Oleguer Presas
Moderator: mods
- InnerHarbour
Die gozer is hier net anderhalve week. Nieuw in een ander land, een nieuwe ploeg ver weg van alles wat hij gewend is. Wat nou acclimatiseren, wat nou laten we hem gewoon eens twee maandjes laten wennen, wat nou laten we eens afwachten hoe hij het in de competitie doen, nee gewoon gelijk beginnen met AFBRANDEN!
-
- AT Toto winner 15/16
Je mag ook best kijken naar de individuele prestatie van de verdedigers en die van Oleguer was heel erg matig. Het was nota bene middenvelder Anita die de boel nog een beetje dicht moest houden; van Oleguer is op dat punt weinig vernomen. De ervaren speler die de verdediging sterker maakte was hij al helemaal niet.
Het stinkt aan alle kanten!
Op basis van deze wedstrijd stemt het naar mijn mening niet positief. Hij oogt wat traag en onwendbaar. Vaak hindert hij een speler wel, maar hij heeft toch hulp van een ploeggenoot nodig om de bal echt te veroveren. Verder vond ik niet eens zozeer bij die eerste goal van Arsenal dat hij niet goed anticipeerde, maar in de eerste helft kwam er een voorzet van de rechterkant waar Adebayor met gemak afstand van hem nam en de bal daarna slecht raakte. Oleguer sprong er nog wel naar toe, maar het pleit was al beslecht. Van een speler met ervaring verwacht je juist op dat soort momenten dat ze er staan.
Benieuwd wat voor vervolg hij er aan geeft!
Benieuwd wat voor vervolg hij er aan geeft!
Ja sorry, hij heeft zijn kans gehad. Kan er geen hout van. Naar Jong Ajax er mee.InnerHarbour schreef:Die gozer is hier net anderhalve week. Nieuw in een ander land, een nieuwe ploeg ver weg van alles wat hij gewend is. Wat nou acclimatiseren, wat nou laten we hem gewoon eens twee maandjes laten wennen, wat nou laten we eens afwachten hoe hij het in de competitie doen, nee gewoon gelijk beginnen met AFBRANDEN!

- Giacomo Puccini
Soms kan een snel oordeel hartstikke juist zijn. Ik weet nog dat ik me vorig seizoen nogal stoorde aan een opmerking van Hugo Borst over Albert Luque. Hij bestempelde de Spanjaard al na twee wedstrijden als miskoop. Maar eerlijk is eerlijk, hij had het wel bij het rechte eind. Hetzelfde geldt voor het oordeel van velen over Delorge, Colin, Krohn-Dehli en Urzaiz.
Maar ik kan me ook mensen herinneren die na de eerste twee wedstrijden van Klaas-Jan Huntelaar in het mooie roodwit stellig beweerden dat deze jongen er niets van kon. En het mooiste voorbeeld is nog wel Zlatan Ibrahimovic. Met andere woorden: het kan nooit kwaad een beetje terughoudend te zijn met het beoordelen van nieuwe Ajacieden. Voorlopig lijkt Oleguer me een versterking van het niveau Rasmus Lindgren: nuttig en bruikbaar.
Maar ik kan me ook mensen herinneren die na de eerste twee wedstrijden van Klaas-Jan Huntelaar in het mooie roodwit stellig beweerden dat deze jongen er niets van kon. En het mooiste voorbeeld is nog wel Zlatan Ibrahimovic. Met andere woorden: het kan nooit kwaad een beetje terughoudend te zijn met het beoordelen van nieuwe Ajacieden. Voorlopig lijkt Oleguer me een versterking van het niveau Rasmus Lindgren: nuttig en bruikbaar.