud) nou lekker dan.. hier was ik dus al bang voor. Kijk als je Gourcuff 2 jaartjes kan huren zit niemand daar mee natuurlijk maar ik heb geen zin dat AJAX zich zo kleineert door bij allerlei topclubs te gaan bietsen voor wat talentjes. Komop zeg we zijn AJAX, ga zelf eens scouten en goede spelers kopen, het geld is er wel.

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 08, 2008 11:05 am

Gatverdamme :sad.gif:
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 08, 2008 11:06 am

Dat krijg je als je geen fatsoenlijke scouting hebt.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di apr 08, 2008 11:08 am

Ajax weet het gewoon niet meer. Het lukt niet om geschikte spelers te vinden en daarom doet men het maar zo.

Nee, ook volgend seizoen wordt het niks.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 08, 2008 11:15 am

Ik ben er ook bang voor, Jöhnk.

De gang van zaken in de winterstop heeft mijn vertrouwen in MVG en de scouts van Ajax een enorme deuk gegeven. Maanden de tijd om een verdediger te vinden en dan kom je met Kuffour aan... De bezem moet er door, maar in plaats daarvan gaan we spelers huren. Ik wil geen nieuw bestuur, ik wil een nieuw technisch beleid! :1evil.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 08, 2008 11:19 am

Nou, die stappen worden in zekere zin ook wel gezet. Van Basten komt erbij, Van Geel gaat weg. Het is alleen de vraag of er genoeg veranderd kan worden in aanloop naar het komende seizoen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di apr 08, 2008 11:22 am

Volgens mij gebeurt er helemaal niets.

Neem ook het geval BS. Waarom opende Ajax de onderhandelingen niet in December of November? Men laat de boel op zijn beloop. Het is gebrek aan inzet.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 08, 2008 11:29 am

Precies, sloom gedrag. Lekker op je gat naar de TV zitten kijken en een bod op Sulejmani doen op het moment dat de hele wereld die jongen al kent.

De kennis is niet in huis. Daar helpt geen nieuwe voorzitter aan.

Harm

Bericht door Harm » di apr 08, 2008 12:22 pm

Wat heeft Van Geel hiermee te maken? Het is echt Van Basten die dit geïnitieerd heeft.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di apr 08, 2008 12:57 pm

Soms lijkt het wel of Ajax het niet goed kan doen.

'Ajax moet zelf spelers opleiden', nou, dat doen we toch behoorlijk. Hoeveel jeugdspelers hebben er de afgelopen jaren in de selectie gezeten en regelmatig hun minuten gespeeld? Hoeveel geld hebben deze jeugdspelers Ajax opgebracht? Lijkt me toch een behoorlijk lijstje.

'Ajax moet zelf talenten kopen'. Dat klinkt leuk maar is niet zo makkelijk. Al zouden we Sulemjani of Suarez hebben gescout, zouden ze dan de tijd hebben gekregen bij Ajax (van ons fans) om te wennen aan het voetbal, het land en alles bij elkaar? Nee, wij verwachten, en terecht, dat een nieuwe spelers er meteen staat. Het is nogal een verschil of je speelt voor Twente, Groningen of Heerenveen, waar je redelijk relaxed je wedstrijdjes kan spelen en kan wennen aan het niveau, of dat je afgezeken wordt in een vol arena. Helaas moeten we dus soms meer betalen omdat een andere club de talenten opleidt tot wat ze zijn. Maar 9mil euro betalen voor Huntelaar en 30mil krijgen is geen slechte deal natuurlijk. 9mil euro betalen voor Suarez en er volgend seizoen 20mil voor krijgen (ik noem maar wat), ik teken er voor. Zou een Mitea begonnen zijn bij Heerenveen of Groningen niet een veel betere voetballer zijn geweest nu, afgezien van z'n blessures? Ook typisch een jongen die vertrouwen moet krijgen en veel moet spelen. Hoeveel talenten hebben we niet gekocht waar je nu niets meer van hoort? Hoeveel spelers maken tijdelijk de overstap naar een kleinere club en komen daarna sterker dan ooit terug?

Ajax is een topclub of pretendeert dat te zijn. Dan moet je dus top spelers halen. En wat maakt het dan uit dat ze duur(der) zijn. Zolang je er maar flink winst op maakt na een paar jaar. En vanuit de eigen jeugd komt voorlopig nog genoeg door.

Het enige waar ik me zorgen om maak is de scouting voor haalbare (top)spelers. Dat moet veel beter. 10mil euro neertellen voor Sulemjani is wat mij betreft geen enkel probleem.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di apr 08, 2008 1:40 pm

Harm schreef:Wat heeft Van Geel hiermee te maken? Het is echt Van Basten die dit geïnitieerd heeft.
Van Geel was hier vorig jaar al mee bezig Harm, alleen met het gezicht MVB naast zich gaat het allemaal wat vlotter.

Ik zou het echt heel, heel erg vinden als Ajax een ordinair satellietclubje wordt. Dat zou me nog veel meer pijn doen dan de laatste tragische jaren, dat houdt namelijk in dat Ajax voor goed de handdoek in de ring heeft gegooid.

Arthur

Bericht door Arthur » di apr 08, 2008 1:43 pm

Op een officiele samenwerking zit ik ook totaal niet te wachten. Incidenteel (al is het 1-2 keer per jaar) een toptalent huren vind ik geen probleem.

Harm

Bericht door Harm » di apr 08, 2008 2:23 pm

Joeska schreef:
Harm schreef:Wat heeft Van Geel hiermee te maken? Het is echt Van Basten die dit geïnitieerd heeft.
Van Geel was hier vorig jaar al mee bezig Harm, alleen met het gezicht MVB naast zich gaat het allemaal wat vlotter.

Ik zou het echt heel, heel erg vinden als Ajax een ordinair satellietclubje wordt. Dat zou me nog veel meer pijn doen dan de laatste tragische jaren, dat houdt namelijk in dat Ajax voor goed de handdoek in de ring heeft gegooid.
Van Geel is het niet gelukt. Dit lag misschien aan zijn beperkte uitstraling in de voetballerij. Feit is dat het Van Basten misschien wel gaat lukken.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di apr 08, 2008 9:50 pm

Joeska schreef:

naturlijk, puppetmaster Van Geel heeft de touwtjes in handen en de een paar week geleden nog sterke, zelfstandig Van Basten volgt de snode plannen van evil Martin onderdanig....
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di apr 08, 2008 10:43 pm

Jansma schreef:
naturlijk, puppetmaster Van Geel heeft de touwtjes in handen en de een paar week geleden nog sterke, zelfstandig Van Basten volgt de snode plannen van evil Martin onderdanig....
Van Geel is vorig jaar al bij Barca geweest voor een samenwerkingsverband, zoveel is duidelijk. Ik dicht mezelf even de vrijheid toe dat een plus een twee is, en hij ook hier deels achter zit. Bovendien is hij verantwoordelijk Jansma.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di apr 08, 2008 10:45 pm

Maar Van Basten ook. Laat Ajax snel ophouden met die flauwekul.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di apr 08, 2008 10:52 pm

Jöhnk schreef:Maar Van Basten ook. Laat Ajax snel ophouden met die flauwekul.
Natuurlijk, maar Martin is hoofdverantwoordelijk. Bovendien wil ik graag wachten met op MVB kankeren tot de competitie daadwerkelijk is begonnen :666.gif:

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma apr 14, 2008 9:39 pm

Jöhnk schreef:Volgens mij gebeurt er helemaal niets.

Neem ook het geval BS. Waarom opende Ajax de onderhandelingen niet in December of November? Men laat de boel op zijn beloop. Het is gebrek aan inzet.
Volgens mij ook want was het niet de snorreman van de VI de aankondigde dat er afgelopen week wat beslissingen zouden worden genomen.. o.a. het weg sturen van v. Geel :blush.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma apr 14, 2008 10:38 pm

Derksen zei dat er een beslissing zou vallen omtrent Van Geel. Hij wist niet welke kant de beslissing op zou vallen, maar verwachtte logischerwijs dat de uitkomst niet positief zou zijn voor Van Geel.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma apr 14, 2008 10:41 pm

Van Geel is verworden tot een loopjongen. Het zou zomaar kunnen dat Ajax wacht totdat hij zelf opstapt.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 15, 2008 9:22 am

Dat lijkt me zeer waarschijnlijk, ja. Maar MVG blijft (blijkbaar) lekker zitten en doet alsof hij heel belangrijk is. :biggrin.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di apr 15, 2008 6:00 pm

Het lijkt wel of hij alleen nog chef verkoop is en de contracten in de gaten moet houden qua verlenging en zo.
Je ziet nu ook ineens vdAat veel meer in het nieuws, dingen die vroeger MvG deed.

Het wachten is op Coronel, die kan directieleden ontslaan.

Plaats reactie