Jurgen Colin

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 25, 2008 1:16 pm

Jansma schreef:zoals gister ik al in mijn stuk realistic satire aangaf, mijn angst is dat Van Basten niks zal doen tot eind EC
Maar WAAROM niet?

Doe iets!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 25, 2008 1:31 pm

joey schreef:Wat een flauwe opmerking. Maar laat ik er serieus op ingaan. Kijk, afgelopen zomer kon niets. MVG haalde alleen koopjes. HTC had ongetwijfeld graag een topverdediger als opvolger van Grygera gehad, maar MVG hield de hand op de knip. Er kon zelfs geen vervanger voor Davids af, toen die zwaar gebleseerd raakte. In dat licht moeten we de aankoop van Colin zien. Beter dan niets (hoopte HtC), spotgoedkoop, ooit een groot talent.
Nu zijn we bijna een seizoen verder en bevinden we ons in een andere situatie. De bankrekening van Ajax is vol, wordt nog voller, en tegelijkertijd zit Colin op de tribune. Nu zijn contract verlengen komt een beetje merkwaardig over.
Toen Colin zijn contract kreeg, was Babel al verkocht. Geld was er dus wel.

Daarnaast: Koster zet Colin op de tribune, maar is dat ook een goede beslissing? Ogararu laat hij wel invallen en die kan er toch echt een stuk minder van.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mar 25, 2008 1:33 pm

Colin is het pispaaltje van het publiek, maar zijn laatste wedstrijden als basisspeler waren goed.

Wie dringend geloosd moet worden is Ogararu.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mar 25, 2008 5:46 pm

Jöhnk schreef:Colin is het pispaaltje van het publiek, maar zijn laatste wedstrijden als basisspeler waren goed.
Let op: die waren helemaal niet goed. Ze waren echter acceptabel gezien het spel van Colin in de wedstrijden daarvoor. Colin is een Ajaxonwaardige voetballer.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 25, 2008 5:48 pm

Colin was in die wedstrijden in verdedigend opzicht de beste man op het veld.

goodfella

Bericht door goodfella » di mar 25, 2008 6:23 pm

Thomas schreef:Colin was in die wedstrijden in verdedigend opzicht de beste man op het veld.
Ik heb het al gezegd. Met name thuis tegen Utrecht heeft hij zich gerevancheerd, maar het is niet het type speler waar ik direct aan denk als ik de naam Ajax hoor.

(alhoewel ik het afgelopen decennium beroerdere verdedigers heb zien rondstruinen bij Ajax)

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di mar 25, 2008 6:58 pm

Naast de eventuele kwaliteiten van Colin is het gratis laten weglopen wellicht ook niet verstandig. Op deze manier borg je een eventuele verkoopfee. En vérkopen dat kan onze Brabo wel.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di mar 25, 2008 7:04 pm

Bertje schreef:
joey schreef:Wat een flauwe opmerking. Maar laat ik er serieus op ingaan. Kijk, afgelopen zomer kon niets. MVG haalde alleen koopjes. HTC had ongetwijfeld graag een topverdediger als opvolger van Grygera gehad, maar MVG hield de hand op de knip. Er kon zelfs geen vervanger voor Davids af, toen die zwaar gebleseerd raakte. In dat licht moeten we de aankoop van Colin zien. Beter dan niets (hoopte HtC), spotgoedkoop, ooit een groot talent.
Nu zijn we bijna een seizoen verder en bevinden we ons in een andere situatie. De bankrekening van Ajax is vol, wordt nog voller, en tegelijkertijd zit Colin op de tribune. Nu zijn contract verlengen komt een beetje merkwaardig over.
Toen Colin zijn contract kreeg, was Babel al verkocht. Geld was er dus wel.

Daarnaast: Koster zet Colin op de tribune, maar is dat ook een goede beslissing? Ogararu laat hij wel invallen en die kan er toch echt een stuk minder van.
Dat geld mocht niet uitgegeven worden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 25, 2008 7:49 pm

Bron? Volgens mij mocht dat wel, hoor. Van een gedeelte van dat geld is Suárez ook gekocht.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 25, 2008 7:56 pm

Misschien kan Thijs me iets uitleggen, want ik snap iets niet helemaal. Vandaag lekt uit dat Ajax Colin een contractverlenging wil aanbieden. Dit op een dag dat Heitinga z'n vertrek bekendmaakt en na een weekend waarin het kampioenschap is verspeeld. Nu is het bericht (blijkbaar?) niet officiëel naar buiten gebracht door Ajax, want anders had het wel op Ajax.nl gestaan. Wat ik zo gek vind is dat er dus blijkbaar iemand binnen Ajax is die zoiets lekt om onrust te creëren. Indien Ajax het namelijk zelf naar buiten brengt, dan zijn ze niet goed wijs. Want of men nu iets ziet in Colin of niet, zelfs mensen die totaal geen idee hebben van wat er onder supporters speelt zullen weten dat Colin niet geliefd is.

Lionel

Bericht door Lionel » di mar 25, 2008 8:31 pm

Dat het huidige seizoen kut is oke...... Ik heb dat al een tijdje verwerkt..... Maar dat Van Geel nu al probeert om volgend seizoen naar een dieptepunt te brengen.........
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » di mar 25, 2008 9:08 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Jöhnk schreef:Colin is het pispaaltje van het publiek, maar zijn laatste wedstrijden als basisspeler waren goed.
Let op: die waren helemaal niet goed. Ze waren echter acceptabel gezien het spel van Colin in de wedstrijden daarvoor. Colin is een Ajaxonwaardige voetballer.
Inderdaad, onze maatstaf gaat steeds verder naar beneden.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 25, 2008 9:51 pm

Neefkens schreef:Naast de eventuele kwaliteiten van Colin is het gratis laten weglopen wellicht ook niet verstandig. Op deze manier borg je een eventuele verkoopfee. En vérkopen dat kan onze Brabo wel.
Dat zou ik eerlijk gezegd een jodenstreek vinden. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 25, 2008 10:17 pm

Het was wel de eerste gedachte die bij mij opkwam toen ik dit bericht hoorde. Zeker omdat Colin kennelijk niet eens op de hoogte is gebracht door Ajax.

Dit lijkt mij een formaliteit om zo een transfersom binnen te kunnen halen. Nou, dat zal een vetpot worden....
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 25, 2008 10:31 pm

Dan vindt die jongen nooit een club.
Het stinkt aan alle kanten!

Martin Eden

Bericht door Martin Eden » wo mar 26, 2008 9:23 am

In VI schijnt te staan dat MvB zowel Colin als Kennedy wil behouden. Geen truc voor de transfersom dus? Maar goed, MvB begint met het vormgeven van de bank, rare volgorde maar kan dus nog goed komen.
At the moment he knew, he ceased to know.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 26, 2008 11:33 am

Kennedy heeft gewoon nog een contract, dus ik vraag me af waar de VI op doelt.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mar 26, 2008 11:36 am

Je zou hem ook in de verkoop kunnen gooien toch.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 26, 2008 11:45 am

Dat zou kunnen, maar ik kan wel zo'n zes spelers verzinnen die hogere prioriteit hebben wat het verkopen betreft.

Kijk, we hebben gewoon zo'n ontzettend slechte zomer achter de rug dat het onmogelijk wordt om van alle matige spelers af te komen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo mar 26, 2008 11:46 am

Zeker omdat al die spelers zullen denken: nieuwe trainer, nieuwe kansen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 26, 2008 11:51 am

Precies. Er zijn slechts een aantal jongens die ik definitief af durf te schrijven: Urzaiz, Rommedahl, Luque en Kuffour.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mar 26, 2008 11:58 am

mwah ik Bakir ook wel hoor.. ik denk niet dat het ooit een hele goede wordt bij AJAX.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 26, 2008 12:01 pm

Ik bedoelde dat ik denk dat zij ook definitief afgeschreven zullen worden door Ajax. Ik was MKD trouwens nog vergeten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 26, 2008 12:05 pm

Kuffour speelt net zo vaak als Colin. Misschien dat ze zijn contract ook wel verlengen?

Ik ben overigens niet pertinent tegen een verlenging maar dan had ik 1 jaar gedaan. Het hangt af van hoe de selectie er uit ziet maar ik zie best een rol voor Colin als backup voor de verdediging. Als je hem gewoon in de mandekking laat spelen en niet bij elk balcontact uitfluit kan hij best van waarde zijn.

Ok, we gaan er het beoogde basiselftal niet sterker mee maken maar ik neem aan dat we daar nog wel andere spelers voor op het oog hebben.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » wo mar 26, 2008 12:21 pm

Op de bank zit, als deze trend zich doorzet, volgend seizoen dus ook niks wat het verschil zou kunnen maken indien er een speler geblesseerd raakt, danwel positieve druk richting veld kan geven ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie