Betrouwbaar Transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr jun 29, 2007 8:41 pm

Ik ben met Neefkens eens dat het ingespeeld op elkaar raken, Ajax als team volgend seizoen sterker maakt. Ten Cate is een trainer die ik hoog heb zitten en dat hij voor Ajax begrippen in relatieve rust heeft kunnen werken met een selectie die tamelijk in tact is gebleven (tot op heden) zal in het tweede seizoen naar mijn verwachting zijn vruchten af gaan werpen. Het lijkt wel alsof veel mensen snel zijn vergeten waar Ajax anderhalf jaar geleden stond, en hoeveel progressie er met een totaal nieuwe groep in korte tijd is geboekt.

Aan de andere kant is het wel zo dat de selectie een paar zwakke plekken heeft die snel moeten worden aangepakt om die volgende stap ook daadwerkelijk te kunnen zetten. Ik denk dan aan de backposities en de aanval. Twee gerichte aankopen zijn hard nodig en ik hoop dat Van Geel dat beseft.

Misschien is er simpelweg geen geld voor echte versterkingen en dan vind ik wel dat je beter geen tweede keus kunt halen, maar liever op een doorbraak van bijvoorbeeld een Van der Wiel kunt gokken. Het geld wat je zo in kas houdt kun je op deze manier opsparen tot je wel genoeg hebt voor een directe versterking.

Mogelijk wordt er op CL-kwalificatie gewacht? Dat scheelt toch al gauw in één klap een slordige 8 a 10 miljoen. Dat is geld waar je leuke dingen mee kunt doen. En de transfermarkt is nog lang niet gesloten dus misschien moeten we gewoon geduld hebben.
Ajax!

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 29, 2007 8:57 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik ben met Neefkens eens dat het ingespeeld op elkaar raken, Ajax als team volgend seizoen sterker maakt.

(...)

Het lijkt wel alsof veel mensen snel zijn vergeten waar Ajax anderhalf jaar geleden stond, en hoeveel progressie er met een totaal nieuwe groep in korte tijd is geboekt.

(...)

Mogelijk wordt er op CL-kwalificatie gewacht? Dat scheelt toch al gauw in één klap een slordige 8 a 10 miljoen. Dat is geld waar je leuke dingen mee kunt doen. En de transfermarkt is nog lang niet gesloten dus misschien moeten we gewoon geduld hebben.
Ingespeeld? Grygera is weg, als ik MvG mag geloven is Tom de Mul ook snel weg en ik geloof niet dat Perez en Sneijder blijven! Ingespeeld?

Ajax was 1 1/2 jaar geleden nergens, feyenoord kan hetzelfde overkomen, al zie ik niet iedere aanwinst van feyenoord als een echte versterking.

De cl-kwalificatie is inderdaad erg belangrijk. Is die binnen, dan is er geld voor aankopen en willen spelers wel komen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Daniel

Bericht door Daniel » vr jun 29, 2007 9:08 pm

Kom kom niet zo negatief.

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 29, 2007 9:13 pm

Daniel_vT schreef:Kom kom niet zo negatief.
Ik ben niet negatief, maar bezorgd. Ik wil ieder jaar een beter voetballend Ajax, beter voetballen levert meer punten op! Ajax heeft qua voetbal (en qua punten) afgelopen seizoen een enorme sprong gemaakt, maar de sprong was net iets tekort (11 punten bij de winterstop), ik hoop dat we nog een keer een ferme sprong maken, nu ver genoeg. We hebben dan wel versterking nodig.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr jun 29, 2007 9:27 pm

De Mul, Grygera en Perez hebben vorig seizoen weinig gespeeld. De Mul misschien net iets meer dan de helft van het aantal gespeelde minuten, die andere twee komen niet eens aan een kwart.

Maar de waarde van Perez vorig seizoen mogen we niet onderschatten, zijn doelpunten waren vaak goud waard.

Er moet weer een nieuwe rechtsbuiten worden ingepast en misschien nog 1 of 2 nieuwe spelers, maar dat is geen ramp. Dat hou je toch ieder jaar wel. Vorig jaar moest er bijna een compleet nieuw elftal én een nieuwe trainer worden ingepast, dat is toch even een ander verhaal waar we komend seizoen gelukkig niet meer mee te maken hebben.

Grygera is een goede speler wiens veelvuldige afwezigheid afgelopen seizoen ons ongetwijfeld het kampioenschap heeft gekost. Met een tegendoelpunt minder hadden we de schaal. Zo mag je achteraf misschien niet redeneren maar het geeft wel aan dat er gewoon een goede vervanger moet komen zodat je volgend jaar een stap vooruit kunnen zetten en je niet opnieuw defensief erg kwetsbaar bent wanneer basisspelers wegvallen. Want Stam speelt natuurlijk niet 50 wedstrijden, dat kan ik je nu al vertellen. En Ogararu en Urby zullen nog vaak genoeg een tegenstander uit hun rug laten lopen.

Bouw dan wat meer devensieve zekerheid in door een mannetje erbij te halen, bijvoorbeeld zo'n Pieters. Dan hoef je Vermaelen al nooit meer als linksback te laten spelen en kun je die gewoon in het centrum houden, waar hij hard nodig is.
Ajax!

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 29, 2007 9:44 pm

Want Stam speelt natuurlijk niet 50 wedstrijden, dat kan ik je nu al vertellen. En Ogararu en Urby zullen nog vaak genoeg een tegenstander uit hun rug laten lopen.

Bouw dan wat meer devensieve zekerheid in door een mannetje erbij te halen, bijvoorbeeld zo'n Pieters. Dan hoef je Vermaelen al nooit meer als linksback te laten spelen en kun je die gewoon in het centrum houden, waar hij hard nodig is.
Stam moet ook niet zo veel spelen, het toekomstige centrum (voor één jaar?) zal Heitinga - Vermaelen zijn (Ajax koopt geen echte verdediger!), erna Gregory v.d. Wiel met Jan Vertonghen?

Ogararu en Emanuelson zullen in grote problemen komen tegen spelers als kone, slory, castelen, vincken, de echte buitenspelers!

Een nieuwe linksback? Schilder in ieder geval niet, maar ik weet niet hoe Donovan Slijngard zich ontwikkelt, hij is als back in ieder geval beter dan drente.

Daniel

Bericht door Daniel » vr jun 29, 2007 9:48 pm

Dionitio Liesdek uit Jong Ajax is toch ook linksback, nogal een potige speler van 1.87 (dacht ik). Flinke jongen. Vito (?) Wormgoor was toch ook linksback? Nee om linksback's uit de jeugd zitten we de komende jaren niet verlegen..

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 29, 2007 10:08 pm

Daniel_vT schreef:Dionitio Liesdek uit Jong Ajax is toch ook linksback, nogal een potige speler van 1.87 (dacht ik). Flinke jongen. Vito (?) Wormgoor was toch ook linksback? Nee om linksback's uit de jeugd zitten we de komende jaren niet verlegen..
Liesdek heb ik één keer (B1) erg goed zien spelen tegen biseswar, maar hij overtuigde mij niet in A1. In Jong Ajax heb ik hem niet zien voetballen.

Vito Wormgoor is rechtsbenig, maar bij Ajax kun je dan, om welke reden?, ook linksback staan.

999

Bericht door 999 » vr jun 29, 2007 10:11 pm

Demosthenes schreef:
Giacomo Puccini schreef:Ik ben met Neefkens eens dat het ingespeeld op elkaar raken, Ajax als team volgend seizoen sterker maakt.

(...)

Het lijkt wel alsof veel mensen snel zijn vergeten waar Ajax anderhalf jaar geleden stond, en hoeveel progressie er met een totaal nieuwe groep in korte tijd is geboekt.

(...)

Ingespeeld? Grygera is weg, als ik MvG mag geloven is Tom de Mul ook snel weg en ik geloof niet dat Perez en Sneijder blijven! Ingespeeld?

Ajax was 1 1/2 jaar geleden nergens, feyenoord kan hetzelfde overkomen, al zie ik niet iedere aanwinst van feyenoord als een echte versterking.

De cl-kwalificatie is inderdaad erg belangrijk. Is die binnen, dan is er geld voor aankopen en willen spelers wel komen.
Zie je wel, als je wilt kun je net zo realistisch zijn als ik.AJAX is helemaal niet ingespeeld.Bij AJAX zijn nauwelijks automatismen te ontdekken ... Verder wil ik elk jaar doorgroeien naar een betere selectie, en dan niet omdat de tegenstanders zwakker worden, nee omdat AJAX beter wordt.Betere spelers krijgt enz....
Blij met de punten ...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr jun 29, 2007 10:22 pm

Ik ben met je eens dat Ajax verre van ingespeeld is. Maar dat is juist de geweldige kans die er voor Ajax ligt. Wat ik net probeer uit te leggen is dat je moeilijk kunt verwachten dat een nagenoeg compleet gerenoveerd team met een kersverse trainer binnen een half jaar is ingespeeld. Daarom verwacht ik dat Ten Cate voortborduurt op de basis die afgelopen seizoen is gelegd en Ajax in de loop van het seizoen meer en meer raakt ingespeeld. Dat lijkt mij een realistische eis ten aanzien van de technische staf.
Ajax!

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 29, 2007 10:42 pm

Zie je wel, als je wilt kun je net zo realistisch zijn als ik.AJAX is helemaal niet ingespeeld.Bij AJAX zijn nauwelijks automatismen te ontdekken ... Verder wil ik elk jaar doorgroeien naar een betere selectie, en dan niet omdat de tegenstanders zwakker worden, nee omdat AJAX beter wordt.Betere spelers krijgt enz....
Ik net zo realistisch als jij? Nee, dat nooooiiiiiitttttt :hupajax.gif:

Ik ben altijd realist, ook al is het op mijn pc nu 23.38.

Ajax niet ingespeeld? Vergeleken met de puinhoop van Blind is Ajax een ingespeeld team. De wedstrijden die ik toen zag: "tranen met tuiten", geen verband in te ontdekken. Nu zie ik een idee, ik heb dus hoop. De komst van Edgad Davids heeft wel een flinke bijdrage geleverd. Ik maak er geen geheim van dat ik KJH de grootste tegenvaller vind. Vorig seizoen heb ik er weinig over geschreven, een spits bij Ajax heeft het zo moeilijk, maar qua voetbal valt hij mij zo tegen. Ik heb toen wel geschreven dat KJH bij Ajax in de jeugd zou zijn afgeserveerd!

Ajax heeft nog genoeg zwakke plekken, te beginnen bij de backs. Ogararu en Emanuelson komen verdedigend tekort. In het centreum van de verdediging hebben we één mandekker over: Jaap Stam. Laten we eerlijk zijn, Jaap is een fantastische verdediger, maar niet iemand die naar voren moet rennen (heeft niets opgeleverd) of de passes moet verzenden.

Het middenveld ontbreekt het aan scorend vermogen, want Davids en Gabri scoren niet. Davids, omdat hij te veel moet doen, o.a. Emanuelson ondersteunen; Gabri heeft geen schot (net als Pienaar!), hij durft ook niet, je ziet hem kijken of hij de bal nog kan afleggen.

Ajax heeft ook geen """Ajax-buitenspelers""", wat dat ook moge zijn.

Volop werk voor HtC!

Daniel

Bericht door Daniel » vr jun 29, 2007 10:47 pm

Demosthenes schreef:
Daniel_vT schreef:Dionitio Liesdek uit Jong Ajax is toch ook linksback, nogal een potige speler van 1.87 (dacht ik). Flinke jongen. Vito (?) Wormgoor was toch ook linksback? Nee om linksback's uit de jeugd zitten we de komende jaren niet verlegen..
Liesdek heb ik één keer (B1) erg goed zien spelen tegen biseswar, maar hij overtuigde mij niet in A1. In Jong Ajax heb ik hem niet zien voetballen.
Vito Wormgoor is rechtsbenig, maar bij Ajax kun je dan, om welke reden?, ook linksback staan.
Heeft een aantal maanden geleden een contract gekregen en wordt volgend seizoen aan Jong Ajax toegevoegd.

wimpey

Bericht door wimpey » za jun 30, 2007 7:25 pm

Voetske schreef: Zie je wel, als je wilt kun je net zo realistisch zijn als ik.AJAX is helemaal niet ingespeeld.Bij AJAX zijn nauwelijks automatismen te ontdekken ...
Mee eens. Met een selectie met Stam, Davids, Gabri, Sneyder, KJH, Perez en een aantal aardige jeugdige spelers moet je veel meer brengen dan Ajax het voorbije seizoen bracht. Het merendeel van de wedstrijden was i.m.o. zeer matig.

27 verliespunten, vaak mager spel en geen CL, da's niet om over naar huis te schrijven. Wordt het komend seizoen beter?! Met alleen Kennedy en ene Delorge erbij hou ik mijn hart vast.

999

Bericht door 999 » ma jul 02, 2007 7:28 am

Ajax geeft Colin kans

AMSTERDAM, maandag

Jürgen Colin van Norwich City krijgt drie weken de tijd bij Ajax om een vierjarig contract te verdienen. Donderdag, bij de eerste training van de Amsterdammers, is hij aanwezig. Ajax zoekt een rechterverdediger, die tevens centraal in de verdediging kan spelen. Colin, 26 jaar, kan voor een gelimiteerde transfersom weg bij Norwich City en wil na twee jaar Engeland graag terugkeren naar Nederland. Colin, afkomstig uit Utrecht, is opgeleid door PSV en speelde ook voor RC Genk en NAC Breda. In het seizoen 2002-2003 was Ajax-trainer Henk ten Cate zijn coach in Breda.
De T.

Ik zeg niks meer ...
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » ma jul 02, 2007 7:45 am

Demosthenes schreef:
Ik net zo realistisch als jij? Nee, dat nooooiiiiiitttttt :hupajax.gif:

Ik ben altijd realist, ook al is het op mijn pc nu 23.38.

Ajax niet ingespeeld? Vergeleken met de puinhoop van Blind is Ajax een ingespeeld team. De wedstrijden die ik toen zag: "tranen met tuiten", geen verband in te ontdekken. Nu zie ik een idee, ik heb dus hoop. De komst van Edgad Davids heeft wel een flinke bijdrage geleverd. Ik maak er geen geheim van dat ik KJH de grootste tegenvaller vind. Vorig seizoen heb ik er weinig over geschreven, een spits bij Ajax heeft het zo moeilijk, maar qua voetbal valt hij mij zo tegen. Ik heb toen wel geschreven dat KJH bij Ajax in de jeugd zou zijn afgeserveerd!

Ajax heeft nog genoeg zwakke plekken, te beginnen bij de backs. Ogararu en Emanuelson komen verdedigend tekort. In het centreum van de verdediging hebben we één mandekker over: Jaap Stam. Laten we eerlijk zijn, Jaap is een fantastische verdediger, maar niet iemand die naar voren moet rennen (heeft niets opgeleverd) of de passes moet verzenden.

Het middenveld ontbreekt het aan scorend vermogen, want Davids en Gabri scoren niet. Davids, omdat hij te veel moet doen, o.a. Emanuelson ondersteunen; Gabri heeft geen schot (net als Pienaar!), hij durft ook niet, je ziet hem kijken of hij de bal nog kan afleggen.

Ajax heeft ook geen """Ajax-buitenspelers""", wat dat ook moge zijn.

Volop werk voor HtC!
Dit is een onzin vergelijking, AJAX vergelijken met o.a. Blinds elftal als een ingespeeld geheel.Het gaat erom of je automatisme herkent, patronen.En die zie tegenwoordig maar weinig terug op de Nederlandse voetbalvelden.Verder zie ik weinig idee achter een aanval, kan ook niet met Babel en De Mul aan de zijkanten en " draver " Gabri op het emiddenveld.Maar ook Sneijder blinkt niet uit in het vrijzetten, opzetten van een aanval.Van achteruit wordt meestal de lange bal gehanteerd met Stekel als voorbeeld.

Of KjH in de jeugd afgeserveerd zou worden weet niemand.Wat ik wel weet dat AJAX spelers, en nemen we maar gemakshalve aan dat dat met KjH in de jeugd ook zijn gebeurt, die er een neusje voor hebben om er zo'n 30 in te trappen niet afserveert.Trouwens ook raar, KjH als jeugdspeler afserveren, terwijl de TD hem gaat halen als reddende engel ..

Dat AJAX veel zwakke plekken heeft zijn roep ik ook al een tijdje, en vele met jou en mij.Sommige krijgen van mij nog een kans ( net alsof wij daar iets over te zeggen hebben ) andere hadden wat mij betreft allang mogen vertrekken, want blijkbaar selecteren we wel door als trainers niet goed genoeg zijn voor AJAX maar niet als spelers tekort komen voor AJAX ..

Afijn, over enkele dagen begint het weer.En we kunnen aan de gang blijven over het een en ander.We zullen het wel weer gaan zien wat het nieuwe seizoen brengt.Of dat de verwachtingen dit jaar wel uitkomem wat het voetbal betreft, het doorgroeien van spelers betref, het sterker worden als collectief ..
Blij met de punten ...

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jul 02, 2007 7:56 am

Volgens de Telegraaf krijgt Ajax Jurgen Colin 3 weken op proef. Hij mag weg bij Norwich City.
Colin werkt oefenstage bij Ajax af
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op maandag, 2 juli om 07:59

Jürgen Colin van Norwich City krijgt drie weken de tijd bij Ajax om een vierjarig contract te verdienen. De verdediger zal zich volgens De Telegraaf aanstaande donderdag op de eerste training van de Amsterdammers melden.

De hoofdstedelingen zijn op zoek naar een rechterverdediger, die tevens centraal in de verdediging kan spelen. De 26-jarige Utrechter kan voor een gelimiteerde transfersom weg bij Norwich City en zou volgens de ochtendkrant na twee jaar Engeland ook weer naar Nederland willen terugkeren.

Colin debuteerde in het seizoen 2001/2002 in de hoofdmacht van PSV, maar wist nooit een basisplaats te veroveren. Tussendoor werd hij uitgeleend aan RC Genk en NAC Breda. De voorbije twee seizoenen kwam hij uit voor The Canaries en verscheen hij achtenvijftig maal binnen de krijtlijnen.
Lijkt mij er weer eentje van Ten Cate. MvG ziet het niet in hem zitten en dus een stage... An sich beter dan meteen kopen, maar ik weet niet of ik hier nu zo warm van word.
Face your fears and live your dreams, No Fear

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma jul 02, 2007 8:48 am

Voetske schreef:
Ajax geeft Colin kans

AMSTERDAM, maandag

Jürgen Colin van Norwich City krijgt drie weken de tijd bij Ajax om een vierjarig contract te verdienen. Donderdag, bij de eerste training van de Amsterdammers, is hij aanwezig. Ajax zoekt een rechterverdediger, die tevens centraal in de verdediging kan spelen. Colin, 26 jaar, kan voor een gelimiteerde transfersom weg bij Norwich City en wil na twee jaar Engeland graag terugkeren naar Nederland. Colin, afkomstig uit Utrecht, is opgeleid door PSV en speelde ook voor RC Genk en NAC Breda. In het seizoen 2002-2003 was Ajax-trainer Henk ten Cate zijn coach in Breda.
De T.

Ik zeg niks meer ...
1 aanvulling "let vooral op de laatste regel " :1evil.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

999

Bericht door 999 » ma jul 02, 2007 9:03 am

mattie schreef:
Voetske schreef:
Ajax geeft Colin kans

AMSTERDAM, maandag

De T.

Ik zeg niks meer ...
Inderdaad. let vooral op de laatste regel ..
In het seizoen 2002-2003 was Ajax-trainer Henk ten Cate zijn coach in Breda.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 02, 2007 9:24 am

De Dominee schreef:Lijkt mij er weer eentje van Ten Cate. MvG ziet het niet in hem zitten en dus een stage... An sich beter dan meteen kopen, maar ik weet niet of ik hier nu zo warm van word.
Dat MVG het niet in hem ziet zitten zou ik niet durven concluderen. Dan zou hij niet op stage komen, neem ik aan.
Jürgen Colin stond ooit bekend als een groot talent, maar hij kon slecht omgaan met de weelde. Bij PSV kwam hij niet aan de bak (op zich niet vreemd, die club heeft weinig met de eigen jeugd) en bij Genk kreeg hij problemen met Sef Vergoossen. Die vond dat Colin meer voor zijn sport moest leven. Bij NAC (onder HtC) heeft Colin het goed gedaan, hij verdiende een transfer naar Engeland. Conclusie: die jongen heeft wel talent, maar de vraag is hoe hij inmiddels in het leven staat en of hij zich nog ontwikkeld heeft. Al met al vind ik het helemaal geen gek idee om hem -volstrekt vrijblijvend- op stage te laten komen.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jul 02, 2007 9:58 am

Lijkt mij ook een prima idee.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 02, 2007 11:15 am

Inmiddels is wel duidelijk dat Ajax geen cent te makken heeft, dus moet MVG creatief zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » ma jul 02, 2007 11:19 am

Is dat zo? Volgens mij is dat niet bewezen....

Ajax heeft gewoon een vrij goede selectie die in balans is. In dit stadium kijkt Ajax gewoon naar wat gratis / goedkope buitenkansjes en pas in het volgende stadium (wanneer meer duidelijkheid is over evt. vertrek Sneijder en/of Babel) gaan ze echt meedoen.

Het feit dat je geld hebt, wil nog niet zeggen dat je daarom maar dure en/of overbodige aankopen moet doen.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jul 02, 2007 11:21 am

Aangezien het niet zeker is dat die spelers vertrekken zou je jezelf ook in een erg slechte onderhandelingspositie manouvreren als je nu al (dure) vervangers zou gaan halen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jul 02, 2007 11:29 am

Voetske schreef:
mattie schreef:
Voetske schreef: De T.

Ik zeg niks meer ...
Inderdaad. let vooral op de laatste regel ..
In het seizoen 2002-2003 was Ajax-trainer Henk ten Cate zijn coach in Breda.
Ja, en? Het betekent in ieder geval dat Ten Cate een beeld heeft van de mogelijkheden van Colin, lijkt me. Prima toch?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Harm

Bericht door Harm » ma jul 02, 2007 11:31 am

joey schreef:Inmiddels is wel duidelijk dat Ajax geen cent te makken heeft, dus moet MVG creatief zijn.
Heeft Ajax dan geen Cl gespeeld? :wink.gif:

Maar Colin was inderdaad een degelijke back die zichzelf té goed vond. Als hij dat nu beter onder controle houdt (en zijn voetballende vermogen niet al te veel afgenomen is), dan is het gewoon een goede back voor Ajax.

Dat Colin geen kans kreeg lag trouwens aan hemzelf en niet aan PSV.

Gesloten