De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo feb 13, 2008 7:38 pm

Ja, maar niet dat hij op basis van 1 wedstrijd is afgescout. Dat is het schandelijke van het verhaal.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo feb 13, 2008 7:41 pm

Typerend voor het huidige Ajax. Wij pikken liever spelers op die al in geen maanden wedstrijden meer gespeeld hebben, dan een jeugdig talent die in één wedstrijdje een mindere indruk achter laat. Stelletje amateurs.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo feb 13, 2008 7:51 pm

Daniel_vT schreef:Was toch allang bekend dat Ajax ook Dsudszak wilde hebben?
Ehh, ze wilden hem dus juist niet hebben.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » wo feb 13, 2008 7:59 pm

Interesse in hem hadden, bedoelde ik, my bad.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » wo feb 13, 2008 9:28 pm

Thomas schreef:
LucaS schreef:In de VI geeft de manager van Doedelzak aandat Ajax interesse had. Ze zijn één keer komen kijken. Toevalligerwijze speelde hij die wedstrijd matig en vervolgens heeft Ajax nooit meer iets laten horen. Je gelooft het toch niet?
On-voor-stel-baar. Dit is gewoon amateurisme ten top.

Punt is we nog steeds dat we niet weten wie dat beslist. Ik neem aan dat de scouts niet helemaal zelf bepalen op welke reisjes ze gaan.

Maar op basis van 1 wedstrijd een speler afschrijven? Ongehoord.
Fred Arroyo is de boosdoener qua verantwoordelijkheid in het scouting-traject. Al zijn het de desbetreffende wonder-scouts zélf die geen enkele bijzondere kwaliteit hebben weten te ontdekken in dat ene duel. Te triest voor woorden. In één samenvatting zie ik dat ie gast wat uitzonderlijks in huis heeft. Wordt een hele grote speler als ie zijn onbevangen spel weet vast te houden en door te groeien. Hij is dreigend, kan mannetjes passeren en weet kansen voor de ploeg te scheppen en kan kansen benutten. Topaankoop van PSV!

BTW: die nieuwe jeugdige aankoop Manco (prijs = enkel opleidingsvergoeding) schijnt ook talentvolle voetjes te hebben.

Misschien is Piet voor een wat hogere fee ook te porren voor een overstap. Ik zou hem gewoon laten mee profiteren van de gemaakte winst. Die man is goud waard!
AFCA!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 13, 2008 10:54 pm

Piet de Visser is half dood. Laat die maar bij PSV zitten.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo feb 13, 2008 11:07 pm

Piet de Visser zelf hoeft niet te komen, toch heb ik het vermoeden dat zijn netwerk interessanter is dan dat van Hans van der Zee.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 13, 2008 11:10 pm

Kan zijn, maar Piet de Visser zit ook al honderd jaar in het vak.

Zijn oordeel vind ik niet zo bijzonder, hoor. Onze Leonardo en die mislukte Leandro van PSV vond hij helemaal top.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo feb 13, 2008 11:48 pm

joey schreef:Kan zijn, maar Piet de Visser zit ook al honderd jaar in het vak.

Zijn oordeel vind ik niet zo bijzonder, hoor. Onze Leonardo en die mislukte Leandro van PSV vond hij helemaal top.
.. en een paar jaar geleden op het jeugd-WK adviseerde hij de kijkers eens op ene Messi te letten!!!! De hele wereld kende hem al, maar toch maar even tippen (net als Freddy Adu! waar speelt die nu?)

Die jonge speler heeft al in het nationale elftal gespeeld, m.a.w. hoef je niet zo lang voor te zoeken, gewoon naar Peru - Bolivia o.i.d. gaan kijken.

Uiteraard is hij volgens sommige bronnen weer gratis, psv heeft nog nooit iets betaald, je vraagt je af hoe het komt dat, ondanks € 30.000.000 extra inkomsten, er nog steeds geen overschot/winst is. Spelers kosten niets, ze voetballen er voor de gevulde koeken, waar gaat dat geld dan naartoe?

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do feb 14, 2008 12:32 am

Ach, het negatieve (van onze concurrent?) kan natuurlijk ook aangestipt worden, maar intussen zijn enkele aankopen van jeugdige talenten door PSV wél keihard raak. Die verdienen het geld dubbel en dwars terug! Ajax zal bijvoorbeeld nog wel eens 'goed' achter haar oren krabben als zij Jonathan Reis zien doorbreken bij de Boeren...
AFCA!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do feb 14, 2008 9:17 am

Starring schreef:Ach, het negatieve (van onze concurrent?) kan natuurlijk ook aangestipt worden, maar intussen zijn enkele aankopen van jeugdige talenten door PSV wél keihard raak. Die verdienen het geld dubbel en dwars terug! Ajax zal bijvoorbeeld nog wel eens 'goed' achter haar oren krabben als zij Jonathan Reis zien doorbreken bij de Boeren...
Als dat gebeurt wel, ja. Ik ken niet alle zaken rondom Reis, maar hij is twee keer bij Ajax geweest, ging naar psv, was ineens zo zwaar geblesseerd dat hij niet meer naar Ajax kon en tekende voor psv. Ajax moet gewoon de zaakwaarnemers beter belonen!

Het gras is bij de buurman altijd groener, maar bij Ajax breken ook wel talenten door. Ze blijven alleen niet zo lang hangen? Wie zien we bij psv? Affelay, reserve Aissati en Marcellis? Bij Ajax speelt Siem de Jong vaker dan Aissati en hebben we Stekelenburg, Heitinga, Vermaelen en Vertonghen nog.

Ik heb geen overzicht van mislukte aankopen van jonge spelers bij psv, maar op AN heeft een tijd geleden een lijst gecirculeerd, een lange lijst.

Onlangs is het grote Amerikaanse talent (met veel bombarie binnegehaald) met de Vietnamese achtergrond weer afgevoerd. Deze zomer een Argentijn die was uitgeleend (had nooit in de basis van psv gestaan) en was De Roovere (ging onlangs van Sparta naar Groningen) niet het grotste talent van zijn lichting? Waarom Zeefuik (vorig seizoen toch de ontdekking?) geen kans geven? Fagner speelt ook nog niet zo vaak, maar oké is nog jonj. Het "grootste Deense talent" Quist zag ik vorig seizoen of het jaar ervoor in de A1, waarom speelt hij nog niet vast in psv 1?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 14, 2008 9:54 am

Qvist speelt niet meer bij PSV volgens mij.

Je hebt gelijk, PSV haalt ook regelmatig spelers die het niet redden. Soms zelfs een hoop tegelijk. En Aissati dreigt op het tweede plan te raken, terwijl hij heel aardig kan voetballen.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do feb 14, 2008 10:12 am

joey schreef:Onze Leonardo en die mislukte Leandro van PSV vond hij helemaal top.
Beide spelers zijn ook absolute top, op voetbalgebied dan. Mentaal zijn ze echter volkomen waardeloos en dat is de reden dat ze nooit echt doorgebroken zijn, ook heeft het niet geholpen dat jullie Leonardo in de jeugd bij Feyenoord altijd enorm opgehemeld werd en nooit iets fout kon doen.

Als 'onze' Leandro een profmentaliteit had gehad, dan had hij een wereldtopper kunnen worden. Dood- en doodzonde.

PS: Bakkal is ook eigen jeugd.

PPS: Qvist is alweer vertrokken ja, volgens mij 2 jaar geleden. Hij kon het in de jeugd bij PSV niet waarmaken en hij had moeite om zich aan te passen.

Dat PSV Lee onlangs heeft laten vertrekken begrijp ik totaal niet, die jongen speelde dit seizoen uitstekend bij Jong PSV. Hij heeft qua speelstijl veel weg van Park. Maar ja, men zag het helaas niet in hem zitten.

Fagner is inderdaad jong, maar hetzelfde geldt voor Zeefuik en Reis. Die jongens meteen in het diepe gooien heeft weinig nut, daarbij heeft PSV nog Koevermans op de bank zitten. Geen misselijke concurrent. Al zou ik Fagner wel eens willen zien op de positie van Kromkamp, aanvallend is hij namelijk geweldig. Verdedigend heeft hij nog veel te leren, maar zonder een directe tegenstander zie ik hem liever spelen dan Kromkamp.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 14, 2008 10:42 am

Leonardo is op geen enkel gebied absolute top. Hij was absolute top op zijn twaalfde, maar nu niet meer. Ik vind hem niet eens goed genoeg voor Ajax.
Daarbij; een topvoetballer heeft een topmentaliteit. Het een kun je niet los zien van het ander.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do feb 14, 2008 11:20 am

joey schreef:Daarbij; een topvoetballer heeft een topmentaliteit. Het een kun je niet los zien van het ander.
Exact!

Aan een supertalent met een waardeloze zeikmentaliteit heb je, als puntje bij paaltje komt, even veel als aan een talentloze prutser met een voorbeeldige mentaliteit. Namelijk: niks.

K.
Still alive...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do feb 14, 2008 11:32 am

En heeft Leonardo bij Ajax al bewezen een waardeloze kutmentaliteit te hebben? Of huldigen we het principe 'eens een dief…'

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do feb 14, 2008 11:49 am

LucaS schreef:En heeft Leonardo bij Ajax al bewezen een waardeloze kutmentaliteit te hebben? Of huldigen we het principe 'eens een dief…'
Ik moet zeggen: ik vind zijn mentaliteit op het veld tot nu toe enorm meevallen, en hij laat soms best geinige dingen zien.

Maar ik weet nog wél heel goed dat mijn vrienden en ik tegen elkaar zeiden, toen Leonardo werd aangetrokken: "Die gaat zeggen dat Ajax altijd al beter bij hem paste dan Feyenoord, en hij gaat het logo op zijn shirt kussen, en hij gaat zeggen dat hij van de supporters houdt, maar: o wee als hij ernaast komt te staan. Geef het dan een paar weken en je krijgt de eerste tekenen van gezeik. En hij gáát geen basisplaats krijgen, dus gezeur op de middellange termijn is zo ongeveer gegarandeerd."

Soms is het erg vermoeiend om gelijk te krijgen.

K.
Still alive...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do feb 14, 2008 1:58 pm

Demosthenes schreef:.. en een paar jaar geleden op het jeugd-WK adviseerde hij de kijkers eens op ene Messi te letten!!!! De hele wereld kende hem al, maar toch maar even tippen (net als Freddy Adu! waar speelt die nu?)
Benfica.
Die jonge speler heeft al in het nationale elftal gespeeld, m.a.w. hoef je niet zo lang voor te zoeken, gewoon naar Peru - Bolivia o.i.d. gaan kijken.
Manco zat er vorige week tegen Bolivia pas voor het eerst bij. PSV volgt hem al een hele tijd. En het heeft een netwerk in Zuid-Amerika. Tsja, dat helpt. Ik vind het ontzettend frustrerend dat Ajax zich de laatste jaren provinciaals opstelt.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do feb 14, 2008 2:49 pm

Manco zat er vorige week tegen Bolivia pas voor het eerst bij. PSV volgt hem al een hele tijd. En het heeft een netwerk in Zuid-Amerika. Tsja, dat helpt. Ik vind het ontzettend frustrerend dat Ajax zich de laatste jaren provinciaals opstelt.
... dat van Peru - Bolivia was een gok, ik had geen idee tegen welk land hij bij de selectie zat voor welke selectie dan ook. Ik wilde ermee aangeven dat een speler ontdekken tijdens een interlandwedstrijd niet zo moeilijk hoeft te zijn, ongeacht of Ajax in Latijns-Amerika scout of niet.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do feb 14, 2008 2:52 pm

Maar zoals ik al zei: PSV kent Manco al langer dan een jaar.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 15, 2008 1:55 am

Stewart wil nadenken over rol bij Ajax


De geruchten over een vertrek van technisch directeur Martin van Geel bij Ajax en over de aanstelling van nieuwe beleidsbepalers doen volop de ronde. Zo wordt Earnest Stewart, technisch directeur van NAC Breda, met de Amsterdammers in verband gebracht. Hij is mogelijk in beeld als opvolger van Van Geel of van Piet Keizer, die onlangs vertrok als technisch adviseur.

Stewart valt bij NAC op door zijn standvastigheid rondom het besluit om het contract van coach Ernie Brandts niet te verlengen. Dat de Amerikaan zich niet laat beïnvloeden door de media zou indruk hebben gemaakt op Ajax. "Het is natuurlijk goed als je aan carrièreplanning doet", reageert Stewart op de interesse. "Als Ajax voor mij zou komen, zou ik daar natuurlijk over nadenken. Maar op dit moment heb ik nog een aantal dingen waarin ik me moet ontwikkelen en daar wil ik niet voor vluchten."

Saillant detail is dat Van Geel en Stewart elkaar goed kennen en regelmatig telefonisch contact met elkaar hebben. Ook Guus Hiddink en Keje Molenaar werden onlangs genoemd als potentiële beleidsbepalers van Ajax. Hiddink liet echter weten graag bondscoach van Rusland te willen blijven.
Ajaxonline.org

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr feb 15, 2008 7:55 am

Stewart valt bij NAC op door zijn standvastigheid rondom het besluit om het contract van coach Ernie Brandts niet te verlengen. Dat de Amerikaan zich niet laat beïnvloeden door de media zou indruk hebben gemaakt op Ajax.
Zeker, heel imponerend. Iets dat blijkbaar vrij goed functioneert binnen je club (Brandts-Nac) wordt door meneer de nek omgedraaid. Tot verbazing van alles en iedereen. Zo iemand hebben we echt nodig bij Ajax... Zucht...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 15, 2008 8:08 am

Zonder een mening te kunnen hebben of het terecht is dat brands weg moet bij NAC, op zich is het wel des Ajax' om niet alleen naar de resultaten te kijken

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr feb 15, 2008 8:43 am

LucaS schreef:Zonder een mening te kunnen hebben of het terecht is dat brands weg moet bij NAC, op zich is het wel des Ajax' om niet alleen naar de resultaten te kijken
Een mening kan je altijd ergens over hebben. Of het een relevante mening is, is natuurlijk een tweede. Toch blijf ik het een erg merkwaardige move vinden. Volledigheidshalve hieronder de motivatie van de voorzitter van NAC:
'De trainer haalt momenteel het maximale uit de spelersgroep', geeft voorzitter Willem van der Hoeven op de website van NAC Breda uitleg. Maar de clubleiding twijfelt of Brandts ook komend seizoen 'in staat zal zijn om die optimale prestaties neer te zetten.'

'Ons besluit gaat over de toekomst van NAC en niet over de prestaties die nu worden geleverd', aldus van der Hoeven. 'Als je twijfels hebt over de toekomst en je weet hoe sterk de trainer het gezicht van onze club bepaalt, dan geldt: bij twijfel niet inhalen.'

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 15, 2008 8:45 am

LucaS schreef:Zonder een mening te kunnen hebben of het terecht is dat brands weg moet bij NAC, op zich is het wel des Ajax' om niet alleen naar de resultaten te kijken
Klopt, maar met die selectie van NAC is echt niets te halen met aanvallend voetbal hoor. Het is volgens mij of dit of mooi voetbal spelen en tiende staan.

Plaats reactie