Die spelers die jij opnoemt komen allemaal uit het buitenland ... afijn.Het laatste wat Johnk zegt, ben ik het mee eens.Linksom of rechtsom, wordt tijd dat beide functies eens grondig worden doorgelicht.Middelmaat van TD of scouting is beide niet wenselijk.Thomas schreef:Ik denk het niet. Een scout hoeft geen spelers aan te dragen die al overbekend zijn. Een scout moet spelers aandragen naar aanleiding van zijn bevindingen in het buitenland.
De Martin van Geel Topic
Moderator: mods
Blij met de punten ...
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Waarom schiet de kwaliteit van de spelersgroep tekort? Omdat de samenstellers van de spelersgroep ondermaats presteren. Maar waarom zit er zo'n belabberde TD en functioneert de scouting ook niet naar behoren? Omdat degenen die de directie en scouts aanstelt hun werk niet goed doen. Maar wie stelt die mensen eigenlijk aan? Waar zit nou echt de bron van alle ellende? Bestuur? Raad van commissarissen? Ledenraad? Een combinatie daarvan? En wat houdt ze tegen hun werk naar behoren uit te voeren?
Als je alleen het bovenste laagje van de ellende afpelt kom je nog niet bij de kern. En ligt de uiteindelijke bron intern of extern? Misschien dat Bosmanarrest (transfervrije status aan eind van contract en ongelimiteerd aantal EU-buitenlanders bij de rijke buitenlandse clubs, externe effecten dus) het niet langer mogelijk maken sportief succes te boeken als je het in een financieel kleine competitie voornamelijk van je opleiding moet hebben. Het is helemaal niet zeker dat de bron van de problemen binnen de club zelf ligt.
Als je alleen het bovenste laagje van de ellende afpelt kom je nog niet bij de kern. En ligt de uiteindelijke bron intern of extern? Misschien dat Bosmanarrest (transfervrije status aan eind van contract en ongelimiteerd aantal EU-buitenlanders bij de rijke buitenlandse clubs, externe effecten dus) het niet langer mogelijk maken sportief succes te boeken als je het in een financieel kleine competitie voornamelijk van je opleiding moet hebben. Het is helemaal niet zeker dat de bron van de problemen binnen de club zelf ligt.
Jöhnk schreef:Dan moet je eerst onderzoeken wat de oorzaak is en wat het gevolg is. Het gevolg lijkt me duidelijk: slechte resultaten. De oorzaak? Kwaliteit van de spelersgroep schiet tekort. Zijn we het daarover eens?
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
Je ziet het verschil tussen spelers die jarenlang in een topcompetitie speelden (Luque, Urzaiz, Roger, Juanfran) enerzijds en spelers als Rosales en Rosenberg anderzijds toch wel?Voetske schreef:Juan, Juanfran, Rozenberg, Wamberto, Rosales en vul maar aan ook niet.Spelers die uit het buitenland komen en dus, jouw volgend, gescout zijn.Thomas schreef:Daarom gebruikte ik het woordje 'bevinding' ook. Urzaiz en Luque zijn geen bevindingen.
Ik dacht dat jij vond dat we bezig waren aan een groeiproces?666 schreef:Waarom schiet de kwaliteit van de spelersgroep tekort? Omdat de samenstellers van de spelersgroep ondermaats presteren. Maar waarom zit er zo'n belabberde TD en functioneert de scouting ook niet naar behoren?
Het was plausibel om Van Geel aan te stellen. Maar nu blijkt dat hij geen geschikte TD voor Ajax is. Dus ik zou zeggem: er is een tijd van komen en een tijd van gaan.
Hoe bedoel je ?.Thomas schreef:Je ziet het verschil tussen spelers die jarenlang in een topcompetitie speelden (Luque, Urzaiz, Roger, Juanfran) enerzijds en spelers als Rosales en Rosenberg anderzijds toch wel?Voetske schreef:Juan, Juanfran, Rozenberg, Wamberto, Rosales en vul maar aan ook niet.Spelers die uit het buitenland komen en dus, jouw volgend, gescout zijn.Thomas schreef:Daarom gebruikte ik het woordje 'bevinding' ook. Urzaiz en Luque zijn geen bevindingen.
Blij met de punten ...
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Klopt. Dat waren we ook. Zoals we in de afgelopen tien jaar wel vaker bezig zijn geweest met een groeiproces. En elke keer weer werd dat groeiproces om een of andere reden de nek omgedraaid en begonnen we weer opnieuw.
Jöhnk schreef:Ik dacht dat jij vond dat we bezig waren aan een groeiproces?
Sign your name on
the dotted line:
the dotted line:
Nou, ik zou niet weten of dat zo gaat.Ik bedoel, Pronk had het jaren geleden er over dat AJAX ( scouting ) een database heeft waar het hele hebben en houwen van spelers instaat, mij lijkt het eerder dat de scouting op basis van die gegevens aankomt dragen met deze spelers.Ik KAN me niet kan voorstellen dat een TD spelers die volledig uit de picture zijn geraakt dat ie daar mee komt aandragen.Neem Kuffour, toen die naam viel vroeg iedereen zich af "voetbalt die dan nog " ..Thomas schreef:De eersten zijn spelers die niet gescout worden, maar namen die misschien bij het brainstormen eens over tafel komen. Het tweede rijtje spelers bestaat uit spelers die niet iedere TD zal kennen en die scouts dus moeten aandragen naar aanleiding van hun bevindingen in het buitenland.
Goed, zoals gezegt, daar zou ook eens een diepgaand onderzoek naar gehouden moeten worden.Met als eindresultaat:Wie, wat, Wanneer en wat zijn de oplossingen om betere spelers binnen te halen.
Blij met de punten ...
Ach, ik kan voor het zelfde geld ook gaan roepen dat Van Geel eerst zijn lijstje heeft afgewerkt en toen die niet haalbaar waren de scouting als redmiddel op het laatste moment met Kuffour aan kwam dragen.Bertje schreef:Kuffour is dan ook niet gescout, want dan was hij 1 januari wel aangetrokken, maar is aangeboden.
We weten het niet ...
Blij met de punten ...
Maar de scouting zou wel met dat soort spelers aan komen zetten? Rare gedachtegang, want juist de scouting wordt betaald om goede spelers voort te dragen uit hun marktsegment en hoeft dus helemaal niet bij dat soort spelers aan te komen.Voetske schreef:Nou, ik zou niet weten of dat zo gaat.Ik bedoel, Pronk had het jaren geleden er over dat AJAX ( scouting ) een database heeft waar het hele hebben en houwen van spelers instaat, mij lijkt het eerder dat de scouting op basis van die gegevens aankomt dragen met deze spelers.Ik KAN me niet kan voorstellen dat een TD spelers die volledig uit de picture zijn geraakt dat ie daar mee komt aandragen.Neem Kuffour, toen die naam viel vroeg iedereen zich af "voetbalt die dan nog " ..Thomas schreef:De eersten zijn spelers die niet gescout worden, maar namen die misschien bij het brainstormen eens over tafel komen. Het tweede rijtje spelers bestaat uit spelers die niet iedere TD zal kennen en die scouts dus moeten aandragen naar aanleiding van hun bevindingen in het buitenland.
M.a.w. alle foute aankopen komen op het bordje van de TD en alle goede op het bordje van de scouting .. gaat er bij mij niet in.Thomas schreef:Maar de scouting zou wel met dat soort spelers aan komen zetten? Rare gedachtegang, want juist de scouting wordt betaald om goede spelers voort te dragen uit hun marktsegment en hoeft dus helemaal niet bij dat soort spelers aan te komen.Voetske schreef:Nou, ik zou niet weten of dat zo gaat.Ik bedoel, Pronk had het jaren geleden er over dat AJAX ( scouting ) een database heeft waar het hele hebben en houwen van spelers instaat, mij lijkt het eerder dat de scouting op basis van die gegevens aankomt dragen met deze spelers.Ik KAN me niet kan voorstellen dat een TD spelers die volledig uit de picture zijn geraakt dat ie daar mee komt aandragen.Neem Kuffour, toen die naam viel vroeg iedereen zich af "voetbalt die dan nog " ..Thomas schreef:De eersten zijn spelers die niet gescout worden, maar namen die misschien bij het brainstormen eens over tafel komen. Het tweede rijtje spelers bestaat uit spelers die niet iedere TD zal kennen en die scouts dus moeten aandragen naar aanleiding van hun bevindingen in het buitenland.
Blij met de punten ...
Dat zeg ik dus nergens. Wat ik wel zeg is dat ik denk dat de spelers waarbij er geen scouting nodig is, niet van de scouting komen. Dat soort spelers worden aangedragen door een TD.Voetske schreef:M.a.w. alle foute aankopen komen op het bordje van de TD en alle goede op het bordje van de scouting .. gaat er bij mij niet in.Thomas schreef:Maar de scouting zou wel met dat soort spelers aan komen zetten? Rare gedachtegang, want juist de scouting wordt betaald om goede spelers voort te dragen uit hun marktsegment en hoeft dus helemaal niet bij dat soort spelers aan te komen.Voetske schreef: Nou, ik zou niet weten of dat zo gaat.Ik bedoel, Pronk had het jaren geleden er over dat AJAX ( scouting ) een database heeft waar het hele hebben en houwen van spelers instaat, mij lijkt het eerder dat de scouting op basis van die gegevens aankomt dragen met deze spelers.Ik KAN me niet kan voorstellen dat een TD spelers die volledig uit de picture zijn geraakt dat ie daar mee komt aandragen.Neem Kuffour, toen die naam viel vroeg iedereen zich af "voetbalt die dan nog " ..
Laatst gewijzigd door FlaFlu op za feb 02, 2008 4:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Omdat ie nog ergens in een vergeelde database van het Pronk-archief te vinden is, misschien.Bij mijn weten stond Kuffour enkele jaren geleden al in de picture van AJAX.joey schreef:Kuffour kon niet gescout worden volgens mij, want hij speelde niet. Waarom zouden de scouts hem dan aangedragen hebben?
Blij met de punten ...
Nu, ik kan er naast zitten, maar ik dacht dat ie 4 maanden geen wedstrijden meer had gespeeld.Misschien had de scouting hem eerder dan Stam in de picture, maar toen kwam Stam in beeld.Nogmaals, ik weet niet hoe het gegaan is.Gezien de rest van de achterlijk transfers van AJAX ( ook door de scouting, en de TD ) kan ik niet zeggen wie nou voor wat verantwoordelijk is.Bertje schreef:Ja, maar juist omdat hij nu niet meer speelde kon men dus ook niet zien of de Kuffour van nu nog even goed is als de Kuffour van een paar jaar geleden.
Neem de stoelendans rond Colin en de anderen, van Geel wijst naar HtC ( als eindverantwoordelijke ) en HtC wijst naar Van Geel () als .. ) ik bedoel maar.Niemand van ons heeft enig zicht op hoe het bij AJAX geregeld is.Zelfs Keizer zou in tranfers een vinger in de pap hebben gehad terwijl niemand echt weet wat ie eigenlijk bij AJAX doet, wat zijn functie is ..
Blij met de punten ...
Bertje, ik sta van Geel niet te verdedigen, ik sta de scouting niet te verdedigen.Maar om alles maar aan 1 persoon op te hangen gaat mij te ver, daarvoor weten wij niet de in en outs.En dat zou je, gezien het steeds maar falen bij het aantrekken van spelers eigenlijk wel moeten weten.Bertje schreef:Het is sowieso zeker dat Van Geel een veto heeft voor wat betreft transfers, Voetske.
Blij met de punten ...