De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 04, 2008 6:39 pm

Nee, deze handtekeningenvervalser en fantast neem ik niet serieus.

http://krant.telegraaf.nl/krant/archief ... erijt.html

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 24, 2008 1:05 pm

Drie jaar in dienst, drie jaar geen kampioen. Moet MVG zijn conclusies niet trekken?
Het stinkt aan alle kanten!

jabu

Bericht door jabu » ma mar 24, 2008 1:10 pm

Misschien. Ik vind het nog stuitender dat er geen selectie staat met een goede kern waarmee je verder kunt werken. Van Geel heeft nu enkele jaren de tijd gekregen om de selectie van Ajax naar zijn inzicht samen te stellen. Bovendien was er geld zat. De resultaten vielen tegen, maar de toekomst met deze selectie ziet er ook niet geweldig uit. De helft van zijn eigen aankopen kan hij alweer afserveren omdat ze niet goed genoeg zijn.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 24, 2008 1:54 pm

Het enige wat ik Van Geel moet nageven, is dat hij goed kan vérkopen. Als dan iemand anders de inkoop doet, wordt het misschien nog wat. En dan bovendien maar hopen op een exceptionele jeugdlichting, maar die zit er voorlopig nog niet in, begrijp ik.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 24, 2008 1:54 pm

En de scouting is dus NIET verbeterd.

Zouden MVG en de scouts elkaar nu opeens wél vertrouwen? Zou MVG nu opeens wel belangstelling hebben voor de wereld voorbij onze landsgrenzen? Ik betwijfel dat, hoor. Drie jaar is een lange tijd in het voetbal. Blijkbaar wil of kan hij de problemen niet aanpakken.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mar 24, 2008 2:04 pm

Niemand weet of de scouting verbeterd is, zelfs joey niet.

In het rapport stonden over de scouting de meeste kritiek van de technische tak van AJAX. Ik neem toch aan dat vd Aat dat ook heeft gelezen, het rapport is immers de basis van zijn interim-klus (net zoals bij de RABO-fietsclub).

Het belang van een goede scouting is juist nu groot, met een enorme zak met geld en een heel elftal te verbouwen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 24, 2008 2:06 pm

Zet dat maar eens op voor de zomer.

Bepaalde scouts moeten eruit (Mühren!), daar moet je toppers voor terughalen. Maar dan nog kost het tijd, terwijl men nu al volop met volgend seizoen bezig moet zijn.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mar 24, 2008 2:14 pm

Wat ik vanuit het rapport herinner, was het voornamelijk langs elkaar heen werken. Sinds een paar maanden hebben we een nieuw scoutingsinfosysteem, de kennis hebben we met vdZee ook in huis, nu gaat het om het stroomlijnen van alles. Dat kan vdAat als geen ander.
Als wij kunnen verzinnen dat dat essentieel is om voor volgend jaar een goed team te hebben staan, kan hij dat ook verzinnen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 24, 2008 2:18 pm

Stel je hebt een top-TD en een topscout, waarom zouden die twee dan NIET samenwerken? Kortom, het is volgens mij geen organisatieprobleem. Misschien wil MVG per se zijn spelers (Nederlandse spelers) halen, misschien vertrouwt hij de scouts niet.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 24, 2008 2:18 pm

Hoe weet jij dat er wat mis is met Mühren, joey?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 24, 2008 2:20 pm

Omdat hij keihard bleef volhouden dat Pius Ikedia een droomrechtsbuiten voor Ajax was en omdat hij in Escudé 'de Maldini van Ajax' zag. Iemand die zulke wartaal uitslaat kán geen goede scout zijn.
Ik vind dat Ajax scouts moet scouten. Haal ze maar bij andere clubs weg. Net als dat met Van der Zee is gebeurd. Wij hebben het beste van het beste nodig, want het gaat om miljoenen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mar 24, 2008 2:22 pm

joey schreef:Stel je hebt een top-TD en een topscout, waarom zouden die twee dan NIET samenwerken? Kortom, het is volgens mij geen organisatieprobleem. Misschien wil MVG per se zijn spelers (Nederlandse spelers) halen, misschien vertrouwt hij de scouts niet.
Volgens mij is er toch behoorlijk duidelijk geconstateerd wat er mis was, wordt het rapport nu als basis gebruikt door vdAat en heeft MvG niet zo heel veel meer te zeggen. Dus óf aanpassen of opzouten met die MvG.

En Thomas zegt toch ook niet voor niets dat AJAX al bezig is met volgend seizoen? :hypocrite.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mar 24, 2008 2:25 pm

Joey zegt zinnige dingen, zeg!

Toen Steef hier nog postte wisten we al dat er niet naar de scouting werd geluisterd en dat het vooral een zaak is van 'ons kent ons'. Ik ben niet volledig thuis in de materie, maar wie weet haalt Martin van Geel wel alleen spelers via bevriende zaakwaarnemers. Dat betekent dus dat hij niet kijkt naar kwaliteiten van spelers, maar naar kwaliteiten van zaakwaarnemers. Een succesvolle speler die hij in het verleden heeft aangeboden gekregen via zaakwaarnemer A zal hij nu eerder weer om advies vragen, denk ik zo.

Verder heb ik geen idee hoe goed onze scouting is, maar ik weet wel dat er iig niet naar geluisterd wordt. Als je dan als MvG aan komt zetten met Kuffour en Luque, dan denk ik te weten wie een gebrek aan inzicht heeft.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 24, 2008 2:26 pm

Klopt, Peter. Jij en ik konden nog bedenken dat het contracteren van spelers als Luque, Juanfran of Kuffour (laten we het beleefd zeggen) niet van doortastende scouting getuigt. Deze spelers werden overal aangeboden. Kuffour ging zelfs bij Sunderland o.i.d. op proef en werd afgetest. Dan vraag je je af wie in godsnaam zoiets bedenkt.

Neef, is het geen verkeerd signaal om iemand die zó gefaald heeft te laten zitten? Je kunt MVG niet dwingen nu wel op constructieve wijze met de scouting samen te werken.
Hij haalt steeds hetzelfde trucje uit. Goedkope Nederlandse spelers halen en kijken of er iets tussen zit. Dat blijkt bij Ajax toch iets lastiger te zijn dan bij Willem ll of AZ.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mar 24, 2008 2:32 pm

@joey: Je doet nu net of er niets is veranderd of zal veranderen in de scouting na het rapport en de komst van zowel vdAat als MvB.
Gezien het belang van de scouting kan dat niet het geval zijn, je kunt van vdAat zeggen wat je wilt, maar NIET dat het geen goede interim is. Hij zal zich gaan richten op de urgentste zaken.
Ik weet dat je Marco een patserige egocentrische Utrechter vindt, dus die noem ik maar ff niet. :blush.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » ma mar 24, 2008 2:36 pm

zover ik kan zien zijn al een aantal aanbeveling van het rapport genegeerd. Wie zegt dat de aanwezig scouts niet een slap on the wrist krijgen en volgens Ajax tradition gaat iedereen weer verder met de hope dat nu gaat het vast beter...

en Joey: natuurlijk het slaat helemaal nergens op dat Van Geel blijven mag... en het signaal is duidelijk... de survivors blijven, hoe je ook presteert.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mar 24, 2008 2:38 pm

Jansma schreef:Wie zegt dat de aanwezig scouts niet een slap on the wrist krijgen en volgens Ajax tradition gaat iedereen weer verder met de hope dat nu gaat het vast beter...
Wie zegt dat vdAat wel gewoon zijn werk doet en dat ook aanpakt?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 24, 2008 2:39 pm

Neefkens schreef:je kunt van vdAat zeggen wat je wilt, maar NIET dat het geen goede interim is
Oh?

En met niemand anders!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » ma mar 24, 2008 2:40 pm

Neefkens schreef:
Jansma schreef:Wie zegt dat de aanwezig scouts niet een slap on the wrist krijgen en volgens Ajax tradition gaat iedereen weer verder met de hope dat nu gaat het vast beter...
Wie zegt dat vdAat wel gewoon zijn werk doet en dat ook aanpakt?
interims voor een paar maanden houden ze bezig met lopende zaken, zeker niet personeel ingreepen.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 24, 2008 2:40 pm

Neefkens schreef:@joey: Je doet nu net of er niets is veranderd of zal veranderen in de scouting na het rapport en de komst van zowel vdAat als MvB.
Van der Aat zal een beste man zijn, maar of hij verstand heeft van scouting is een tweede. Dat is het probleem van het rapport: het wijst op misstanden, maar geeft niet aan hoe en door wie die misstanden moeten worden aangepakt. Iemand zal de scouts en MVG moeten beoordelen. Wie o wie?
Tot op dit moment heb ik niet het gevoel dat er écht iets wordt gedaan met dat rapport. Goed, de aardappel is weg, maar dat is de gemakkelijkste oplossing. Want al maken we aardappelpuree van hem, de geconstateerde problemen bestonden al lang voor dat hij zijn intrede deed in de Arena.
Ik weet dat je Marco een patserige egocentrische Utrechter vindt, dus die noem ik maar ff niet. :blush.gif:
Ach, patserig en egocentrisch is bijna iedereen in de voetbalwereld. Dat is het probleem niet. Ik ben bang dat Van Basten zich vertilt. Om iets aan de problemen van Ajax te kunnen doen, moet je niet alleen verdomd veel verstand hebben van voetbal, maar ook van 'politiek'. Die club van ons is een ondoorzichtig geheel.
Ik vond het bijvoorbeeld schattig maar naïef dat Van Basten riep dat hij o zo fijn had onderhandeld met MVG en er nu naar uitkeek o zo fijn met hem te gaan samenwerken. Daarmee heeft hij meteen zijn speelruimte flink ingeperkt. Eigenlijk zit hij nu aan MVG vast, zelfs al zou hij later constateren dat die niet functioneert.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 24, 2008 2:44 pm

joey schreef:Ach, patserig en egocentrisch is bijna iedereen in de voetbalwereld. Dat is het probleem niet. Ik ben bang dat Van Basten zich vertilt. Om iets aan de problemen van Ajax te kunnen doen, moet je niet alleen verdomd veel verstand hebben van voetbal, maar ook van 'politiek'. Die club van ons is een ondoorzichtig geheel.
Het probleem was toch juist dat Van Basten niet genoeg verstand had voetbaltechnische zaken als scouting en de opleiding?
Ik vond het bijvoorbeeld schattig maar naïef dat Van Basten riep dat hij o zo fijn had onderhandeld met MVG en er nu naar uitkeek o zo fijn met hem te gaan samenwerken. Daarmee heeft hij meteen zijn speelruimte flink ingeperkt. Eigenlijk zit hij nu aan MVG vast, zelfs al zou hij later constateren dat die niet functioneert.
Is dat zo? Hij vond Kuijt toch ook zo lekker hard werken? Die zit zich nu ook te verbijten in Liverpool. Van Basten durft best op te treden, dat heeft hij in ieder geval laten zien.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 24, 2008 2:49 pm

Bertje schreef:Het probleem was toch juist dat Van Basten niet genoeg verstand had voetbaltechnische zaken als scouting en de opleiding?
Het probleem is wat ik beschrijf. Daarbij: Van Basten heeft ongetwijfeld verstand van voetbal, maar scouting en opleiding zijn nooit zijn prioriteiten geweest.
Is dat zo? Hij vond Kuijt toch ook zo lekker hard werken? Die zit zich nu ook te verbijten in Liverpool. Van Basten durft best op te treden, dat heeft hij in ieder geval laten zien.
We zullen het zien. Maar voorlopig bemoeit MVG zich ongetwijfeld met het aankoopbeleid en dat vind ik maar niets.

Maxwell22

Bericht door Maxwell22 » ma mar 24, 2008 3:23 pm

Van der Aat doet volgens mij helemaal niks aan het technische gedeelte van Ajax. Teminste ik had ergens gelezen dat Van Geel dat gewoon zou blijven doen.

Waar ik het meeste bang voor ben is dat Van Geel gewoon blijft zitten. Bijna iedereen is vertrokken behalve de man die verantwoordelijk is voor het technische gedeelte. Ook kijk ik al huiverig naar volgend jaar wat voor spelers komen er?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mar 24, 2008 3:32 pm

Niet technisch-inhoudelijk, maar wel de organisatie ervan en daar lag het probleem.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 24, 2008 3:34 pm

Neefkens schreef:Niet technisch-inhoudelijk, maar wel de organisatie ervan en daar lag het probleem.
Hoe weet je dat daar het probleem lag? ik betwijfel dat dus. Na X miskopen in drie jaar mag je vraagtekens zetten bij de deskundigheid van deze of gene.

Mijns inziens moet onderzocht worden hoe het in godsvredesnaam heeft kunnen gebeuren dat Ajax spelers heeft gehaald die men niet eens heeft gescout. Spelers als Luque dus of Kuffour. Is dat op instigatie van MVG gebeurd? Dan mag hij wat mij betreft oprotten. Van een TD mag je een minimum aan professionaliteit verwachten. Ongescoute spelers halen is prutswerk.

Plaats reactie