Wil en kan je iets meer kwijt over het functioneren van Fontein, Ko?Kowalczyk schreef:Ik zou het niet erg vinden als Ten Cate en Fontein na dit seizoen verdwijnen. Van Geel heb ik wél heel hoog zitten, maar als dit seizoen - qua resultaat - wéér tegenvalt, dan heeft hij ook weinig recht van spreken meer.
Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
Nou, Fontein heeft afgelopen jaar een keer gezegd dat als Ajax komend jaar niet kampioen zou worden dat hij op zou stappen.Thomas schreef:Wil en kan je iets meer kwijt over het functioneren van Fontein, Ko?Kowalczyk schreef:Ik zou het niet erg vinden als Ten Cate en Fontein na dit seizoen verdwijnen. Van Geel heb ik wél heel hoog zitten, maar als dit seizoen - qua resultaat - wéér tegenvalt, dan heeft hij ook weinig recht van spreken meer.
-
- AT Toto winner 15/16
Alsof HtC er wat aan kan doen dat hij spelers van Ajax zo goed maakt dat iedereen ze wilt hebben? Die man is gewoon te goed voor onze club. Zo worden we nog leeggekocht ook! Hij koopt prutsers als Colin en Delorge en over 3 jaar verkopen we die handel voor een dikke smak geld!brigade zuid schreef:Ten Cate krijgt het voor elkaar om 2 x achter elkaar de CL te vertyfen en hij is ook nog geen kampioen geworden, er zijn trainers om minder weggestuurd. Waarmee ik niet wil zeggen dat ie van mij per se weg moet maar dat er over zijn positie gediscusieerd kan gaan worden zou ik niet vreemd vinden.
Nee, over HtC hoeven we niet te lullen. Dat doet die lamlul zelf wel
IK GELOOF!!!!!!
Voetbal InternationalVerschil in standpunt Van Geel en Ten Cate over Boakye?
In de Voetbal International van gisteren wordt gesuggereerd dat er binnen de technische leiding van Ajax een verschil van inzicht heeft bestaan over de Emmanuel Boakye en Jürgen Colin. Zoals bekend werd rechtsback Boakye in het seizoen 2006/2007 verhuurd aan Heracles Almelo, de club die hem later van Ajax overnam. Volgens Voetbal International voldeed Boakye volgens de scouts en technisch directeur Martin van Geel, maar koos Henk ten Cate voor Jürgen Colin, waarna Heracles Boakye definitief overnam.
Blij met de punten ...
Voetske schreef:Voetbal InternationalVerschil in standpunt Van Geel en Ten Cate over Boakye?
In de Voetbal International van gisteren wordt gesuggereerd dat er binnen de technische leiding van Ajax een verschil van inzicht heeft bestaan over de Emmanuel Boakye en Jürgen Colin. Zoals bekend werd rechtsback Boakye in het seizoen 2006/2007 verhuurd aan Heracles Almelo, de club die hem later van Ajax overnam. Volgens Voetbal International voldeed Boakye volgens de scouts en technisch directeur Martin van Geel, maar koos Henk ten Cate voor Jürgen Colin, waarna Heracles Boakye definitief overnam.
Volgens mij kunnen MVG en HTC sowieso niet met elkaar door 1 deur
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Door één deur gaat op zich wel, maar ik weet dat Van Geel af en toe bijzonder ongelukkig is met de manier waarop Ten Cate zich manifesteert. Dat heeft onder meer te maken met het feit dat Ten Cate zich niet laat briefen. Hij wenst niet begeleid of getraind te worden, en daarom is hij nogal eens een ongeleid projectiel.Toppie schreef:Volgens mij kunnen MVG en HTC sowieso niet met elkaar door 1 deur
Het is, daar zullen vriend en vijand het over eens zijn, gewoon een behoorlijk moeilijke man. Minder professioneel dan Martin van Geel, die overigens nog nooit één onvertogen woord over hem gezegd heeft. Want, ook al roepen sommige mensen hier allerlei boze dingen over hem: ik ben voor 100% overtuigd van Van Geels integriteit.
En ook van zijn kwaliteit, trouwens. Maar tóch ben ik van mening dat ook Van Geel, als er dit jaar geen Champions League gespeeld wordt én de titel wederom niet wordt gepakt, zijn recht van spreken verspeeld heeft en zijn conclusies moet trekken. Dat vindt hij zelf ook, denk ik. Hij is professional en staat achter het beleidsplan. Daar conformeert hij zich aan, of dat voor hemzelf nou goed of slecht uitpakt.
K.
Still alive...
Lijkt me ook.Jöhnk schreef:Dat is niet meer dan normaal. Elke trainer wil kopen, kopen en nog eens kopen. Korte termijn vs. lange termijn, grof gezegd.
Ten Cate heeft heel sportief gereageerd op het vertrek van Sneijder. Daar mag MVG niet over mopperen. Want dat vertrek is vooralsnog een ramp voor Ten Cate. Dat hebben we gisteravond kunnen zien. Het zou me niet eens verbazen als MVG er niet in slaagt om een adequate opvolger voor Sneijder te halen. In dat geval mag Ten Cate meer kritiek hebben op MVG dan omgekeerd.
Het stinkt aan alle kanten!
- Kowalczyk
- Contacteer:
Ten Cate is op basis van zijn trainerskwaliteiten binnengehaald. Daar viel veel voor te zeggen. Hij was op dat moment een voor de hand liggende kandidaat. Van Geel wíst dat het karakter van Ten Cate een risicofactor was. En dat is, op een aantal momenten dat er veel gekrakeel rond Ajax was, ook wel gebleken.
Maar niet overdrijven. Zoals ik net ook in de Engelse Zones postte: Ten Cate heeft Ajax uiteraard te weinig gebracht om als toptrainer in het rijtje Michels en Van Gaal te worden geplaatst, maar hij heeft zijn werk uiteraard wél te goed gedaan om in de 'rust' van Ajax - Slavia (ruststand: 0-1) te worden geëxecuteerd. Laten we de zaak wel even in perspectief zien.
We zijn de titel op één doelpunt misgelopen, hebben vorig seizoen de J.C. Schaal, de beker en de play-offs gewonnen, zijn dit seizoen wéér begonnen met een zege in de J.C. Schaal, helaas gevolgd door een slechte 'eerste helft' tegen Slavia Praag.
Ik wil, vooralsnog, constructief vooruit blijven kijken naar de volgende wedstrijden en het komende seizoen. Constructief blijven. Niet halverwege augustus al problemen willen oplossen door mensen af te schieten. Het beleidsplan spreekt duidelijke taal. Daar zullen Fontein, Van Geel en Ten Cate zich op de evaluatiemomenten (einde seizoen) aan conformeren. Daar kunnen we van op aan.
K.
Maar niet overdrijven. Zoals ik net ook in de Engelse Zones postte: Ten Cate heeft Ajax uiteraard te weinig gebracht om als toptrainer in het rijtje Michels en Van Gaal te worden geplaatst, maar hij heeft zijn werk uiteraard wél te goed gedaan om in de 'rust' van Ajax - Slavia (ruststand: 0-1) te worden geëxecuteerd. Laten we de zaak wel even in perspectief zien.
We zijn de titel op één doelpunt misgelopen, hebben vorig seizoen de J.C. Schaal, de beker en de play-offs gewonnen, zijn dit seizoen wéér begonnen met een zege in de J.C. Schaal, helaas gevolgd door een slechte 'eerste helft' tegen Slavia Praag.
Ik wil, vooralsnog, constructief vooruit blijven kijken naar de volgende wedstrijden en het komende seizoen. Constructief blijven. Niet halverwege augustus al problemen willen oplossen door mensen af te schieten. Het beleidsplan spreekt duidelijke taal. Daar zullen Fontein, Van Geel en Ten Cate zich op de evaluatiemomenten (einde seizoen) aan conformeren. Daar kunnen we van op aan.
K.
Still alive...
Maar als je kijkt naar de wedstrijd van gisteren, dan heeft MVG wel CL-deelname en dus het behalen van de doelstellingen in de waagschaal gesteld door Sneijder een paar dagen voor Ajax-Slavia te verkopen. Ik weet wel, 27 miljoen is een hoop geld, maar weer een jaar zonder CL zou betekenen dat MVG wellicht de verkeerde afweging heeft gemaakt. Ik vind hem bij uitschakeling in elk geval meer verantwoordelijk dan HtC, die moet roeien met de riemen die hij heeft.
- Kowalczyk
- Contacteer:
Mee eens.joey schreef:Maar als je kijkt naar de wedstrijd van gisteren, dan heeft MVG wel CL-deelname en dus het behalen van de doelstellingen in de waagschaal gesteld door Sneijder een paar dagen voor Ajax-Slavia te verkopen. Ik weet wel, 27 miljoen is een hoop geld, maar weer een jaar zonder CL zou betekenen dat MVG wellicht de verkeerde afweging heeft gemaakt. Ik vind hem bij uitschakeling in elk geval meer verantwoordelijk dan HtC, die moet roeien met de riemen die hij heeft.
Hoewel ik het ook weer niet helemaal eerlijk vind om Van Geel het vertrek van Sneijder te verwijten. Ajax had zijn financiële klapper al gemaakt toen Babel vertrok. Dat het echt wel Van Geels intentie was om Sneijder te houden, blijkt wel uit het feit dat hij een bod van 17 miljoen op Sneijder afwimpelde, de vraagprijs naar 30 miljoen verhoogde en Sneijder zover kreeg dat hij toezegde nog een jaar te blijven, met een gelimiteerde transfersom voor volgend jaar als tegenprestatie.
Goed werk, vond ik.
Maar ja: dan komt Real Madrid, dat plotseling wél bereid blijkt een bedrag te betalen dat heel dichtbij de vraagprijs van 30 miljoen komt. Wat ga je dan doen? Het hoogste bedrag dat Ajax ooit is aangeboden afslaan, zodat je met een gedesillusioneerde, razende Sneijder het seizoen ingaat en volgende zomer 17 miljoen euro mínder voor hem krijgt?
Tegen zulke bedragen kan Ajax geen nee zeggen, zeker niet voor een speler die anders volgend jaar was vertrokken. Dus nee: ik begrijp dat Sneijder vertrokken is. Zo gaan de dingen, bij een club als Ajax.
Ik vind wél dat het binnenhalen van een waardige vervanger Van Geels verantwoordelijkheid is, en het mag hem zwaar worden aangerekend als dat misgaat. Als zijn hele verlanglijstje onhaalbaar blijkt, is dat een grote inschattingsfout van hem.
K.
Still alive...
Ik vind het geen excuus. Als je zoveel meer kwaliteit hebt moet je ook gewoon zonder Sneijder kunnen winnen.Bertje schreef:Ajax had al een hele voorbereiding mét Sneijder gehad, Jesse. Omzettingen moesten in twee trainingen gedaan worden.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Voor zover ik het mee gekregen heb hebben de eerste twee potentiele vervangers al nee gezegd, dus dat lijkt nog eens knap fout te gaan,Kowalczyk schreef:Mee eens.joey schreef:Maar als je kijkt naar de wedstrijd van gisteren, dan heeft MVG wel CL-deelname en dus het behalen van de doelstellingen in de waagschaal gesteld door Sneijder een paar dagen voor Ajax-Slavia te verkopen. Ik weet wel, 27 miljoen is een hoop geld, maar weer een jaar zonder CL zou betekenen dat MVG wellicht de verkeerde afweging heeft gemaakt. Ik vind hem bij uitschakeling in elk geval meer verantwoordelijk dan HtC, die moet roeien met de riemen die hij heeft.
Hoewel ik het ook weer niet helemaal eerlijk vind om Van Geel het vertrek van Sneijder te verwijten. Ajax had zijn financiële klapper al gemaakt toen Babel vertrok. Dat het echt wel Van Geels intentie was om Sneijder te houden, blijkt wel uit het feit dat hij een bod van 17 miljoen op Sneijder afwimpelde, de vraagprijs naar 30 miljoen verhoogde en Sneijder zover kreeg dat hij toezegde nog een jaar te blijven, met een gelimiteerde transfersom voor volgend jaar als tegenprestatie.
Goed werk, vond ik.
Maar ja: dan komt Real Madrid, dat plotseling wél bereid blijkt een bedrag te betalen dat heel dichtbij de vraagprijs van 30 miljoen komt. Wat ga je dan doen? Het hoogste bedrag dat Ajax ooit is aangeboden afslaan, zodat je met een gedesillusioneerde, razende Sneijder het seizoen ingaat en volgende zomer 17 miljoen euro mínder voor hem krijgt?
Tegen zulke bedragen kan Ajax geen nee zeggen, zeker niet voor een speler die anders volgend jaar was vertrokken. Dus nee: ik begrijp dat Sneijder vertrokken is. Zo gaan de dingen, bij een club als Ajax.
Ik vind wél dat het binnenhalen van een waardige vervanger Van Geels verantwoordelijkheid is, en het mag hem zwaar worden aangerekend als dat misgaat. Als zijn hele verlanglijstje onhaalbaar blijkt, is dat een grote inschattingsfout van hem.
K.
-
- AT Toto winner 15/16
Weet ik. Ik geef alleen aan dat hij een groot risico genomen heeft. Dat weet hij zelf ook wel. Maar ik was wel verbaasd toen Sneijder in de VI aangaf (zie citaten Spanje-topic) dat Ajax hem dolgraag wilde verkopen. 27 miljoen lijkt veel, maar als je tien miljoen geld uit de CL mist, is het opeens een stuk minder. Om over de sportieve gevolgen maar te zwijgen.Kowalczyk schreef:Hoewel ik het ook weer niet helemaal eerlijk vind om Van Geel het vertrek van Sneijder te verwijten.
Ik besef wel dat we anders praten als KJH dat buitenkansje benut en er nog twee goals volgen, wat volgens mij in de lijn der verwachtingen had gelegen. Dan heeft MVG gelijk. Maar ja, hij wordt betaald om die afwegingen te maken en de verliezer heeft altijd ongelijk.
Had die vervanger er niet al moeten zijn? MVG heeft het steeds over 'de Sneijder van twee, drie jaar geleden', hoeveel mag die dan kosten? Moet je niet die speler klaarstomen, zoals Litmanen in het verleden werd klaargestoomd? Sneijder opvolgen is niet zomaar wat, daar moet je aan toe zijn.Ik vind wél dat het binnenhalen van een waardige vervanger Van Geels verantwoordelijkheid is, en het mag hem zwaar worden aangerekend als dat misgaat. Als zijn hele verlanglijstje onhaalbaar blijkt, is dat een grote inschattingsfout van hem.