Sneijder heeft helemaal geen ruimte nodig voor zijn schot, die ruimte creëert hij automatisch door zijn tweebenigheid. Sterker nog, Sneijder is juist op zijn best in de kleine ruimte. De problemen voor hem beginnen pas als de ruimtes te groot worden, dan kan hij het niet meer belopen. Sinds het WK is hij hier wel in verbeterd maar het zal nooit een sterk punt van hem worden gezien zijn fysieke beperkingen. Hij zou nog wel progressie kunnen maken in het tactische, het lezen van een wedstrijd en beter de momenten kiezen. Ook moet het licht ontvlambare eruit. Ik denk dat hij die stap nog wel zou kunnen maken als hij ook volgend seizoen bij Ajax blijft spelen.Thomas schreef:Sneijder zal echt iets aan z’n manier van spelen moeten doen als hij wil slagen in de top. In een topcompetitie krijgt hij bij lange na niet zoveel ruimte voor een schot zoals hij in Nederland krijgt.
Wesley Sneijder
Moderator: mods
- Giacomo Puccini
Ajax!
Iedereen heeft ruimte nodig voor een schot. Als er geen ruimte zou zijn zouden alle schoten geblokkeerd worden. Sneijder is altijd op zoek naar die schietkans. In de Nederlandse competitie krijgt hij die sowieso wel (spelen tegen een Schreuder is een geschenk uit de hemel voor een jongen als Sneijder), maar in de grote competities (op Duitsland na misschien) zal hij ook andere oplossingen moeten zoeken. Als hij nou ooit eens zou openen naar de zijkant zou hij al veel meer ruimte voor zichzelf creëren.Giacomo Puccini schreef:Sneijder heeft helemaal geen ruimte nodig voor zijn schot, die ruimte creëert hij automatisch door zijn tweebenigheid. Sterker nog, Sneijder is juist op zijn best in de kleine ruimte. De problemen voor hem beginnen pas als de ruimtes te groot worden, dan kan hij het niet meer belopen. Sinds het WK is hij hier wel in verbeterd maar het zal nooit een sterk punt van hem worden gezien zijn fysieke beperkingen. Hij zou nog wel progressie kunnen maken in het tactische, het lezen van een wedstrijd en beter de momenten kiezen. Ook moet het licht ontvlambare eruit. Ik denk dat hij die stap nog wel zou kunnen maken als hij ook volgend seizoen bij Ajax blijft spelen.Thomas schreef:Sneijder zal echt iets aan z’n manier van spelen moeten doen als hij wil slagen in de top. In een topcompetitie krijgt hij bij lange na niet zoveel ruimte voor een schot zoals hij in Nederland krijgt.
Volgens calciomercato staat Sneijder in de belangstelling van Milan, Barcelona, Valencia en Atletico Madrid. Hij zou minstens twaalf miljoe euro moeten kosten. Afgelopen week zou er een vertegenwoordiger van Barcelona in Amsterdam zijn geweest die een ontmoeting heeft gehad met de zaakwaarnemer van Sneijder. Barcelona wil op die manier de concurrentie te snel af zijn.
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 10/11
Ik zit ook al een tijdje na te denken wat Sneijder op zou moeten leveren, maar ben er nog niet echt uit.
Hier worden vaak bedragen van 15 miljoen euro genoemd, maar stel eens dat wij een middenvelder zouden kopen voor 15 miljoen euro, zouden we dan tevreden zijn met een speler die presteert wat Sneijder presteert? In andere worden, is hij zoveel geld wel waard?
Hier worden vaak bedragen van 15 miljoen euro genoemd, maar stel eens dat wij een middenvelder zouden kopen voor 15 miljoen euro, zouden we dan tevreden zijn met een speler die presteert wat Sneijder presteert? In andere worden, is hij zoveel geld wel waard?
Nee.
Maar dat maakt niet uit, voor sommige spelers wordt nu eenmaal teveel betaald. Vooral in Engeland hebben ze daar een handje van. Ik denk overigens niet dat we 15 miljoen gaan krijgen voor Wesley, 12 miljoen lijkt me wel een reëel bedrag.
Maar dat maakt niet uit, voor sommige spelers wordt nu eenmaal teveel betaald. Vooral in Engeland hebben ze daar een handje van. Ik denk overigens niet dat we 15 miljoen gaan krijgen voor Wesley, 12 miljoen lijkt me wel een reëel bedrag.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Sneijder genereert bakken met geld, natuurlijk. Je levert er natuurlijk ook heel veel op in. Sneijder is verdomde vaak beslissend voor dit (zwalkende) Ajax. Ik zou gewoon aansturen op een langer dienstverband, al heeft Sneijder natuurlijk de beslissende stem. Ajax moet er alleen niet op aan sturen, al is iedere speler natuurlijk gewoon te koop.Thomas schreef:Dat laatste ben ik zeker met je eens, Peter. Bij Ajax hebben we jammer genoeg echter wel het probleem dat je een speler als Sneijder moeilijk op de bank kunt zetten.
Laat ik het zo stellen: Ajax moet sowieso af van Lindenbergh, Maduro, Ogararu, Mitea en Roger. Vervolgens moet men proberen spelers te halen die beter (voor het team) zijn dan Stekelenburg, Sneijder en De Mul. Dat zou ideaal zijn, maar dan moet Sneijder straks wel te handhaven zijn als hij op de bank terecht komt omdat de trainer voor de nieuwe, slimme, onzelfzuchtige spelverdeler kiest.
Daarnaast kan je met de verkoop van Sneijder je selectie natuurlijk op meerdere plekken versterken.
Lindenbergh, Maduro, Ogararu, Mitea, Roger, Krohn-Dehli, Boakye, Timisela, Schilder en Stekelenburg moeten/mogen allemaal verkocht worden. Laten we eerst maar eens zorgen dat we van deze 10 spelers er voldoende weten kwijt te raken. Verder moet er ook nog wel cash over zijn van de verkoop van Rosi en Rosales en de afname in salariskosten.
Goh, ik was al die verhuurde prut/middelmaat nog vergeten. Bedankt voor de herinnering. ;)
Ik lees regelmatig dat jonge spelers contracten aangeboden krijgen omdat 'Jong Ajax ook gevuld moet worden'. Wat mij betreft stappen we daar ook vanaf. Voor de toptalenten is het sowieso goed om wat eerder door te stromen en bovendien zit je op die manier niet vast aan contracten met jongens als Boakye, Timisela, etc.
Ik lees regelmatig dat jonge spelers contracten aangeboden krijgen omdat 'Jong Ajax ook gevuld moet worden'. Wat mij betreft stappen we daar ook vanaf. Voor de toptalenten is het sowieso goed om wat eerder door te stromen en bovendien zit je op die manier niet vast aan contracten met jongens als Boakye, Timisela, etc.
Parool'Sneijder bereidt zich voor op buitenland'
NOORDWIJK - Wesley Sneijder is klaar voor de volgende stap in zijn loopbaan. ''Voor het seizoen heb ik gezegd dat ik nog een of twee jaar wilde wachten voordat ik naar het buitenland zou gaan. Daar ben ik inmiddels wat anders over gaan denken,'' zei de middenvelder van Ajax in trainingskamp met Oranje. ''Mijn gevoel om naar het buitenland te gaan is sterker geworden.'' (GPD)
Die gaat dus weg. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!
Juist, 15 miljoen minimaal. Rondom Sneijder heerst een relatieve hype, profiteren en het elftal versterken met jongens als Boulahrouz, Schaars en/of Defour.
Laatst gewijzigd door Michael_B op vr mar 23, 2007 1:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Boulahrouz kost natuurlijk te veel geld. Goede verdediger, maar absoluut niet waard wat je ervoor zou moeten betalen. Daarnaast loopt Stam op zijn positie rond, is hij geen rechtsback en vind ik hem technisch zwak. Stam en Mathijsen hebben, ondanks dat ze geen opbouwers van formaat zijn, een stuk meer voetballend vermogen.