Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Aristides

Bericht door Aristides » do okt 04, 2007 11:35 am

Het aantal punten dat je haalt is ook altijd afhankelijk van de tegenstanders. Je kunt de punten in verschillende jaren niet zomaar vergelijken. Het ene jaar wordt je kampioen met 75 punten het jaar erop niet. Als je het jaar erop meer punten haalt maar geen kampioen wordt, heb je het dan beter gedaan? Ten Cate haalde nationaal dezelfde resultaten en internationaal een stuk slechtere resultaten.
Vreemde redenering, want zo relativeren houdt volgens dezelfde regels in dat HtC het internationaal dus NIET slechter heeft gedaan, want de schrijver stelt zelf: “ Je kunt de punten in verschillende jaren niet zomaar vergelijken”. Hij doet dat wel voor de EC, met zelfs andere tegenstanders dan het jaar ervoor.

Redeneren naar je uitgangspunt!

Voorspelling volgens diezelfde norm (geen idee wie het trouwens schreef)

Gaat het zonder HtC beter: komt omdat HtC is verdwenen
Gaat het zonder HtC slechter: komt door de puinhoop die HtC heeft achtergelaten.
Probleem opgelost.

Voor mij is belangrijk hoe Ajax voetbalt. Over dit seizoen ben ik qua spel niet tevreden, maar zonder zeven basisspelers van 2006-2007 is dat niet zo vreemd. Vorig seizoen heb ik meer voetbal gezien dan onder Blind en Wouters gezamenlijk.

Kan ik nog een paar seizoenkaarten claimen i.v.m. het erbarmerlijke voetbal onder deze twee trainers?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » do okt 04, 2007 11:36 am

Mourinho komt natuurlijk noooooit, al zou het natuurlijk geweldig zijn, binnen de korste keren al dat tuig van Borst, Van Gelder, Derksen huilend naar hun moeder.

Tsja, Jol...blijft natuurlijk altijd een betere keuze dan C* *dri**ns*.
Zal dan wel Van Basten worden na het EK, toch?

Arthur

Bericht door Arthur » do okt 04, 2007 11:38 am

Ik heb het bange vermoeden dat ze niet eens gaan navragen of Mourinho interesse heeft.

Tscheu La Ling

Bericht door Tscheu La Ling » do okt 04, 2007 11:43 am

Jöhnk schreef:En in de PL heeft hij bewezen met grote middelen niets bijzonders te kunnen.
Pardon? Ik ben al meer dan 25 jaar fan van Tottenham Hotspur en volgens mij zijn ze al die tijd nog nooit in de top 5 geëindigd. En nu met Jol vierde. En ze gaven altijd al veel geld uit, dus daar zat 'm het verschil niet in.
Geld moet rollen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do okt 04, 2007 11:46 am

Met Jol weten we zeker dat Davids zijn contract niet zal verlengen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do okt 04, 2007 12:22 pm

Arthur schreef:Ik heb het bange vermoeden dat ze niet eens gaan navragen of Mourinho interesse heeft.
Gek he? Dat zijn naam uberhaupt serieus wordt genoemd vind ik al vreemd. Ik denk dat we echt in de categorie Jol, Jans of Rutte moeten gaan zoeken. Nederlandstalig, aanvallende instelling en hebben goed gepresteerd bij hun voorgaande clubs.

Arthur

Bericht door Arthur » do okt 04, 2007 12:32 pm

Dat vind ik inderdaad gek, want met de categorie die jij noemt weet je nu al dat je er niet op vooruit gaat. We zoeken het al jaren in Nederlandse trainers die hun vorige ploegen leuk hebben laten voetballen, maar elke keer gaat het mis als ze bij Ajax zitten.

Ik denk dat Ajax een trainer best veel kan bieden qua salaris en daarnaast is Mourinho misschien wel in voor weer een uitdaging a la Porto.

M..

Bericht door M.. » do okt 04, 2007 12:42 pm

Als ik sommigen hier mag geloven ga je er zelfs nog op vooruit wanneer je iemand uit de gouden kooi voor de groep zet ten opzichte van ten cate. Maakt niet uit wie het wordt... Voetske zal hem vanaf dag 1 afbranden.. ik denk dan ook dat Voetske de kans maar eens moet krijgen.

Lionel

Bericht door Lionel » do okt 04, 2007 1:56 pm

Liever Voetske dan jij slimmerik!
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do okt 04, 2007 2:21 pm

Jöhnk schreef:Het zit er gewoon aan te komen hoor.
Ik denk ook dat het een en ander afhangt van vanavond. Als ze doorkomen dan zie ik het wel gebeuren dat HtC het seizoen graag af wil maken.

Ik sta trouwens niet zo onwelwillend tegenover Jol, hij draait nu kut dat is vrij duidelijk maar daarvoor heeft ie het toch twee jaar aardig gedaan en bij RKC deed ie het ook goed. Bovendien vind ik hem in interviews altijd goed overkomen. Mijn eerste keuze is uiteraard Mourinho.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do okt 04, 2007 2:24 pm

Arthur schreef:Ik heb het bange vermoeden dat ze niet eens gaan navragen of Mourinho interesse heeft.
Dat is ook precies waar ik dus bang voor ben, dat het uberhaupt geen eens in ze opkomt om ook maar ff een belletje te wagen. Al heb je maar 5% kans dat ie het doet, je hebt het iig geprobeerd.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do okt 04, 2007 4:06 pm

'Ten Cate is versterking Chelsea'
Van onze sportredactie

LONDEN - Chelsea heeft Henk ten Cate gepolst voor een sleutelrol in de technische staf van de Londense voetbalclub.

Ten Cate (52) moet als veldtrainer de belangrijkste assistent worden van de nieuwe hoofdcoach Avram Grant, zo staat vandaag breed uitgemeten op vrijwel alle sportpagina's in de Britse media.

Ten Cate heeft vorige week gesproken met Frank Arnesen, oud-Ajacied en directeur scouting bij Chelsea, aldus The Times. Chelsea zou meer gegadigden op het oog hebben, maar Ten Cate is de enige met wie is gesproken. De Amsterdammer is na dit seizoen contractvrij. Chelsea zou hem zou een jaarsalaris van een miljoen pond in het vooruitzicht hebben gesteld.

Bij Chelsea is in de technische staf een vacuüm ontstaan sinds de Portugese coach Jose Mourinho er is opgestapt.

Roman Abramovitsj, de steenrijke Russische eigenaar van Chelsea, betaalde vorige maand 37 miljoen euro om het tot 2010 lopende contract van Mourinho af te kopen.

Mourinho (44) leidde Chelsea drie seizoenen. De eigenzinnige Portugees veroverde in Engeland twee keer de landstitel, maar de verwachte successen in de Champions League bleven uit. Mourinho was bij de Londense club de best betaalde voetbaltrainer ter wereld met een geschat jaarsalaris van bijna acht miljoen euro.

Voorlopig wordt de functie van Mourinho overgenomen door de net aangestelde directeur voetbalzaken Avram Grant.

De 52-jarige Israëliër is een vriend van Abramovitsj en werkte eerder bij Maccabi Tel Aviv, Maccabi Haifa en als bondscoach van Israël.

Afgelopen seizoen was Grant in Engeland technisch directeur bij Portsmouth. Mourinho was fel tegen de komst van Grant naar Chelsea, al bleek Abramovitsj uiteindelijk niet te vermurwen.

Volgens The Independent vandaag krijgt Ten Cate een vergelijkbare functie aangeboden als hij bij Barcelona met Frank Rijkaard had. Ten Cate zou eerste trainer worden, maar bij de coaching als assistent van Grant in de dug-out komen te zitten. The Guardian stelt dat Ten Cate, met de huidige assitenttrainer Steve Clark, Grant in de technische staf de noodzakelijke rugdekking moet geven. Ten Cate geldt dan als de internationaal ervaren teambuilder, Clark brengt de specifieke Engelse league-kennis in.

Abramovitsj zou er bij Grant sterk op hebben aangedrongen de complete technische staf tegen het licht te houden. Interne onenigheid onder Mourinho zou bij Chelsea tot onnodige strubbelingen hebben geleid.

Alle publiciteit komt voor Ajax op een slecht moment. Ajax staat vanavond in Amsterdam tegen Dinamo Zagreb voor een belangrijke Europese vuurproef. Vragen over dat onderwerp werden door Henk ten Cate gisteren in de Arena resoluut afgekapt. ''Ik praat alleen over Ajax en Dinamo Zagreb.''
www.parool.nl

Mourinho zat voor 8 miljoen per jaar bij Chelsea, zou ie dan echt serieus nadenken over een aanbod van Ajax? Ten Cate komt er dan maar bekaaid af, met z'n 1 miljoen. :smallgrin.gif:

Oh nee, van Mourinho zijn euro's, van Ten Cate ponden, dan valt het mee.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Arwin

Bericht door Arwin » do okt 04, 2007 6:07 pm

Ik zou het toch gewoon proberen bij Mourinho, je hebt altijd een kans dat iemand Ajax een geweldige club vindt. Ik zou hem als eerste bellen.

Jol wil ik zeker niet als trainer, om namen als Erwin Koeman en Jans kan ik helemaal alleen maar lachen.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do okt 04, 2007 8:33 pm

ALLE KOPPEN VAN MORGEN... IN GOED OVERLEG GAAN AJAX EN TEN CATE UIT ELKAAR. EERLIJK GEZEGD IK VERWACHT NIKS MEER EN NIKS MINDER :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif:
PS IK WEET VAN DE CAPS LOCK
Weer op zoek naar een Interim coach..

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do okt 04, 2007 8:34 pm

Chelsea moet hem overkopen.

Daniel

Bericht door Daniel » do okt 04, 2007 8:45 pm

Dit is overigens wel het goede moment voor een trainers wissel als het tussendoor moet, je hebt Sparta tegen (oke, kan een kluif zijn maar met een goede vervangende trainer aan het roer moet dat ook een goede rustige generale zijn) zondag en dan vervolgens twee weken interland rust. Kun je toch als trainer een beetje rustig bouwen.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do okt 04, 2007 8:53 pm

elk uitleg na vanavond accepteer ik niet meer... Wie nog enig geloof in deze trainer heeft mag het zeggen.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Daniel

Bericht door Daniel » do okt 04, 2007 8:56 pm

Dit ligt niet alleen aan de trainer, dit zit veel dieper. Er is een flink groot deel ziek. Als je dan ook weer ziet dat ze bezig zijn om Jol te halen, dan ben je toch ook retarded als je bij Ajax werkt om Jol te gaan proberen te halen? :confused.gif: Die man past totaaal niet bij Ajax. :excited.gif:

peter

Bericht door peter » do okt 04, 2007 8:58 pm

Juist wel. Presteert al jaren onder de maat, terwijl er genoeg geld aanwezig is.

Raymond

Bericht door Raymond » do okt 04, 2007 9:02 pm

Peter schreef:Juist wel. Presteert al jaren onder de maat, terwijl er genoeg geld aanwezig is.
Heb je nu over Ajax, Tottenham of Jol? :confused.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » do okt 04, 2007 9:03 pm

Peter schreef:Juist wel. Presteert al jaren onder de maat, terwijl er genoeg geld aanwezig is.
Haha, grappig. :hypocrite.gif: Wil jij niet dat Ajax omhoog gaat? Moet je vooral met zo'n reactie komen, voegt veel toe..
Laatst gewijzigd door Daniel op do okt 04, 2007 9:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Raymond

Bericht door Raymond » do okt 04, 2007 9:04 pm

Daniel_vT schreef:Haha, grappig. :hypocrite.gif: Wil jij niet dat Ajax omhoog gaat? Moet je vooral met zo'n reactie komen, voegt veel toe..
Daan, iedereen gaat anders om met frustratie van een uitschakeling. Jij spreekt mij liever aan op een post, ik maak liever een flauwe opmerking.

Daniel

Bericht door Daniel » do okt 04, 2007 9:05 pm

Het is dat jij er zo snel tussen kwam, want ik dacht dat ik rustig op Peter kon reageren. Had hem moeten quoten, was niet op jou bedoeld. ;)

Raymond

Bericht door Raymond » do okt 04, 2007 9:07 pm

Daniel_vT schreef:Het is dat jij er zo snel tussen kwam, want ik dacht dat ik rustig op Peter kon reageren. Had hem moeten quoten, was niet op jou bedoeld. ;)
Ik ben dan ook verdomde snel. :headbang.gif:

peter

Bericht door peter » do okt 04, 2007 9:08 pm

Och, zou het nog uit maken wie we voor de groep zetten? 1.5 jaar geleden waren we totaal verrukt toen HtC ons kwam trainen.

Plaats reactie