De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 01, 2008 11:50 am

Kowalczyk schreef:Deze club is het zó ontzettend kwijt... Ik snap er echt geen reet van. Martin van Geel had toch een behoorlijk voortvarende start. Wat is er met hem aan de hand?
Geen idee. Jij ook niet, dus?
Het kan niet anders of binnen Ajax zijn ze aan hem gaan twijfelen. Hoe lang houdt hij het nog uit als TD van Ajax?
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » vr feb 01, 2008 12:26 pm

Marillion schreef:Met Van Basten staat er dan waarschijnlijk ook nog eens een coach zonder enige ervaring als clubtrainer. Die gaat dus alle beginnersfouten nog maken.

Nee, ik heb er echt alle vertrouwen in dat het volgend jaar beter gaat.
En gek genoeg heb ik hier dus wél een goed gevoel bij. Ik denk dat van Basten voor een frisse wind kan zorgen. Ik weet het, het is op vrij weinig gebaseerd, maar m'n gevoel is goed.

Oh ja, dit seizoen is natuurlijk gewoon weer compleet verneukt en ik moet zeggen dat het inmiddels geen pijn meer doet. Het begint op fase 5 van vak 127 te lijken: shell shock; je bent murw gebeukt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Starring

Bericht door Starring » vr feb 01, 2008 12:38 pm

En alsof het nog niet erg genoeg is gaan we komende zomer precies dezelfde fouten nog een keer maken. Let maar op.
Het zal toch niet, Marillion. De kans is groot dat Ajax dit seizoen wederom geen kampioen wordt. Conform het beleidsplan dient Martin van Geel dus zijn conclusie te trekken. Of indien noodzakelijk ontslagen te worden. Anders maakt Ajax en dan doel ik voornamelijk op het bestuur zich heel belachelijk. Ik wacht trouwens met smart de resultaten van de onderzoekscommissie af. Misschien dat merendeel van supporters daarna wél wakker worden..

Ik hoop trouwens nog steeds dat er wat acties op touwen worden gezet. Het lijkt alsof iedereen, de fans met name zich in deze situatie berusten. Een zeer kwalijke zaak.
AFCA!

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 01, 2008 3:37 pm

Nu het zo kut gaat hoop ik dat mvB komt. Weet niet waarom maar met hem is er nog een kans dat een paar topspelers of toptalenten willen nadenken over Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

goodfella

Bericht door goodfella » vr feb 01, 2008 6:10 pm

Nou ehhh....Starring. MvG wordt onder de supporters wel degelijk al wekenlang zoniet maandenlang afgemaakt. Op zuid scholden ze al ver voor de winterstop veelal op Emanuelson en Ogararu. Jaja. Maar misschien wil jij graag dat ze MvG vanaf zondag de kanker toewensen ofzo?!

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » vr feb 01, 2008 6:21 pm

Misschien dat merendeel van supporters daarna wél wakker worden..

Ik hoop trouwens nog steeds dat er wat acties op touwen worden gezet. Het lijkt alsof iedereen, de fans met name zich in deze situatie berusten. Een zeer kwalijke zaak

Ook voor jou is het hoog tijd om uit je winterslaap te komen.
Pompiedom

Starring

Bericht door Starring » vr feb 01, 2008 8:13 pm

goodfella schreef:Nou ehhh....Starring. MvG wordt onder de supporters wel degelijk al wekenlang zoniet maandenlang afgemaakt. Op zuid scholden ze al ver voor de winterstop veelal op Emanuelson en Ogararu. Jaja. Maar misschien wil jij graag dat ze MvG vanaf zondag de kanker toewensen ofzo?!
Tuurlijk, schelden op Urby en Oga staat gelijk aan het afmaken van Martin van Geel zeker? Komop hoor. Denk jij nou echt dat van Geel zich daar één seconden druk over maakt? Die spreekkoren (als het kan ludiek/cynisch) moeten gerichter en aanhoudend zijn. Anders heeft het geen effect...

Ik heb dit seizoen ook een aantal thuiswedstrijden mee kunnen pakken en gerichte acties richting Martin van Geel met spandoeken en dergelijke heb ik nauwelijks kunnen bespeuren. Jij wel dan? John Jaakke kreeg het bijvoorbeeld wel ernstig te verduren. De kritische boodschap (zijn slechte aankoopbeleid dus) moet wél overkomen. Vooral hij nu volgens berichten - intern - lichtelijk onder druk staat.

Maurice schreef:
Ook voor jou is het hoog tijd om uit je winterslaap te komen.
Want jij bent klaarwakker wil je zeggen? Verklaar je nader. Van Geel moet de druk van supporters voelen. Dat is nu echt niet aan de orde. Zonder commissie zou hij het makkelijk nog 5 jaar vol kunnen houden op die positie..
AFCA!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr feb 01, 2008 8:17 pm

Ik had Van Geel hoog zitten en volgens mij is het geen domme man. Hij moet toch ook wel zien dat het zo niet langer meer kan? Hij zal toch ook wel gruwen van de gedane aankopen? Of heeft Ajax een dermate verlammende druk dat Van Geel in een grote verstandsverbijstering zit en alleen maar met dure bejaarden op de proppen kan komen?

Is er dan niemand binnen Ajax die even terugkijkt naar de afgelopen 10 jaar? We hebben nota bene een commissie lopen, die precies dit soort zaken onderzoekt! Is er dan niemand binnen Ajax met een helicopter-view?

Echt.. niet te filmen dit.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr feb 01, 2008 9:24 pm

Kowalczyk schreef: Lijntje geknapt. Wat mij betreft sodemietert iedereen op. Bestuur, directie, technische staf, spelers - allemaal. Vanaf nul beginnen. Ik trek het niet meer.
Soms denk ik dat ook wel eens, laat er aub een vliegtuig naar binnen vliegen bij de arena en dan gewoon helemaal opnieuw opbouwen, de naam blijft behouden, de historie, de prijzen.. en dan met goede mensen alles weer opnieuw opbouwen..

Trouwens eens met Starring.
Laatst gewijzigd door brigade zuid op vr feb 01, 2008 9:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » vr feb 01, 2008 9:25 pm

Soms denk ik dat ook wel eens, laat er aub een vliegtuig naar binnen vliegen bij de arena en dan gewoon helemaal opnieuw opbouwen, de naam blijft behouden, de historie, de prijzen.. en dan met goede mensen alles weer opnieuw opbouwen..
En een schade post van 200 miljoen die ze nooit kunnen betalen...

Jammer, probeer het nog eens.
Pompiedom

Aristides

Bericht door Aristides » vr feb 01, 2008 10:10 pm

Hoe vaak zijn we al niet opnieuw begonnen? Hoeveel directeuren hebben we versleten? Eén bal minder erin en we waren kamopioen geweest, is de conclusie: Weer de hele directie vervangen? De psv-supporters zongen afgelopen zondag"Nooit meer lampioen in Amsterdam" Met het vervangen van steeds de top, krijgen ze nog gelijk ook.

Ik weet werkelijk niet waarom de gehaalde spelers vooral gratis moeten zijn, we hebben toch geld genoeg? Andere clubs doen die spelers toch niet voor niets weg? Wij krijgen zelf € 3.000.000 voor reserve Maduro!

Ik hoef die ouwe mannen niet, ze komen te veel tekort op de eerste meters, zondag zal het wel weer hetzelfde gaan. Koster is "NIET LEERBAAR" Hij zet weer Perez op 10 en we worden weer overspeeld op het middenveld. Koster mag blijven, maar Fontein moet weg? Te moeilijk voor mij.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr feb 01, 2008 10:48 pm

Demosthenes schreef:Hoe vaak zijn we al niet opnieuw begonnen? Hoeveel directeuren hebben we versleten? Eén bal minder erin en we waren kamopioen geweest, is de conclusie: Weer de hele directie vervangen? De psv-supporters zongen afgelopen zondag"Nooit meer lampioen in Amsterdam" Met het vervangen van steeds de top, krijgen ze nog gelijk ook.

Ik weet werkelijk niet waarom de gehaalde spelers vooral gratis moeten zijn, we hebben toch geld genoeg? Andere clubs doen die spelers toch niet voor niets weg? Wij krijgen zelf € 3.000.000 voor reserve Maduro!

Ik hoef die ouwe mannen niet, ze komen te veel tekort op de eerste meters, zondag zal het wel weer hetzelfde gaan. Koster is "NIET LEERBAAR" Hij zet weer Perez op 10 en we worden weer overspeeld op het middenveld. Koster mag blijven, maar Fontein moet weg? Te moeilijk voor mij.
Inderdad, de probleem is structural.
10 jaar lang crap met verschillende trainers en technisch directeuren, verschillende voorzitters... rookies en ervaren mannen... EN ALLEMAAL SLECHT?

Hoe komt het dat bij psv het structureel goed gaat?
Dat zelfs met een nitwit als Valkx, ze toch nog regelmatig topaankopen doen/scouten?

Dit los je zoals voorspeld niet op door de trainer eruit te gooien, ook niet door alleen Van Geel te onslaan (hoewel die duidelijk gefaald heeft).. en ook niet door de voorzitter er uit te zetten.

Het probleem van Ajax is in de club zelf, in de ziel van de club.
De symptoms zijn dat 'de scouting slecht werkt', de jeugdopleiding veel te veel middlemaat afleverd, niet de juiste trainers worden gehaald, de technisch directeurs falen, het aankoopbeleid faalt...

Ajax is zeer erg ziek. Dat roep ik al een tijd, maar ik ben nu de enige die de neergaanse spiraal zie?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 01, 2008 11:47 pm

Natuurlijk niet. Wij zien het probleem (of de problemen) allemaal. Maar hoe los je dat/die op? Daarvoor moet je eerst de oorzaken kennen en dat is niet zo simpel.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za feb 02, 2008 12:15 am

Volgens mij is de oorzaak juist heel simpel. Het gaat om de kwaliteit van de spelersgroep.

Leo B. haalde hoofdzakelijk goede spelers, dus onder hem sloeg Ajax de weg omhoog in. En nadat hij vertrok stortte de boel langzaam in.

Een TD met kijk op spelers die talent herkent zou al heel veel oplossen.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za feb 02, 2008 12:26 am

en alle trainer/td van de afgelopen 10 jaar (excl. Beenhakker) hadden dat niet?

en bij psv hadden Arnessen en nu Valkx dat wel?

rrrrright...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za feb 02, 2008 12:27 am

Precies.

Waarom heeft Van Geel die Hongaar niet gehaald in plaats van Luque? Werkten de magische krachten binnen Ajax hem soms tegen?

Het transferbeleid is de sleutel tot succes. Als je dat niet beheerst ga je eraan.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 02, 2008 12:35 am

In feite is het heel simpel: het draait om de hoofdtrainer. De hoofdtrainer moet zijn werk optimaal kunnen doen en de rest van de organisatie moet ondersteunend naar hem werken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za feb 02, 2008 11:24 am

Jöhnk schreef:Precies.

Waarom heeft Van Geel die Hongaar niet gehaald in plaats van Luque? Werkten de magische krachten binnen Ajax hem soms tegen?

Het transferbeleid is de sleutel tot succes. Als je dat niet beheerst ga je eraan.
Al 10 jaar lang niet dus.. (eigenlijk langer)...

Scouting al 10 jaar waardloos

Jeugdopleiding lijkt elk jaar minder te worden

Trainers die al 10 jaar lang Ajax niet aan voetbal krijgen

goodfella

Bericht door goodfella » za feb 02, 2008 12:03 pm

Jansma schreef: Jeugdopleiding lijkt elk jaar minder te worden
Ehh...voor het eerst in jaren komen er weer wat jeugdspelers door. Dus dat is pertinent niet waar. Er moeten gewoon goede aankopen worden gedaan. Dat is het enige. Haal Beenhakker maar terug.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 02, 2008 12:24 pm

Jansma schreef:Al 10 jaar lang niet dus.. (eigenlijk langer)...

Tsja, als je constant de verkeerde keuzes blijft maken, wordt het allemaal niet beter. Dit is toch niet zo ingewikkeld? Dan heb je toch geen spoken nodig om het te verklaren?

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za feb 02, 2008 12:29 pm

Jansma schreef:Scouting al 10 jaar waardloos
Dat weten we niet. Er worden simpelweg geen door de scouting getipte spelers gehaald. Dan kun je zeggen: blijkbaar zijn Rommedahl en Luque beter, maar daar geloof ik NIETS van.

Trouwens, op de officiele site van Debreczen stond zo'n jaar geleden dat Dzsuzsak door Ajax gevolgd werd.

Ik ben geneigd te zeggen dat het niet aan de scouting ligt maar aan de mensen die de beslissingen nemen.

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » za feb 02, 2008 12:56 pm

Precies. In die 10 jaar hebben we ook talenten gehaald. Chivu, Maxwell, Zlatan, Mido, om er maar een paar te noemen. Geen slechte voetballers.

Maar die werden wel gehaald door mensen die verder durven te kijken dan hun eigen blikveld. Van Geel wil dat niet en dat kost ons nu de kop.
Ik ben

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za feb 02, 2008 1:03 pm

Bertje schreef:
Jansma schreef:Al 10 jaar lang niet dus.. (eigenlijk langer)...

Tsja, als je constant de verkeerde keuzes blijft maken, wordt het allemaal niet beter. Dit is toch niet zo ingewikkeld? Dan heb je toch geen spoken nodig om het te verklaren?
je simplificeerd het teveel.

waarom wordt er al 10 jaar lang de verkeerde beslssingen genomen, door diverse 'voetbal professionals' van uiteenlopend afkomst en ervaring...?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 02, 2008 1:10 pm

Uh, omdat het dus niet de professionals die ze in zichzelf zien. De echte prof herken je niet aan het papiertje, maar aan zijn resultaten. Daarnaast hoeft een professioneel ijscoman nog geen professioneel Ajax-directeur te zijn.

Zoals Jöhnk stelde: Beenhakker haalde een zooi goede spelers en het niveau ging omhoog. Koeman kocht een zooi middelmatige linksbuitens en het niveau ging omlaag.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za feb 02, 2008 1:11 pm

Jansma, vertel mij nou eens wat Van Geel tegenhield om Dszuszak te halen in plaats van Luque? Als we concreet worden dan haak jij af.

Blijkbaar ligt het toch aan die zogenaamde professionals.

Plaats reactie