Vurnon Anita

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Vurnon Anita

Bericht door peter » ma apr 18, 2011 2:38 pm

:biggthumpup.gif:

Michael_B

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Michael_B » ma apr 18, 2011 3:41 pm

Rishi schreef:
Borussia Dortmund is op weg om Duits kampioen te worden en gaat volgend seizoen de Champions League in. Daarbij denken die Borussen versterkingen nodig te hebben en één van hen moet Ajacied Vurnon Anita worden. De verdediger annex middenvelder kan onder trainer Frank de Boer niet altijd rekenen op een basisplaats. Dortmund heeft ruim acht miljoen euro over voor de 22-jarige Anita. (Diverse Duitse media)
Bron: Voetbalzone
Tja. Hij speelt (zeer) behoorlijk de laatste potjes als verdedigende middenvelder. 8 miljoen daarentegen is een heleboel geld.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » ma apr 18, 2011 3:56 pm

Vind Anita een van de betere spelers bij Ajax de laatste weken. Zou hem niet graag zien vertrekken. Volgend jaar een middenveld met Anita-Eriksen-'aankoop'. Dat zie ik dan wel zitten.

Alexander

Bericht door Alexander » ma apr 18, 2011 5:13 pm

Schaars!

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma apr 18, 2011 5:26 pm

Alexander schreef:Schaars!
Ipv of bij Eriksen en Anita?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma apr 18, 2011 7:28 pm

Justin schreef:Vind Anita een van de betere spelers bij Ajax de laatste weken. Zou hem niet graag zien vertrekken. Volgend jaar een middenveld met Anita-Eriksen-'aankoop'. Dat zie ik dan wel zitten.
Inderdaad, laten we nu elke speler die een beetje functioneert meteen verkopen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 18, 2011 11:17 pm

8 miljoen... Aardig wat geld hoor!
IK GELOOF!!!!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma apr 18, 2011 11:41 pm

Anita is de enige speler die momenteel progressie boekt. Laten we hem alsjeblieft nog even een jaartje houden. De Zeeuw kunnen we ook verkopen, is international dus zou ook een leuk bedragje kunnen opleveren!

Jesse

Bericht door Jesse » di apr 19, 2011 6:15 am

En met geld van Stekel en Wiel zou je ook wat moeten kunnen. Anita lekker behouden.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 19, 2011 8:59 am

De Dominee schreef:
Alexander schreef:Schaars!
Ipv of bij Eriksen en Anita?
Misschien moeten we ons hier eens afvragen waarom een goed scoutende club als Dortmund naar verluid 8 miljoen over heeft voor Anita i.p.v. een fractie van dat bedrag voor Schaars.

Antwoord: Schaars wordt nogal overschat. Aardige speler, maar niet dwingend genoeg. Anita wordt onderschat. Was tegen NEC Ajax' beste veldspeler.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 19, 2011 9:15 am

Idd. Eerst maar eens de zwakke plekken eruit snijden. En werken aan de complementariteit. De Jong én El Hamdaoui werkt niet. Of een meer balvaste spits of een meer balvaste middenvelder halen dus.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 19, 2011 9:16 am

Vurnon is geen verdediger. Op het middenveld doet hij het goed. Tenminste tegen teams als NEC.

Schaars vind ik een prima voetballer. Zou voor Ajax een versterking zijn. Is ook een ervaren speler die nadenkt over zijn vak.
Het stinkt aan alle kanten!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di apr 19, 2011 1:19 pm

Tegen welke teams voldoet Anita niet en tegen welke teams Schaars wel? En waarom zien de scouts in het buitenland dit niet?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 19, 2011 4:05 pm

Jinne schreef:Tegen welke teams voldoet Anita niet en tegen welke teams Schaars wel? En waarom zien de scouts in het buitenland dit niet?
Schaars is niet zo goed als half AT wil doen geloven. Vrij langzaam, kwetsbaar in de imschakeling, beetje een pseudoleider, te weinig dwingend / beslissend. Staat ook stil in z'n ontwikkeling. Speelt niet voor niets nog in NL bij - maar - AZ natuurlijk.

Dat hij voor Ajax een versterking zou zijn, zegt alles over onze middenvelders. Betekent niet dat je Schaars moet halen. Je moet als Ajax zijnde hoger inzetten.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr apr 22, 2011 12:49 pm

@ajaxlife
Ajax Life
Anita tekent bij tot medio 2014, zo bevestigt zijn zaakwaarnemer ons zojuist.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » vr apr 22, 2011 2:28 pm

Goede zaak. :biggthumpup.gif:

Ik ben wel een fan van dat ventje (geworden). Had niet verwacht dat hij het bij Ajax zou gaan redden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 22, 2011 4:22 pm

Zolang hij maar op de juiste manier wordt ingezet is hij een hele bruikbare kracht. Als linksback ongeschikt maar als middenvelder basismateriaal.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo mei 25, 2011 11:07 am

Ajax.nl schreef:Anita: 'Theo is welkom'
print lees
25 mei 2011
Op ruim 8.000 kilometer afstand van Amsterdam sluit Ajax in de nacht van woensdag op donderdag (Nederlandse tijd) het seizoen af. Portland Timbers is aan de Amerikaanse westkust gastheer bij de laatste wedstrijd van de oefentrip in de VS. Vurnon Anita kijkt uit naar de vakantie, maar wil eerst graag nog winnen. Over boomstammen, Amerika en Theo Janssen.
Aan Vurnon Anita is nooit te zien in welke fase van het seizoen Ajax zit. De 22-jarige Ajacied laat zich immers altijd van zijn beste en vrolijkste kant zien. Zowel binnen als buiten de lijnen. Zijn grote glimlach en gretige blik doen vermoeden dat Ajax net de eerste training van het seizoen heeft gehad, maar het was toch echt de laatste. ,,Mooi dat mijn team net het laatste partijtje gewonnen heeft. Altijd lekker om zo de laatste training van het seizoen af te sluiten.”

Ook door de komst van aanwinst Theo Janssen laat Anita zich niet uit het veld slaan. Hoewel het aantal gegadigden voor een plek op het middenveld groter wordt, kijkt Anita liever naar de positieve kanten van de versterking. ,,Ik sta er heel open in. Theo is een heel goede speler. Meer concurrentie is altijd welkom. Daar ben ik niet bang voor. Het maakt ons uiteindelijk alleen maar sterker. We zijn dit jaar kampioen geworden en dat willen we volgend jaar weer worden. Met Janssen erbij wordt de kans om een nieuw kampioenschap nog groter. Alle hulp is welkom. Ik doe gewoon mijn best en heb me bovendien wel vaker in het elftal terug geknokt”, aldus de multifunctionele middenvelder annex verdediger.

Vurnon Anita tijdens de woensdagavondtraining in het Jeld-Wen Field stadion. Vurnon Anita tijdens de woensdagavondtraining in het Jeld-Wen Field stadion.

Tegen DC United startte Anita afgelopen zondag als rechtsback. Het is een van de posities waar hij ook uit de voeten kan. Zijn multifunctionaliteit kan soms een nadeel zijn, maar in veel gevallen ook voordeel, zo heeft hij bewezen. Toen hij na het invallen van Gregory van der Wiel naar het middenveld doorschoof, bewees hij ook daar zijn waarde. Vlak voor tijd zorgde Anita voor de winnende treffer tegen de recordkampioen van de Verenigde Staten. ,,Ik was wel blij dat ik dat ik scoorde, want daarmee had ik mijn fout van de tegentreffer uitgewist.”

Zo blij als hij met zijn laatst gewonnen partijspel tijdens de training was, zo gebrand is hij ook op een klinkende afsluiter van het seizoen. ,,Die laatste wedstrijd moeten we gewoon winnend afsluiten. Als dat lukt is het seizoen tot het eind toe helemaal top. Zeker met deze Amerika-reis als afsluiter. We hebben lekker getraind en ook nog wat van de omgeving gezien. Het bezoek van afgelopen weekend aan het Witte Huis was een bijzondere activiteit. Ik denk niet dat er op de Antillen veel mensen zijn die ooit het Witte Huis van binnen hebben gezien.”

De Antillen vormen deze zomer de eerste tussenstop tijdens de vakantie van Anita. Zijn vrije tijd brengt hij deels in zijn geboorteland Curaçao door. Verder staat er een mooie vakantie in Miami gepland. Het populaire oord aan de Amerikaanse oostkust laat zich overigens op geen enkele manier met Anita’s huidige verblijfplaats in Portland vergelijken. De groenste stad van Amerika blinkt uit in eigen ideeën en onafhankelijkheid. De Timbers zijn daar misschien nog wel het mooiste voorbeeld van. Zo ligt er achter een van de doelen een grote boomstam klaar die bij een doelpunt van Portland Timbers door midden gezaagd wordt. Anita: ,,Ik heb er filmpjes van gezien op internet. Toch zal het woensdag niet gebeuren. We laten het houtblok helemaal heel.”
Hij gaat er dus al vanuit dat hij niet in de basis komt te staan!? :confused.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 25, 2011 12:02 pm

Nee. Maar hij weet ook dat Ajax 4 man en Enoh heeft voor 3 plekken.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mei 25, 2011 12:35 pm

Met een middenveld Eriksen, Janssen en Anita gaat Ajax, ook Europees, beter voor de dag komen dan menigeen kan vermoeden.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo mei 25, 2011 12:47 pm

Dat denk ik ook.

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr mei 27, 2011 9:58 am

Heeft bij getekend tot 2014 meld hij zojuist via twitter

Vurnon Anita
It's Official , Just signed my New contract till ' 2014 ' Dios Ta Grandi !! .

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mei 27, 2011 10:09 am

Hierbij ook de officiele melding op Ajax.nl
Vurnon Anita verlengt contract

27 mei 2011
Ajax en Vurnon Anita hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2012. De nieuwe en verbeterde verbintenis loopt tot en met 30 juni 2014.
Anita werd op 4 april 1989 geboren in Willemstad, Curaçao. Hij speelt vanaf de E1 in de jeugdopleiding van Ajax. De speler maakte op 19 maart 2006 zijn debuut in het eerste elftal van Ajax tijdens de competitiewedstrijd FC Groningen – Ajax (3-2). Tot nu toe speelde hij 106 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax, hij scoorde daarin vijf keer.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr mei 27, 2011 10:47 am

Ontwikkelt zich beter dan ik een paar jaar geleden had verwacht, ben blij!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thom

Bericht door Thom » do jun 16, 2011 11:47 am

Ajax moet rekening houden met het vertrek van Vurnon Anita. In Engeland wordt gemeld dat Liverpool en Tottenham Hotspur een meer dan gemiddelde belangstelling hebben voor de verdediger annex middenvelder. Met de transfersom van vijftien miljoen euro heet Anita een koopje te zijn.
Volgens VI; aderlating?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Plaats reactie