Klaas Jan Huntelaar
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Ik heb begrepen dat Ajax zich daar contractueel voor indekt (in het contract wordt aangegeven dat een speler daarvan af ziet). Maar of dit ook het geval is voor Huntelaar is mij onbekend).joey schreef:Hij zei laatst nog dat hij het Webster-arrest had bestudeerd. Als Ajax hem tegenhoudt terwijl hij weg wil, heeft Ajax denk ik een probleem.
- Ajaciedjuh
Lijkt me sterk dat ze Huntelaar laten gaan voor 15-20 miljoen, omdat Ajax een clausule van 25 miljoen wil opnemen. Ik denk dat de vraagprijs eerder 30-35 miljoen zal zijn.Telegraaf schreef:za 28 jun 2008, 07:00 | 0 reacties
Gelimiteerde transfersom struikelblok
Gesprekken Huntelaar en Ajax lopen vast
door onze speciale verslaggevers
LAUSANNE - Een breuk tussen Klaas-Jan Huntelaar (24) en Ajax lijkt waarschijnlijker nu de onderhandelingen over een nieuwe verbintenis - voornamelijk door de hoogte van de gelimiteerde transfersom - zijn vastgelopen. De topscorer van Nederland staat in Amsterdam tot juli 2010 onder contract, maar richt zich nu op het buitenland. "Wij willen Klaas-Jan echter niet kwijt", aldus Danny Blind.
Klaas-Jan Huntelaar.
Foto: REUTERS
"De lat ligt hoog", verduidelijkt de nieuwe technische man van Ajax dat geïnteresseerde clubs flink in de buidel zullen moeten tasten om de oud-inwoner van Drempt in te lijven. De transfersom ligt naar verluidt tussen de vijftien en twintig miljoen euro. "Wij willen onze topscorer gewoon behouden. Ook als hij niet bijtekent. Hij staat nog twee seizoenen onder contract."
Er was Ajax - mede op verzoek van de nieuwe trainer Marco van Basten - veel aan gelegen om Huntelaar voor nog eens vier jaar te binden. "Hij kon voor Ajax-begrippen een zeer riant salaris verdienen", aldus Blind. De international wilde echter niet met een 'slot' van rond de 25 miljoen euro om zijn nek lopen. Omdat Ajax geen lager bedrag wilde opnemen, besloot Huntelaar de knoop door te hakken en zijn zinnen te zetten op een transfer.
"De onderhandelingen zijn geparkeerd", wil Blind niets van het definitief afketsen van de deal weten. "We hebben afgesproken om de clubs die op ons pad komen aan te horen. Maar dat doen we altijd als er zulke bedragen voor onze spelers worden geboden. Betalen de geïnteresseerden niet wat wij willen, dan hopen we te zijner tijd weer met Klaas-Jan om de tafel te zitten."
Nu, maar dan ook niet lang mee wachten.KjH wil weg, dus dat hoeft dan ook geen maanden meer te duren.Binnen een paar weken kan dat makkelijk geregeld zijn, en zoals een echte topclub heeft AJAX al zijn opvolger(s) informeel benadert , in ieder geval op een lijstje staan .. 
Verrek, zijn ze dat lijstje weer kwijt

Verrek, zijn ze dat lijstje weer kwijt

Blij met de punten ...
Dan komt hij dus niet weg. Lijkt me tenminste sterk dat een club zo'n bedrag wil betalen voor een speler van zijn kaliber.Ajaciedjuh schreef: Lijkt me sterk dat ze Huntelaar laten gaan voor 15-20 miljoen, omdat Ajax een clausule van 25 miljoen wil opnemen. Ik denk dat de vraagprijs eerder 30-35 miljoen zal zijn.
Huntelaar wil niet bijtekenen en zal nu 'in de markt gezet worden', schat ik in. Dus komend seizoen Cvitanich en geen KJH.
Het stinkt aan alle kanten!
-
Ik heb het over die vraagprijs van 30-35 miljoen, die Ajax volgens Ajaciedjuh zou vragen. 25 miljoen zou nog kunnen. Maar ik kan me voorstellen dat KJH dat een risico vindt.
Tja, KJH heeft nog twee jaar contract, Ajax moet hem deze zomer verkopen. Ik zie clubs wel wachten om de prijs te drukken. Het lijkt erop dat hij bij geen enkele grote club bovenaan het lijstje staat.
Tja, KJH heeft nog twee jaar contract, Ajax moet hem deze zomer verkopen. Ik zie clubs wel wachten om de prijs te drukken. Het lijkt erop dat hij bij geen enkele grote club bovenaan het lijstje staat.
Het stinkt aan alle kanten!
- Ajaciedjuh
Nee, dat zeg ik niet! Ik reageer op 't stukje in de Telegraaf. Als Ajax een clausule wil van 25 miljoen, dan is het een beetje raar dat je hem voor 15-20 wil verkopen (volgens de Telegraaf dan). Als de info v/d Telegraaf klopt, dan zal de vraagprijs logischerwijs boven de 25 liggen. Vandaar de 30-35 miljoen.joey schreef:Ik heb het over die vraagprijs van 30-35 miljoen, die Ajax volgens Ajaciedjuh zou vragen. 25 miljoen zou nog kunnen. Maar ik kan me voorstellen dat KJH dat een risico vindt.