Vreemde redenering, want zo relativeren houdt volgens dezelfde regels in dat HtC het internationaal dus NIET slechter heeft gedaan, want de schrijver stelt zelf: “ Je kunt de punten in verschillende jaren niet zomaar vergelijken”. Hij doet dat wel voor de EC, met zelfs andere tegenstanders dan het jaar ervoor.Het aantal punten dat je haalt is ook altijd afhankelijk van de tegenstanders. Je kunt de punten in verschillende jaren niet zomaar vergelijken. Het ene jaar wordt je kampioen met 75 punten het jaar erop niet. Als je het jaar erop meer punten haalt maar geen kampioen wordt, heb je het dan beter gedaan? Ten Cate haalde nationaal dezelfde resultaten en internationaal een stuk slechtere resultaten.
Redeneren naar je uitgangspunt!
Voorspelling volgens diezelfde norm (geen idee wie het trouwens schreef)
Gaat het zonder HtC beter: komt omdat HtC is verdwenen
Gaat het zonder HtC slechter: komt door de puinhoop die HtC heeft achtergelaten.
Probleem opgelost.
Voor mij is belangrijk hoe Ajax voetbalt. Over dit seizoen ben ik qua spel niet tevreden, maar zonder zeven basisspelers van 2006-2007 is dat niet zo vreemd. Vorig seizoen heb ik meer voetbal gezien dan onder Blind en Wouters gezamenlijk.
Kan ik nog een paar seizoenkaarten claimen i.v.m. het erbarmerlijke voetbal onder deze twee trainers?