De Martin van Geel Topic
Moderator: mods
-
Als Van Geel niet functioneert, dan moet de RvC hem dat natuurlijk duidelijk maken, dus wellicht moet men eerst kijken of het daar wel klopt.Jack Reynolds schreef:Maar Van Geel heeft zijn krediet bij mij sowieso al verspeeld dus hij mag van mij zo vertrekken. Maar dat doet hij toch niet. Daarvoor is die plaat voor zijn harses te groot.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Je moet nog even met een analyse over Perez komen Wimpey! Een bejaarde die weigert zijn verdedigende taken uit te voeren! Nee, aan Lindgren gaan we heel wat meer plezier beleven dan aan die circusact uit Denemarken.wimpey schreef:Het wordt steeds lachwekkender:
de dure Bruno Silva was tegen Vitas geen schim van de rechtsback van de thuisclub, die (geholpen door de werkweigering bij balverlies van eerst Suarez en daarna Leonardo) uitgroeide tot de beste man van het veld. Maar Ajax haalt blijkbaar liever een peperdure Uru dan een waarschijnlijk relatief goedkope jongen van Vitas, die (gisteren tenminste) een klasse beter was dan Silva.
Zondagochtend las ik op TT dat Ajax 'de selectie heeft versterkt met Samuel Kuffour'. Dat klopt niet: Ajax heeft in werkelijkheid de selectie uitgebreid met Samuel Kuffour. Sami werd eerder dit seizoen afgetest door Sunderland (dat nou niet bepaald over een sterke defensie beschikt!!) en speelde vorig seizoen bij Livorno. Bij Roma kwam ie de voorbije seizoenen amper aan de bak en in z'n laatste seizoen bij Bayern evenmin. In z'n voorlaatste seizoen bij Bayern (4 jaar (?) geleden) zag je al dat de sleet erop zat. Dat resulteerde in massa's aan kaarten en keiharde overtredingen. Hard is ie wel, die Kuffour, maar dat is dan ook meteen het enige waarin ie aan Jaap Stam doet denken. Dramatische 'aanwinst', ik zie nog liever Da Costa bij Ajax.
Lindgren: huh?! Eerst gedraagt MVG zich t.o.v. Landzaat en Feyenoord als een kind dat in de snoepwinkel zijn zin niet krijgt. Beschamend, echt heel kinderlijk en knullig. Ten tweede geeft ie toe dat Luque een vorstelijk salaris verdient met zitvlees kweken. Luque is trouwens wel zijn - en the creep's aankoop! Ten derde zet ie zichzelf nog eens extra voor lul door Wigan een paar euro meer voor Landzaat te bieden dan Feyenoord deed, terwijl er al een akkoord was bereikt. Alsof Wigan op peanuts zit te wachten. En alsof Ajax op Lindgren zit te wachten. Een middenveld met Gabri - Lindgren - Davids: het zal kaarten - i.p.v. splijtende passes regenen.
Van Geel is niet op zijn taak berekend. Lightweight. MVG heeft de scope van iemand uit Madurodam. Hij begon goed met KJH, Stam en Perez. Daarna ging het snel bergafwaarts.
90% van zijn personele beslissingen zijn puur bagger geweest. Iedere gemiddelde volger van het voetbal had vooraf kunnen inschatten dat het gros van zijn beslissingen tot ellende zou leiden. Van Henk the Creep tot Roger, van Urzaiz tot Luque, van Kuffour tot Colin, van MKD tot Silva: mismanagement. 3 keer raden wie de nieuwe trainer wordt, one trick pony Martin is natuurlijk allang bezig om z'n werkvriend CA binnen te loodsen.
Oprotten met de kliniclowns Jaakke, Fontein en Van Geel, ze maken m'n club steeds meer kapot.
Je laat je wel weer kennen. Als een klein kind zit je te reageren. In oktober nog elke week een lofzang over Koster, maar na die nederlaag tegen NAC hoor je ik nooit meer over hem. Onder HtC ging het cijfermatig heel wat beter.
-
- AT Toto winner 15/16
Lindgren en Kuffour had ie ook op 1 januari al op kunnen halen, hadden ze mooi mee gekund op trainingskamp. Lindgren mocht gelimiteerd weg en Kuffour zat keurig op de tribune bij Roma.Thomas schreef:Nou, met een goede voorbereiding op deze transferperiode en een aantal gerichte, tijdige aankopen had Ajax zo kampioen kunnen worden hoor.
- Ajaciedjuh
Dat houdt dus in dat Ajax zich met andere opties heeft bezig gehouden en deze niet heeft binnen halen. M.b.t. Lindgren weten we in ieder geval zeker dat dat Engelaar is geweest. Het is logisch dat je zo lang mogelijk je eerste optie wilt halen. Als blijkt dat dat niet haalbaar is (hier kun je misschien slecht huiswerk voorleggen), dan ga je naar je alternatieven (en duurt het dus ook langer).brigade zuid schreef:Lindgren en Kuffour had ie ook op 1 januari al op kunnen halen, hadden ze mooi mee gekund op trainingskamp. Lindgren mocht gelimiteerd weg en Kuffour zat keurig op de tribune bij Roma.Thomas schreef:Nou, met een goede voorbereiding op deze transferperiode en een aantal gerichte, tijdige aankopen had Ajax zo kampioen kunnen worden hoor.
M.b.t. Lindgren: Maduro ging natuurlijk ook veel later weg dan 1 januari, dus daarna ging de carrousel pas in (Landzaat of Engelaar en daarna Lindgren).
Zo moeilijk is het toch niet om uit te vogelen dat Engelaar te duuur is?
Je belt op en zegt dat je interesse hebt in Engelaar. Waarop die Munsterman zegt dat hij niet te koop is tenzij je 15 miljoen neertelt en daar valt niet over te onderhandelen. Oke....je probeert het voor een week of 2 ergens in November. Op dat moment gaat ook nog eens Maduro weg en dan moet je haast maken. Dan is het toch niet zo heel moeilijk om Lindgren binnen te halen. Neem niet aan dat hij zulke hoge eisen heeft dus dat is toch allemaal in een uurtje geregeld?
Je belt op en zegt dat je interesse hebt in Engelaar. Waarop die Munsterman zegt dat hij niet te koop is tenzij je 15 miljoen neertelt en daar valt niet over te onderhandelen. Oke....je probeert het voor een week of 2 ergens in November. Op dat moment gaat ook nog eens Maduro weg en dan moet je haast maken. Dan is het toch niet zo heel moeilijk om Lindgren binnen te halen. Neem niet aan dat hij zulke hoge eisen heeft dus dat is toch allemaal in een uurtje geregeld?
IK GELOOF!!!!!!
Als je de balans opmaakt deze maand heeft van Geel dus gedaan wat die moest doen Spelers kopen. Overuren zijn er denk ik zeker gemaakt , maar gaan deze spelers ook Ajax beter maken , dan een Colin, Urzaiz, Rommeldahl, Delorge, etc...
Als deze spelers die net zijn aangekocht ook het verschil niet maken kan hij beter deze Zomer of eerder opstappen , zodat we een hele nieuwe Technische staf krijgen inclusief bestuur.
Als deze spelers die net zijn aangekocht ook het verschil niet maken kan hij beter deze Zomer of eerder opstappen , zodat we een hele nieuwe Technische staf krijgen inclusief bestuur.
Dat wordt dan eerder een hard oordeel over Van Geel en Koster. Perez op 10, dat kan niet. Hem zondag zien spelen? Dat is dan knap, want hij deed zowat niet mee. Om de een of andere reden mocht hij blijven staan, terwijl hij op het veld het spook uithing. Doet Koster dat morgen ook zo, dan worden we geslacht.goodfella schreef:Je moet nog even met een analyse over Perez komen Wimpey! Een bejaarde die weigert zijn verdedigende taken uit te voeren! Nee, aan Lindgren gaan we heel wat meer plezier beleven dan aan die circusact uit Denemarken.
Wil je Perez opstellen, zet hem dan in de voorhoede. Hij is geen slechte voetballer, maar pertinent geen middenvelder.
Het stinkt aan alle kanten!
Of gewoon als nummer 10 in een 4-1-2-1-2 syteem..... Hij krijgt dan veel meer ruimte om uit te halen en zn acties te maken, want heb het gevoel dat hij vooral slecht presteert omdat hij opgesloten zit in het middenveld en er teveel de voorkeur wordt gegeven om de vleugelspelers de bal aan te spelen ipv Perez... Op dit moment is hij idd nutteloos.Wil je Perez opstellen, zet hem dan in de voorhoede. Hij is geen slechte voetballer, maar pertinent geen middenvelder
Pompiedom
Met een middenveld Gabri-Perez-Davids heb je feitelijk een tweemansmiddenveld. De Celtic-thuis-variant, zeg maar. Dat kunnen Gabri en Davids niet belopen. Davids al helemaal niet op zijn leeftijd.
Ja, je kunt het systeem aanpassen, zoals Maurice voorstelt. Maar is Perez dat waard? Laat hem 'gewoon' vanaf de zijkant spelen. Zijn slechte omschakeling en gebrek aan dynamiek kunnen daar minder kwaad.
Ja, je kunt het systeem aanpassen, zoals Maurice voorstelt. Maar is Perez dat waard? Laat hem 'gewoon' vanaf de zijkant spelen. Zijn slechte omschakeling en gebrek aan dynamiek kunnen daar minder kwaad.
3 mans, want lindgren speelt zeg maar voor de verdediging, en beloopt zo'n beetje het hele veld. Juist met deze opstelling hoeft davids niet zo heel veel te belopen, omdat veel door het midden dan gaat.... Maarja zo wijk je ook wel weer onwijs veel af van het systeem wat Ajax graag speelt, en het is maar te bezien of het echt werkt. Het is maar een suggestie.Met een middenveld Gabri-Perez-Davids heb je feitelijk een tweemansmiddenveld. De Celtic-thuis-variant, zeg maar. Dat kunnen Gabri en Davids niet belopen. Davids al helemaal niet op zijn leeftijd.
Niet zo zeer om Perez hoor. Ik denk dat we over het algemeen meer de spelers hebben voor een 4-4-2 dan voor een 4-3-3 systeem. Je kan wel met 3 aanvallers spelen, maar dan ben je genoodzaakt om een linksbenige spelers rechts te zetten, waar nauwelijks een fatsoenlijke voorzet uit voorkomt(rommedahl). Daarbij komt dat er nu een echte spits, Suarez, op de flank speelt, waar ik hem veel liever als echte spits zie. Andere mensen op rechts zie ik niet zitten, omdat Leo en Backir gewoon zwaar onder de maat presteren. En het Verhaal Perez is ook al uitgelegd.Ja, je kunt het systeem aanpassen, zoals Maurice voorstelt. Maar is Perez dat waard? Laat hem 'gewoon' vanaf de zijkant spelen. Zijn slechte omschakeling en gebrek aan dynamiek kunnen daar minder kwaad.
Met 4-4-2 kan je gewoon georganiseerd spelen in orde van het systeem omdat we daar gewoon de spelers voor hebben. Met 4-3-3 speel je wel zoals je wilt spelen, maar als je de spelers en niet voor hebt, dan houd het gewoon op... Denk dat dat de laatste weken wel duidelijk is geworden.
Pompiedom
-
Heb je helemaal gelijk in. Maar of dat zal gebeuren is zeer de vraag. De commissie komt binnenkort met zijn eindrapport, toch eens kijken tot hoe ver ze binnen Ajax hebben gekeken. Want de conclusie trekken dat Van Geel zijn werk slecht doet kan elke sukkel doen.Bertje schreef:Als Van Geel niet functioneert, dan moet de RvC hem dat natuurlijk duidelijk maken, dus wellicht moet men eerst kijken of het daar wel klopt.Jack Reynolds schreef:Maar Van Geel heeft zijn krediet bij mij sowieso al verspeeld dus hij mag van mij zo vertrekken. Maar dat doet hij toch niet. Daarvoor is die plaat voor zijn harses te groot.
Laatst gewijzigd door Jack Reynolds op di jan 29, 2008 12:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben
Laat Wimpey het maar niet horen, want Koster is heel wat beter dan Henk the Creep. Dat Ajax onder Koster meer wedstrijden niet gewonnen heeft dan wel gewonnen zul je Wimpey nooit zien schrijven. Dat Koster Perez nog gewoon op het middenveld laat staan en Ogararu een wedstrijd of 10 heeft laten verzuipen vergeten we ook maar voor het gemak.joey schreef: Dat wordt dan eerder een hard oordeel over Van Geel en Koster. Perez op 10, dat kan niet. Hem zondag zien spelen? Dat is dan knap, want hij deed zowat niet mee. Om de een of andere reden mocht hij blijven staan, terwijl hij op het veld het spook uithing. Doet Koster dat morgen ook zo, dan worden we geslacht.
Wil je Perez opstellen, zet hem dan in de voorhoede. Hij is geen slechte voetballer, maar pertinent geen middenvelder.
was een reactie van Thomas op een post van mijMaduro en Lindgren zijn totaal verschillende spelers.
Rommedahl is rechtsbenig
Dus niet alleen de spelers komen kwaliteit te kort, ook de zogenaamde''liefhebbers'' van Ajax

Niet de eerste keer dat ik door de mand val vandaag

Als je dan bedenkt dat hij rechtsbenig is dan zijn zijn voorzetten al helemaal dramatisch.
Pompiedom
- martijn401
nu.nlVan Geel betreurt uitspraken over Landzaat
Uitgegeven: 29 januari 2008 14:52
Laatst gewijzigd: 29 januari 2008 15:07
AMSTERDAM - Technisch directeur Martin van Geel van Ajax betreurt zijn uitlatingen over de overgang van Denny Landzaat van Wigan Athletic naar Feyenoord. "Ik heb geen handige dingen geroepen. Dat heb ik Peter Bosz van Feyenoord ook telefonisch laten weten.''
ANP
Van Geel verklaarde onder meer dat Ajax niet wilde voldoen aan de hoge salariseis van de middenvelder. "Als het gaat om zulke bedragen, dan haken wij af'', zei de technisch directeur van Ajax.
Afstand
Feyenoord nam zondag in een persbericht afstand van de uitspraken van Van Geel. "Daarna heb ik Peter Bosz gebeld'', aldus Van Geel. "Alle problemen zijn nu weer uit de wereld. Ik ben niet slim geweest.''
Boos
Van Geel: "We wilden een paar weken geleden Landzaat naar Ajax halen. Wigan liet weten dat het Denny niet liet vertrekken. Ik ken Denny al heel lang. Ik heb toen met hem afgesproken dat hij zou bellen wanneer er dingen zouden veranderen. Dat heeft hij niet gedaan en daar was ik boos over.''
Niet welkom
Van Geel benadrukt dat Landzaat al voor zijn komst naar Feyenoord niet meer welkom was in Amsterdam.
"Na het vertrek van Maduro hebben we onze koers moeten veranderen. We zijn toen naar een verdedigende middenvelder gaan zoeken en bij Rasmus Lindgren uitgekomen. Met Landzaat hebben we voor het vertrek van Maduro gesproken.''
martijn401 schreef:Van Geel benadrukt dat Landzaat al voor zijn komst naar Feyenoord niet meer welkom was in Amsterdam.
"Na het vertrek van Maduro hebben we onze koers moeten veranderen. We zijn toen naar een verdedigende middenvelder gaan zoeken en bij Rasmus Lindgren uitgekomen. Met Landzaat hebben we voor het vertrek van Maduro gesproken.''
Wordt steeds vreemder. Als hij niet welkom was, waarom zeur je dan over zijn salaris?