De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo jan 30, 2008 9:56 pm

Bertje schreef:Uh, je zegt net nog dat hij juist niet afgerekend wordt.
nee, aan het eind seizoen/door pers/fans

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 30, 2008 10:27 pm

Nee, je hebt het over mensen binnen Ajax.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo jan 30, 2008 10:32 pm

nee, dat doe jij.

ik refer alleen in mijn eerste vraag aan 'iemand bij Ajax'.

daarna is alleen jouw aanname.

maar goed, another futile discussie met Bertje.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo jan 30, 2008 10:52 pm

ROT OP en het liefst straks om 24.00 uur. Neem dan Koster mee en de rest.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 30, 2008 10:52 pm

Tijd voor een nieuwe topic; De Opvolger van?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo jan 30, 2008 11:03 pm

stand na vanavond

psv 49 punten
Ajax 41 punten
F. 41 punten
Groningen 40
Heerenveen 40 punten

-----------------------------------------------------------------------------

En gisteren zijn de winteraankopen gedaan :hypocrite.gif: :hypocrite.gif:

Trek je conclusie en het liefst nu nog...

Stel je eens voor Ajax speelt gelijk en Groningen en H'Veen winnen. Sta je zomaar opeens 6e :biggrin.gif: :biggrin.gif:
He waarempel lijkt wel alsof we Blind terug hebben.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Toppie

Bericht door Toppie » wo jan 30, 2008 11:17 pm

Winter aankopen in de Efteling , wat een drama en dan weer wachten tot begin September met Van Basten als trainer dus wachten tot september 2010 :tranen.gif: :tranen.gif: :frusty.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 30, 2008 11:55 pm

Het is voor MVG te hopen dat Ajax zondag wint. Anders breekt de pleuris uit.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jan 31, 2008 12:28 am

Mwah ik moet het nog zien, ik hoor geen enkele kritische noot in het stadion.. iedereen zit met zn domme kop maar suf vooruit te kijken en laat alles gelaten over zich heen komen. Maargoed die flapdrol moet gewoon wieberen natuurlijk. Heeft ie gvd nu ook weer een miljoen of 13 uitgegeven.. maar wel op een moment dat we al 8 punten achter staan.. doe dat dan wat eerder denk ik dan.

Jesse

Bericht door Jesse » do jan 31, 2008 12:35 am

Ja, Martin. De aankopen zijn binnen, Ajax is klaar voor de titelstrijd!
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do jan 31, 2008 12:47 am

Martin van geel.... Kerel toch, als ik jou was zou ik maar lekker met de amstel actie meedoen, en hopen dat je Amstelovic wordt, lekker door heel europa reizen, zolang je maar uit de Arena blijft.

Sorry ben het gewoon beetje zat allemaal.
Pompiedom

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 31, 2008 12:54 am

brigade zuid schreef:Mwah ik moet het nog zien, ik hoor geen enkele kritische noot in het stadion..
Wacht maar. Ik ken Ajax langer dan vandaag. De komende weken brandt de kritiek op MVG los. Er wordt al driftig naar de pers gelekt, dat zal alleen maar erger worden.

Van Basten noemen, dat is bijna hetzelfde als hem benoemen

Bij Ajax, gisteravond door PSV op grote afstand gezet, is al weer een tijdje een spel om de macht gaande. Dat spel maakt die club ook in desperate gemoedstoestand, zoals nu, erg leuk om te volgen. Zo lekte dinsdagochtend niet toevallig uit dat er contact is geweest met Marco van Basten over de vacature van Henk ten Cate. Het bericht zet binnen Ajax een behoorlijke pressie op de mensen, die misschien ook aan andere kandidaten denken.

Van Basten noemen is immers bijna hetzelfde als hem benoemen. Bij Ajax kun je dan bijna niet meer terug, tenzij de kandidaat zelf ‘nee’ zegt.

De bondscoach bevestigde gisteren het contact. ,,Ik heb vorige week een gesprek gehad met Ajax. De vraag was hoe ik er tegenover sta om daar te gaan werken. Het is nog heel pril en het was maar een oriënterend gesprek. Ik heb begrepen dat er ook een andere kandidaat is. In de loop van volgende week komt er een tweede gesprek waar ik zelf misschien niet eens bij zal zijn. We zien wel. Ik richt me in elk geval eerst op mijn werk voor de KNVB. Het Nederlands elftal en het EK, dát telt op dit moment het zwaarst voor me.’’

Van Basten wilde niet zeggen waar en met wie hij gesproken heeft. Het antwoord op ‘waar’ is niet zo interessant.

Het antwoord op ‘wie’ duidelijk wel. Het heeft er namelijk alle schijn van dat het onderhoud niet op initiatief van de eerst verantwoordelijke, Martin van Geel, op de agenda stond. De technisch directeur wist overigens wél dat het gesprek plaats zou gaan hebben.

Van Geel, die Co Adriaanse en Frank Rijkaard hoger op zijn lijstje heeft staan, wordt het werken niet eenvoudig gemaakt in Amsterdam. En dat niet alleen omdat over Adriaanse door voorzitter John Jaakke een veto is uitgesproken en Rijkaard zich moreel verplicht voelt nog een jaar langer bij FC Barcelona te blijven.

Van Geel lijkt fijngemalen te worden tussen de oude garde die zweert bij het evangelie van Johan Cruijff en de groep die van Ajax een nieuwe, moderne club wil maken. In beide gevallen is er sprake van spookpelotons.

Pas in het struikgewas wordt duidelijk wie bij wie hoort. Voor het gemak rekenen we Van Geel tot de tweede categorie. Hij kreeg 3,5 jaar geleden de opdracht orde op zaken te stellen bij Ajax. Dat deed hij aanvankelijk met verve. Hij maakte de selectie sterker en verrichtte vooral met het oog op de lange termijn goed werk.

Zo brak hij circa achttien contracten van jonge spelers open om ervoor te zorgen dat ze na verloop van tijd niet voor gratis of iets meer uit de Arena zouden weglopen.

Na het echec rond Ten Cate, de tegenvallende prestaties in Europees verband, de uitschakeling voor de KNVB-beker en de reeks matige wedstrijden in de eredivisie is de positie van Van Geel er niet sterker op geworden.

De wedstrijd tegen PSV maakte het gisteren alleen maar moeilijker voor hem. Van Geels werk leidt ook dit seizoen vrijwel zeker niet tot een landskampioenschap. Dan is je rol in Amsterdam als technisch directeur in feite uitgespeeld.

Dan ruikt de altijd sluimerende oppositie zijn kans, laait de sinds de jaren zeventig altijd sluimerende veenbrand op en drukt het verleden de club bijna plat.

Alleen onder Van Gaal in 1995 deed Ajax denken aan het Ajax onder Cruijff. Wie dat nu roept in de Arena, vloekt in de kerk. Ruim baan dus voor oude politiek, Van Geel kan het schudden.
AD

Zie je?
Laatst gewijzigd door joey op do jan 31, 2008 1:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » do jan 31, 2008 12:59 am

Ajax is balans, Ajax in balans, Ajax in balans ole ole...

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do jan 31, 2008 11:12 am

Toch snap ik het niet. Toen hij TD zou worden was ik er echt positief over, vooral om zijn resultaten bij Willem 2 en AZ.... Het lijkt wel of hij niet beseft dat dit gewoon een stapje hoger is, en er andere spelers zijn vereisd bij Ajax
Pompiedom

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do jan 31, 2008 11:29 am

Even het topic opschonen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

gaizka

Bericht door gaizka » do jan 31, 2008 11:57 am

brigade zuid schreef:Mwah ik moet het nog zien, ik hoor geen enkele kritische noot in het stadion.. iedereen zit met zn domme kop maar suf vooruit te kijken en laat alles gelaten over zich heen komen. Maargoed die flapdrol moet gewoon wieberen natuurlijk. Heeft ie gvd nu ook weer een miljoen of 13 uitgegeven.. maar wel op een moment dat we al 8 punten achter staan.. doe dat dan wat eerder denk ik dan.
Je kunt wel € 13 miljoen uitgeven, maar doe het dan goed! Geen van de aangekochte spelers gaat het verschil maken de komende maanden.

Als je dit vergelijkt met die Hongaar van PSV, die heeft al in 3 wedstrijden punten voor ze gepakt!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jan 31, 2008 12:32 pm

Maurice schreef:Toch snap ik het niet. Toen hij TD zou worden was ik er echt positief over, vooral om zijn resultaten bij Willem 2 en AZ.... Het lijkt wel of hij niet beseft dat dit gewoon een stapje hoger is, en er andere spelers zijn vereisd bij Ajax
Ik snap het ook niet. Het is hier al veel vaker gezegd, maar vreemd blijft het: je hebt een half seizoen om te zien waar de selectie versterkt moet worden, en waar kom je mee?
Perez, waarbij ernstige twijfels bestaan of hij wel geschikt is voor de positie waarvoor hij aangetrokken wordt,
Silva, een leuke speler voor de breedte, maar veel te duur natuurlijk, en impliciet een diskwalificatie van het aantrekken van Ogararu,
Kuffour, die minimaal een maand niet inzetbaar is, en waarbij ook ernstige twijfels bestaan over het niveau dat hij nog kan bereiken,
Lindgren, wellicht de enige potentiële aanwinst, maar op welke positie? Maar goed, nu Davids geschorst is, zal hij wel snel in de basis staan.

Aan alle kanten merk je dat er aan de stoelpoten van Van Geel gezaagd wordt, en wanneer we geen kampioen worden zal de kettingzaag wel uit de kast komen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do jan 31, 2008 12:33 pm

Je kunt wel € 13 miljoen uitgeven, maar doe het dan goed! Geen van de aangekochte spelers gaat het verschil maken de komende maanden.
Achja, alhoewel, met de schorsing van Davids moeten we wel weer heel dankbaar zijn met Lindgren... Anders had daar een De jong, Heijden of Heitinga gespeeld...
Pompiedom

Thafunk

Bericht door Thafunk » do jan 31, 2008 1:51 pm

Maurice schreef:Toch snap ik het niet. Toen hij TD zou worden was ik er echt positief over, vooral om zijn resultaten bij Willem 2 en AZ.... Het lijkt wel of hij niet beseft dat dit gewoon een stapje hoger is, en er andere spelers zijn vereisd bij Ajax
Inderdaad, ik was ook blij met de komst van Van Geel... Maar hij heeft nu wel enorm afgedaan wat mij betreft.
Ik denk trouwens dat hij best weet dat er bij Ajax iets anders vereist is dan bij Willem II of AZ, maar hij heeft er duidelijk het netwerk niet voor. En dan is er nog de vraag wat de scouting doet: vinden die geen goede spelers die nog niet door de halve wereld gevolgd worden, of doet Van Geel niets met de aangedragen spelers?

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do jan 31, 2008 1:53 pm

Ik denk trouwens dat hij best weet dat er bij Ajax iets anders vereist is dan bij Willem II of AZ, maar hij heeft er duidelijk het netwerk niet voor. En dan is er nog de vraag wat de scouting doet: vinden die geen goede spelers die nog niet door de halve wereld gevolgd worden, of doet Van Geel niets met de aangedragen spelers?
Ja dat is een beetje het probleem. Hij is heel goed in contract verlengingen, maar hij ziet simpel weg niet in was Ajax Nodig heeft, het is een groot manco.
Pompiedom

gaizka

Bericht door gaizka » do jan 31, 2008 4:12 pm

Maurice schreef:
Ja dat is een beetje het probleem. Hij is heel goed in contract verlengingen, maar hij ziet simpel weg niet in was Ajax Nodig heeft, het is een groot manco.
Dan moet de funtie opgesplitst worden:

- Van Geel gaat over de contracten en verkopen (doet hij prima)
- .... gaat over de aankopen, het lijkt me dat Hans van der Zee hier ook
meer inspraak bij gaat krijgen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr feb 01, 2008 9:35 am

Ajax ligt weer met zichzelf overhoop
ANALYSE, Paul Onkenhout

AMSTERDAM - Het aan- en verkoopbeleid van Ajax is onnavolgbaar. De kritiek op technisch directeur Martin van Geel zwelt aan.

Curieuze voetbalcompetitie: landskampioen PSV loopt maar liefst 7 punten achter op het schema van het seizoen 2006-2007. De resultaten in de eerste 22 wedstrijden zijn desondanks voldoende voor een grote voorsprong op de belagers Ajax en Feyenoord.

Dat zegt iets over de geslonken kracht van PSV – en vooral over de tegenvallende prestaties van Ajax, dat ondanks forse investeringen hopeloos met zichzelf overhoop ligt en woensdag in de Arena een vernietigende nederlaag moest incasseren.

Het was de laatste deceptie in een omvangrijke reeks. In de laatste 8 wedstrijden verspeelde Ajax 14 punten. Bovendien werd de club door NAC uit het bekertoernooi gestoten.

Omdat ook Ajax in vergelijking met vorig seizoen een negatief saldo van 7 punten heeft, is de stand aan de top van de ranglijst een kopie van een jaar geleden. De achterstand van Ajax én Feyenoord op PSV liep woensdag op tot 8 punten. De voorsprong van beide clubs op FC Groningen en Heerenveen is slechts 1 punt.

Lapmiddel
Dat komt hard aan in Amsterdam. Er werd deze winter fors geïnvesteerd in (vier) nieuwe spelers. Behalve dat het van ambitie getuigt, duidt het ook op angst; angst voor wéér een troosteloos seizoen, angst voor deelname aan de riskante play-offs, angst dat de Champions League opnieuw niet wordt bereikt.

De komst van Silva, Lindgren, Perez en Kuffour dient ook als een lapmiddel. In de eerste helft van het seizoen moest Ajax, door het vertrek van Perez en Sneijder en later het afscheid van Stam, concluderen dat de selectie niet in balans was. Een verbazingwekkende en kostbare inhaalmanoeuvre was het gevolg.

Hoewel het vorige seizoen bewees dat 8 punten geen onoverbrugbare kloof hoeft te zijn, lijkt de tegenaanval al mislukt. PSV bewees woensdag dat het in veel opzichten een voorsprong heeft genomen op Ajax. Dat is geen noviteit overigens: tegenover de zes landstitels van PSV sinds 2000 stelde Ajax er twee, in 2002 en 2004.

Onnavolgbaar
Omdat ook de resultaten in Europa al jaren zwaar tegenvallen en het aan de top van het bedrijf een komen en gaan is, kreeg een onderzoekscommissie vorig jaar de opdracht de organisatie door te lichten. De heren hebben een zware klus, vooral als het gaat om voorstellen tot verbetering.

De kritiek richt zich, ook intern, op de chef inkoop in Amsterdam, technisch directeur Martin van Geel. Dat viel te verwachten. Opvallender is dat de algemeen directeur, Maarten Fontein, buiten schot blijft.

Het aan- en verkoopbeleid van Ajax is onnavolgbaar en doet denken aan Feyenoord in de tijd dat de ene na de andere, vaak matig getalenteerde voetballer in de helikopter werd gehesen. Als inkoper bij Willem II en later AZ leverde Van Geel goed werk, maar op het internationale speelveld wankelt hij voortdurend.

Jaloezie
Ronduit bizar is de komst van de Ghanees Kuffour, een verdediger op leeftijd die in april 2007 voor de laatste keer een wedstrijd speelde. Ook het vertrek en aansluitend de terugkeer van Perez en de komst van de peperdure Spanjaard Luque zijn Van Geel op kritiek komen te staan. En de kritiek zwelt aan.

Met hem als technisch directeur trok Ajax sinds juli 2005 bijna 25 spelers aan, maar een gelukkige hand van kopen heeft hij niet. Het internationale netwerk van Ajax is bovendien goeddeels verstopt.

Slechts een enkele aankoop bleek een versterking te zijn. Met jaloezie keek Ajax woensdag naar een nieuwkomer bij PSV, de Hongaar Dzsudszak, die zich in zijn tweede Nederlandse topwedstrijd met gemak staande hield. Terwijl PSV zich op de transfermarkt al jaren slagvaardig toont, vernietigt Ajax in hoog tempo kapitaal.

Intussen circuleert nog steeds een moedig – één landstitel per twee jaar, structureel een plaats in de topzestien van Europa – beleidsplan. Ambities kunnen Ajax niet worden ontzegd, maar de theorie staat ook dit seizoen weer haaks op de dagelijkse praktijk.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 01, 2008 10:45 am

Ze kunnen me gestolen worden. Stelletje flikkers. Ik eis gewoon dat MVG opstapt!
IK GELOOF!!!!!!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr feb 01, 2008 11:35 am

brigade zuid schreef:Mwah ik moet het nog zien, ik hoor geen enkele kritische noot in het stadion.. iedereen zit met zn domme kop maar suf vooruit te kijken en laat alles gelaten over zich heen komen. Maargoed die flapdrol moet gewoon wieberen natuurlijk. Heeft ie gvd nu ook weer een miljoen of 13 uitgegeven.. maar wel op een moment dat we al 8 punten achter staan.. doe dat dan wat eerder denk ik dan.
Het aantrekken van Kuffour is wel de limit, hoor...

Velen wisten al sinds de zomer dat de verdediging een drama is. Martin van Geel heeft dat niet onderkend: nou ja, foutje, da's menselijk, in januari snel orde op zaken stellen dan maar.

Van Geel heeft een half seizoen (waarin Ajax anderhalve goal per wedstrijd kreeg en in tien wedstrijden drie goals of meer nodig had - of zou hebben gehad - voor winst) de tijd gehad om zich te oriënteren op een goede vervanger van Jaap Stam. Nogmaals: die had hij in de zomer al moeten halen, maar vooruit.

En dan komen we, vlak voor het sluiten van de transfermarkt, aan met een transfervrije Ghanees die misschien wel 35 is, sinds april 2007 niet meer gespeeld heeft en bovendien vier weken nodig heeft om fit te worden...?

Is dat nou werkelijk het beste dat we kunnen vinden, als Ajax zijnde? En zelfs als Martin van Geel daarvan overtuigd is (dat Kuffour een absolute topper is die het beleidsplan wel even zal verwezenlijken): waarom trek je een transfervrije speler die bij Roma op een dood spoor zit, dan niet op 1 januari aan? Dan had hij zijn vier weken training al gehad, en had hij in fysieke topconditie mee kunnen doen tegen PSV.

Wat is dit voor een beleid...?

Ik zou nog liever Kah hebben zien komen. Of Sankoh. Of Penders. Of Petter Hansson. Of Mellberg. Of Wisgerhof. Of wie dan ook. Waarom in vredesnaam deze has been, van wie je onmogelijk een recente indruk hebt kunnen krijgen?

Waar slaat dit op?

Journalisten zijn natuurlijk leep genoeg om Kuffour eens te vragen wanneer 'ie eigenlijk gebeld is. Dat mocht hij niet zeggen... Nou, dan weet ik genoeg. Van Geel heeft geen idee gehad wat hij moest doen. Kuffour stond ergens onderop het lijstje en is in januari geen optie geweest, totdat de tijd begon te dringen. Die is op 27 januari gebeld, ofzoiets.

Deze club is het zó ontzettend kwijt... Ik snap er echt geen reet van. Martin van Geel had toch een behoorlijk voortvarende start. Wat is er met hem aan de hand?

Delorge. Urzaiz. Colin. Rommedahl. Luque. Kuffour. Wat móeten we er in godsnaam mee?

(Dat Lindgren verkocht is en nu teruggehaald, vind ik trouwens weer niet vreemd; zo kan het lopen, lijkt me een goeie aankoop).

Het was ook wel heel ironisch om te lezen dat we - volgens Koster - van PSV verloren hebben vanwege een gebrek aan 'volwassenheid'. Dat horen we ook al tien jaar: 'hier was Ajax nog niet aan toe', 'de tegenstander was leper, en dat heeft met volwassenheid te maken'.

Ja, doei! Stekelenburg en Heitinga doen inmiddels vijf jaar mee in Ajax-1, zijn international en hebben 100, of wel 150 duels in Ajax-1 gespeeld. Silva is een Uruguayaans international en echt geen broekie (tweede helft twintig). Op ons middenveld staan een behoorlijk gelouterde ex-speler van Barcelona en twee veteranen van ruim in de dertig. Rommedahl is ook bijna dertig. International, Europees ervaren, in Engeland gezeten, Deens voetballer van het jaar. Huntelaar? Volwassen voetballer.

Kortom: als ik één lulsmoes niet wil horen naar aanleiding van deze nederlaag, dan is het dat we nog wat 'volwassener' moeten worden... Sodemieter toch op. Als deze selectie nu nog niet 'volwassen' is, dan worden ze het ook niet meer - en zit er dus gewoon niet genoeg talent in. En dat is dus de verantwoordelijkheid van Martin van Geel.

Lijntje geknapt. Wat mij betreft sodemietert iedereen op. Bestuur, directie, technische staf, spelers - allemaal. Vanaf nul beginnen. Ik trek het niet meer.

K.
Still alive...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 01, 2008 11:50 am

En alsof het nog niet erg genoeg is gaan we komende zomer precies dezelfde fouten nog een keer maken. Let maar op.

Iedereen weet nu al dat er weer een paar spelers gaan vertrekken. Dat betekent dus dat je nu al moet weten wie je als vervangers wilt gaan halen. Je informeert of dat haalbaar is en indien noodzakelijk pas je de lijst aan. Voor een jongen als Huntelaar had de vervanger zelfs al in huis moeten zijn. Als die straks wegloopt hebben we geen enkele centrumspits meer in huis.

Met Van Basten staat er dan waarschijnlijk ook nog eens een coach zonder enige ervaring als clubtrainer. Die gaat dus alle beginnersfouten nog maken.

Nee, ik heb er echt alle vertrouwen in dat het volgend jaar beter gaat.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie