Jurgen Colin

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » di mar 25, 2008 12:41 pm

Hoewel ik Colin niet zo slecht vind als hij hier soms is afgeschilderd, vraag ik me af of er geen jeugdspeler is die deze rol kan vervullen. Blijkbaar niet, want Van Basten is volgens mij goed op de hoogte van wat er in de Ajax-jeugd rondloopt.

Ik kan eerlijk gezegd ook niet even een goeie rechtsback uit de jeugd weten die er al klaar voor is... Denk dat het prima is dat ze Collin langer willen behouden.[/list]
Pompiedom

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 25, 2008 12:43 pm

Zal betekenen dat Ajax geen ècht goede rechtsback in huis heeft. Dan kun je beter houden wat je al in huis hebt, dan weer een 'goedkoop' gokje.

Overigens is Colin natuurlijk ook niet zo slecht. Aanvallend minder dan BS, maar natuurlijk een betere verdediger.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 25, 2008 12:44 pm

Thomas schreef:We moeten verder niet vergeten dat Ajax deze zomer heel wat spelers kwijtraakt en slechts aan twee van die spelers flink zal verdienen. Er moeten dus moeilijke keuzes worden gemaakt, waarbij de grote aankopen allemaal directe versterkingen voor de basis moeten zijn. We kunnen niet zomaar even een paar miljoen over de bank smijten voor iemand met de rol van Colin.
Met alle respect, maar dit vind ik bull. Ajax heeft al twintig miljoen achter de hand voor aankopen. Nu is ook Heitinga nog verkocht en KJH gaat eem vermogen opleveren. Als we dan kijken naar onze defensie (Vertonghen, Vermaelen, Van der Wiel, Urby én Silva blijven) dan kunnen we best een verdediger halen die direct de concurrentie aankan met de spelers die er al zijn. Sterker nog, dat is bitter noodzakelijk. En nog een tweede verdediger ook, zodat we Colin niet nodig hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 25, 2008 12:46 pm

De transfermarkt is geen fabriek, joey. Als die rechtsback er niet is, kun je hem ook niet halen.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 25, 2008 12:47 pm

Alsof er in de hele wereld geen geschikte rechtsback te vinden is. Nee, ik heb het niet op excuses.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mar 25, 2008 12:48 pm

Precies, joey (het begint ééntonig te worden).

Koop eens 2 topverdedigers voor 15 miljoen samen. Eentje die zowel in het centrum als op rechts kan opereren en eentje die centraal een kei is. Krijg je een hoop concurrentie in de verdediging en zal je keuzes moeten maken. Met Colin maak je geen keuze, of je moet de keuze tussen bank en tribune een keuze noemen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 25, 2008 12:49 pm

joey schreef:Alsof er in de hele wereld geen geschikte rechtsback te vinden is. Nee, ik heb het niet op excuses.
Ajax heeft de hele wereld niet in kaart gebracht. Die scouting functioneerde zo afgelopen winter niet, dus nu nog steeds niet. Als we geluk hebben, zijn ze nu bijvoorbeeld in Zuid-Amerika bezig, waar met relatief weinig moeite veel te halen valt. Maar als die rechtsback daar dan niet rondloopt, kun je het vergeten.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 25, 2008 12:50 pm

joey schreef:Met alle respect, maar dit vind ik bull. Ajax heeft al twintig miljoen achter de hand voor aankopen. Nu is ook Heitinga nog verkocht en KJH gaat eem vermogen opleveren. Als we dan kijken naar onze defensie (Vertonghen, Vermaelen, Van der Wiel, Urby én Silva blijven) dan kunnen we best een verdediger halen die direct de concurrentie aankan met de spelers die er al zijn. Sterker nog, dat is bitter noodzakelijk. En nog een tweede verdediger ook, zodat we Colin niet nodig hebben.
Begrijp me niet verkeerd, ik had ook graag gezien dat Ajax twee centrale verdedigers had gehaald waarvan eentje die ook als rechtsback uit de voeten kan. Ajax legt de prioriteiten wat het uitgeven van het geld betreft blijkbaar elders. Bij buitenspelers en een spits, wellicht.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 25, 2008 12:52 pm

Thomas schreef:Begrijp me niet verkeerd, ik had ook graag gezien dat Ajax twee centrale verdedigers had gehaald waarvan eentje die ook als rechtsback uit de voeten kan. Ajax legt de prioriteiten wat het uitgeven van het geld betreft blijkbaar elders. Bij buitenspelers en een spits, wellicht.
Zodat we volgend seizoen wéér vijftig doelpunten tegen krijgen? :1evil.gif:

@Bertje: zorg dan dat die scouting gaat lopen in plaats van ongeschikte spelers een contract (voor twee jaar nog wel!) te geven.

peter

Bericht door peter » di mar 25, 2008 12:52 pm

20 miljoen in kas. 10 miljoen van Heitinga. 25 (gokje) voor Huntelaar.

55 miljoen voor een spits en een buitenspeler? Zet men alle kaarten op Modric ofzo. :smallgrin.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di mar 25, 2008 12:54 pm

het is triest dat Ajax supporters zijn geworden tot 'excuus truus'... zelfs de meest ridiculous beslissingen worden goed gepraat.
dezelfde mensen zullen Van Basten tot in de eeuwen verdedigen door eventueel tegenvallend results op Ten Cate/Koster/Van Geel/Ajax management/scheidsrechters te schuiven.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

999

Bericht door 999 » di mar 25, 2008 12:56 pm

Er wordt niks goed gepraat ..
Laatst gewijzigd door 999 op di mar 25, 2008 12:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 25, 2008 12:56 pm

Er wordt niets goedgepraat. Er hadden wat mij betreft al zeker twee van de minimaal zes aankopen binnen moeten zijn.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mar 25, 2008 12:58 pm

Bertje schreef:De transfermarkt is geen fabriek, joey. Als die rechtsback er niet is, kun je hem ook niet halen.
haha je lijkt mvg wel, die gebruikt altijd dezelfde kutsmoesjes.. ben het dus met Joey eens, er is heus wel ergens op deze aardbol een goede rechtsback te halen.

999

Bericht door 999 » di mar 25, 2008 12:59 pm

Dit zei een oud AJAX scout over Ogararu:
Voormalige Ajax-scout Petescu over Ogararu | Selectie/Contracten

Deze week is in Voetbal International te lezen wat oud Ajax scout Mircea Petescu over de kwaliteiten van George Ogararu te zeggen heeft: "De voetballer Ogararu is vergelijkbaar met Trabelsi; ook hij is aanvallend goed, heeft de beschikking over een goede techniek en tussen de oren zit het ook wel goed. Hij is een winnaar. Ogararu is in mijn ogen echter completer, omdat hij verdedigend sterker is en ook centraal op het middenveld kan spelen. Hij heeft het tactisch inzicht dat een controlerende middenvelder nodig heeft."
Tja, maar hopen dat de scouting ook een kwaliteits injectie heeft gekregen, of nog krijgt.Want als men allemaal nog het nivo heeft van deze oud-AJAX scout, pfft, begin nu alweer te zweten ..
Blij met de punten ...

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di mar 25, 2008 1:00 pm

Op dit moment we missen zeker:

1-2 direct bruikbaar goede verdedigers
Opvolger voor Davids
Opvolgers voor Sneijder
Goede L en R wingers als we 433/343 willen spelen

Waarschijnlijk direct inzetbaar vervanger Hunterlaar als hij vertrekt.

met vastleggen Colin geef je signaal aan andere spelers. Geen ambition, we houden middelmaat die toch nooit competition met basisspelers kan aangaan...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 25, 2008 1:00 pm

brigade zuid schreef:
Bertje schreef:De transfermarkt is geen fabriek, joey. Als die rechtsback er niet is, kun je hem ook niet halen.
haha je lijkt mvg wel, die gebruikt altijd dezelfde kutsmoesjes.. ben het dus met Joey eens, er is heus wel ergens op deze aardbol een goede rechtsback te halen.
We hebben nu toch een rechtsback die voldoet? Andere posities hebben prioriteit.
Jansma schreef:Op dit moment we missen zeker:

Opvolger voor Davids
Opvolgers voor Sneijder
Precies. Ik begrijp niet waarom dat allemaal weer zo lang duurt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 25, 2008 1:02 pm

Voetske schreef:Dit zei een oud AJAX scout over Ogararu:
Voormalige Ajax-scout Petescu over Ogararu | Selectie/Contracten

Deze week is in Voetbal International te lezen wat oud Ajax scout Mircea Petescu over de kwaliteiten van George Ogararu te zeggen heeft: "De voetballer Ogararu is vergelijkbaar met Trabelsi; ook hij is aanvallend goed, heeft de beschikking over een goede techniek en tussen de oren zit het ook wel goed. Hij is een winnaar. Ogararu is in mijn ogen echter completer, omdat hij verdedigend sterker is en ook centraal op het middenveld kan spelen. Hij heeft het tactisch inzicht dat een controlerende middenvelder nodig heeft."
:drecul.gif: Dit is echt treurig.

Waar komt dit stuk vandaan, Voetske?

999

Bericht door 999 » di mar 25, 2008 1:03 pm

Voetbal International. AJAX blieb.
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 25, 2008 1:04 pm

joey schreef:@Bertje: zorg dan dat die scouting gaat lopen in plaats van ongeschikte spelers een contract (voor twee jaar nog wel!) te geven.
Ja, allemaal leuk en aardig, maar die scouting loopt niet voor de zomer. We mogen blij zijn als het voor de volgende winter een beetje loopt.

Dan kun je dus beter inzetten op een paar grote kwaliteitsinjecties en verder in huis houden wat je al hebt. Daarnaast: Colin is helemaal zo slecht niet.

Maarja, HtC is weg, dus Colin hoeft niet meer verdedigd te worden, hè joey?

Peter, Huntelaar is nog niet weg, dus dat geld kun je ook niet uitgeven.

En met niemand anders!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di mar 25, 2008 1:07 pm

Jöhnk schreef:
brigade zuid schreef:
We hebben nu toch een rechtsback die voldoet? Andere posities hebben prioriteit.
Jansma schreef:Op dit moment we missen zeker:

Opvolger voor Davids
Opvolgers voor Sneijder
Precies. Ik begrijp niet waarom dat allemaal weer zo lang duurt.
zoals gister ik al in mijn stuk realistic satire aangaf, mijn angst is dat Van Basten niks zal doen tot eind EC (voor duidlijkheid, van hem verwacht ik weinig meer tov Van Geel). Dat betekend dat MvG het nieuwe Ajax alleen gaat bouwen of helemaal er niets gebeurd wat aankopen betreft.

Ik weet niet wat slechter is, maar wel dat ook volgend jaar weer een ramp wordt...

Kudos voor feyenoorders dat die ieder jaar de moed inhouden...
want dat is het niveau waarop we nu acteeren.
Laatst gewijzigd door Cluijffert op di mar 25, 2008 1:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

peter

Bericht door peter » di mar 25, 2008 1:07 pm

Het geld kun je nog niet uitgeven, maar je hebt nog wel 20 miljoen wat op de bank staat. Dat geld kun je dus wel even uitgeven en afspraken maken over transfers per 1 juli 2008.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 25, 2008 1:08 pm

Ik weet niet hoeveel MvB mag uitgeven, maar ik denk niet dat het nog 20 miljoen is, Peter. Ajax draait ook jaarlijks verlies.

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » di mar 25, 2008 1:09 pm

Zou kunnen, hoor. Het is een schatting op basis van de verkoop van Sneijder en Babel min de aangetrokken spelers uiteraard.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 25, 2008 1:15 pm

Ajax heeft naar verluidt 16 miljoen geboden voor Modric alleen. Het geld is er wel.

Bertje schreef:Maarja, HtC is weg, dus Colin hoeft niet meer verdedigd te worden, hè joey?
Wat een flauwe opmerking. Maar laat ik er serieus op ingaan. Kijk, afgelopen zomer kon niets. MVG haalde alleen koopjes. HTC had ongetwijfeld graag een topverdediger als opvolger van Grygera gehad, maar MVG hield de hand op de knip. Er kon zelfs geen vervanger voor Davids af, toen die zwaar gebleseerd raakte. In dat licht moeten we de aankoop van Colin zien. Beter dan niets (hoopte HtC), spotgoedkoop, ooit een groot talent.
Nu zijn we bijna een seizoen verder en bevinden we ons in een andere situatie. De bankrekening van Ajax is vol, wordt nog voller, en tegelijkertijd zit Colin op de tribune. Nu zijn contract verlengen komt een beetje merkwaardig over.
Laatst gewijzigd door joey op di mar 25, 2008 1:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie