Betrouwbaar Transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Daniel

Bericht door Daniel » ma jul 02, 2007 8:50 pm

Allebei aanvallers dacht ik, maar of het ook spitsen zijn weet ik niet. Doutie wel dacht ik.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 02, 2007 9:31 pm

Terror is een spits. Een doelpuntenmaker. Klein ventje wel.

Over die andere kan Demo meer vertellen.
Het stinkt aan alle kanten!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma jul 02, 2007 9:33 pm

Voetske schreef:Welke transfer som ?.
"kan voor een gelimiteerde transfersom weg bij Norwich City"

Moet dus voor betaald worden....
Weer op zoek naar een Interim coach..

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 02, 2007 9:44 pm

De Ridder voor drie jaar naar Birmingham

EXCLUSIEF - In navolging van Maceo Rigters kan Daniël de Ridder zich gaan opmaken voor het Premiership. Birmingham City is de nieuwe club van de 23-jarige jeugdinternational.
Waar zijn ploeggenoot bij Jong Oranje zich verbond aan Blackburn Rovers, tekent De Ridder voor drie jaar bij Birmingham City. De jeugdinternational is de vijfde nieuweling die zich zal melden op St. Andrews. Manager Steve Bruce haalde eerder Fabrice Muamba, Stuart Parnaby, Garry O'Connor en Olivier Kapo.

De Ridder verruilde in 2005 Ajax voor Celta de Vigo. Maar een onverdeeld succes werd zijn verblijf in Spanje niet. Door blessures speelde hij meer níet dan wél. Op het EK Onder-21 groeide de aanvaller uit tot een vaste waarde in het Jong Oranje van coach Foppe de Haan.

Terwijl De Ridder actief was op het jeugd-EK, degradeerde Celta de Vigo uit de Primera División. Beide partijen besloten het tot 2010 doorlopende contract te ontbinden, zodat de oud-Ajacied zijn handen vrij had een nieuwe club te vinden. Het werd Birmingham City.
VI

Godzijdank!!! :headbang.gif: :headbang.gif: :headbang.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jul 02, 2007 9:51 pm

Mn gebeden zijn gehoord.

Aristides

Bericht door Aristides » ma jul 02, 2007 9:54 pm

joey schreef:Terror is een spits. Een doelpuntenmaker. Klein ventje wel.

Na twee wedstrijden op het Copatoernooi schreef ik:
Op rechts liep een nummer 7 die niet zo oud leek, klein is, maar hij verraste mij wel. Hij kwam zijn tegenstander (ook de Brazilianen van Cruzeiro) voorbij, was betrokken bij zeker drie doelpunten.
Bij deze; hij blijkt dus 18 te zijn, ben benieuwd hoe hij zich ontwikkelt. Jaren geleden (de dag van de vuurwerkramp) organiseerde Ajax een toernooi onder 15 en daar speelde Johnny Quansah rechtsbuiten bij Ajax International: Hij viel op, mocht meetrainen met de A1, raakte geblesseerd en nooit meer iets over gehoord (behalve dat zijn zaakwaarnemer geld van Ajax wilde zien) De linksbuiten viel mij toen nog meer op, maar ik heb er geen naam van.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

999

Bericht door 999 » ma jul 02, 2007 10:04 pm

Jurgen Colin, valt na 30 minuten in voor Ooijer in de wedstrijd Psv - AJAX.De Dramahaar wedstrijd .. Nu eens kijken wat ie laat zien ...

Toen .. commentator "Colin is wel de man waar ze bij Psv vertrouwen in hebben, met name door zijn snelheid " .......
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 02, 2007 10:37 pm

Die Quansah was járen ouder, heb ik begrepen. Net als zijn naamgenoot.

Ik neem aan dat ze die jongen testen ivm het aanstaande vertrek van De Mul?

@BZ: mijn gebeden ook. Ik was doodsbenauwd dat die prutser zou terugkomen. :headbang.gif:

999

Bericht door 999 » ma jul 02, 2007 10:44 pm

Nou, Collin, timide.Laat zich lekker aftroeven door Zlatan.Risicoloos breedte ballen.Tis te hopen dat ie in de paar jaar wat h eeft bijgeleerd anders heb je zodadelijk 2 ogararu's ...
Blij met de punten ...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma jul 02, 2007 11:08 pm

Toen Colin doorbrak bij PSV maakte hij een goede indruk. Ik vond hem op dat moment de meest geschikte rechtsback voor Oranje maar hij had de pech dat Advocaat het meer zag zitten in de oude garde (Melchiot, Ooijer, dat soort figuren). Colin is een speler met drang naar voren, zoals we de backs van Ajax graag zien spelen. Wat ik me alleen niet meer kan herinneren is of hij beschikt over een goede voorzet of voortzetting uberhaupt. Kan iemand hier iets over zeggen?

Afbeelding

Ik hoop dat Colin tijdens de stage overtuigt want Ogararu doet dat zeker niet. Maar voor iemand die al zo lang op een laag niveau speelt zal het moeilijk worden om aan te pikken. Ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door Giacomo Puccini op ma jul 02, 2007 11:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax!

Daniel

Bericht door Daniel » ma jul 02, 2007 11:09 pm

Jurgen Colin is toch rechtsback/centrale verdediger, waarom zouden ze die voor De Mul willen. Maar zijn er hier mensen die zeggen, die en die speler moet gehaald worden voor de rechtsbuiten posite?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 02, 2007 11:12 pm

Daniel_vT schreef:Jurgen Colin is toch rechtsback/centrale verdediger, waarom zouden ze die voor De Mul willen. Maar zijn er hier mensen die zeggen, die en die speler moet gehaald worden voor de rechtsbuiten posite?
Niet Colin. Die ene Zuidafrikaan.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 03, 2007 4:04 am

Voetske schreef:Nou, Collin, timide.Laat zich lekker aftroeven door Zlatan.Risicoloos breedte ballen.Tis te hopen dat ie in de paar jaar wat h eeft bijgeleerd anders heb je zodadelijk 2 ogararu's ...
Alsof je laten aftroeven door Zlatan een schande is. Maar goed, ik kan me die wedstrijd verder niet goed herinneren hoor. Valt hij ook nog in positieve zin op? Wellicht qua positie kiezen en knijpen? Speelde hij destijds rechtsback of in het centrum?

Baseman

Bericht door Baseman » di jul 03, 2007 7:14 am

Colin was een redelijk groot talent, hij kon op zijn 19e al aardig mee bij PSV.
Maar iemand die op zijn 19e vindt dat hij er al is en dat hij daarom niet hard hoeft te trainen en zegt dat hij in Oranje thuis hoort, die heeft niets bij PSV te zoeken. Verder had hij nog wel wat nare trekjes, die jongen is echt rancuneus. En blijkbaar heeft hij er weinig van geleerd, aangezien hij nu ineens roept dat Ajax altijd al zijn club is geweest :drecul.gif:

Zonde, want voetballen kon hij wel. Maar ik ga er niet vanuit dat hij beter is geworden van spelen in de marge, bij een club die niet bekend staat om het sterke postitiespel.

Als jullie al klagen over de mentaliteit van Perez, dan bereidt je nu maar voor...

999

Bericht door 999 » di jul 03, 2007 7:27 am

Thomas schreef:
Voetske schreef:Nou, Collin, timide.Laat zich lekker aftroeven door Zlatan.Risicoloos breedte ballen.Tis te hopen dat ie in de paar jaar wat h eeft bijgeleerd anders heb je zodadelijk 2 ogararu's ...
Alsof je laten aftroeven door Zlatan een schande is. Maar goed, ik kan me die wedstrijd verder niet goed herinneren hoor. Valt hij ook nog in positieve zin op? Wellicht qua positie kiezen en knijpen? Speelde hij destijds rechtsback of in het centrum?
AJAX speelde die wedstrijd met tien man.Bij de goal van Sonck en Zlatan staat de gehele achterhoede te kijk, inclusief Colin .. Niet omdat het een super aanval was .. En nee, hij valt verder niet op .. en Thomas ik schrijf dat op wat ik zie, niks meer niks minder ... doet me een beetje denken aan Jerry de Jong .. afijn ik kijk de verloren beker wedstrijd AJAX - Nac nog, daar doet ie de gehele wedstrijd mee bij een winnend Nac ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 03, 2007 12:04 pm

Ajax CT meldt het nu ook:

'Tera', Doutie off to Amsterdam

Ajax Cape Town duo Thembinkosi 'Tera' Fanteni and Shameeg Doutie will be leaving South Africa tonight to attend trials at mother club, Ajax Amsterdam.

Following a good showing at the Coupa Amsterdam earlier this year, where he was voted as Player of the Tournament, Doutie is a young aspirant winger, who is destined for bigger things.

His daunting runs on the wings have not gone unnoticed, with the Ajax technical team already promoting him to the senior squad ahead of next season. It is only a matter of time before he makes his PSL debut - that is if he does not make it in Holland.

'Tera' Fanteni needs no introduction from the beautiful game after spearheading the 'Urban Warriors' attack during last season's successful run, where Ajax twice reached cup finals (winning the Absa Cup Final against Mamelodi Sundowns) and also finished fourth in the Castle Premiership standings.

Fanteni finished third in the Castle Premiership goal-scorer's charts last season, prompting Bafana Bafana coach Carlos Alberto Parreira to include him in the national team, where he promptly scored on debut.

Ajax Cape Town would like to wish these two players the best of luck in Amsterdam!
ajaxct.com

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di jul 03, 2007 12:17 pm

joey schreef:Terror is een spits. Een doelpuntenmaker. Klein ventje wel.

Terror? Dat klinkt wel erg veelbelovend hé
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jul 03, 2007 12:39 pm

Zeker. HTC zocht een spits die oorlog kon maken. :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 03, 2007 12:40 pm

Hebben we binnenkort de war on Terror in de Arena. :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » di jul 03, 2007 2:36 pm

Hij zal wel omvallen ...
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » di jul 03, 2007 6:27 pm

joey schreef:Hebben we binnenkort de war on Terror in de Arena. :smallgrin.gif:
Beter dan War of the Admirals :1evil.gif:

999

Bericht door 999 » di jul 03, 2007 7:21 pm

Voetske schreef:
Thomas schreef:
AJAX speelde die wedstrijd met tien man.Bij de goal van Sonck en Zlatan staat de gehele achterhoede te kijk, inclusief Colin .. Niet omdat het een super aanval was .. En nee, hij valt verder niet op .. en Thomas ik schrijf dat op wat ik zie, niks meer niks minder ... doet me een beetje denken aan Jerry de Jong .. afijn ik kijk de verloren beker wedstrijd AJAX - Nac nog, daar doet ie de gehele wedstrijd mee bij een winnend Nac ...
Ai, foutje, dat is Collen in die wedstrijd, geen Collin.En om hem nu te beoordelen op de wedstrijd waarin AJAX met 6-2 van Nac gehakt maakte lijkt me niet eerlijk.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 11:27 am

Volgens de VI had Ajax wel degelijk belangstelling voor De Ridder. Hij zou in aanmerking zijn gekomen voor een contract in het geval De Mul naar Sevilla zou vertrekken, maar Ajax heeft al een week niets van Sevilla gehoord. Verder zou Terror, de beste speler van de Zuidafrikaanse competitie, fysiek sterk en goed in de lucht zijn. Doutie wordt meer gezien als een speler voor de toekomst.
Dan twee pagina's over Jürgen Colin. Blijkbaar volgt Ajax hem al vanaf april. HtC zegt over hem:
Jurgen krijgt echt drie weken de kans te laten zien dat hij nog steeds dezelfde speler is als in zijn periode bij NAC Breda. Als dat het geval is, kan hij absoluut van waarde zijn bij ons. Bij NAC speelde hij alles, maar daarna ben ik hem uit het oog verloren. Ik ging zelf naar het buitenland en hij koos een paar jaar later verrassend voor Norwich City. Ik hoef in die drie weken niet te zien of Jurgen goed kan voetballen, want ik weet dat hij dat kan. Wat ik wel wil zien, is of hij fit en gretig is en of hij past bij Ajax. Wij hopen ook het komend voetbalseizoen weer heel veel wedstrijden te spelen in heel veel competities. Afgelopen seizoen moesten we in de eindfase in de defensie toch schuiven met spelers. Niet iedereen was meer even fris, daarom kunnen we goede spelers altijd gebruiken. Jurgen vertelde me in een persoonlijk gesprek dat Ajax zijn club is en dat hij ontzettend graag voor deze club will spelen. Dat mag hij de komende drie weken laten zien.
Jurgen Colin komt zelf ook aan het woord. Hij zegt:
Dat ik deze kans krijg, is voor mij een hele vette verrassing. Ik was helemaal de weg kwijt, zo blij was ik. Het is mijn droom om ooit in het shirt van Ajax te spelen en die kans krijg ik nu. Drieweken lang zal ik alles doen om te laten zien dat ik een Ajax-waardige speler ben. Het enige waardoor het volgens mij nog kan misgaan is als ik een blessure krijg. Maar ik ben topfit, ik heb de afgelopen maand met mijn personal trainer doorgetraind. Conditiewerk, fitness en passen en trappen.
De VI meldt dat Colin ooit als junior naar Ajax kon, maar dat hij niet mocht van zijn moeder.

Over zijn Engelse periode:
Vorig seizoen moest ik nog wennen aan de manier van spelen in Engeland, maar afgelopen seizoen was ik tot tien wedstrijden voor het einde basisspeler. Ik was de enige die alles had gespeeld, tot er een nieuwe trainer kwam, de schot Peter Grant. Die vond me de best voetballende back uit de hele league, maar hij vond me verdedigend niet goed en niet actief genoeg. Als hij bedoelt dat ik de ballen niet blind de tribune in schop en niet als een kip zonder kop over het veld ren, dan heeft hij gelijk. We hadden nogeen kleine kans op de play-offs. Nadat ik uit de ploeg ben verdwenen, is het elftal zeker niet beter gaan spelen. Er doen 24 teams mee en wij eindigden als 16e. Wat het allemaal niet beter maakte, isdat de trainer ieder duel met een ander team begon. Niemand wist waar hij aan toe was. Maar al met al heb ik het afgelopen seizoen toch nog 36 wedstrijden gespeeld.
En over zijn stage bij Ajax:
Ik hoop dat ik een beetje in de groep pas, maar ik verwacht eigenlijk geen problemen. Ik ben niet zo'n moeilijke jongen. Ik ken Wesley Sneijder uit Utrecht, met Klaas-Jan Huntelaar heb ik bij PSV gespeeld en Maarten Stekelenburg kwam in bij Jong Oranje altijd tegen. Ik begrijp dat mensen denken dat het een heel grote stap is van de nummer zestien uit de Engelse eerste divisie naar Ajax, maar ik heb er alle vertrouwen in. Met mijn spel pas ik heel goed bij de club, denk ik. Ik ben rustig op het veld en houd van combinatievoetbal. Bovendien functioneer je ook beter met betere spelers om je heen, helemaal als je écht afspeelmogelijkheden hebt. Bovendien kan ik ontzettend veel leren van spelers als Edgar Davids en Jaap Stam.'
Aan de mogelijkheid dat hij géén contract krijgt, wil hij even niet denken:
Als het niet doorgaat , hoop ik dat ik veel heb geleerd en dat ik mezelf niets kan verwijten. Maar als ik deze kans nog laat schieten, ben ik ongelooflijk dom bezig. Dat gebeurt dus ook niet.'
De VI meldt dat Colin 250.000 euro moet kosten.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 04, 2007 11:44 am

joey schreef: Verder zou Terror, de beste speler van de Zuidafrikaanse competitie, fysiek sterk en goed in de lucht zijn. Doutie wordt meer gezien als een speler voor de toekomst.
Opvallend, want hij is niet heel groot. Wordt hij het breekijzer?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 11:47 am

Volgens de site van ACT is hij maar 1.77 groot. Beetje apart breekijzer dan.

Gesloten