Charisteas

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr sep 01, 2006 9:59 am

Chari is niet het type, maar Rosenberg en Perez wel. Vandaar dat je ze lekker allemaal laat zitten tot ze elkaar het licht in de ogen niet meer gunnen.

Nu help je Ajax van een probleem af en geef je ze ook nog eens geld om te herinvesteren. Dommer dan dom.

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr sep 01, 2006 10:03 am

Steef schreef:Chari is niet het type, maar Rosenberg en Perez wel. Vandaar dat je ze lekker allemaal laat zitten tot ze elkaar het licht in de ogen niet meer gunnen.

Nu help je Ajax van een probleem af en geef je ze ook nog eens geld om te herinvesteren. Dommer dan dom.
Voor 3 miljoen koop je toch complete prut?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr sep 01, 2006 10:06 am

Dat hoeft niet. Daarnaast kan je beter ietsje meer uitgeven aan echt goed, dan ietsje minder aan net-niet.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr sep 01, 2006 10:19 am

Steef schreef:Chari is niet het type, maar Rosenberg en Perez wel. Vandaar dat je ze lekker allemaal laat zitten tot ze elkaar het licht in de ogen niet meer gunnen.

Nu help je Ajax van een probleem af en geef je ze ook nog eens geld om te herinvesteren. Dommer dan dom.
Hoezo van een probleem afgeholpen? Charry is zoals je zelf beaamt het type niet voor trammelant en Rosenberg en Perez zitten immers nog bij ons en kunnen niet rekenen op een basisplaats. Die kans op onrust is dus nog steeds volop aanwezig. Perez zit hier en daar al te mekkeren. Wil je dat wat inperken dan had Rosenberg zeker moeten vertrekken.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » vr sep 01, 2006 10:21 am

brigade zuid schreef:Ik denk iig dat conclusie gerechtvaardigd is dat AJAX toch wel de verliezer van de dag is:
Psv - Kromkamp
Fnoord - Charisteas
Az- Donk
AJAX - 0 spelers en slechts 2,5 miljoen ontvangen voor Harry en je grootste rivaal sterker gemaakt.
Ach in het leven is het winnen en verliezen, alleen ajax verkoopt zijn spitsen altijd om 5 voor 12.Nu weer harry en 2 jaar geleden zlatan. En nu kan er ook weer worden uitgegeven voor een speler die voor de verdediging kan spelen, alleen niet meer dit 1e deel van het seizoen. :yes:

Lionel
Berichten: 47598
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr sep 01, 2006 10:56 am

Zuidema schreef:
Steef schreef:Chari is niet het type, maar Rosenberg en Perez wel. Vandaar dat je ze lekker allemaal laat zitten tot ze elkaar het licht in de ogen niet meer gunnen.

Nu help je Ajax van een probleem af en geef je ze ook nog eens geld om te herinvesteren. Dommer dan dom.
Hoezo van een probleem afgeholpen? Charry is zoals je zelf beaamt het type niet voor trammelant en Rosenberg en Perez zitten immers nog bij ons en kunnen niet rekenen op een basisplaats. Die kans op onrust is dus nog steeds volop aanwezig. Perez zit hier en daar al te mekkeren. Wil je dat wat inperken dan had Rosenberg zeker moeten vertrekken.
Nu Charisteas is verkocht is Rosenberg de 2e spits. Anders was Rosenberg derde of zelfse 4e spits.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr sep 01, 2006 11:00 am

Rishi schreef:
Nu Charisteas is verkocht is Rosenberg de 2e spits. Anders was Rosenberg derde of zelfse 4e spits.
True, op zich schuift het hele zooitje nu een plaatsje op. Maar Rosenberg 2e spits? Alsjeblieft niet, zeg. Die heeft nou wel vaak genoeg laten zien dat dat zijn plek niet is in een 4-3-3. Dan nog liever Babel...

Lionel
Berichten: 47598
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr sep 01, 2006 11:01 am

Ik weet niet wat de invulling wordt maar door de verkoop van Charisteas heeft Ajax 2 problemen min of meer opgelost:
1. Rosenberg en Perez minder reden tot klagen
2. Geld erbij om zich te versterken

Ze zien Babel gewoon als 2e spits denk ik. Die gaat centraal spelen op het moment dat KJH geblesseerd raakt
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 01, 2006 11:08 am

Of ten Cate gooit de boel (systeem) een beetje om mocht Huntelaar niet beschikbaar zijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » vr sep 01, 2006 11:27 am

Steef schreef:Chari is niet het type, maar Rosenberg en Perez wel. Vandaar dat je ze lekker allemaal laat zitten tot ze elkaar het licht in de ogen niet meer gunnen.

Nu help je Ajax van een probleem af en geef je ze ook nog eens geld om te herinvesteren. Dommer dan dom.
Dom van Ajax zal je bedoelen. Charisteas is een kwaliteitsaankoop voor een uitverkoop prijsje en Ajax is een pinchhitter kwijt die tegen Nac liet zien er ondanks het gedoe en gewoon weer te staan. En geld? Wat heb je aan geld als je het niet investeerd? Van mij had Christeas mogen invallen tegen Kopenhagen. Was er tenminste iemand die de bal voorin kon houden en die de 'strijd' aankon. Dat had meer geld kunnen opleveren. Met nadruk op kunnen natuurlijk.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 01, 2006 11:33 am

Parool

Charisteas naar de rivaal

DICK SINTENIE

AMSTERDAM - Angelos Charisteas stapt over van Ajax naar aartsrivaal Feyenoord. De overgang kwam gisteravond rond, in de laatste uren voor het sluiten van de transfermarkt.

De Griekse spits, die nog tot 2008 bij Ajax onder contract stond, tekent een overeenkomst voor drie seizoenen.

Het is een opmerkelijke transfer, en niet alleen omdat voor het eerst sinds 1993 (John van Loen) een speler van Ajax naar Feyenoord 'overloopt'. Vooral de snelheid waarmee de betrokken partijen tot overeenstemming kwamen, is opvallend.

Na het vertrek van Dirk Kuijt (Liverpool), de tegenvallende competitiestart en de berichtgeving over de wankele financiële positie van de club nam de druk op Feyenoord-voorzitter Jorien van den Herik deze week toe. Pogingen om een aanvaller uit het buitenland te halen - de Noor Carew en de Serviër Zigic - waren gestrand.

Woensdag nam Feyenoord plotseling contact op met Ajax over Charisteas, zo bevestigt Ajax' technisch directeur Martin van Geel. Gisteren kwamen de onderhandelingen in een stroomversnelling. ''We zijn ons ervan bewust dat Charisteas vertrekt naar een mogelijke concurrent van ons,'' aldus Van Geel. ''Maar aan de andere kant is er een oplossing gekomen voor een voetballer die bij ons waarschijnlijk weinig in actie zou komen en Angelos is blij met Feyenoord. En wij zijn zéér tevreden over de prijs die Feyenoord voor hem betaalt.''

Charisteas kwam in januari 2005 voor vijf miljoen euro over van Werder Bremen. Hij was een aankoop van Ronald Koeman, die een maand later opstapte als trainer van Ajax. Onder diens opvolger Danny Blind kon de spits niet rekenen op een basisplaats en de positie van Charisteas werd verder ondermijnd nadat de Amsterdamse club in januari 2006 Klaas-Jan Huntelaar had gekocht. Aan het begin van dit seizoen kreeg de Griek te horen dat, als zich een club voor hem zou melden, Ajax bereid was te onderhandelen.

Van Geel: ''Er was belangstelling voor Angelos vanuit Rusland, maar daar had hij zelf geen oren naar. Angelos wilde het liefst naar Duitsland of Engeland. Er waren wel clubs die hem wilden huren, maar dat wilde Ajax niet.''

Trainer Henk ten Cate deed zondag nog een beroep op Charisteas als invaller in de met 2-1 gewonnen wedstrijd tegen NAC. Ajax denkt met Huntelaar, Markus Rosenberg en Ryan Babel voldoende alternatieven voor de spitspositie te hebben. Mogelijk hevelt de club talent Rydell Poepon nog over naar de A-selectie. ''Maar daar gaan we de komende dagen eens rustig over nadenken,'' aldus Van Geel.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr sep 01, 2006 12:18 pm

Zeer tevreden met de prijs, die kunnen ze in Rotterdam in hun zak steken. :D

(En nu wachten op Steef die ons komt vertellen dat Feyenoord helemaal niet zoveel heeft betaald. )
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr sep 01, 2006 12:32 pm

Zuidema schreef:
Steef schreef:Chari is niet het type, maar Rosenberg en Perez wel. Vandaar dat je ze lekker allemaal laat zitten tot ze elkaar het licht in de ogen niet meer gunnen.

Nu help je Ajax van een probleem af en geef je ze ook nog eens geld om te herinvesteren. Dommer dan dom.
Hoezo van een probleem afgeholpen? Charry is zoals je zelf beaamt het type niet voor trammelant en Rosenberg en Perez zitten immers nog bij ons en kunnen niet rekenen op een basisplaats. Die kans op onrust is dus nog steeds volop aanwezig. Perez zit hier en daar al te mekkeren. Wil je dat wat inperken dan had Rosenberg zeker moeten vertrekken.
Nu kunnen Rosenberg en Perez wel altijd op de bank zitten en tenminste niet op de tribune, wat natuurlijk nog vernederender is...... ;)
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr sep 01, 2006 12:47 pm

Een plaats op de bank bij Ajax is ereloge voor Rosenberg. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr sep 01, 2006 2:48 pm

Ik kan er nog steeds niet om lachen.
We gooien onze 2e spits weg en versterken onze rivaal.

Je maakt de concurrent niet beter! Wat ken mij die paar miljoen schelen. Als je feijenoord in een nog dieper gat kan laten vallen doe je dat.
Als ze met Harry de plee offs halen, hebben ze ook hun doelstelling nog gehaald. :nooo:

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » vr sep 01, 2006 3:11 pm

Hmmm...logischerwijs een dubbel gevoel wat de kop opsteekt hier.
Vond Charisteas een nuttige speler en was blij met het feit dat een Griek bij Ajax speelde. Nu hij naar Feyenoord gaat speelt hij simpelweg bij de vijand...neemt niet weg dat hij voor Feyenoord erg nuttig kan zijn...en ergens gun ik het hem heel erg!

:xyxthumbs:
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13431
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » vr sep 01, 2006 3:11 pm

ASR_AFCA schreef:Als ze met Harry de plee offs halen, hebben ze ook hun doelstelling nog gehaald. :nooo:
Laat ze daar maar tevreden mee zijn, want dan komen ze nooit verder.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr sep 01, 2006 3:23 pm

Charisteas zelf gun ik ook wel een overgang, maar niet naar feijenoord.
Zelf had ik hem bij Ajax gehouden , omdat ik hem als 2e spits zie als vervanger van KJH.

En de plee offs zouden ze zonder spits gewoon niet gehaald hebben. :yes:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13431
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » vr sep 01, 2006 3:42 pm

Dan hadden ze 6 maanden gehad om een betere spits te vinden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr sep 01, 2006 3:43 pm

Helemaal met je eens ASR_AFCA! trouwens om nog maar eens aan te geven dat 2,5 miljoen een fooi is, Vennegoor had net als Harry ook een contract tot 2008 en ging dus gewoon even voor 7 Miljoen naar Celtic.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13431
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » vr sep 01, 2006 3:44 pm

Vennegoor is al jaar en dag basisspeler, dat kun je van Harry niet bepaald zeggen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr sep 01, 2006 3:46 pm

Hoe dan ook, ik vind het een kutdeal. :pukey:

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » vr sep 01, 2006 3:51 pm

Wat ik me afvraag, hoe zit het met een eventuele medische keuring van Charisteas? Hij zit in Griekenland en Feyenoord zal hem toch wel zelf willen keuren en dat niet aan mensen in griekenland over willen laten. Toch is er al een contract getekend, vervalt dit wanneer hij niet door een keuring heen komt?
***

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » vr sep 01, 2006 4:03 pm

joey schreef:Zeer tevreden met de prijs, die kunnen ze in Rotterdam in hun zak steken. :D
Ja, dat beviel me ook wel :yes:

MvG had feyenoord gewoon zwaar bij de xxxxxx. Ze móesten en zouden in een paar uur nog een spits scoren en daar wilde MvG tegen "de juiste vergoeding" wel aan meewerken :eusa_dance:

En dan de commotie die dit teweeg gebracht heeft: "de spits nr 5" :worshippy:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr sep 01, 2006 4:18 pm

Scherrer schreef:Wat ik me afvraag, hoe zit het met een eventuele medische keuring van Charisteas? Hij zit in Griekenland en Feyenoord zal hem toch wel zelf willen keuren en dat niet aan mensen in griekenland over willen laten. Toch is er al een contract getekend, vervalt dit wanneer hij niet door een keuring heen komt?
Scherp opgemerkt! Ik denk dat ze hem al veel eerder hebben gekeurd en vastgelegd... het kon alleen niet direct naar buiten worden gebracht, het legioen moest immers denken dat Charisteas alleen gehaald is omdat alle andere spitsen niet wilden. Bovendien moesten ze eerst Kuijt nog ergens zien te dumpen :D
Ajax!

Plaats reactie