Betrouwbaar Transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Daniel

Bericht door Daniel » vr jun 29, 2007 3:33 pm

Als Van Geel dat zelf aangeeft neem ik aan dat hij dat ook wil veranderen. Je gaat niet zomaar zoiets negatiefs zeggen zonder het te willen aanpakken.

jabu

Bericht door jabu » vr jun 29, 2007 3:45 pm

Neefkens schreef:We hebben nu gewoon de beste selectie: als we alles bij elkaar houden zijn we spekkoper.
Dat hebben we dit jaar kunnen zien. Waarom zijn we dan geen kampioen geworden en hebben we niet eens CL kunnen spelen?

goodfella

Bericht door goodfella » vr jun 29, 2007 4:00 pm

Mr. Ajax schreef:
Natuurlijk is geld wel een issue, maar was het elftal van 95' dan zo duur? Tijden veranderen, blablabla...In mijn ogen ligt het aan een gebrek aan voetbal know-how, professionalisme, etc...AJAX heeft de laatste jaren als club aan persoonlijkheid ingeleverd, vind ik.
Wat een dooddoeners, wederom. Professionalisme, voetbal know-how. Leg nu eens concreet uit wat je precies bedoelt. Je moet 1995 niet vergelijken met 2007.

goodfella

Bericht door goodfella » vr jun 29, 2007 4:00 pm

Jabu schreef:
Neefkens schreef:We hebben nu gewoon de beste selectie: als we alles bij elkaar houden zijn we spekkoper.
Dat hebben we dit jaar kunnen zien. Waarom zijn we dan geen kampioen geworden en hebben we niet eens CL kunnen spelen?
Neefkens heeft het over NU.

999

Bericht door 999 » vr jun 29, 2007 4:14 pm

Neefkens schreef:Doc zit weer in zijn dippie :aai.gif:

We hebben nu gewoon de beste selectie: als we alles bij elkaar houden zijn we spekkoper.
Dit roept men al een tijdje zeg, ik geloof dat er motten in de baard zitten ....
Blij met de punten ...

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr jun 29, 2007 4:28 pm

goodfella schreef:Dan moet Ajax dus sowieso stoppen met opleiden als ik jou begrijp? En dus enkel spelers kopen.
dat zeg ik met geen enkel woord. Ajax kan alleen goed opleiden wanneer het raamwerk stevig is, en dat is dus absoluut niet het geval.Zeg dat Ajax 2-3 spelers per jaar kan inpassen dan heb je dus met Ogararu en Vermaelen erbij 5 posities die minder betrouwbaar zijn. Denk dan ook even aan het regelmatig terugkerende kutspel van Stekelenburg en je hebt maar een half goed elftal.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

goodfella

Bericht door goodfella » vr jun 29, 2007 4:50 pm

Dr. Living Stoned schreef:
goodfella schreef:Dan moet Ajax dus sowieso stoppen met opleiden als ik jou begrijp? En dus enkel spelers kopen.
dat zeg ik met geen enkel woord. Ajax kan alleen goed opleiden wanneer het raamwerk stevig is, en dat is dus absoluut niet het geval.Zeg dat Ajax 2-3 spelers per jaar kan inpassen dan heb je dus met Ogararu en Vermaelen erbij 5 posities die minder betrouwbaar zijn. Denk dan ook even aan het regelmatig terugkerende kutspel van Stekelenburg en je hebt maar een half goed elftal.
Ik vind Gabri, Stam, Davids en Huntelaar geen slechte voetballers.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr jun 29, 2007 4:58 pm

Dan noem je dus 4 spelers op en daarmee bewijs je mijn stelling helemaal: Ajax' basis laat heel veel te wensen over...M.a.w. MvG moet nu echt eens van zijn luie reet komen.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 29, 2007 4:59 pm

Vermaelen is een absolute topspeler in de dop. En hij maakt per wedstrijd inderdaad wel eens een foutje. Net als jaap Stam.
I think I lost my fucking headache

goodfella

Bericht door goodfella » vr jun 29, 2007 5:06 pm

Dr. Living Stoned schreef:Dan noem je dus 4 spelers op en daarmee bewijs je mijn stelling helemaal: Ajax' basis laat heel veel te wensen over...M.a.w. MvG moet nu echt eens van zijn luie reet komen.
Ehh ik heb het over 4 gehaalde spelers die afgelopen seizoen wat toevoegden. Van de eigen spelers ben ik gecharmeerd van Heitinga, Sneijder, Emanuelson, Babel (jaja), Vermaelen en Stekelenburg.

goodfella

Bericht door goodfella » vr jun 29, 2007 5:07 pm

LucaS schreef:Vermaelen is een absolute topspeler in de dop. En hij maakt per wedstrijd inderdaad wel eens een foutje. Net als jaap Stam.
Hij speelde de laatste wedstrijden sterk he? Van mij mag Vermaelen een kans krijgen komend seizoen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr jun 29, 2007 5:12 pm

Jabu schreef:
Moeilijk hè, lezen.

Ik schrijf bewust NU, omdat ik vind dat AJAX sinds het vertrek van Cocu en Alex bij PSV de beste selectie heeft. AZ en feyenoord kunnen nog steeds niet tippen aan onze selectie.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 29, 2007 5:24 pm

goodfella schreef:
LucaS schreef:Vermaelen is een absolute topspeler in de dop. En hij maakt per wedstrijd inderdaad wel eens een foutje. Net als jaap Stam.
Hij speelde de laatste wedstrijden sterk he? Van mij mag Vermaelen een kans krijgen komend seizoen.
We zijn het helemaal eens!
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » vr jun 29, 2007 6:00 pm

Neefkens schreef:
Jabu schreef:
Moeilijk hè, lezen.

Ik schrijf bewust NU, omdat ik vind dat AJAX sinds het vertrek van Cocu en Alex bij PSV de beste selectie heeft. AZ en feyenoord kunnen nog steeds niet tippen aan onze selectie.
Ach, dat over Psv riep men ook al tig keren.Maar zo kan het natuurlijk ook sterkerworden omdat de concurentie verzwakt.Is natuurlijk ook een manier ...
Blij met de punten ...

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » vr jun 29, 2007 6:00 pm

Dus als Cocu en Alex niet waren vertrokken had Ajax een mindere selectie gehad? Foute boel. Ook al stort PSV volledig in, dat brengt ons in de europacup nog geen milimeter verder.

Je moet je selectie zo sterk mogelijk mogelijk maken, ook als de concurrentie niet verzwakt. Dus hier met die degelijke backs en backups voor Huntelaar en Sneijder en snel een beetje.
Neefkens schreef:Ik schrijf bewust NU, omdat ik vind dat AJAX sinds het vertrek van Cocu en Alex bij PSV de beste selectie heeft. AZ en feyenoord kunnen nog steeds niet tippen aan onze selectie.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

jabu

Bericht door jabu » vr jun 29, 2007 7:05 pm

Neefkens schreef:
Jabu schreef:
Moeilijk hè, lezen.

Nee, ik vind het niet echt moeilijk om te lezen. Maar bedankt voor het informeren.

Ajax heeft (nog) bijna geheel dezelfde selectie als afgelopen seizoen. Ook toen dachten velen dat Ajax wel even kampioen zou worden. AZ en Feyenoord hebben zich versterkt, de basis van PSV is verzwakt maar in de breedte zijn ze beter geworden. Met deze selectie wist Ajax zich dit seizoen niet eens langs Kopenhagen te spelen en sloeg men een zeer matig figuur in de Uefa cup. Waarom wij dan spekkoper zijn is mij niet geheel duidelijk. Hoe vaak ik jouw zin ook lees.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 29, 2007 7:06 pm

Wie dachten er dat Ajax wel even kampioen zou worden?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jun 29, 2007 7:10 pm

666 schreef:Dus als Cocu en Alex niet waren vertrokken had Ajax een mindere selectie gehad? Foute boel. Ook al stort PSV volledig in, dat brengt ons in de europacup nog geen milimeter verder.
Precies. Leuk hoor dat we sterker schijnen te zijn dan PSV (eerst zien dan geloven, we hebben het vaker gedacht) maar dat dan alleen omdat hun zwakker zijn geworden. Ik vind als je leuk wil meedoen in europa moet je gewoon wat kwaliteit erbij halen.

jabu

Bericht door jabu » vr jun 29, 2007 7:11 pm

Bertje schreef:Wie dachten er dat Ajax wel even kampioen zou worden?
Oa. Leo Driessen (RTL 5), Jack van Gelder (NOS), Henk Spaan (Parool), Hugo Borst (AD), Jan-Hermen de Bruijn (ELF), Paul Onkenhout (Volkskrant) en Jaap de Groot (Telegraaf). Daarnaast vele (nog) minder objectieve Ajax supporters.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jun 29, 2007 7:12 pm

Ik dacht het ook. :ajaxscarf.gif:

jabu

Bericht door jabu » vr jun 29, 2007 7:14 pm

Ik denk het eigenlijk zo goed als ieder jaar. Zo ook afgelopen jaar. Valt dan wel eens een jaartje tegen.

goodfella

Bericht door goodfella » vr jun 29, 2007 7:15 pm

LucaS schreef:
goodfella schreef:
We zijn het helemaal eens!
Dus het centrum Vermaelen/Stam staat. Aangezien Sankoh toch nooit naar Ajax zal gaan.

En Jabu, AZ heeft De Cler verkocht en die Belg en die Ari gekocht. Ajax heeft Vertonghen, Delorge en Kennedy erbij. Hoe kom je er dan bij dat AZ zich zo versterkt zou hebben?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr jun 29, 2007 7:17 pm

Als ik zeg dat we de sterkste selectie hebben, dan relateer ik dat dus aan de andere teams in nederland. Dat zegt dus niets over Europa.
Ik zag wel het team steeds beter worden, zeker sinds Davids erbij kwam.

KJH en Sneijder zijn tot nu toe gebleven en dat had ik nooit verwacht. Daarnaast is Kennedy gekomen, die heel waardevol kan worden. Ook Vertonghen vond ik goed spelen voor belgie. ER komt nog wat jeugd door en wie weet heeft MvG toch nog wat in petto.

Dat feyenoord zo aan het kopen, is maakt MIJ niet zenuwachtig.
Ik vind het juist wel mooi.

jabu

Bericht door jabu » vr jun 29, 2007 7:19 pm

Het gaat mij er meer om dat ik het verschil met vorig jaar niet zo zie. Ik dacht vorig jaar dat Ajax de beste selectie had en nu met bijna dezelfde selectie denk ik dat weer. Ik denk alleen dat het komend jaar tussen 4 clubs zal gaan, aangezien Feyenoord weer een rol van betekenis zal spelen. De mening dat wij spekkoper zijn onderschrijf ik daarom niet.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr jun 29, 2007 7:54 pm

Het verschil is vooral Davids en een ingespeeld team.

Gesloten