Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Jabu schreef:Ik verwacht dat Ajax geld toe moet leggen om van Ten Cate af te kunnen komen. Het duurt gewoon een tijdje omdat ze aan het bekijken zijn hoeveel Ajax gaat meebetalen aan het contract van Ten Cate bij Chelsea.....

- Ajaciedjuh
-
- AT Toto winner 15/16
In je handtekening staat:goodfella schreef:Ik! Voor de helft van Henk ten Cate zijn inkomen bovendien.Demosthenes schreef: maar wie wil er naar Ajax?
Sankoh, Pryor, Kivuvu, El Ahmadi....genoeg talent te koop in Nederland!
Ik denk niet dat je veel kans maakt; wat mij betreft zoekt Ajax verder

Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
V.I.Ten Cate: 'Mijn positie is niet in het geding'
05/10/2007 14:38
Van een scheiding tussen Ajax en Henk ten Cate is volgens de coach zelf nog geen sprake. 'Er klopt niets van alle verhalen die de ronde doen.'
Ten Cate kreeg tijdens de wekelijkse persconferentie op vrijdag veel vragen over zijn toekomst. De 52-jarige oefenmeester wil niet bevestigen dat hij in het diepste geheim heeft gesproken met Chelsea over een functie als assistent-trainer.
'Ik weet dat Chelsea interesse in me heeft', hield Ten Cate zich op de vlakte. 'Maar er klopt niets van alle verhalen die de ronde doen. Ik ben coach van Ajax en mijn positie is voor zover ik weet niet in het geding. Vorig jaar ben ik naar Amsterdam gekomen omdat kampioen worden met Ajax mijn grote droom is.'
De uitschakeling in het UEFA Cup-toernooi tegen Dinamo Zagreb is hard aangekomen. Ten Cate hoopt zijn manschappen echter weer snel op scherp te krijgen. 'We moeten de knop weer om zien te draaien. Sparta is een lastige tegenstander. Dat weten we nog van vorig jaar.'
Tijdens het afgelopen seizoen kreeg Ajax met 3-0 klop in Rotterdam. Voor de krachtproef in de huidige jaargang is het nog onzeker of Ten Cate een beroep kan doen op Jaap Stam, Hedwiges Maduro en Urby Emanuelson. 'Misschien is zondag pas duidelijk of ze kunnen spelen.'
Wat kost ie ons nu ... 2 * 13 miljoen VCL. ... +- 6 Miljoen Uefa V. ... Lachertje van Europa en daarbuiten ...
Blij met de punten ...
The SunTEN CATE ... ready for new job
EXCLUSIVE
Cate: I'll help rebuild Chelsea
By ANTONY KASTRINAKIS
October 05, 2007
COMMENT ON THIS STORY
HENK TEN CATE last night admitted he has agreed to be Chelsea’s new assistant coach.
SunSport revealed yesterday the Ajax boss is the man Chelsea wanted to bring in as Avram Grant’s No 2.
And Ten Cate’s agent, Sigi Lens, revealed the Dutch coach hopes to complete a move as early as next week.
Lens said: “It’s true we have an agreement with Chelsea. It’s an opportunity for him, a challenge for him to work with a big team and work with Avram Grant to build a new team.”
Ten Cate had a similar role at Barcelona under Frank Rijkaard and Lens added: “Henk knows what’s he’s doing, he did it in Barcelona.
“The role is very clear. What I know is everybody is excited, they want to work together so why not?”
Chelsea now have to negotiate with Ajax to secure a release from his contract, which runs out at the end of the season.
Lens said: “Chelsea want to take the coach now so if there is an agreement between the two clubs everything will be clear.
“The will is there from both parties for Henk to start straight away.
“Henk does not want to wait until the end of the season, he wants to come now but it depends on how Ajax are going to react.”
Lens insisted the Dutchman’s ambition is to help Grant build a new Chelsea team that will play spectacular football — and fulfil billionaire owner Roman Abramovich’s dream.
Ten Cate had a long meeting with Grant and they mapped out how they would work together.
Lens added: “It’s a big opportunity for Henk with big players. I’ve known him a long time. You can see how he plays the game tactically.
“Look at Ajax last year. The season before they finished fifth and with Henk they were joint top and only lost out on the title by one goal.
“Chelsea have spoken to Henk about the matter. There was a conversation and both the manager and Henk are on the same wavelength.
“They invited Henk to a meeting to talk about technical matters and ask how he sees things and how he wants to play and that was good.”
Nou, in dit geval.... het is, zo lijkt het echt een kapitein die het zinkende schip verlaat. Als hij ook nog eens stiekem onderhandeld heeft met Chelsea over een overgang tijdens dit seizoen dan is Henk ten Cate definitief een verrader. Positief zijn is leuk hoor, maar soms dien je realist te zijn.
Laatst gewijzigd door Thom op vr okt 05, 2007 3:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij staat er niet zo goed op idd.Thomvak425 schreef:Nou, in dit geval.... het is, zo lijkt het echt een kapitein die het zinkende schip verlaat. Als hij ook nog eens stiekem onderhandeld heeft met Chelsea over een overgang tijdens dit seizoen dan is Henk ten Cate definitief een verrader. Positief zijn is leuk hoor, maar soms dien je realist te zijn.
Maar er is natuurlijk veel te veel loos bij Ajax om van een zondebok te kunnen spreken. Dat lijkt me wel duidelijk.
Je zag door de maanden heen Henkie steeds zuurder en treuriger worden. Hij zag meer complotten, zeikte steeds over de negatieve benadering van de pers (heel gewoon bij AJAX, moet ie maar aan wennen), de blessures het liep hem als zand tussen zijn vingers heen. Wel opvallend dat je dat bij de laatste trainers steeds zag, ze konden de spanning gewoon niet aan.
Misschien moet je óf heel ervaren zijn of een bijzonder karakter hebben om het te redden bij AJAX.
Als HtC idd gewoon al een deal heeft met Chelsea en nu mooie verhalen zit op te hangen, past dat helaas wel in mijn beeld van het hedendaagse voetbal: een grote opportunistische teringzooi, waar geld regeert, waar clubliefde uiterst zeldzaam is, waar rust en lange termijndenken afwezig zijn....
Een verdrietige Neef
Misschien moet je óf heel ervaren zijn of een bijzonder karakter hebben om het te redden bij AJAX.
Als HtC idd gewoon al een deal heeft met Chelsea en nu mooie verhalen zit op te hangen, past dat helaas wel in mijn beeld van het hedendaagse voetbal: een grote opportunistische teringzooi, waar geld regeert, waar clubliefde uiterst zeldzaam is, waar rust en lange termijndenken afwezig zijn....
Een verdrietige Neef

Bijzonder karakter? Je moet wel gek zijn om voor Ajax te kiezen als je het viervoudige elders kunt verdienen. Veel Ajacieden denken dat Ajax nog iets van doen heeft met de jaren zeventig of 94-95. Je kunt het alleen maar goed doen als je het eerste seizoen ongeslagen blijft, met wervelende acties van vleugelspelers die hun tegenstander per wedstrijd tien keer passeren om KJH topscorer te laten worden. Lukt dat niet, dan word je vervangen. Het huidige Ajax is nu eenmaal niet van dat niveau, is meer "niveau-Hans Erkens".Misschien moet je óf heel ervaren zijn of een bijzonder karakter hebben om het te redden bij AJAX.
Een verdrietige Neef
Het tweede deel van je bezorgdheid? deel ik, alleen geld telt, zie de maatregelen van de opzet van de cl, de steeds jongere spelers die gehaald worden, de suikeroompjes: Manchester City, Liverpool, Chelsea, AZ, de bedrijven zoals Philips. Het siert Ajax dat het zonder dat geld overeind wil blijven, maar m.i. strijd je zo voor een verloren zaak. MvG als Don Quichote?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
- AT Toto winner 10/11
Daar ben ik nu wel van overtuigd. Het is verbijsterend om te zien hoe trainers die bij kleinere clubs hun teams altijd verzorgd en aanvallend lieten voetballen, bij Ajax na een paar maanden veranderden in overlevers die alleen nog voor het resultaat gingen en achter elke boom een nieuw complot zagen. HtC en Co Adriaanse waren prima trainers voor Ajax, zo leek het, trainers die bij andere teams ons soort voetbal creerden, maar bij Ajax hebben ze beiden pijnlijk hard gefaald.Neefkens schreef:Je zag door de maanden heen Henkie steeds zuurder en treuriger worden. Hij zag meer complotten, zeikte steeds over de negatieve benadering van de pers (heel gewoon bij AJAX, moet ie maar aan wennen), de blessures het liep hem als zand tussen zijn vingers heen. Wel opvallend dat je dat bij de laatste trainers steeds zag, ze konden de spanning gewoon niet aan.
Een verdrietige Neef
De volgende trainer van Ajax moet iemand zijn die boven de druk staat. Iemand die niet bezwijkt zoals iedere trainer sinds Morten Olsen heeft gedaan. Dan zijn er dus twee opties:
1. Een ervaren internationale toptrainer - Een trainer die alles heeft meegemaakt en het liefst bij een club heeft gespeeld die 'groter' is dan Ajax. Nadeel is wel dat ze misschien geen 4-3-3 Ajax voetbal willen spelen en niet staan te springen om naar Ajax te gaan. Kan overigens ook een buitenlander zijn.
2. Een enorme persoonlijkheid - Moeilijk te omschrijven dit type, de enige die ik zo gauw kan bedenken is Van Basten.
In weer een jonge nieuwe trainer een kans geven omdat hij het bij zijn andere clubs zo leuk aanvallend deed, zie ik niet zo veel. Het probleem van Ajax kan mijns inziens alleen door een toptrainer worden opgelost. Iemand die in tegenstelling tot Wouters, Adriaanse, Koeman, Blind en ten cate níet bezwijkt onder de druk.