Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do apr 03, 2008 11:56 am

Baseman schreef:Iedereen kan een mindere periode hebben, alleen heeft De Zeeuw een minder seizoen. Dat is wat anders. Verder laat hij bij AZ zien duidelijk niet de kar te kunnen trekken als het minder loopt, maar hij had onlangs wel een grote mond over enkele teamgenoten. Niet zo heel erg handig zal ik maar zeggen en van hem mag toch meer verwacht worden.

Een topspeler valt ook in een minder team positief op, dus ik vind De Zeeuw geen topspeler. Wel een goede speler en hij zal niet misstaan bij Ajax, maar dat is het dan ook (al is daar op zich weinig mis mee).
Een minder seizoen? Volg jij De Zeeuw op de voet? Buiten dat, ik denk dat De Zeeuw zich bij AZ gewoon niet goed meer voelt en dan ga je automatisch minder spelen. In voorgaande seizoenen liet hij zien waar hij toe in staat is en dat belooft veel.

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 03, 2008 11:57 am

AZ heeft geen mindere periode maar is gewoon bezig aan een dramatisch seizoen. En zo slecht als jij stelt speelt De Zeeuw ook weer niet. Overdrijven is ook een vak. Een speler als hij valt nu gewoon minder op omdat hij niemand heeft om mee te voetballen.

Dembele draait ook een minder seizoen, is dat dan ook een slechte speler?

Ronaldinho heeft ook een minder seizoen....

Zo ken ik er nog wel een paar. Niet vergeten dat De Zeeuw bij het Nederlands elftal wel goed speelde (behalve de laatste interland)
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 03, 2008 12:01 pm

Thomas schreef:Zoals gezegd denk ik dat het eerder aan de professionaliteit zal liggen. Wellicht dat die jongens maar 2 tot 3 wedstrijden per week kijken of zo?
Dat zou heel goed kunnen. Als scout moet je voetbalverslaafd zijn en een beetje gek. Meer zien dan anderen, daar gaat het om.

@Bertje: MVB zal van goede wil zijn maar hij blijft afhankelijk van wat hij aangereikt krijgt. Hij zit zelf niet om de haverklap in Zuid-Amerika op de tribune, mogen we aannemen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do apr 03, 2008 12:04 pm

joey schreef:
Thomas schreef:Zoals gezegd denk ik dat het eerder aan de professionaliteit zal liggen. Wellicht dat die jongens maar 2 tot 3 wedstrijden per week kijken of zo?
Dat zou heel goed kunnen. Als scout moet je voetbalverslaafd zijn en een beetje gek. Meer zien dan anderen, daar gaat het om.
Absoluut. Als mijn passie eens een keer ter sprake komt bij iemand en ik ze uitleg hoeveel voetbal ik kijk, zie ik ze gewoon denken: tering gast, heb je geen leven, of zo? Of anders vragen ze inderdaad recht op de man af hoe ik dat volhoud. Vind ik prachtig. :icon_biggrin.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » do apr 03, 2008 12:09 pm

joey schreef:@Bertje: MVB zal van goede wil zijn maar hij blijft afhankelijk van wat hij aangereikt krijgt. Hij zit zelf niet om de haverklap in Zuid-Amerika op de tribune, mogen we aannemen.
Maar denk jij dat v. Basten er kijk op heeft, joey?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 03, 2008 12:20 pm

Geen flauw idee, Jesse. Werkelijk niet. Volgens mij weet niemand dat. Daarom is het best een beetje eng dat Van Basten carte blanche krijgt. Het geld dat er is móet goed besteed worden, anders halen we volgend jaar de eerste vijf niet eens. We raken immmers opnieuw bepalende spelers kwijt.

Thomas schreef:Absoluut. Als mijn passie eens een keer ter sprake komt bij iemand en ik ze uitleg hoeveel voetbal ik kijk, zie ik ze gewoon denken: tering gast, heb je geen leven, of zo? Of anders vragen ze inderdaad recht op de man af hoe ik dat volhoud. Vind ik prachtig. :icon_biggrin.gif:
En dat jaar in jaar uit, Thomas. Dat is de kunst. :neutral.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 03, 2008 12:24 pm

Vooralsnog wijst alles er wat mij betreft op dat Van Basten er wel kijk op heeft. Maar goed, deze discussie is inmiddels ook al weer tot in den treure gevoerd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jesse

Bericht door Jesse » do apr 03, 2008 12:25 pm

Jij bent er dus voor om geen nieuwe TD te halen, mocht MvG weggaan, Bert?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 03, 2008 12:29 pm

Ik heb in ieder geval het idee dat er weinig mensen zo veel verstand van voetbal hebben als Van Basten. Op veel andere gebieden kan ik hem niet beoordelen.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 03, 2008 12:33 pm

Bertje schreef:Ik heb in ieder geval het idee dat er weinig mensen zo veel verstand van voetbal hebben als Van Basten.
Dan geloof ik ook wel, maar scouting is een VAK. Niet iedereen die verstand heeft van voetbal heeft ook kennis van en kijk op spelers. Clubs maken juist vaak de fout om te zeggen: Pietje is een echte voetbalkenner, die kan mooi scout worden.

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 03, 2008 12:35 pm

Bertje schreef:Vooralsnog wijst alles er wat mij betreft op dat Van Basten er wel kijk op heeft. Maar goed, deze discussie is inmiddels ook al weer tot in den treure gevoerd.
Beetje goedkoop argument he. Hij vindt dat MVG er niks van bakt en hij heeft voetbalverstand...... Kom op Bertje, van jou verwacht ik wel wat betere posts.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do apr 03, 2008 12:35 pm

Guus Hiddink heeft ook vrij veel verstand van voetbal. Kwam alleen wel aanzetten met Ball en Reiziger op de flanken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 03, 2008 12:40 pm

Jesse vroeg niet naar de positie van scout, mensen.

Overigens doet Van Basten bij Oranje zijn scoutingswerkzaamheden ook naar behoren of besteedt hij deze aan de juiste mensen uit.

Scouten hangt van veel zaken af, maar het is voornamelijk het inschatten van de doorgroeimogelijkheden van een speler en het inschatten van het moment waarop een speler (op een bepaald onderdeel) kan groeien. Daarbij is voetbalverstand de basis.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 03, 2008 12:40 pm

Cruijff is ook een waardeloze scout. Maar een grotere voetbalkenner zul je niet snel vinden.

Een scout moet zich in een speler verdiepen, belangstelling hebben voor de speler als persoon. Alleen vaststellen dat die of die een leuke voorzet heeft is niet genoeg.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do apr 03, 2008 12:49 pm

Ik ben het wel met Joey eens en ik heb het al eens eerder gezegd, volgens mij is Marco niet zo'n heel groot liefhebber.. ik geloof er niks van dat ie weet wat er in Zuid-Amerika bijvoorbeeld te koop is.. dat maakt verder niet uit want daar heb je normaal gesproken scouts voor.. maargoed die zijn bij AJAX of slecht of ze worden genegeerd.

Harm

Bericht door Harm » do apr 03, 2008 12:58 pm

Bertje schreef:Jesse vroeg niet naar de positie van scout, mensen.

Overigens doet Van Basten bij Oranje zijn scoutingswerkzaamheden ook naar behoren of besteedt hij deze aan de juiste mensen uit.

Scouten hangt van veel zaken af, maar het is voornamelijk het inschatten van de doorgroeimogelijkheden van een speler en het inschatten van het moment waarop een speler (op een bepaald onderdeel) kan groeien. Daarbij is voetbalverstand de basis.
Heb je het nu over het scouten van Nederlandse spelers voor het Nederlands elftal, of over het analyseren van de tegenstanders?

Want zijn scouting voor het Nederlands elftal kan ik met de beste wil van de wereld niet naar behoren noemen. Okee, hij heeft Bouhlarouz "ontdekt", maar als je niet kunt zien dat de Denneboompjes c.s. niet voldoende niveau hebben, dan mis je echt inzicht.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 03, 2008 1:24 pm

Op het eerste. En nee, dat ga ik niet uitleggen, want ik blijf bezig. Als je nieuwsgierig bent, AT heeft een zoekfunctie.

En met niemand anders!

Baseman

Bericht door Baseman » do apr 03, 2008 2:24 pm

Rishi schreef:Overdrijven is ook een vak.
En ik ben er best goed in :icon_biggrin.gif:

Nogmaals, ik vind De Zeeuw een goede speler en hij kan zeker mee bij Ajax. Maar hij laat dit seizoen zien geen voortrekker te zijn in mindere tijden, gezien zijn leeftijd en ervaring had ik meer verwacht van hem.
Dembele draait ook een minder seizoen, is dat dan ook een slechte speler?
Hij scoort anders veel minder goals dan Koné en die werd hier aardig afgezeken...maar er zit een groot verschil tussen een slechte speler en een topspeler.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do apr 03, 2008 2:26 pm

Ik vond Koné al een vrij goede speler, maar Dembélé is nog beter. :yes.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » do apr 03, 2008 2:27 pm

Peter schreef:Guus Hiddink heeft ook vrij veel verstand van voetbal. Kwam alleen wel aanzetten met Ball en Reiziger op de flanken.
Ball is anders wel basisspeler bij ManCity :wink.gif:
Thomas schreef:Ik vond Koné al een vrij goede speler, maar Dembélé is nog beter. :yes.gif:
Als hij leert scoren wel, tot die tijd is er voornamelijk heel veel potentie.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do apr 03, 2008 2:38 pm

Ball kan er niets van.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do apr 03, 2008 2:41 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Ik vond Koné al een vrij goede speler, maar Dembélé is nog beter. :yes.gif:
Als hij leert scoren wel, tot die tijd is er voornamelijk heel veel potentie.
Dat vind ik niet. Niet iedere aanvaller hoeft er 20 per seizoen te maken. Als Dembélé er 10 competitiedoelpunten per seizoen in gaat leggen dan is dat al voldoende. Hij speelt zonder die doelpunten nu ook al een sterk seizoen. Koné had het toch nog wat meer van de doelpunten nodig dan Dembélé, want Koné had minder inzicht en overzicht.

En inderdaad, Ball kan er geen klote van.

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 03, 2008 2:49 pm

10 doelpunten plus goed spel dan he?

Maar k begrijp je punt en je hebt gelijk. Kone heeft nog minder overzicht dan Suarez! Dembele is een topper. Die mogen ze van mij ook halen.

Schaars, De Zeeuw en Dembele. Misschien nog Martens
IK GELOOF!!!!!!

jabu

Bericht door jabu » do apr 03, 2008 4:27 pm

Schaars (en Martens) moet eerst maar weer eens uit die lappenmand klimmen. Michael Jansen was ooit ook een leuke linksback.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 03, 2008 4:28 pm

Wat bedoel je met Jansen, Maartoe? Jansen is naar Feyenoord.

En met niemand anders!

Gesloten