Calvin Bassey

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

columbus
Berichten: 5407
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Calvin Bassey

Bericht door columbus » di jul 04, 2023 8:25 pm

Snap je punt maar de voetballende VM was ook de oplossing niet. Grillitsch werd door sommigen als de oplossing gezien, helaas kon hij er ook geen ruk van

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Calvin Bassey

Bericht door Marillion » di jul 04, 2023 8:28 pm

Soms hebben spelers inderdaad een seizoen nodig en kunnen ze daarvan terugkomen. Uitsluiten kun je het nooit. Maar mijn gevoel is dat er bij deze jongen ook wel mentaal een grens is overschreden. Hij stond zo enorm onder spanning omdat hij continu dingen moest doen die hij niet kan. Tegenstanders gingen gebruik maken van die onzekerheid. Supporters gingen er aan beide kanten mee aan de haal.

Dan is het moment wel daar dat je beter elders verder kunt gaan. Ik gun 'm elders een nieuwe kans want hij lijkt enorm sympathiek.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Calvin Bassey

Bericht door Lionel » di jul 04, 2023 10:32 pm

wimpey schreef:
di jul 04, 2023 4:50 pm
Ik ben niet achterlijk, AR. Ik kan bijv. prima rekenen. En ken het verschil tussen kosten en uitgaven.

Het is vrij eenvoudig, maar jij probeert een betere financiële situatie van de club te schilderen dan de situatie die ik vaststel.
Dit heeft weinig met kosten en uitgaven te maken, Wimpey..
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Calvin Bassey

Bericht door wimpey » wo jul 05, 2023 6:29 am

Whatever.

On topic: Is Bassey al weg? :hypocrite.gif:

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Calvin Bassey

Bericht door Alexander » wo jul 05, 2023 8:10 am

Natuurlijk niet. Die zit er in september nog gewoon. Kan je vergif op innemen.

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Calvin Bassey

Bericht door Mano » wo jul 05, 2023 2:08 pm

mocht hij er nog zijn in september zou het mij niets verrassen als hij gewoon een prima CV wordt.
Als iedereen om hem heen zijn taken uitvoert, kan hij prima renderen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Calvin Bassey

Bericht door Lionel » wo jul 05, 2023 5:04 pm

Als iedereen zijn taken uitvoert kan ik nog CV spelen bij Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Calvin Bassey

Bericht door Mr. Ajax » wo jul 05, 2023 5:38 pm

Mano schreef:
wo jul 05, 2023 2:08 pm
mocht hij er nog zijn in september zou het mij niets verrassen als hij gewoon een prima CV wordt.
Als iedereen om hem heen zijn taken uitvoert, kan hij prima renderen
Hij kan niet koppen, geen pass vooruit geven onder ook maar een beetje druk, positioneel is het ook geen wonder… Hij is vooral technisch te inferieur en eigenlijk nergens echt goed in om bij ons te kunnen slagen, vind ik.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Calvin Bassey

Bericht door Lionel » wo jul 05, 2023 7:07 pm

Mr. Ajax schreef:
wo jul 05, 2023 5:38 pm
Mano schreef:
wo jul 05, 2023 2:08 pm
mocht hij er nog zijn in september zou het mij niets verrassen als hij gewoon een prima CV wordt.
Als iedereen om hem heen zijn taken uitvoert, kan hij prima renderen
Hij kan niet koppen, geen pass vooruit geven onder ook maar een beetje druk, positioneel is het ook geen wonder… Hij is vooral technisch te inferieur en eigenlijk nergens echt goed in om bij ons te kunnen slagen, vind ik.
Hij kan ook niet verdedigen. Dat Sidnie van Hooijdonk hem de beste verdediger vind, is niet zo relevant. Ik denk dat Gimenez, Luuk de Jong, Oshimen etc. dat namelijk niet vinden.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7367
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Calvin Bassey

Bericht door Trab » wo jul 05, 2023 7:33 pm

Een Ajax speler die toegejuicht wordt in de Kuip als hij wordt aangespeeld.. veel erger kan niet. Iedere Ajax speler hoort voetballend superieur te zijn aan een kakkerlak. Nee verkoop hem asjeblieft zeg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Calvin Bassey

Bericht door Lionel » wo jul 05, 2023 8:59 pm

Trab schreef:
wo jul 05, 2023 7:33 pm
Een Ajax speler die toegejuicht wordt in de Kuip als hij wordt aangespeeld.. veel erger kan niet. Iedere Ajax speler hoort voetballend superieur te zijn aan een kakkerlak. Nee verkoop hem asjeblieft zeg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit was het dieptepunt dit seizoen. Hoever we toen gezonken waren…
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Calvin Bassey

Bericht door wimpey » ma jul 17, 2023 1:12 pm

'Ajax slaat weer bod van ruim 20 miljoen euro op Bassey af'
Ajax heeft weer een Engels bod op Calvin Bassey afgewezen. Dat meldt The Guardian. Brighton & Hove Albion had naar verluidt 23,3 miljoen euro over voor de centrale verdediger, maar dat bod heeft Ajax van de tafel geveegd afgelopen weekend. Mike Verweij meldde eerder dat Ajax een soortgelijk bod van een Engelse club in april heeft afgewezen. Volgens geruchten ging het toen overigens ook al om Brighton & Hove Albion.
Opmerkelijk. Betrouwbare bron (Guardian dus).

Misschien plannen ze voor volgend seizoen wel 'gewoon' met hem? :confused.gif:

De Dominee
Berichten: 5921
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Calvin Bassey

Bericht door De Dominee » ma jul 17, 2023 1:14 pm

Bi-zar. We zitten krap in onze centrale verdedigers maar voor dat geld moet je toch een geschiktere optie kunnen vinden. Prachtige vent hoor volgens mij. Maar past totaal niet bij Ajax.

Misschien wil Bassey zelf niet vertrekken?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Calvin Bassey

Bericht door Mano » ma jul 17, 2023 2:33 pm

Gewoon bod 1 en 2 afslaan, kom je op 30 uit en sla je toe
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Calvin Bassey

Bericht door wimpey » ma jul 17, 2023 2:37 pm

Excuse-moi: NIGERIAANSE Guardian. :biggrin.gif:

En ik lees dat Igor (Fiorentina) de opvolger van Colwill moet worden. Bassie blijft gewoon bij ons. :excited.gif:

De Dominee
Berichten: 5921
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Calvin Bassey

Bericht door De Dominee » ma jul 17, 2023 6:04 pm

Verweij: Brighton heeft momenteel geen belangstelling (meer) voor Bassey. Ik verwacht de aankondiging van zijn transfer dan ook snel.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Calvin Bassey

Bericht door Lionel » ma jul 17, 2023 8:13 pm

wimpey schreef:
ma jul 17, 2023 1:12 pm
'Ajax slaat weer bod van ruim 20 miljoen euro op Bassey af'
Ajax heeft weer een Engels bod op Calvin Bassey afgewezen. Dat meldt The Guardian. Brighton & Hove Albion had naar verluidt 23,3 miljoen euro over voor de centrale verdediger, maar dat bod heeft Ajax van de tafel geveegd afgelopen weekend. Mike Verweij meldde eerder dat Ajax een soortgelijk bod van een Engelse club in april heeft afgewezen. Volgens geruchten ging het toen overigens ook al om Brighton & Hove Albion.
Opmerkelijk. Betrouwbare bron (Guardian dus).

Misschien plannen ze voor volgend seizoen wel 'gewoon' met hem? :confused.gif:
Ik geloof er niks van.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33920
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Calvin Bassey

Bericht door Duke » di jul 18, 2023 7:37 am

De Dominee schreef:
ma jul 17, 2023 6:04 pm
Verweij: Brighton heeft momenteel geen belangstelling (meer) voor Bassey. Ik verwacht de aankondiging van zijn transfer dan ook snel.
:smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Calvin Bassey

Bericht door Marillion » di jul 18, 2023 7:58 am

Lionel schreef:
ma jul 17, 2023 8:13 pm
wimpey schreef:
ma jul 17, 2023 1:12 pm
'Ajax slaat weer bod van ruim 20 miljoen euro op Bassey af'
Ajax heeft weer een Engels bod op Calvin Bassey afgewezen. Dat meldt The Guardian. Brighton & Hove Albion had naar verluidt 23,3 miljoen euro over voor de centrale verdediger, maar dat bod heeft Ajax van de tafel geveegd afgelopen weekend. Mike Verweij meldde eerder dat Ajax een soortgelijk bod van een Engelse club in april heeft afgewezen. Volgens geruchten ging het toen overigens ook al om Brighton & Hove Albion.
Opmerkelijk. Betrouwbare bron (Guardian dus).

Misschien plannen ze voor volgend seizoen wel 'gewoon' met hem? :confused.gif:
Ik geloof er niks van.
Het zou wel echt een van de grootste comebacks uit de geschiedenis van de club zijn. Niet dat hij de eerste is die een moeilijke start heeft uiteraard. Maar hij is ook een beetje symbool geworden van het dramatische seizoen. Supporters aan beide kanten maakte hem belachelijk. Dan moet je alleen mentaal al extreem sterk zijn om daar van terug te komen, nog los van of het er überhaupt in zit.

Als ik hem was zou ik naar Engeland willen om ergens een frisse start te maken. Ben echt heel benieuwd of hij en Steijn er echt nog brood in zien bij Ajax of dat het gewoon onderhandelingstactiek is om er een wat betere deal uit te halen. In dit geval zou ik Ajax toch adviseren om niet te veel te pokeren. Als je de deal financieel gezien neutraal kunt afronden mag je in je handjes knijpen.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5407
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Calvin Bassey

Bericht door columbus » di jul 18, 2023 8:22 am

Ik zie het toch anders. We (voetballiefhebbers, media) hebben m.i. Hem symbool gemaakt voor het afgelopen dramatische seizoen. Voor op gesteld, hij speelde niet best, verre van zelfs.

Maar ik denk nog steeds dat het vooral tussen de oren zat. Daarnaast 2 dramatische trainers die hem vooral dingen lieten doen waar hij niet zo goed in is.

Al met al, zou ik hem gewoon nog een seizoen de kans geven. Hij heeft genoeg geld gekost dus waarom niet? Ook Alvarez kon na een half jaar volgens velen zijn spullen inleveren

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Calvin Bassey

Bericht door Marillion » di jul 18, 2023 8:24 am

Alvarez zou voor hem inderdaad een voorbeeld kunnen zijn. Wat dat betreft is het dan wel extra jammer dat Edson zeer waarschijnlijk weg is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23024
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Calvin Bassey

Bericht door raymon » di jul 18, 2023 8:28 am

columbus schreef:
di jul 18, 2023 8:22 am
Ik zie het toch anders. We (voetballiefhebbers, media) hebben m.i. Hem symbool gemaakt voor het afgelopen dramatische seizoen. Voor op gesteld, hij speelde niet best, verre van zelfs.

Maar ik denk nog steeds dat het vooral tussen de oren zat. Daarnaast 2 dramatische trainers die hem vooral dingen lieten doen waar hij niet zo goed in is.

Al met al, zou ik hem gewoon nog een seizoen de kans geven. Hij heeft genoeg geld gekost dus waarom niet? Ook Alvarez kon na een half jaar volgens velen zijn spullen inleveren
We hopen allemaal dat we pareltjes voor een paar miljoen wegkapen uit verweggistan en dan voor 100 miljoen doorverkopen, maar dat blijkt toch behoorlijk lastig te zijn.

Kijk voor wat voor bedragen redelijk modale spelers van club verwisselen. Zelfs een Timber, die best potentie heeft maar waar ook genoeg op aan te merken is, gaat weg voor 40 miljoen. 25 miljoen voor een speler is eigenlijk niets meer. Daar koop je geen bewezen topper meer voor.

Bassey speelde natuurlijk erg ongelukkig en soms ook gewoon heel erg slecht. Maar met Timber naast je die amper communiceert en Hato die nog heel jong is, een middenveld dat alles laat lopen, het zal vorig seizoen niet makkelijk zijn geweest. Met een betere organisatie verwacht ik dat Bassey best goed uit z'n recht kan komen (al denk ik eerder linksback dan LCV)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Calvin Bassey

Bericht door Andriy Demchenko » di jul 18, 2023 10:58 am

nah Bassey zie ik nooit meer wat worden er ontbreekt gewoon te veel, alleen al de opbouw.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Calvin Bassey

Bericht door wimpey » di jul 18, 2023 11:11 am

Andriy Demchenko schreef:
di jul 18, 2023 10:58 am
nah Bassey zie ik nooit meer wat worden er ontbreekt gewoon te veel, alleen al de opbouw.
Ze zullen een target-man halen, waar Bassie de bal naartoe kan knuppelen als ie het niet weet. Moet Bassie wel proberen de bal te raken i.p.v. z'n rechtervoet!

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Calvin Bassey

Bericht door Mr. Ajax » di jul 18, 2023 11:18 am

Andriy Demchenko schreef:
di jul 18, 2023 10:58 am
nah Bassey zie ik nooit meer wat worden er ontbreekt gewoon te veel, alleen al de opbouw.
Inderdaad, een strak balletje vooruit geven kan ie gewoon niet goed genoeg. Dat zie ik ook niet zo snel beter worden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie