Betrouwbaar Transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » di jun 26, 2007 11:07 am

joey schreef: @Jöhnk: Genk wilde véél geld hebben voor Defour. Meer dan Ajax voor Ogararu betaald heeft. Maar los daarvan, het was maar een voorbeeld.
Ajax doet niets meer met de belangstelling voor Steven Defour. De Amsterdammers wilden de Belg eerder graag overnemen van RC Genk, maar dat leverde grote problemen op tussen Ajax, Defour en zijn werkgever Genk. Ajax zal geen poging meer ondernemen om de Belg binnen te halen.

Martin van Geel, de techinisch directeur van Ajax, heeft tegenover VI gezegd dat de selectie van Ajax in principe rond is. Daarnaast zou Van Geel Defour alleen naar Amsterdam willen halen als dat in goed overleg met Genk mogelijk is.

Van Geel wil geen problemen met Genk ondanks dat Defour daar wettelijk niet meer onder contract staat. Op basis van een Belgische wet heeft hij zijn contract laten ontbinden. Alle belgische clubs hebben daarna afgesproken dat zij Defour niet zullen contracteren.

Afgelopen week werd bekend dat na Ajax nu Feyenoord geïnteresseerd is in de diensten van de 18-jarige Defour.

Bron:voetbalmax.nl
Hij was niet meer te duur, Ajax wilde niet profiteren van deze wet

Ik heb een geheugen als een Thomas! :bis.gif:
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 26, 2007 11:10 am

Ajax kon niet profiteren van die wet, dan had het zichzelf buitenspel gezet. Maar in eerste instantie was Defour veel te duur, er werden bedragen genoemd van vier miljoen, zes miljoen, etc.

Ja, ik gooi er ook een Thomasje tegenaan. :headbang.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jun 26, 2007 11:15 am

joey schreef:Ajax kon niet profiteren van die wet, dan had het zichzelf buitenspel gezet. Maar in eerste instantie was Defour veel te duur, er werden bedragen genoemd van vier miljoen, zes miljoen, etc.

Ja, ik gooi er ook een Thomasje tegenaan. :headbang.gif:
Gooi ik er ook een Thomasje tegenaan: Ogararu heeft -niet schrikken- 4 miljoen gekost. Tel daar het tekengeld van Roger bij op en je hebt Defour.

Jesse

Bericht door Jesse » di jun 26, 2007 11:21 am

4 miljoen, mijn God!

:baaa.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Daniel

Bericht door Daniel » di jun 26, 2007 11:42 am

4 miljoen? Het was toch 6 miljoen?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jun 26, 2007 12:10 pm

Volgens de database van www.transfermarkt.de zou het om een bedrag van 3 miljoen gaan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Daniel

Bericht door Daniel » di jun 26, 2007 12:12 pm

Ajax heeft overigens wel dan 250.000 meer betaald dan hij waard is volgens transfermarkt.de

Duke

Bericht door Duke » di jun 26, 2007 12:21 pm

Ja, of zijn waarde is gedaald, sinds zijn transfer.

Dit is wel een aardig overzicht, alle transfers van Ajax van de afgelopen jaren. Niet dat je er echt vrolijk van wordt, denk maar aan Sikora, Sonck, Machlas, etc.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » di jun 26, 2007 12:24 pm

Het lijkt me dat er maar één manier is om echt vast te stellen wat de waarde van een speler op de transfermarkt is, namelijk het bedrag dat bij zijn transfer betaalt wordt. De rest is pure speculatie..

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 26, 2007 12:24 pm

Vandaar dat ze het blijven proberen. Deze dure aankoop mag niet mislukken. Hopelijk komt er snel een jeugdspeler door die beter is, al zou ik zo snel niet weten wie.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 26, 2007 12:52 pm

Thomas schreef: Dat lijkt in het geval van Ogararu (en Perez) dus wel het geval.
Transfer Perez werd al begin Februari bekend gemaakt, toen was er nog überhaupt geen sprake van de komst van Ten Cate.

Dat was bij de komst van Ogararu heel anders, toen was HtC al benoemd als nieuwe trainer. Hij had de komst van Ogararu dus kunnen blokkeren. "Leek me een goede speler", nou, dat had ie dus niet goed gezien. Zodoende gaf hij blijkbaar zijn fiat en is dus medeverantwoordelijk voor deze peperdure miskoop.

Duke

Bericht door Duke » di jun 26, 2007 12:54 pm

Wel knap hoe jij altijd weer HtC verantwoordelijk weet te maken voor wat er mis gaat bij Ajax. :excited.gif:

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 26, 2007 12:58 pm

Kunnen we die smiley niet :duke: noemen? :excited.gif: ;)

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 26, 2007 1:01 pm

Duke schreef:Wel knap hoe jij altijd weer HtC verantwoordelijk weet te maken voor wat er mis gaat bij Ajax. :excited.gif:
Onzin. Hij krijgt van mij de credits voor Gabri en Davids. Maar Roger, Ogararu en Leonardo hadden wat mij betreft nooit bij Ajax gespeeld. Verspild geld.

Tevens zijn o.a. Jöhnk, Lucas en moi op AT het tegenwicht voor het overgrote deel van de posters die HtC helemaal te waus vinden. Play offs en de beker winnen is blijkbaar al voldoende om een hero te zijn als Ajax-trainer. Het is eerder gepresteerd, zelfs in combinatie met het bereiken van de 2e ronde CL.

Ik vind dus dat HtC meer te bewijzen heeft dan dat ie al bewezen heeft. Als ie Ajax komend seizoen kampioen maakt, in de CL aardig presteert en goed laat ballen, ben ik de eerste die zijn ongelijk toegeeft. Zo ben ik dan ook wel weer. Tot die tijd (en ook daarna trouwens) volg ik hem kritisch, Ajacieden moeten niet te snel tevreden zijn, vind ik.

LucaS

Bericht door LucaS » di jun 26, 2007 1:01 pm

Het zal waarschijnlijk door de zomerse hitte komen! :excited.gif:

Duke

Bericht door Duke » di jun 26, 2007 1:31 pm

wimpey schreef:
Duke schreef:Wel knap hoe jij altijd weer HtC verantwoordelijk weet te maken voor wat er mis gaat bij Ajax. :excited.gif:
Onzin. Hij krijgt van mij de credits voor Gabri en Davids. Maar Roger, Ogararu en Leonardo hadden wat mij betreft nooit bij Ajax gespeeld. Verspild geld.

Tevens zijn o.a. Jöhnk, Lucas en moi op AT het tegenwicht voor het overgrote deel van de posters die HtC helemaal te waus vinden. Play offs en de beker winnen is blijkbaar al voldoende om een hero te zijn als Ajax-trainer. Het is eerder gepresteerd, zelfs in combinatie met het bereiken van de 2e ronde CL.

Ik vind dus dat HtC meer te bewijzen heeft dan dat ie al bewezen heeft. Als ie Ajax komend seizoen kampioen maakt, in de CL aardig presteert en goed laat ballen, ben ik de eerste die zijn ongelijk toegeeft. Zo ben ik dan ook wel weer. Tot die tijd (en ook daarna trouwens) volg ik hem kritisch, Ajacieden moeten niet te snel tevreden zijn, vind ik.
Ik vind Ten Cate helemaal niet te waus, hij heeft het redelijk gedaan dit seizoen, niet meer. Het moet beter volgend seizoen, en dat weet hij zelf ook. Sterker nog, ik zou niet weten wie er hier vinden dat Ten Cate een hero is, volgens mij niemand. Maar goed, hier is al een topic over.

@ Bertje: dat mag hoor, al gebruikt Joey hem ook veel. Ik mis gewoon de knipoog, en van de smileys die direct bij de hand zijn, vind ik deze vaak het meest passend.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 26, 2007 1:34 pm

Joey post meer, dus valt het minder op. :ajaxsmiley.gif:

Duke

Bericht door Duke » di jun 26, 2007 1:42 pm

Dat zal wel. Maar als het jou hindert, zal ik er een beetje op letten. :wink1.gif:

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 26, 2007 1:45 pm

Het hindert mij absoluut niet! Ik denk alleen graag met Doc en Ray mee. ;)

goodfella

Bericht door goodfella » di jun 26, 2007 1:57 pm

wimpey schreef:

Kijk, daar ga je al Wimpey! Jij, Johnk en Lucas bestempelen Danny Blind als hero voor hetgeen hij vorig seizoen gepresteerd heeft. Dat jullie nu van mening zijn dat Henk ten Cate er niks van gemaakt heeft is natuurlijk pertinente onzin. Blijkbaar is voor jullie het negatieve record van 10 competitienederlagen de nieuwe norm.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 26, 2007 2:43 pm

wimpey schreef:Tevens zijn o.a. Jöhnk, Lucas en moi op AT het tegenwicht voor het overgrote deel van de posters die HtC helemaal te waus vinden. Play offs en de beker winnen is blijkbaar al voldoende om een hero te zijn als Ajax-trainer. Het is eerder gepresteerd, zelfs in combinatie met het bereiken van de 2e ronde CL.

Volgens mij vind jij het gewoon fijn om het gevoel te hebben dat je het tegen de rest op moet nemen. :wink.gif: Mijn eindoordeel over dit seizoen onder Ten Cate was namelijk helemaal niet zo positief. Volgens mij gaf ik hem een zesje. Maar ik vind wel dat hij in bepaalde opzichten geleerd heeft. Komend seizoen moet Ajax met deze selectie gewoon 85 punten of meer halen. Of dat genoeg blijkt is mede afhankelijk van de concurrentie, want AZ gaat er bijvoorbeeld op vooruit.
wimpey schreef:Transfer Perez werd al begin Februari bekend gemaakt, toen was er nog überhaupt geen sprake van de komst van Ten Cate.
Daar denkt Lucas heel anders over! :hypocrite.gif:
wimpey schreef:Dat was bij de komst van Ogararu heel anders, toen was HtC al benoemd als nieuwe trainer. Hij had de komst van Ogararu dus kunnen blokkeren. "Leek me een goede speler", nou, dat had ie dus niet goed gezien. Zodoende gaf hij blijkbaar zijn fiat en is dus medeverantwoordelijk voor deze peperdure miskoop.
Ten Cate vertrouwde op z´n nieuwe baas. Niet slim, maar wel begrijpelijk. Van Geel was blijkbaar overtuigd van Ogararus kunnen en misschien wilde Ten Cate niet meteen tegen hem in gaan. Ik neem in ieder geval aan dat HtC ook wel weet dat hij een speler niet op een wedstrijd kan beoordelen, gezien zijn woorden.

DelToro

Bericht door DelToro » di jun 26, 2007 5:45 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: Dat lijkt in het geval van Ogararu (en Perez) dus wel het geval.
Transfer Perez werd al begin Februari bekend gemaakt, toen was er nog überhaupt geen sprake van de komst van Ten Cate.

Dat was bij de komst van Ogararu heel anders, toen was HtC al benoemd als nieuwe trainer. Hij had de komst van Ogararu dus kunnen blokkeren. "Leek me een goede speler", nou, dat had ie dus niet goed gezien. Zodoende gaf hij blijkbaar zijn fiat en is dus medeverantwoordelijk voor deze peperdure miskoop.
Grappig dat je zelf eigenlijk al aangeeft dat Ten Cate niets te maken heeft met de transfer van Ogararu. In februari was er volgens jou nog geen sprake van Ten Cate bij Ajax (en dat is terecht) en dat hij daarom niets te maken heeft met de transfer van Perez (ook terecht). Je vergeet alleen dat Ten Cate heeft gezegd dat hij Ogararu in de wedsrtijd Heerenveen - Steaua Boekarest heeft zien spelen, inderdaad een wedstrijd halverwege februari. Hij zou dus niet speciaal op Ogararu hebben gelet, maar gewoon voor de lol naar de wedstrijd hebben gekeken.
Hij heeft sinds hij in dienst was bij Ajax dus niet meer naar Ogararu gekeken en hij heeft nooit specifiek op Ogararu gelet, dit in tegenstelling tot de andere mensen binnen Ajax. Leg jij eens uit wat Ten Cate te maken heeft met de transfer van Ogararu naar Ajax.

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 26, 2007 6:58 pm

goodfella schreef: Kijk, daar ga je al Wimpey! Jij, Johnk en Lucas bestempelen Danny Blind als hero voor hetgeen hij vorig seizoen gepresteerd heeft. Dat jullie nu van mening zijn dat Henk ten Cate er niks van gemaakt heeft is natuurlijk pertinente onzin. Blijkbaar is voor jullie het negatieve record van 10 competitienederlagen de nieuwe norm.
Ik kon leven met het ontslag van Blind, fella. Heb ik steeds aangegeven. De speler Blind is voor mij een hero, de trainer niet. Al vind ik dat er (zeker) voor een rookie-trainer verzachtende omstandigheden waren te bedenken. Zo had ie min of meer een dubbelfunctie als trainer en TD voor de aanstelling van Van Geel.

Blind heeft een lading fouten gemaakt, maar ook Ten Cate is nou niet bepaald feilloos. Ik had wat meer verwacht van iemand die een ruime ervaring als trainer heeft en die het 'brein achter de successen van Barca' genoemd wordt.

Ik vind dat de goegemeente wel erg makkelijk voor Ten Cate is. Met Stam, Gabri, Sneyder, KJH, Perez en een half jaar Davids vind ik 27 verliespunten en het missen van de CL eigenlijk een heel matige prestatie. Tot de 'prestaties' die onder Ten Cate zijn geleverd, acht ik Blind ook nog wel in staat. Sterker nog, daartoe bleek Blind zelfs in staat.

Met deze selectie had Ten Cate kampioen moeten worden en CL-voetbal moeten spelen. In jaren hebben we niet zo'n beroerd PSV gezien als na de winterstop, daarvan had Ajax i.m.o. beter moeten profiteren dan is gebeurt. Daarnaast vind ik het voetbal dat Ajax speelt nog steeds vrij armoedig wanneer je naar de kwaliteit van de selectie kijkt...

Wat me aan Ten Cate wel bevalt is dat ie een (soms te) felle donder is en een 'never say die' mentaliteit heeft. Maar al met al vind ik dat een ervaren trainer meer uit deze voor HCE-begrippen prima selectie had moeten halen.

@del Toro (geloof ik): HtC was al trainer van Ajax voordat Ajax de transfer van Ogararu afrondde. Hij had dus in kunnen grijpen. Deed ie niet. Jammer. Duur geintje. Af gaan op een paar vage indrukken die je van een speler hebt en erop vertrouwen dat anderen het wel bij het juiste eind zullen hebben, vind ik niet professioneel. Dat zal Ten Cate niet nog eens gebeuren, neem ik aan. Alleen jammer dat de club miljoenen heeft gestoken in een speler die tekort komt voor het niveau dat Ajax nastreeft.

Daniel

Bericht door Daniel » di jun 26, 2007 7:02 pm

wimpey schreef:@del Toro (geloof ik): HtC was al trainer van Ajax voordat Ajax de transfer van Ogararu afrondde. Hij had dus in kunnen grijpen. Deed ie niet. Jammer. Duur geintje. Af gaan op een paar vage indrukken die je van een speler hebt en erop vertrouwen dat anderen het wel bij het juiste eind zullen hebben, vind ik niet professioneel. Dat zal Ten Cate niet nog eens gebeuren, neem ik aan. Alleen jammer dat de club miljoenen heeft gestoken in een speler die tekort komt voor het niveau dat Ajax nastreeft.
Maar daar kun je Ten Cate dan toch niet helemaal de schuld van geven? Dat zou hetzelfde zijn als je tegen een meisje die in een kort rokje over straat loopt s'nachts en die wordt verkracht zou zeggen dat het haar eigen schuld is en dat ze maar niet in een kort rokje had moeten lopen. Ajax was bezig met de transfer, en toen Ten Cate kwam had hij ook niet direct de transfer kunnen stoppen. Zoals jij zegt weet hij niet helemaal de kwaliteiten van de speler en dus ook niet de gebreken. Hij had hooguit kunnen zeggen dat hij het liever niet had gehad maar hij had er nooit een stokje voor kunnen steken daarvoor was Van Geel er al te ver mee..

Thom

Bericht door Thom » di jun 26, 2007 7:29 pm

Gaat dit over betrouwbare geruchten??! Ik denk steeds dat er nieuws is en dan is het het gezemel over Blind en HtC, waar ik een hele kleine van krijg zo langzamerhand :tranen.gif:

Gesloten