De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 29, 2008 3:27 pm

Ja Arthur, kom eens uit je winterslaap. :icon_biggrin.gif:

martijn401

Bericht door martijn401 » di jan 29, 2008 3:28 pm

Die man zit er doorheen. Hoe lang krijgt ie nog?

Arthur

Bericht door Arthur » di jan 29, 2008 3:29 pm

Ik bedoel uiteraard de eerste fout volgens hem zelf :ajaxsmiley.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 29, 2008 3:33 pm

Arthur schreef:Ik bedoel uiteraard de eerste fout volgens hem zelf :ajaxsmiley.gif:
Oh, bedoelde je dat. :hypocrite.gif:

Toch heeft Van Geel kwaliteiten. Wat mij betreft houden ze hem erbij maar niet als TD. Dat werk kan hij niet aan en daarom is hij nu overspannen.

Jesse

Bericht door Jesse » di jan 29, 2008 3:38 pm

Ik heb ook het gevoel dat van Geel wel kwaliteiten heeft. Misschien meer een Algemeen Directeur?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

martijn401

Bericht door martijn401 » di jan 29, 2008 3:42 pm

Van Geel heeft zeker laten zien dat hij bepaalde kwaliteiten heeft. Het zou zonde zijn om iemand die zich zo heeft ingezet ,aan de kant te zetten.

martijn401

Bericht door martijn401 » di jan 29, 2008 3:45 pm

Van Geel: Ajax is compleet
AMSTERDAM - Ajax koopt voor vrijdag, wanneer de transfermarkt sluit, geen nieuwe spelers meer. Technisch directeur Martin van Geel van de Amsterdamse club verwacht dat de huidige selectie voldoende kwaliteiten heeft om de strijd om de landstitel aan te gaan.
Nieuwe aanwinsten, Bruno Silva, Samuel Kuffour en Rasmus Lindgren worden gepresenteerd bij Ajax. Links technisch directeur Martin van Geel. Rechts staat Kenneth Perez die officieel nog niet was gepresenteerd.

„De selectie van Ajax was in de eerste helft van het seizoen niet in evenwicht. Dat kwam onder meer door het onverwachte vertrek van Wesley Sneijder”, zei Van Geel. „We hebben afgelopen maand eerst Perez teruggehaald. Ik vind dat geen slecht beleid. Perez is weg gegaan toen we een andere trainer en Wesley Sneijder en Ryan Babel nog hadden. Hij was nu de beste optie voor de positie van aanvallende middenvelder.”

Van Geel vindt het ook niet vreemd dat Lindgren weer terugkeert bij Ajax. „Hij heeft zich in 2,5 jaar heel goed bij FC Groningen ontwikkeld. Natuurlijk besef ik dat mensen raar opkijken als we eerst iemand weg doen en dan weer terughalen. Maar dat vind ik niet het belangrijkste. Het gaat er mij om wat het beste voor Ajax is.”
telegraaf

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 29, 2008 4:28 pm

Als hij nou ook nog inziet dat hij het werk van TD niet aankan wil ik hem een kans geven als terreinknecht.....
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 29, 2008 4:32 pm

Jesse schreef:Ik heb ook het gevoel dat van Geel wel kwaliteiten heeft. Misschien meer een Algemeen Directeur?
Volgens mij heeft Van Geel voornamelijk organisatorische en communicatieve vaardigheden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 29, 2008 4:36 pm

Thomas schreef:Tsja, dan is het natuurlijk weer te deprimerend voor woorden. Van Geel leert blijkbaar niet van z'n fouten. Hij wist hoe Luque er voor stond (ik niet en beoordeelde hem op basis van z'n tijd in Spanje) en weet nu ook hoe Kuffour er voor staat (de oude Kuffour zoals ik hem kende is een versterking voor Ajax).
Tom, de Luque van Depor zou niet voor Ajax hebben gekozen. De Kuffour in z'n beste dagen bij Bayern evenmin. Kuffour was er trouwens altijd al een met hoge pieken en diepe dalen. In z'n laatste 2 seizoenen bij Bayern werden die dalen steeds talrijker.

Niet voor niets heeft Bayern geen moeite gedaan zijn destijds aflopende contract te verlengen. Hetzelfde gold voor Robert Kovac, die vertrok naar Juve. Kwam daar niet aan de bak, keerde dit seizoen terug in de BL (bij Dortmund) en ging in de eerste seizoenshelft af als een gieter... Voor Kuffour was vanuit de BL niet eens belangstelling, hetgeen een veeg teken is gezien het feit dat hij een decennium voor Bayern uitkwam.

Bij Roma kwam ie niet aan de bak, bij Sunderland werd ie afgetest en bij Livorno maakte ie vorig seizoen blijkbaar evenmin een verpletterende indruk. Maar blijkbaar is ie goed genoeg om bij Ajax de opvolger van Jaap Stam te worden. ;-)

Kuffour is verleden tijd, die loopt op z'n laatste benen. Past keurig in het rijtje 'has beens' met Roger, Luque en Uraziz.

Ik vraag me trouwens steeds meer af hoe men bij Ajax een trainer van 'internationale allure' denkt te kunnen paaien. Zo'n man zal z'n neus ophalen voor een rits aan 30-ers die over the hill zijn (Kuffour, Urzaiz, Luque, Davids, Gabri, Perez), voor middelmaat als Ogararu, Rommedahl, Leonardo, Colin en Delorge en voor matig getalenteerde jeugdspelers als Schilder, Vertonghen en Donald. De spelers die volgens de berichten goed in de markt liggen (KJH, Heitinga, Urby, Stekel) zullen Ajax na dit seizoen ongetwijfeld verlaten. Ajax ontkomt dus ook komende zomer niet aan een spending spree: ik hoop tegen beter weten in op 'dead wood out, perspectief in'. Alleen zie ik dat proces onder MVG nou niet bepaald in goede banen geleid worden.

Het lijkt me derhalve een utopie dat mensen als MVB of Rijkaard in het bootje zullen stappen. Want het perspectief op dit moment is bepaald niet grandioos. Vermaelen, vd Wiel, Suarez, da's leuk. Sarpong en Anita hebben talent. Lindgren, heb ik wel fiducie in. Blind koos voor Maduro, maar Lindgren was i.m.o. toen al niet minder. One trick pony MVG ging natuurlijk volledig voor Landzaat (het troetelkind van CA, heeft de 'nieuwe' trainer al inspraak of ben ik paranoid??), maar ik ben blij dat dat 'feest' niet doorging en dat Lindgren is teruggekeerd. Silva: ik vond die Verhaegh zondag beter. Maar Silva is natuurlijk beduidend beter dan bijv. Kromkamp. Hij is duur, maar de aankoop is m.i. te verdedigen.

MVB of Rijkaard zal keiharde garanties willen dat er een miljoenenbudget is om te kunnen investeren. Dat zijn geen mannen die tijd en woorden vuil maken aan spelers waarin ze geen perspectief zien. Zie Rijkaard bij zijn aantreden bij Barca en MVB in 2004 en na het WK bij Oranje. Ze snijden rücksichtlos, zoals het hoort. Het lijkt me echter dat dat tegen het zere been van MVG zou zijn, aangezien dit 'zijn' selectie is... Dat miljoenenbudget dat ik aansprak is er echter waarschijnlijk sowieso niet, want het wordt gebruikt om rechtsbacks te halen, of om die luie Luque een vet salaris te kunnen betalen, of om begrotingstekorten te dichten omdat de CL weer eens gemist is of om allerlei paniekaankopen te kunnen financieren.

Ik denk dat MVB of Rijkaard voor een frisse wind zou zorgen, maar ik zie het er dus niet van komen. Het zal 60'er CA worden, lekker vertrouwd voor MVG. En lekker vertrouwd voor ons: geen CL, de ene keer een 2-mans middenveld, de volgende keer een 7-mans verdediging, dan weer eens een debutant inbrengen in een cruciaal duel terwijl die speler daar op dat moment absoluut nog niet klaar voor is. Een mooie voortzetting van de uiterst succesvolle era onder CA's voetbaltwin Henk the Creep... Veel tekst, weinig prestaties.

Ik vrees met grote vreze voor mijn dierbare Ajax, het gaat al jaren faliekant mis, dus de kans dat het tij gekeerd wordt middels een vernieuwer lijkt me veel geringer dan de kans dat men gewoon de huidige doodlopende weg voortzet.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jan 29, 2008 4:45 pm

Hhehe geweldig stukje (helaas).

Zou het kunnen dat Van Geel Perez en Kuffour heeft gehaald om dit seizoen naar een acceptabel resultaat te komen, om vervolgens volgend seizoen echt te gaan beginnen? Hetzij met een Rijkaard of een Van Basten? Kuffour is gehaald voor een half jaar, dus het zou kunnen dat Van Geel gekozen heeft voor enige versterking, maar dan wel zodanig dat we er volgend seizoen er weer vanaf zijn..

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 29, 2008 4:58 pm

Het zou toch wat zijn als Kuffour de pijler is van het Ajax voor de komende jaren....
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 29, 2008 5:08 pm

Peter schreef:Hij weet het gewoon echt niet meer. Die man doet maar wat.
Volgens die Ajax-watcher van VI zat Landzaat thuis te wachten op een reactie van MVG op zijn salarisvoorstel toen hij in de krant moest lezen dat Ajax achter Engelaar aanging. Toen heeft hij voor F. gekozen.

http://spoton.webads.nl/spoton/viplayer ... =Microsoft Internet Explorer&agent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.0.3705; .NET CLR 1.1.4322; Media Center PC 4.0)&
Het stinkt aan alle kanten!

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » di jan 29, 2008 5:20 pm

Volgens die Ajax-watcher van VI zat Landzaat thuis te wachten op een reactie van MVG op zijn salarisvoorstel toen hij in de krant moest lezen dat Ajax achter Engelaar aanging. Toen heeft hij voor F. gekozen.
Oh, dus hij kan ook nog iets goed doen! :smallgrin.gif:

Dat dan weer wel...
Pompiedom

Toppie

Bericht door Toppie » di jan 29, 2008 5:33 pm

Wij hebben Landzaat niet nodig

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 29, 2008 5:33 pm

Jesse schreef:Ik heb ook het gevoel dat van Geel wel kwaliteiten heeft. Misschien meer een Algemeen Directeur?
Je kunt niet ongestraft een nieuwe TD aanstellen en vervolgens Martin van Geel ergens anders neerzetten. Wordt nooit meer wat. Als ze hem 'wegpromoveren', dan is het interne vertrouwen ook volledig weg. Geen mens binnen Ajax die Martin van Geel dan nog serieus neemt.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 29, 2008 5:35 pm

joey schreef:
Peter schreef:Hij weet het gewoon echt niet meer. Die man doet maar wat.
Hoe het is gegaan maakt me niet zoveel uit, maar je gaat dus eerst informeren bij Landzaat, daarna bij Engelaar om vervolgens uit te komen bij Lindgren?! Ik wil wel eens de titel van het 'schaduwlijstje' weten dan. Is dat soms opgedeeld in aanvaller/middenvelder/verdediger, waarbij posities niets uit maken?

jabu

Bericht door jabu » di jan 29, 2008 7:08 pm

Bertje schreef:
Volgens mij heeft Van Geel voornamelijk organisatorische en communicatieve vaardigheden.
Voor iemand met communicatieve vaardigheden roept hij niet zulke handige dingen in de media.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 29, 2008 7:35 pm

Volgens mij gaat het er vooral om hoe hij communiceert binnen Ajax.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 29, 2008 8:25 pm

wimpey schreef:Tom, de Luque van Depor zou niet voor Ajax hebben gekozen. De Kuffour in z'n beste dagen bij Bayern evenmin.
Dat is waar, maar sommige spelers maken gewoon ongelukkige keuzes die hun carriere tijdelijk doet haperen. Maar na jouw verhaal over Kuffour ben ik verder wel overtuigd hoor. Jammer, want de goede Kuffour is wel een speler die Ajax kan gebruiken.

wimpey schreef:Ik vraag me trouwens steeds meer af hoe men bij Ajax een trainer van 'internationale allure' denkt te kunnen paaien. Zo'n man zal z'n neus ophalen voor een rits aan 30-ers die over the hill zijn (Kuffour, Urzaiz, Luque, Davids, Gabri, Perez), voor middelmaat als Ogararu, Rommedahl, Leonardo, Colin en Delorge en voor matig getalenteerde jeugdspelers als Schilder, Vertonghen en Donald. De spelers die volgens de berichten goed in de markt liggen (KJH, Heitinga, Urby, Stekel) zullen Ajax na dit seizoen ongetwijfeld verlaten. Ajax ontkomt dus ook komende zomer niet aan een spending spree: ik hoop tegen beter weten in op 'dead wood out, perspectief in'. Alleen zie ik dat proces onder MVG nou niet bepaald in goede banen geleid worden.
Davids moeten we nog maar even de kans geven om te herstellen en zich te revangeren. Gabri is nog geen 30. Van Urzaiz en vooral Luque moeten we natuurlijk af (net als van Ogararu, Rommedahl en Colin). Perez is een goede aanvaller, maar natuurlijk tekenend voor het warrige beleid. Het enige waar ik verder nog op durf te hopen is dat Van Geel zich inhoudt totdat de nieuwe trainer binnen is. Ben je het verder met me eens dat veel van de gedane aankopen niet zo in kwaad daglicht zouden worden gesteld als de ondergrens wat lager was geweest en de bovengrens wat hoger? Het probleem is verder dat er uit alle aankopen (of ze nu individueel bevallen of niet) zo weinig marktkennis en/of visie spreekt.

Vertonghen vind je niet veel? Staat genoteerd, Willem. :1evil.gif:

jabu

Bericht door jabu » di jan 29, 2008 8:30 pm

Bertje schreef:Volgens mij gaat het er vooral om hoe hij communiceert binnen Ajax.
Waaruit blijkt dan dat hij dat wel zo goed doet? Het vertrouwen van Fontein en Jaakke? Als je 'de media' moet geloven is er ook intern wel wat weerstand jegens Van Geel.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 29, 2008 8:35 pm

Van wie dan? Die commissie die helemaal geen uitspraken doet?

En met niemand anders!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jan 30, 2008 10:01 am

Van Geel biedt Bosz excuses aan
Door RENZE LOLKEMA

AMSTERDAM - Niets menselijks is hem vreemd, zei Martin van Geel gisteren over zijn felle, maar betreurde reactie op het nieuws dat Denny Landzaat voortaan Feyenoorder is.

De technisch directeur van Ajax verklaarde na het bekend worden van de transfer onder meer dat de Amsterdamse club niet wilde voldoen aan de hoge salariseisen van Landzaat. ,,Als het gaat om zulke bedragen, dan haken wij af,’’ zei Van Geel afgelopen weekeinde. Gisteren bekende hij spijt te hebben van zijn uitlatingen.

Van Geel: ,,Ik had een week of vier geleden contact met Landzaat en zijn zaakwaarnemer Sigi Lens die ik allebei goed ken. Denny mocht niet weg bij Wigan Athletic. Daar viel niet over te praten, zei de club. Daarna hebben wij contact gezocht met Rasmus Lindgren, als vervanger van Hedwiges Maduro (vertrokken naar Valencia). Wel had ik met ze afgesproken dat ze me zouden bellen, als de situatie zou veranderen.

,,Toen mij in de wandelgangen ter ore kwam dat hij naar Feyenoord zou gaan, heb ik ze gebeld dat ik het jammer vond dat ik dat niet wist. Niet dat Landzaat alsnog naar Ajax zou komen, we hadden Lindgren al. Maar ik was daar teleurgesteld over en daar heb ik in de media niet goed op gereageerd. Daarom heb ik Peter Bosz gebeld en uitgelegd hoe het zat. Ik heb trouwens niets over salarissen naar buiten gebracht, die uitspraken zijn uit hun verband gerukt.’’

Feyenoord nam zondag in een persbericht afstand van de uitspraken van Van Geel. ,,Daarna heb ik Peter Bosz gebeld,’’ aldus Van Geel. ,,Ik heb me verontschuldigd bij Bosz, ik had hier namens Ajax boven moeten staan. Of ik de kraker tegen Feyenoord van zondag nu extra onder druk heb gezet? Ik denk het niet. Bosz was blij met het telefoontje, ook hij weet hoe het gaat in dit wereldje.’’

Peter Bosz bevestigt dat met de excuses van zijn Ajax-collega de kou uit de lucht is. Van Geel: ,,Alle problemen zijn nu weer uit de wereld. Ik ben niet slim geweest.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 30, 2008 10:12 am

Mis ik iets? Lindgren komt als vervanger voor Maduro. Landzaat zou komen als vervanger van wie???
Het stinkt aan alle kanten!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo jan 30, 2008 10:23 am

Ook als vervanger van Maduro.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie