Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Aristides

Bericht door Aristides » vr okt 05, 2007 7:09 pm

HTC is nu te veel beschadigd, daarom kan hij beter gaan, maar het werkelijke probleem van Ajax is mijns inziens dat er door de bank genomen het verkeerde type spelers wordt aangetrokken vergeleken met het gewenste spel.
Vertrekt HtC dan zal Henny Spijkerman het overnemen? Die zal toch weinig gezag hebben bij de spelers?

Het gaat ergens in de jeugd fout. Waar? Ik zie geen enkele vooruitgang bij onze A-spelers, een paar jaar geleden niet onder Blind, nu niet onder Silooy.

Jongens als Goossens, Anita (zelfs een jaar jonger) en Sarpong waren in de B-jeugd duidelijk beter dan hun tegenstanders, maar in de A-jeugd??

Spelers als Yildirum, Slijngard en Maduro worden talent van het jaar, maar hebben ze al een basisplaats? Talent van het jaar, dan heb je toch zelfs Ajaxbegrippen iets extra's?

Na Johnny van 't Schip zijn Vermaelen (De Mul?) en Babel nog doorgebroken (doorgebroken reken ik dat je een basisplaats hebt), dat is te weinig. Emanuelson doet nog steeds hetzelfde fout als twee jaar geleden!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr okt 05, 2007 7:09 pm

Peter schreef:Ajax heeft op dit moment gewoon een grote groep met matige voetballers. Als je dan in de zomerstop ook nog een nieuw blik opentrekt, dan weet je dat je er zeker niet op vooruit gaat.
Dus doorsukkelen? En geen nieuwe spelers kopen?
Je bedoelt wat anders, maar wat?

goodfella

Bericht door goodfella » vr okt 05, 2007 7:11 pm

Peter schreef:Verder valt bij PSv constant de halve selectie weg en nog winnen ze de competitie.

Ajax heeft op dit moment gewoon een grote groep met matige voetballers. Als je dan in de zomerstop ook nog een nieuw blik opentrekt, dan weet je dat je er zeker niet op vooruit gaat.
Ajax heeft veel power en loopvermogen en weinig creativiteit. Het is doorgeslagen. Toch vind ik Stekelenburg, Heitinga, Stam, Vermaelen, Emanuelson, Davids, Gabri, Huntelaar en Suarez geen slechte voetballers.

Kennedy, Maduro, Luque en Leonardo weet ik zo net nog niet. Tel daar een aantal jonge voetballers als v/d Wiel en Sarpong bij op en er moet best wel iets van te maken zijn.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr okt 05, 2007 7:14 pm

goodfella schreef:?

Volgens mij liet Davids niet alleen Sneijder, maar ook Emanuelson beter functioneren vorig seizoen.
Dat ben ik wel met je eens, maar ik zou dat verbloemen willen noemen. De essentie van het probleem blijft staan.

@Neefkens: ja, er zijn ook goede spelers gehaald. En spelers voor de balans (Stam, Davids, gabri) waren broodnodig, maar nu wordt het weer tijd dat er structureel creatief wordt geinvesteerd. Zoals ik al zei: er ligt een wereld vol talent open. Een transferperiode is bedoeld om te handelen, en handelen is bedoeld om jezelf te verbeteren. Geen enkele reden om voor een exodus of wat dan ook te vrezen.

goodfella

Bericht door goodfella » vr okt 05, 2007 7:14 pm

Demosthenes schreef: Na Johnny van 't Schip zijn Vermaelen (De Mul?) en Babel nog doorgebroken (doorgebroken reken ik dat je een basisplaats hebt), dat is te weinig. Emanuelson doet nog steeds hetzelfde fout als twee jaar geleden!
Urby speelde 2 jaar geleden beter dan nu. Neem zijn duels tegen Farfan, de beste rechtsbuiten die er in Nederland rondloopt. Hij speelde voortreffelijk. Dat is hij echt niet verleerd, maar net als v/d Vaart, Sneijder, Heitinga en Stekelenburg zit hij in een mindere fase. Over de andere talenten heb ik wel iets te melden. Ten Cate moet ze eens speeltijd gunnen!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr okt 05, 2007 7:18 pm

Neefkens schreef:
Peter schreef:Ajax heeft op dit moment gewoon een grote groep met matige voetballers. Als je dan in de zomerstop ook nog een nieuw blik opentrekt, dan weet je dat je er zeker niet op vooruit gaat.
Een paar pagina's eerder geef ik in één zin het antwoord al. Je moet kwaliteit kopen en daarmee koop je dan ook bijna een garantie op betere tijden. Doorsukkelen? Nee, je moet doorselecteren en talentvolle jongens halen. Jongens die de meeste Ajaxsupporters amper van naam kennen. Scouten, aanvullen met eigen jeugd en kneden die handel! Ik wil geen gearriveerde Spanjaard uit het zonnige Newcastle of één of andere jandoedel uit Norwich.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr okt 05, 2007 7:19 pm

Jöhnk schreef:@Neefkens: ja, er zijn ook goede spelers gehaald. En spelers voor de balans (Stam, Davids, gabri) waren broodnodig, maar nu wordt het weer tijd dat er structureel creatief wordt geinvesteerd. Zoals ik al zei: er ligt een wereld vol talent open. Een transferperiode is bedoeld om te handelen, en handelen is bedoeld om jezelf te verbeteren. Geen enkele reden om voor een exodus of wat dan ook te vrezen.
Zo is het, zo'n Modric of eventueel Defour kunnen zeker wat extra's geven.

peter

Bericht door peter » vr okt 05, 2007 7:19 pm

En konden al gehaald worden 2 jaar geleden.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr okt 05, 2007 7:21 pm

Peter schreef:
Neefkens schreef:
Een paar pagina's eerder geef ik in één zin het antwoord al. Je moet kwaliteit kopen en daarmee koop je dan ook bijna een garantie op betere tijden. Doorsukkelen? Nee, je moet doorselecteren en talentvolle jongens halen. Jongens die de meeste Ajaxsupporters amper van naam kennen. Scouten, aanvullen met eigen jeugd en kneden die handel! Ik wil geen gearriveerde Spanjaard uit het zonnige Newcastle of één of andere jandoedel uit Norwich.
Je bedoelde een nieuw blik kwaliteitslozen? Dan ben ik het helemaal met je eens. Ik zal wel een ouwe lul zijn maar toen ik Chivu weer zag spelen of Zlatan,toen herinnerde ik me die opwinding uit die tijd. Je vóelde gewoon dat ze "iets" hadden. Met Suarez heb ik dat nu ook trouwens.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr okt 05, 2007 7:26 pm

Neefkens schreef:Je bedoelde een nieuw blik kwaliteitslozen? Dan ben ik het helemaal met je eens. Ik zal wel een ouwe lul zijn maar toen ik Chivu weer zag spelen of Zlatan,toen herinnerde ik me die opwinding uit die tijd. Je vóelde gewoon dat ze "iets" hadden. Met Suarez heb ik dat nu ook trouwens.
Precies. Ik bedoel, er is toch ook niets mis mee om goed te betalen voor potentie? Dat houdt een risico in, maar als je er kijk op hebt (en volgens mij hééft MVG dat) dan is dat een berekend risico. Concreet bedoel ik daarmee dat er van de tien investeringen misschien één of twee mislukken, maar dat je dat opvangt door op de andere acht dikke (kwaliteits)winst te maken.

En dat hoeven van mij niet per se buitenlanders te zijn, maar het lijkt nu wel alsof buitenlandse talenten op de bon zijn.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op vr okt 05, 2007 7:29 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

peter

Bericht door peter » vr okt 05, 2007 7:27 pm

Precies. Ik bedoel de kwaliteitslozen die er deze zomer aan zijn getrokken. Hoe haal je het in je hoofd om die mensen te halen. En dan weet ik dat het maar bankzitters zijn, maar sinds wanneer halen wij spelers om de bank warm te houden?

Chivu, Maxwell en Zlatan hadden iets extra's. Iets exotisch waar je al in de voorbereiding naar uit keek om die jongens voor het eerst te zien ballen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr okt 05, 2007 7:28 pm

Volgens de snor zitten de clubs nu op dit moment aan tafel, verwacht wordt dat het vanavond rond komt al zullen ze het waarschijnlijk over het weekend heen tillen om het naar buiten te brengen.

goodfella

Bericht door goodfella » vr okt 05, 2007 7:29 pm

Jöhnk schreef:
goodfella schreef:?

Volgens mij liet Davids niet alleen Sneijder, maar ook Emanuelson beter functioneren vorig seizoen.
Dat ben ik wel met je eens, maar ik zou dat verbloemen willen noemen. De essentie van het probleem blijft staan.
Dat verbloemen is van alle tijden Johnk. Rijkaard bracht in `95 ook iets extra's. Chivu, v/d Vaart en Zlatan deden dat onder het bewind van Koeman. Huntelaar redde uiteindelijk Blind.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr okt 05, 2007 7:29 pm

Volgens Johan Derksen zitten Ajax en Chelsea nu om de tafel om te onderhandelen.

Edit: te laat :biggrin.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr okt 05, 2007 7:30 pm

Zou dan tóch de invloed van HtC te groot geweest zijn? Een Colin of een Urzaiz, of zelfs een Luque zou nooit gekomen zijn zonder HtC, maar MvG moet het toch accorderen?
Ik snap het gewoon niet. Maar is trouwens HvdZ gebleven? :blush.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr okt 05, 2007 7:32 pm

Hans van der Zee loopt nog steeds rond.

Thijs Slegers is de Ajaxwatcher namens de VI dit jaar, hij zal dus de 'informant' zijn en Johan kon wel eens gelijk gaan hebben...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr okt 05, 2007 7:33 pm

Dat nam ik al aan, maar dóet ie ook wat ?

Ik wist niet dat je Slegers heette? :hypocrite.gif: :ajaxsmiley.gif:
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr okt 05, 2007 7:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

goodfella

Bericht door goodfella » vr okt 05, 2007 7:33 pm

Peter schreef:Chivu, Maxwell en Zlatan hadden iets extra's. Iets exotisch waar je al in de voorbereiding naar uit keek om die jongens voor het eerst te zien ballen.
Zlatan had zeker iets exotisch. Was al een groot talent en vele clubs hadden belangstelling voor hem. De eerste maanden van Chivu in het Ajax shirt waren echter dramatisch. Verschrikkelijke fouten en daarnaast heel veel kaarten. Maxwell had trouwens niet eens een basisplek bij zijn club en werd op een jeugdtoernooi in Den Helder (toch?) ontdekt. En dan hebben we nog Trabelsi en Mido.

Overigens werd je als Ajacied ook uitgelachen toen die aankopen bekend werden gemaakt. Dat weet ik ook nog wel. ;-)
Laatst gewijzigd door goodfella op vr okt 05, 2007 7:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr okt 05, 2007 7:35 pm

Neefkens schreef:Zou dan tóch de invloed van HtC te groot geweest zijn? Een Colin of een Urzaiz, of zelfs een Luque zou nooit gekomen zijn zonder HtC, maar MvG moet het toch accorderen?
Ik vind dat MvG veel meer macht moet hebben dan een trainer, die had gewoon moeten zeggen rot maar lekker op met je Colin, hier zijn je spelers, daar doe je het maar mee, take it or leave it.
Laatst gewijzigd door brigade zuid op vr okt 05, 2007 7:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr okt 05, 2007 7:35 pm

Neefkens schreef:Dat nam ik al aan, maar dóet ie ook wat ?

Haha.

Ajax schijnt bezig te zijn met iig één versterking (wat ik weet, zouden er net zo goed meer kunnen zijn) in de winterstop, Hans is een lijstje aan het maken. Dat hoorde ik vandaag trouwens toevallig, ik ben benieuwd waar hij in december/januari mee op de proppen komt.

goodfella

Bericht door goodfella » vr okt 05, 2007 7:36 pm

brigade zuid schreef:
Neefkens schreef:Zou dan tóch de invloed van HtC te groot geweest zijn? Een Colin of een Urzaiz, of zelfs een Luque zou nooit gekomen zijn zonder HtC, maar MvG moet het toch accorderen?
Ik vind dat MvG veel meer macht moet hebben dan een trainer, die had gewoon moeten zeggen rot maar lekker op met je Colin, hier zijn je spelers, daar doe je het maar mee, take it or leave it.
Duidelijk. Boakye is echt niet minder dan Colin en Ogararu!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr okt 05, 2007 7:37 pm

Poeh, moeilijk te zeggen. MVG moet consessies doen, dat lijkt me wel, maar als ik hoor dat Psv 12 miljoen wil hebben voor Aissati dan zie ik een opening.
Maar zoals ik al zei: dan zit de transfersom vooral in de potentie en in mindere mate in de prestatie. Dat heeft ook met durven en op je eigen ogen vertrouwen te maken.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr okt 05, 2007 7:38 pm

Thijs schreef:
Neefkens schreef:Dat nam ik al aan, maar dóet ie ook wat ?

Haha.

Ajax schijnt bezig te zijn met iig één versterking (wat ik weet, zouden er net zo goed meer kunnen zijn) in de winterstop, Hans is een lijstje aan het maken. Dat hoorde ik vandaag trouwens toevallig, ik ben benieuwd waar hij in december/januari mee op de proppen komt.
Hans had zijn lijstje mee moeten nemen in het voorjaar.

goodfella

Bericht door goodfella » vr okt 05, 2007 7:38 pm

Jöhnk schreef:
Poeh, moeilijk te zeggen. MVG moet consessies doen, dat lijkt me wel, maar als ik hoor dat Psv 12 miljoen wil hebben voor Aissati dan zie ik een opening.
Maar zoals ik al zei: dan zit de transfersom vooral in de potentie en in mindere mate in de prestatie. Dat heeft ook met durven en op je eigen ogen vertrouwen te maken.
Een bod van 8 miljoen doen en uiteindelijk als grote jongens het verschil delen. Ik vind Aissati kwaliteiten hebben die Ajax nu nodig heeft.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr okt 05, 2007 7:39 pm

Thijs schreef:Thijs Slegers is de Ajaxwatcher namens de VI dit jaar, hij zal dus de 'informant' zijn en Johan kon wel eens gelijk gaan hebben...
Wat een poppenkast was die persconferentie dan vanmiddag.

Plaats reactie