Volgend seizoen speel ik in elk geval nog bij Ajax.
Waarom dan?
Ik ben hier nog niet klaar en naar mijn mening vertoont Ajax in verschillende opzichten progressie. Zowel beleidsmatig als qua invulling van de technische staf en binnen de selectie. Ik zie duidelijk vorderingen, op meerdere terreinen.
Volgend seizoen gaan we voor de prijzen, volgend seizoen moet ons seizoen worden, moeten we kampioen worden.
Maar John, die trainer van jullie, is die niet een beetje....We hebben dit seizoen een goede basis gelegd. En vergeet daarbij niet dat het seizoen nog niet is afgelopen. Alle wedstrijden die we nu nog spelen, moeten we benaderen als finales. Die is onze laatste strohalm. Als we die laatste wedstrijden niet winnen, hebben we in mijn ogen gefaald.
PSV heeft, met de wedstrijden in de CL erbij, geen gemakkelijk programma. Het enige dat wij kunnen doen is druk blijven zetten. In deze wereld is niets onmogelijk. Maar als we nu nog kampioen zouden worden, zou dat sensationeel zijn.
Oke, best een aardige trainer dan. Maar waarom zijn jullie dan zo wisselvallig?Hij is een duidelijke trainer. Hij weet wat-ie wil, is naar Ajax gekomen om succes te behalen, om prijzen te winnen, dat merk je aan alles. Hij communiceert heel goed en aan alles is voelbaar dat hij bij een heel grote club vandaan komt. Hij beschikt in elk geval over genoeg bagage om te kunnen slagen bij Ajax.
(N.B.: vragen zijn van mij. Niet van de interviewer.)Als we dat wisten, zou het niet gebeuren. Ik weet het niet, dat is moeilijk aan te geven. Het heeft niets met onderschatting te maken, daar geloof ik niet in. We willen elk duel honderd procent strijd leveren en winnen. Het elftal heeft wat dat betreft gewonnen aan ervaring. Bovendien zijn de hiërarchische verhoudingen binnen de selectie weer enigszins genormaliseerd. Jonge spelers kunnen zich nu doorontwikkelen in de schaduw van jongens als Jaap, Gabri en Davids. Dat was vorig seizoen wel anders. Toen werden de jongen jongens, en daar reken ik mezelf ook toe, belangrijker gemaakt dan ze waren.
Kortom, tevreden?
We zijn nog niet aan het einde, maar tot nu toe is dit het beste seizoen uit mijn carriere.
:nec: