Urby Emanuelson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Arwin

Bericht door Arwin » di okt 16, 2007 12:10 pm

Ik vind wel dat we altijd wat al te makkelijk afscheid nemen van onze eigen talenten. Ze maken een paar fouten, kunnen er gelijk niets meer van, dus voor iedere redelijke prijs moeten we ze maar verkopen.

Het resultaat is dat we een hoop geld hebben, maar geen spelers uit de eigen opleiding meer in de selectie, want die worden zo jong al verkocht dat de opvolgers nog niet klaar zijn.

Ik wil iedereen alleen even uit de droom helpen dat Ajax wel betere spelers gaat halen dan Emanuelson, Heitinga en Maduro. Onze scouting/technische staf haalt namelijk altijd prutsers. Dus wanneer komend seizoen Ajax Huntelaar, Stam, Maduro, Heitinga en Emanuelson sowieso kwijt is, wordt het bij voorbaat alweer een bagger seizoen.

Ik zou ook graag willen dat Ajax wel in staat zou zijn goede vervangers te halen, wat zeker voor spelers als Heitinga, Emanuelson en Maduro gewoon mogelijk moet zijn, maar heb er geen vertrouwen in.

Raymond

Bericht door Raymond » di okt 16, 2007 3:18 pm

Emanuelson moet niet verkocht worden, er moet een gelijkwaardige of betere back gekocht worden waar Emanuelson zich aan kan optrekken zodat hij eindelijk die volgende stap in zijn ontwikkeling kan maken.

Die jongen heeft uitdagingen en nieuwe materie nodig, en lijkt die niet te gaan vinden in Amsterdam dus staat hij niet onwelwillend tegenover een vertrek. Trek echter (met die grote buidel) een concurrent-linksback aan, zorg dat er een goede trainingsstaf voor de groep staat en we hebben een toekomstige topper als linkback met Urby in huis.

Maar goed, Ajax kennende wordt de weg der minste weerstand gekozen en wordt Ema' voor een aardige zak geld naar het buitenland gesluisd...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 3:25 pm

Voor het juiste bedrag is iedereen te koop, maar acht miljoen is lang niet het juiste bedrag. Bij het dubbele gaan we praten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 16, 2007 3:26 pm

En dan haakt Roma waarschijnlijk af. Zoveel geld hebben ze daar niet.

Raymond

Bericht door Raymond » di okt 16, 2007 3:27 pm

Mooi zo.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 3:33 pm

Precies. Urby in je selectie hebben is echt niet vervelend.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di okt 16, 2007 3:38 pm

Bertje schreef:Precies. Urby in je selectie hebben is echt niet vervelend.
Behalve als je speelt in belangrijke Europese wedstrijden..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di okt 16, 2007 5:19 pm

Als er een leuk prijsje uit te halen valt zeg ik gewoon doen. Urby valt me nogal tegen dit jaar en ik vrees een tweede Maduro, die begon ook aardig.

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » di okt 16, 2007 5:31 pm

8 miljoen is een prima prijs voor een overgewaardeerde voetballer. Maar Ajax moet eens lekker wachten tot ze eens een goede vervanger hebben gevonden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 5:35 pm

Ja, misschien kunnen we dan Juanfran terughalen. :hypocrite.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 16, 2007 6:14 pm

Ik was er op zich niet voor om tussentijds nog meer spelers te verkopen maar als we voor Urby een mooie prijs kunnen krijgen breng ik hem graag persoonlijk naar Rome. Ik wilde toch altijd nog eens terug naar die stad.

Hij staat al tijden stil in zijn ontwikkeling. Maakt constant dezelfde fouten en lijkt niet met de druk om te kunnen gaan. Ik ben er wel klaar mee.

Alleen zal Ajax wel eerst een opvolger moeten regelen. Geen gelijkwaardige vervanger maar een echte linksback.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 6:34 pm

Wij zeuren vooral veel dat spelers maar dezelfde fouten blijven maken, maar wie gaat die jongens die fouten afleren dan?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 16, 2007 7:16 pm

Dat zou de trainersstaf wat mij betreft mogen doen. Maar hij mag er zelf ook best op letten hoor.

Maar ik heb bij Urby het idee dat hij gewoon mentaal niet geschikt is voor topniveau. Dat is wat mij betreft de belangrijkste reden om hem te laten gaan.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 7:21 pm

Urby is niet de enige die maar weinig vooruitgaat. Spelers die niet beter worden zijn bij Ajax eerder regel dan uitzondering. Maar we blijven de talenten na een veelbelovend begin maar wegjagen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di okt 16, 2007 7:28 pm

Wegjagen? Kan ook een kwestie van kwaliteiten zijn, hoor. Absolute talenten drijven weer boven en andere spelers gaan een rol 'in de marge spelen'.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 16, 2007 7:29 pm

Bertje schreef:Urby is niet de enige die maar weinig vooruitgaat. Spelers die niet beter worden zijn bij Ajax eerder regel dan uitzondering.
Dat is waar. Hij is zeker niet de enige.

Waar dat aan ligt is voor mij ook gissen maar ik heb het idee dat het vaak mis gaat op het mentale vlak. Niet de absolute wil om beter te worden en daaraan te werken. Kritisch zijn op jezelf.

Maar er zijn natuurlijk ook jongens die wel gegroeid zijn. Kijk naar jongens als Sneijder en Babel. Die hebben zich verbetert en er een dikke transfer aan overgehouden. En dat terwijl er op het spel van die laatste nog genoeg was aan te merken.

Ik heb bij Urby het idee dat het heilige vuur een beetje ontbreekt. Dan is ie weer moe, dan heeft ie weer moeite met de druk, dan ontsnapt er voor de zoveelste keer weer een aanvaller aan zijn aandacht. Als het zonnetje schijnt en hij heeft er zin in kan hij best wat maar ik vind het na een paar seizoenen te weinig voor Ajax 1.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 7:38 pm

Als je het zo bekijkt is een transfer naar Roma ook een grote transfer, hoor. Kijk maar waar ze staan in Italië.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 7:39 pm

Peter schreef:Wegjagen? Kan ook een kwestie van kwaliteiten zijn, hoor. Absolute talenten drijven weer boven en andere spelers gaan een rol 'in de marge spelen'.
Niet iedereen kan van het niveau Van Persie of Sneijder zijn. Je zult ook die jongens die daar net onder zitten goed moeten opleiden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 16, 2007 7:41 pm

Ik vind de interesse dan ook onbegrijpelijk. Die jongen heeft dit jaar ook weer niets laten zien.

Sneijder en Babel hebben zich afgelopen jaar in ieder geval echt ontwikkelt. Of die laatste al zo goed was dat hij een dikke transfer had verdient daar kun je over discussiëren maar feit is dat hij duidelijk beter is geworden en daar ging het hier om. Dat heb ik bij Urby niet kunnen ontdekken.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 7:42 pm

Urby was hiervoor dan ook stukken beter dan Babel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di okt 16, 2007 7:42 pm

Marillion schreef:Waar dat aan ligt is voor mij ook gissen maar ik heb het idee dat het vaak mis gaat op het mentale vlak. Niet de absolute wil om beter te worden en daaraan te werken. Kritisch zijn op jezelf.
Concurrentie.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 16, 2007 7:43 pm

Bertje schreef:Urby was hiervoor dan ook stukken beter dan Babel.
Maar is hij beter geworden?
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 16, 2007 7:44 pm

Jöhnk schreef:
Marillion schreef:Waar dat aan ligt is voor mij ook gissen maar ik heb het idee dat het vaak mis gaat op het mentale vlak. Niet de absolute wil om beter te worden en daaraan te werken. Kritisch zijn op jezelf.
Concurrentie.
Ja, dat maakt je ook sterker. Da's waar. Maar ik vind het wel een zwaktebod als je zonder concurrentie niet sterker kunt worden. Het is zeker een motiverende factor maar je moet het ook uit jezelf kunnen halen.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 7:45 pm

Het gaat er niet om hoeveel beter je wordt. Kruys kan tien keer beter worden, maar dan is hij nog niet de helft van Urby. Urby is niet minder dan Babel. Hooguit is Babel wat duurder omdat hij een aanvaller is.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 7:46 pm

Marillion schreef:
Jöhnk schreef:
Concurrentie.
Ja, dat maakt je ook sterker. Da's waar. Maar ik vind het wel een zwaktebod als je zonder concurrentie niet sterker kunt worden. Het is zeker een motiverende factor maar je moet het ook uit jezelf kunnen halen.
Er moet je ook iemand vertellen wat je fout doet.

Plaats reactie