Ja, dat is een ander toneel dan een tweede helft tegen Peru. Want die geloofden het wel een beetje na hun sterke start.InnerHarbour schreef:Daarom hoop ik dat Koeman hem zondag tegen Frankrijk laat starten, wordt dan zijn eerste wedstrijd tegen een serieuze tegenstander.
Frenkie de Jong
Moderator: mods
Re: Frenkie de Jong
Nil volentibus arduum
- InnerHarbour
Nou volgens VI gaat hij meedoen, ik ben benieuwd.
De vermoedelijke opstelling van het Nederlands elftal voor de Nations League-kraker tegen Frankrijk kent (ten opzichte van het oefenduel met Peru) drie nieuwe namen. De meest in het oog springende is die van Frenkie de Jong, die een paar dagen na zijn debuut direct voor het eerst in de basis mag beginnen.
De bewierookte Ajax-middenvelder viel donderdag tijdens de afscheidsinterland van Wesley Sneijder halverwege in en maakte grote indruk. Zo was hij goed voor de assist bij de 1-1 van Memphis Depay. Zijn puike invalbeurt levert hem in Parijs zondag zijn eerste basisplek in de nationale ploeg op.
De entree van De Jong is één van vermoedelijk drie wijzigingen. Ten opzichte van Peru-thuis is uiteraard Sneijder er niet meer bij, ook Kevin Strootman en Ruud Vormer raken hun basisplek kwijt. Voor hen komen Davy Pröpper (net als De Jong tegen Peru in de rust ingebracht) en Quincy Promes. De aanvaller van Sevilla leidde donderdag de 2-1 (ook van Memphis) in en mag nu dus starten.
YNWA
-
Mooie uitdaging, tegenover misschien wel het sterkste middenveld ter wereld!
Unibet geeft je 4 maal je inzet bij een gelijkspel en 7 maal de inzet als je Nederland laat winnen.
Echter voorspel je voor Frankrijk bij rust een redelijk realistische voorsprong van 2-0, dan krijg je 8 maal je inzet.
Toch ben ik benieuwd. Was bepaald niet onder de indruk van Frankrijk donderdag tegen Duitsland en op het WK zeker ook niet alle 7 wedstrijden.
Toen hadden ze om wereldkampioen te worden weliswaar de discipline om bij alle wedstrijden in Rusland vakkundig het spel te vervuilen, de vraag is of ze nu ze wereldkampioen zijn die ijzeren discipline en teamgeest nog steeds kunnen opbrengen.
Echter voorspel je voor Frankrijk bij rust een redelijk realistische voorsprong van 2-0, dan krijg je 8 maal je inzet.
Toch ben ik benieuwd. Was bepaald niet onder de indruk van Frankrijk donderdag tegen Duitsland en op het WK zeker ook niet alle 7 wedstrijden.
Toen hadden ze om wereldkampioen te worden weliswaar de discipline om bij alle wedstrijden in Rusland vakkundig het spel te vervuilen, de vraag is of ze nu ze wereldkampioen zijn die ijzeren discipline en teamgeest nog steeds kunnen opbrengen.
Vooral in de finale tegen de Kroaten, die al veel te blij waren met het mogen spelen van een finale, vond ik ze niet erg sterk.
Frankrijk won weliswaar met 4-2, maar de uitslag had net zo goed 4-2 voor Kroatië kunnen zijn.
Frankrijk won weliswaar met 4-2, maar de uitslag had net zo goed 4-2 voor Kroatië kunnen zijn.
Ik verwacht dat Frenkie zelf wel overeind kan blijven, maar het zal ook liggen aan zijn medespelers en of die er genoeg zin in hebben om constant te bewegen en afspeelmogelijkheden te creeren. Dan krijgt Frenkie die bal er wel.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Jep het zal in ieder geval al enorm schelen als Strootman en Vormer beiden moeten banken.Mr. Ajax schreef:Ik verwacht dat Frenkie zelf wel overeind kan blijven, maar het zal ook liggen aan zijn medespelers en of die er genoeg zin in hebben om constant te bewegen en afspeelmogelijkheden te creeren. Dan krijgt Frenkie die bal er wel.
Nu liet Blind donderdag tegen Peru al absoluut niet het niveau zien dat tegen een tegenstander als Frankrijk nodig is, maar ongetwijfeld zal Koeman voor hem wel een plekje in de basis bedenken.
Wie weet heeft Depay een behoorlijk drive om in het land waar hij werkt te scoren. Kan me niet meer herinneren wanneer ik Depay een keer een wedstrijd echt goed heb zien spelen, maar hij scoort ze de laatste tijd wel.
wie staat er in de spits bij Oranje?
Depay een beetje in een vrije rol eventueel met nog andere figuren zoals Babel met zijn bizarre kapsel en bij de laatste bondscoaches mag Quincy Promes ook meestal wel even opdraven.WP_Legend schreef:wie staat er in de spits bij Oranje?
- InnerHarbour
Zou echt leuk zijn dat de Jong het goed doet al was het alleen al dat die Amsterdammers niet kunnen roepen,: "het komt uit onze jeugdopleiding" 

YNWA
Het blijven Amsterdammers dus datInnerHarbour schreef:Zou echt leuk zijn dat de Jong het goed doet al was het alleen al dat die Amsterdammers niet kunnen roepen,: "het komt uit onze jeugdopleiding"

- InnerHarbour
-
Begin steeds meer te begrijpen waarom Barcelona hem zo graag wil hebben, hebben/hadden ze al snel goed gezien 

Tja. Werd wel tijd dat ze daar hun scouting een klein beetje op orde kregen hè.Gaizka1985 schreef:Begin steeds meer te begrijpen waarom Barcelona hem zo graag wil hebben, hebben/hadden ze al snel goed gezien
Ze leiden al sinds jaar en dag geen ene fluit meer op.
- InnerHarbour
Tweede helft niet veel van hem gezien, ik geef hem een 5+ tegen een topteam, hij heeft potentie, Klopp zou hem verder helpen. 

YNWA
Frenkie was de beste man. Niet alleen bij Oranje, maar op het hele veld. Genot om naar die gozer te kijken. Heeft Barcelona goed gezien. Als hij zich op dit tempo ontwikkelt gaat die weg voor 60 miljoen+.
-
Zeker. Dat is toch weer een pareltje uit de opleiding. Goed gedaan van Ajax!Alexander schreef:Frenkie was de beste man. Niet alleen bij Oranje, maar op het hele veld. Genot om naar die gozer te kijken. Heeft Barcelona goed gezien. Als hij zich op dit tempo ontwikkelt gaat die weg voor 60 miljoen+.

All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
- InnerHarbour
Je kon er op wachtenDe Dominee schreef:Zeker. Dat is toch weer een pareltje uit de opleiding. Goed gedaan van Ajax!Alexander schreef:Frenkie was de beste man. Niet alleen bij Oranje, maar op het hele veld. Genot om naar die gozer te kijken. Heeft Barcelona goed gezien. Als hij zich op dit tempo ontwikkelt gaat die weg voor 60 miljoen+.

YNWA
-
De Jong de enige met een voldoende bij Nederland volgens l’equipe. De rest zakte door het ijs.
Volgens l'equipe. Die de Jong overigens een 6je gaf
I think I lost my fucking headache
Inderdaad was bijna iedereen bij Oranje onder de maat. Voor een aantal was dit niveau te hoog gegrepen.
Ik vond De Ligt, Frenkie en Depay wel goed. Van Dijk ook redelijk ondanks dat ie niet vrijuit ging bij de goal van Giroud.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -