Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 12, 2007 6:16 pm

Kowalczyk schreef: Ik kan je verzekeren dat Ten Cate binnen de club beslist niet onomstreden is. Er leeft ergernis over de manier waarop hij zich manifesteert (naar buiten toe, maar vooral intern), en dan heb ik het over de directie, het bestuur én de ledenraad.

K.
En hoe zit het met de spelers, Ko? Verneem je geluiden vanuit de selectie over het functioneren van Htc?

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo sep 12, 2007 6:21 pm

Nee. Niet of nauwelijks.

Met bestuurders en leden spreek ik wel eens off the record, als lid van de vereniging Ajax. In die hoedanigheid krijg ik wel eens interne achterklap te horen. Spelers houden zich over het algemeen helemaal niet bezig met de vereniging achter Ajax-1, en zien mij uitsluitend als journalist (van AT5, ook nu nog, ook al werk ik niet eens meer voor AT5). En dus houden de meesten zich netjes op de vlakte.

Er hebben er alleen een paar onomwonden tegen me gezegd dat ze Ten Cate een goede trainer vinden: Vermaelen, Huntelaar en Emanuelson, bijvoorbeeld. En ik geloof dat ze dat ook wel menen.

K.
Still alive...

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 12, 2007 6:29 pm

Kowalczyk schreef: Er hebben er alleen een paar onomwonden tegen me gezegd dat ze Ten Cate een goede trainer vinden: Vermaelen, Huntelaar en Emanuelson, bijvoorbeeld. En ik geloof dat ze dat ook wel menen.

K.
Huntelaar? Verbazend. Dacht dat die 2 water en vuur waren en absoluut niet door een deur konden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo sep 12, 2007 6:29 pm

Je hebt het wel eens fout, Wimpey. :aai.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 12, 2007 6:41 pm

Bertje schreef:Je hebt het wel eens fout, Wimpey. :aai.gif:
Maar dat geef ik dan ook grif toe, Bert. Zonder dralen en omwegen. Ik heb liever op andere fronten in het leven 'gelijk' dan bij wat gezemel over voetbal.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do sep 13, 2007 4:40 pm

Na al die tijd zonder enig bewijs en pure intuïtie van Wimpey, wil hij nu wel geloven dat Ten Cate geen pleurishekel aan Huntelaar heeft?

Kootje bedankt! :worshippy.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do sep 13, 2007 5:59 pm

Kowalczyk schreef:Kortom: zoektocht alvast beginnen en het contract van de beste man niet verlengen. Dat lijkt me het beste idee, en je doet er niemand kwaad mee.
Lijkt mij ook het beste idee, gewoon nog ff een paar maanden uitzingen met die man en ondertussen een geschikt iemand zoeken.

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 13, 2007 6:30 pm

Thomas schreef:Na al die tijd zonder enig bewijs en pure intuïtie van Wimpey, wil hij nu wel geloven dat Ten Cate geen pleurishekel aan Huntelaar heeft?
Nee. Ik geloof Ko wel, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat Htc het in KJH ziet zitten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do sep 13, 2007 6:32 pm

Jij dacht toch ook op een gegeven moment dat HtC de confrontatie met KJH zocht?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr sep 28, 2007 5:13 pm

Ten Cate: geen trek in AT5

28 september 2007

Ajax-trainer Henk ten Cate liet zijn spelers donderdag tijdens een straftraining een uur lang rondjes lopen. Rondom de training maakte de oefenmeester graag tijd vrij voor supporters. In de journalisten van de lokale tv-zender AT5 had Ten Cate echter geen trek, zo meldt de Supportersvereniging Ajax. "Ik heb jullie hier maandag niet gezien", beet de coach het journaille toe.

Ook de vaste trainingbezoekers weigerden hun ongenoegen over de wanprestatie tegen Kozakken Boys voor de AT5-camera te uiten. Ten Cate was helder over de door hem opgelegde straftraining. "Ik heb de spelers uitgelegd dat deze training net zo geestdodend was als de wedstrijd tegen Kozakken Boys. En morgen (vrijdag, red.) trainen we twee keer."
Ajax Online

Arwin

Bericht door Arwin » za sep 29, 2007 9:40 am

Straftraining en twee keer trainen de dag erna vind ik een beter alternatief dan elke keer een dag niet trainen na een teleurstelling.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za sep 29, 2007 10:17 am

Ik ook.
"Ik heb jullie hier maandag niet gezien", beet de coach het journaille toe.
Lekker neutraal weergegeven weer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

sudesh

Bericht door sudesh » wo okt 03, 2007 8:47 am

Henk ten Cate heeft volgens de papieren versie van de VI afgelopen donderdag met Frank Arnesen een gesprek gehad om veldtrainer te worden van Chelsea. De verwachting is dat het op korte termijn rondkomt.

Nihad

Bericht door Nihad » wo okt 03, 2007 9:22 am

Nog meer nieuws om de onrust binnen Ajax aan te wakkeren.

Wat een kut blad is dat toch, die VI.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 03, 2007 9:23 am

Misschien is het gewoon waar en herkent Chelsea in Ten Cate een geweldige trainer?
I think I lost my fucking headache

Arthur

Bericht door Arthur » wo okt 03, 2007 9:23 am

Zou dat dan per direct zijn?

999

Bericht door 999 » wo okt 03, 2007 9:27 am

LucaS schreef:Misschien is het gewoon waar en herkent Chelsea in Ten Cate een geweldige trainer?
Veldtrainer ...
Blij met de punten ...

sudesh

Bericht door sudesh » wo okt 03, 2007 9:44 am

Ik heb snel het volledige bericht overgetypt (excuses voor eventuele fouten). Ik neem aan dat de deal betrekking heeft op volgend seizoen, zou Chelsea zich dan niet officieel bij Ajax moeten melden? Aan de andere kant, met Chelsea weet je het nooit. Komen die met een onverantwoorde grote zak met geld, dan kunnen er gekke dingen gebeuren. Dit komt de rust bij Ajax zeker niet ten goede, het lijkt me ook geen ideale situatie om je coach zo vroeg in het seizoen al te laten gaan.

Chelsea praat met Henk ten Cate

De Nederlandse trainer blijkt nog steeds een exportproduct uit de topklasse. Sinds het vertrek van Jose Mourinho, twee weken geleden, wordt in de Engelse media volop gespeculeerd over zijn opvolging. De Engelse topclub is met haar zoektocht in Amsterdam terecht gekomen. Chelsea heeft Ajax trainer Henk ten Cate op het oog als nieuwe veldtrainer. De clubleiding van de Londenaren sprak afgelopen donderdag in Londen bij Chelsea’s technisch directeur Frank Arnesen thuis in het diepste geheim al met de 52-jarige Amsterdammer. Dat was puur een onderhoud over sportieve zaken. Ten Cate’s zaakwaarnemer Sigi Lens was daarbij nog niet ingeschakeld. De agent van Ten Cate is inmiddels wel betrokken bij de onderhandelingen. Lens deed in zijn carrière al vele internationale toptransfers en de verwachting is dan ook dat de deal op korte termijn kan rondkomen. De oefenmeester heeft bij Ajax nog een doorlopend contract tot 2008. Onlangs was Ten Cate ook de voornaamste kandidaat bij Al-Sadd uit Qatar, waar uiteindelijk Co Adriaanse aan de slag ging. Chelsea werkt na het vertrek van Jose Mourinho aan een nieuwe structuur.
De uitgesproken optredens van Mourinho in de media vielen niet altijd goed in Londen. Daarom heeft de club een nieuwe organisatiemodel voor ogen. Een grote naam die alle macht heeft is wat Roman Abramovitsj betreft verleden tijd. Naast een manager die de lange termijn moet overzien wil Chelsea nu een pure voetbalman aanstellen die moet schaven aan het elftal. De Israëliër Avram Grant (nu trainer ad interim) wordt gezien als de nieuwe manager, Ten Cate zou onder Grant de belangrijkste veldtrainer moeten worden. Chelsea streeft dus een vergelijkbaar model na als Manchester United. Daar is Alex Ferguson de manager, terwijl Carlos Queiroz als eerste trainer werkzaam is. In Londen zijn Abramovitsj en co erg gecharmeerd van de offensieve voetbalvisie van Ten Cate. Het is de bedoeling dat Grant het gezicht naar buiten zal blijven. Zo zal de voormalig bondscoach van Israël in de nieuwe opzet ook de persconferenties op zich nemen. Eerder werkte Ten Cate bij Barcelona succesvol in de schaduw van Frank Rijkaard. Bij Ajax won hij vorige jaar de KNVB-beker, maar verzuimde Ten Cate tot twee keer toe zich met zijn ploeg te plaatsen voor de Champions League.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo okt 03, 2007 9:46 am

Is het al 1 april dan?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo okt 03, 2007 10:32 am

Je kan zeggen wat je wilt, maar htC heeft internationaal een prima naam overgehouden aan de tijd als veldtrainer bij Barca.
Als je zo'n model zou willen invoeren, dan is er misschien geen betere.

Hij mag wat mij betreft alleen weg in de winterstop voor een topbedrag (>5 miljoen) en als er een geschikte vervanger is.

sudesh

Bericht door sudesh » wo okt 03, 2007 10:37 am

Ik ben er geen voorstander van om tussentijds een nieuwe trainer aan te trekken. Kijk in het verleden naar een Wouters of Blind, die nemen een erfenis van een trainer over. Mocht het in het lopende seizoen niet goed gaan, dan begint hij direct met een achterstand aan het nieuwe seizoen. Je kan een coach liever de voorbereiding van een nieuw seizoen geven om te werken met zijn eigen selectie.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo okt 03, 2007 10:48 am

Huntelaar volgend jaar dus naar Chelsea :hypocrite.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo okt 03, 2007 10:49 am

Ja, laat hem het karwei maar afmaken. Neem ook aan dat hij zelf een keer kampioen wil worden.

Of-ie zich daarna al dan niet mag ontfermen over de hesjes en pionnen bij Chelsea zal me verder een zorg zijn.

999

Bericht door 999 » wo okt 03, 2007 11:02 am

Jöhnk schreef:Ja, laat hem het karwei maar afmaken. Neem ook aan dat hij zelf een keer kampioen wil worden.

Of-ie zich daarna al dan niet mag ontfermen over de hesjes en pionnen bij Chelsea zal me verder een zorg zijn.
Mij ook, de zorg die ik heb is wat voor zooitje HtC achterlaat als ie zodadelijk vertrekt of stopt.
Blij met de punten ...

Jim

Bericht door Jim » wo okt 03, 2007 11:28 am

sudesh schreef: In Londen zijn Abramovitsj en co erg gecharmeerd van de offensieve voetbalvisie van Ten Cate.
Offensieve voetbalvisie?. Henk vertelt tegenwoordig aan iedereen die het horen wil dat het in het voetbal alleen maar om winnen gaat.

Plaats reactie