John Heitinga
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Telegraaf schreef:di 13 nov 2007, 05:30
„Onbespreekbaar”, aldus Van Geel
Atletico aast op Ajacied Heitinga
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Atletico Madrid heeft een vergeefse poging ondernomen om John Heitinga los te weken bij Ajax. De Spaanse club wil de verdediger in de winterstop overnemen en meldde zich officieel bij Ajax. Bij monde van technisch directeur Martin van Geel liet de Amsterdamse clubleiding echter weten dat er over een verkoop niet te praten viel.
Foto: ANP
„Onbespreekbaar”, aldus Van Geel. „Na het vertrek van Jaap Stam zitten we al krap in onze verdedigers.” Niet voor niets wil Ajax zich in die linie versterken. Het contract van de bijna 24-jarige Heitinga, die volgens Van Geel begrip toonde voor het standpunt van Ajax, loopt nog door tot medio 2011.
Hij mag ook gewoon niet van Ajax, dus wat dat betreft kan je niet echt zeggen dat het hem siert dat hij bij Ajax blijft.Thomas schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat Johnny in de zomer best oren heeft naar een overstap naar Atletico Madrid. Het siert hem dat hij Ajax nu gewoon trouw blijft.
Ik denk ook dat hij misschien wel weg wil aan het einde van het seizoen. Aan de andere kant hoort Johnny bij Ajax en voor de Europese top komt hij toch tekort uiteindelijk. Misschien kan Ajax hem wel verleiden zijn carriere hier te slijten.
Hij heeft aangegeven begrip te hebben voor de beslissing van Ajax. Dat is bij andere spelers wel eens anders geweest (een echte Ajacied als Sneijder voorop). Maar ook Heitinga zal ons eens verlaten, want iedere speler die zich een aantal jaren handhaaft in Ajax 1 wil kijken wat er verder nog uit z'n loopbaan te halen valt. Op zich ook niet zo gek, maar het is wel treurig dat we tegenwoordig niet alleen de geweldenaren op jonge leeftijd al kwijtraken aan het buitenland, maar ook jongens als De Mul, Heitinga en De Jong.
Klopt. Je hebt ook wel een punt alleen is het zo dat Sneijder het vorige seizoen gewoon heel goed presteerde. Toen kwam Valencia....ketste af. Daarna kwam Real. En tegen Real zeg je geen nee.
Als Real Madrid zou komen voor Heitinga en 20 miljoen biedt wil ik wel zien of Heitinga dan ook kan leven met de beslissing.
En het is logisch dat Ajax niet mee wilt werken omdat Stam gestopt is en midden in het seizoen. Logisch dat hij Ajax begrijpt. Was Atletico in de zomer gekomen had hij misschien wel anders gepiept
Als Real Madrid zou komen voor Heitinga en 20 miljoen biedt wil ik wel zien of Heitinga dan ook kan leven met de beslissing.
En het is logisch dat Ajax niet mee wilt werken omdat Stam gestopt is en midden in het seizoen. Logisch dat hij Ajax begrijpt. Was Atletico in de zomer gekomen had hij misschien wel anders gepiept
IK GELOOF!!!!!!
- Ajaciedjuh
Parool schreef:Heitinga wil wel naar Atlético
JOP VAN KEMPEN
NOORDWIJK - Ajaxspeler John Heitinga is verheugd met de interesse van Atlético Madrid.
De Spaanse club meldde zich bij Ajax en wil de verdediger al in januari overnemen. ''Maar ik maak het seizoen af bij Ajax,'' zegt Heitinga.
Ná het seizoen staat Heitinga echter nadrukkelijk open voor een vertrek. Hij heeft een contract tot 2011, maar daarin staat wel een gelimiteerde transfersom.
Dat Heitinga niet in de winterstop mag verkassen, vindt hij goed te begrijpen. ''Door het afscheid van Jaap Stam en de blessures van Thomas Vermaelen en Gregory van der Wiel ben ik op dit moment de enige centrale verdediger van Ajax.''
Al aan het begin van dit seizoen liet Heitinga weten dat hij zin heeft in een buitenlands avontuur. De Alphenaar speelt al sinds zijn zevende voor Ajax. En de verdediger die gisteren 24 jaar werd, is bezig aan zijn zevende seizoen in de selectie. ''Ik denk dat er met uitzondering van Ger Senden van Roda JC in de eredivisie op dit moment geen enkele speler is die langer bij één en dezelfde club speelt als ik.''
Heitinga is gevleid door de interesse van Atlético, dat zesde staat in de Primera División. ''Het is een mooie club die vorig seizoen veel goede spelers heeft gekocht: Maxi Rodriguez, Simao en Diego Forlan. Atlético krijgt een nieuw stadion, heb ik gegoogled. Ik hoor van Wesley Sneijder en Ruud van Nistelrooij goede verhalen over de stad Madrid.''
Hoewel de Spaanse sportkrant Marca al schreef dat Heitinga heeft ingestemd met een overgang in de zomer, ontkent hij dat zelf. ''De kans is groot dat ik na dit seizoen vertrek, maar ik weet niet naar welke club.''
Heitinga is al enige tijd bezig met een cursus Spaans. ''Ik mis wel eens een lesje, maar het gaat best aardig. De discussie tussen Albert Luque en Luis Suárez vorige week in de rust van Feyenoord-Ajax ging me echter iets te snel.''
Heitinga bereidt zich momenteel voor met Oranje op de EK-kwalificatiewedstrijd van zaterdag tegen Luxemburg. Als Oranje wint, is het verzekerd van deelname aan het titeltoernooi dat in juni in Oostenrijk en Zwitserland wordt gespeeld. Heitinga wil in principe al rond zijn met een nieuwe club voordat het EK van 2008 is begonnen.
-
Wat mij betreft is John zeker goed genoeg voor dat niveau, een klasse verdedider / verdedigende mid. Hij is gelukkig zijn dip weer helemaal te boven.Ajax Rules schreef:Het is uberhaupt de vraag of Heitinga goed genoeg is voor het niveau dat Ajax nastreeft...ik zal er niet mee zitten, al is John wel een goede gozer.
Aan welk bedrag denken jullie bij die gelimiteerde tranfersom, 10 a 12 miljoen?
20 miljoengaizka schreef:Wat mij betreft is John zeker goed genoeg voor dat niveau, een klasse verdedider / verdedigende mid. Hij is gelukkig zijn dip weer helemaal te boven.Ajax Rules schreef:Het is uberhaupt de vraag of Heitinga goed genoeg is voor het niveau dat Ajax nastreeft...ik zal er niet mee zitten, al is John wel een goede gozer.
Aan welk bedrag denken jullie bij die gelimiteerde tranfersom, 10 a 12 miljoen?
Geen gezeur.
-