Urby Emanuelson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 29, 2007 8:35 am

Emanuelson is op zoek naar houvast
door Dick Sintenie

PRAAG - Met een gezicht dat het midden hield tussen guitig en quasi-ernstig had assistent-trainer Alfons Groenendijk al eens zijn diensten aangeboden: "Ik heb nog wel een linkerbeen te huur." In de energievretende eerste weken van het seizoen was het bij Ajax vooral op de linkerflank pappen en nathouden.

Het lijkt wel of er een smet ligt op de linkshalfpositie. Edgar Davids brak in een oefenwedstrijd tegen Go Ahead Eagles zijn been, Jan Vertonghen en Robbert Schilder kampten in de voorbereiding met blessures en Real Madrid kocht Wesley Sneijder, die ook een alternatief had kunnen zijn voor de linkerkant. Tegen De Graafschap leek de rechtsbenige Hedwiges Maduro zijn kans te grijpen. Hij viel in, scoorde twee keer en mocht zondag tegen Heerenveen als linkshalf beginnen. Na drie kwartier ging na een botsing het licht bij hem uit. De Ajacied hield er een lichte hersenschudding aan over. Maduro reisde gisteren niet mee naar Tsjechië, waar Ajax vanavond ten koste van Slavia Praag het hoofdtoernooi van de Champions League wil bereiken. Trainer Henk ten Cate kiest er vermoedelijk voor Luis Suárez als schaduwspits op te stellen, met de controleurs John Heitinga en Gabri op het middenveld en Dennis Rommedahl als linksbuiten. In de thuiswedstrijd tegen Slavia koos Ten Cate nog voor een driemansverdediging, met linksback Urby Emanuelson als vierde middenvelder.

Zondag, kort na de wedstrijd tegen Heerenveen (4-1-zege), liet Emanuelson zijn gedachten gaan over de manier waarop Ajax de klus vanavond moet zien te klaren. "Slavia zal zijn eigen spel spelen. Ik denk dat het verstandig is als wij dat ook doen. Gewoon 4-3-3, dan weet iedereen wat er moet gebeuren. Laat mij maar lekker achterin staan. Van daaruit kan ik af en toe doorschuiven."

Dat de voorkeur van Emanuelson uitgaat naar de voor hem 'veiligste' opstelling is verklaarbaar. Zijn seizoensstart is nogal wisselvallig, waarschijnlijk deels veroorzaakt door de (vaak) noodzakelijke wijzigingen die Ten Cate de afgelopen weken aanbracht in de speelwijze en in de bezetting van de linkerflank. Voor zijn doen was Emanuelson ook in de oefeninterland tegen Zwitserland, vorige week, als linksback slordig en onrustig aan de bal. "Ik kom inderdaad wat moeizaam op gang."

Emanuelson zoekt naar houvast en vond die zondag, wederom als vleugelverdediger, tegen Heerenveen. "Dat was toch een van mijn beste wedstrijden dit seizoen." Eén van zijn mindere duels speelde hij tegen Slavia Praag in de Arena. Hij slaagde er nauwelijks in een meerwaarde te zijn in opbouwende/aanvallende zin.

Tot overmaat van ramp veroorzaakte Emanuelson kort voor tijd een penalty. Ook dat is een reden waarom hij in Praag waarschijnlijk liever zijn eigen terrein bewaakt en zijn avontuurlijke momenten zorgvuldig kiest. En als het lang 0-0 blijft, kan Ten Cate hem altijd nog doorschuiven naar het middenveld.

>>Ajax speelt vanavond de cruciale return in de voorronde van de Champions League tegen Slavia Praag. Urby Emanuelson wil zijn momenten zorgvuldig kiezen.
PZC

Toppie

Bericht door Toppie » wo aug 29, 2007 9:12 am

Ajaciedjuh schreef:
Emanuelson is op zoek naar houvast
door Dick Sintenie

PRAAG - Met een gezicht dat het midden hield tussen guitig en quasi-ernstig had assistent-trainer Alfons Groenendijk al eens zijn diensten aangeboden: "Ik heb nog wel een linkerbeen te huur." In de energievretende eerste weken van het seizoen was het bij Ajax vooral op de linkerflank pappen en nathouden.

Het lijkt wel of er een smet ligt op de linkshalfpositie. Edgar Davids brak in een oefenwedstrijd tegen Go Ahead Eagles zijn been, Jan Vertonghen en Robbert Schilder kampten in de voorbereiding met blessures en Real Madrid kocht Wesley Sneijder, die ook een alternatief had kunnen zijn voor de linkerkant. Tegen De Graafschap leek de rechtsbenige Hedwiges Maduro zijn kans te grijpen. Hij viel in, scoorde twee keer en mocht zondag tegen Heerenveen als linkshalf beginnen. Na drie kwartier ging na een botsing het licht bij hem uit. De Ajacied hield er een lichte hersenschudding aan over. Maduro reisde gisteren niet mee naar Tsjechië, waar Ajax vanavond ten koste van Slavia Praag het hoofdtoernooi van de Champions League wil bereiken. Trainer Henk ten Cate kiest er vermoedelijk voor Luis Suárez als schaduwspits op te stellen, met de controleurs John Heitinga en Gabri op het middenveld en Dennis Rommedahl als linksbuiten. In de thuiswedstrijd tegen Slavia koos Ten Cate nog voor een driemansverdediging, met linksback Urby Emanuelson als vierde middenvelder.

Zondag, kort na de wedstrijd tegen Heerenveen (4-1-zege), liet Emanuelson zijn gedachten gaan over de manier waarop Ajax de klus vanavond moet zien te klaren. "Slavia zal zijn eigen spel spelen. Ik denk dat het verstandig is als wij dat ook doen. Gewoon 4-3-3, dan weet iedereen wat er moet gebeuren. Laat mij maar lekker achterin staan. Van daaruit kan ik af en toe doorschuiven."

Dat de voorkeur van Emanuelson uitgaat naar de voor hem 'veiligste' opstelling is verklaarbaar. Zijn seizoensstart is nogal wisselvallig, waarschijnlijk deels veroorzaakt door de (vaak) noodzakelijke wijzigingen die Ten Cate de afgelopen weken aanbracht in de speelwijze en in de bezetting van de linkerflank. Voor zijn doen was Emanuelson ook in de oefeninterland tegen Zwitserland, vorige week, als linksback slordig en onrustig aan de bal. "Ik kom inderdaad wat moeizaam op gang."

Emanuelson zoekt naar houvast en vond die zondag, wederom als vleugelverdediger, tegen Heerenveen. "
Dat was toch een van mijn beste wedstrijden dit seizoen." Eén van zijn mindere duels speelde hij tegen Slavia Praag in de Arena. Hij slaagde er nauwelijks in een meerwaarde te zijn in opbouwende/aanvallende zin.

Tot overmaat van ramp veroorzaakte Emanuelson kort voor tijd een penalty. Ook dat is een reden waarom hij in Praag waarschijnlijk liever zijn eigen terrein bewaakt en zijn avontuurlijke momenten zorgvuldig kiest. En als het lang 0-0 blijft, kan Ten Cate hem altijd nog doorschuiven naar het middenveld.

>>Ajax speelt vanavond de cruciale return in de voorronde van de Champions League tegen Slavia Praag. Urby Emanuelson wil zijn momenten zorgvuldig kiezen.
PZC

Nou sorry hoor maar afgelopen Zondag speelde je helemaal niet goed geen ene voorzet kwam normaal aan :excited.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » wo aug 29, 2007 9:22 am

Nou sorry hoor maar afgelopen Zondag speelde je helemaal niet goed geen ene voorzet kwam normaal aan
Blijft een probleem, helemaal vrij staat en dan een bal voor geven!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 29, 2007 10:13 pm

Deze jongen presteert het om op de meest cruciale momenten de meest belabberde prestaties te leveren. In mijn ogen is dat een zeer slechte eigenschap bij een voetballer die de top wil bereiken. Hij heeft (nog?) niet het karakter wat iemand een goede sportman maakt. Ik zeg: snel een echte linksback kopen want we hebben naast Urby geen andere opties. Maar dat roep ik al sinds het vertrek van Maxwell...
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 30, 2007 10:25 am

[irrational-mode/on]

Kunnen we hem niet gewoon nooit meer opstellen in een Europese wedstrijd?

[irrational-mode/off]

Maar even serieus, Urby lijkt toch wel hele serieuze moeite te hebben met de druk. Gisteren lukte echt helemaal niets.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 30, 2007 11:36 am

Urby heeft ook bijvoorbeeld tegen Inter briljant gespeeld. Die jongen vindt zijn ritme wel weer.

Aristides

Bericht door Aristides » do aug 30, 2007 12:54 pm

Bertje schreef:Urby heeft ook bijvoorbeeld tegen Inter briljant gespeeld. Die jongen vindt zijn ritme wel weer.
Enig idee of dat dit decennium nog gebeurt?

Urby speelt niet slechter dan een jaar geleden; zonder Davids voor hem heeft had en heeft hij problemen. Dat is zijn niveau.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 30, 2007 11:01 pm

Ik ben wel een beetje klaar met Urby. Het zag er bij zijn debuut allemaal best veelbelovend uit. Maar hij staat nu al zo lang te prutsen. Het gaat bij die jongen gewoon helemaal mis als er druk op staat. Ja, dan ben je waarschijnlijk niet geschikt voor topsport.

Als ik Ajax was zou ik een fatsoenlijke nieuwe linksback halen. Dan kun je Urby eventueel nog een laatste kans als linkshalf geven. Maar als die jongen het mentaal niet aan kan heeft het allemaal niet zoveel zin. Dan moet je hard zijn en doorselecteren.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di okt 16, 2007 5:59 am

AS Roma wil Urby Emanuelson staat in de Telegraaf. Ze wilden hem al hebben bij het aanvang van het seizoen en bereiden een 1ste bod van 8 miljoen voor. Door de verkoop van Wesley en Babel (en de uitspraak van MvG dat er niemand meer weg mocht), heeft op verzoek van Urby AS Roma dat bod niet uitgebracht.
Maar ze komen in de winterstop terug.

Ondertussen het verslag gevonden
Telegraaf schreef:S Roma wil Urby Emanuelson
door onze speciale verslaggevers
KATWIJK - Ajax dreigt Urby Emanuelson (21) in de winterstop kwijt te raken aan AS Roma. De Italiaanse club deed eerder al een poging de Ajacied in te lijven, maar wil er nu serieus werk van maken.
Urby Emanuelson.

,,Het verbaast me niet dat ze zich weer melden", aldus de international. ,,Afgelopen zomer meldden ze zich al en zeiden dat ze een eerste bod van acht miljoen euro bij Ajax zouden neerleggen. Dat is - mede op verzoek van mijn zaakwaarnemer Brian Berkleef en mij - niet gebeurd, omdat Martin van Geel te kennen gaf dat er na het vertrek van Babel en Sneijder niemand meer weg mocht.

AS Roma is een mooie club, waar ik zeker voor zou willen spelen. Het is alleen de vraag of ik in de winterstop al naar Italië moet." Henk ten Cate had de verwachting al uitgesproken dat Emanuelson de volgende zou zijn die een internationale toptransfer zou maken. Niet alleen Emanuelson mag zich in serieuze Italiaanse belangstelling verheugen. Internazionale zat zaterdag in Constanta op de tribune voor Rafael van der Vaart en stuurt morgen eveneens een delegatie.

999

Bericht door 999 » di okt 16, 2007 7:38 am

Nou, volgens mij is de voetballerij helemaal gek geworden.Was ik maar een jaar of 20 geleden geboren.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 16, 2007 7:50 am

Of Emanuelson is beter dan jij denkt. :hypocrite.gif:

Zou jammer zijn als hij nu al weggaat, aangezien hij nog een aantal dingen goed te maken heeft.

Toppie

Bericht door Toppie » di okt 16, 2007 7:58 am

Voetske schreef:Nou, volgens mij is de voetballerij helemaal gek geworden.Was ik maar een jaar of 20 geleden geboren.
Ach hij is ook international , maar dat is niet zo moeilijk onder Bassie...
Nee het is een beperkte voetballer met een soort dreiging die vaak op niets uitloopt... (soort babel) Maar het het is toch niet moelijk, kopen we weer een middelmatige voetballer voor terug :hypocrite.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » di okt 16, 2007 9:01 am

Emanuelson is daarvoor nog niet klaar
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di okt 16, 2007 9:23 am

Zie hem wel slagen bij Roma eigenlijk. Rustig in de luwte kan hij daar uitgroeien tot een basisspeler, aangezien Tonetto ook de jongste niet meer is.

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 16, 2007 9:26 am

Urby is toch echt wel beter als een Tonetto. Roma is een mooie club. Zie hem daar ook wel slagen.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di okt 16, 2007 9:32 am

Rasvoetballers slagen overal, zeker bij grote clubs.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di okt 16, 2007 9:33 am

Joey ik zei toch dat Roma interesse had deze zomer. Wat denk jij gaat en zorgt hij ervoor dat Roma zich niet meer weet te kwalificeren voor de CL of blijft hij nog bij ons en verknalt hij hier nogmaals in Amsterdam?
Laatst gewijzigd door Daily Blind op di okt 16, 2007 9:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur

Bericht door Arthur » di okt 16, 2007 9:35 am

ALs Urby daar net zulke defensieve fouten maakt als in Amsterdam dan moet zijn trainer zich waarschijnlijk inhouden om hem niet te plekke neer te schieten.
Voetballend, met name technisch, heeft hij het natuurlijk wel in zich om daar te slagen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di okt 16, 2007 9:50 am

Tot ziens Urby! 10 miljoen cashen en wegwezen. Enige waar ik me zorgen om maak is dat we ons gezicht een beetje verliezen. Babel, Sneijder, Urby, straks Stam, KJH en Davids...

Wat is een goede opvolger? We hebben niemand in de eigen selectie mijns inziens. Wellicht een 3 mans verdediging met Vermaelen, Stam en Heitinga oid. Mist wat snelheid misscien.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di okt 16, 2007 9:59 am

Slijngaard voor Urby is in mijn ogen al een vooruitgang!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di okt 16, 2007 10:00 am

Welke speler van Twente moeten we nu kopen? Heubach? :icon_mrgreen.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » di okt 16, 2007 10:03 am

Braafheid was toch zo'n toppert? :ajaxsmiley.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 16, 2007 10:24 am

Peter schreef:Zie hem wel slagen bij Roma eigenlijk. Rustig in de luwte kan hij daar uitgroeien tot een basisspeler, aangezien Tonetto ook de jongste niet meer is.
De Italiaanse competitie is voor hem gemaakt. Daar kan hij als echte wingback opbouwen zonder zich al teveel zorgen te maken over de defensieve zekerheid achter zich. Bovendien ligt er in de Serie A natuurlijk meer dan voldoende ruimte voor de backs.

Het is jammer dat er op dit moment niet een stuk of 4 grote talenten in de rij staan voor volgend seizoen. Begrijp me niet verkeerd, wat mij betreft mag alles wat niet onmisbaar is weg, jeugdspeler of niet. Maar toch is het jammer als je als Ajax zijnde een seizoen moet doorbrengen met maar 1 of 2 spelers uit de eigen jeugd. Mocht het zo zijn, dan ondergaat Ajax komende zomer een metamorfose en stel ik voor dat we vanaf dan doorgaan met een wat grotere selectie, waarin de grootste talenten uit de A-jeugd alvast meetrainen met de A-selectie.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di okt 16, 2007 11:31 am

Als er belachelijke bedragen worden geboden, dan wordt Ajax gewoon leeg gekocht. Daar kun je niet tegenop opleiden. Zeker nu er zo'n gat in de opleiding zit (volgens de experts <=> B-jeugd pas weer echte talenten).

Nadeel is wel dat Ajax zijn identiteit verliest: jeugd in het eerste. Zeker als je denkt dat Heitinga en Maduro het komend seizoen er ook niet meer zijn, dan gaat het hard. Dan moet Ajax gaan kopen en Ajax heeft bewezen dat het dat niet kan. Dan zie ik het somber in. Weg identiteit en allemaal 'buitenlanders' in Ajax 1. Ik zag pas geleden psv voetballen met welgeteld 1 Nederlander in de basis. Wijzelf hebben een aantal jaren geleden een omslag gemaakt naar Nederlanders. Ik denk nog steeds dat dat de beste basis is. Aangevuld met toptalenten (scouting!).

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di okt 16, 2007 11:49 am

Thomas schreef:
Peter schreef:Zie hem wel slagen bij Roma eigenlijk. Rustig in de luwte kan hij daar uitgroeien tot een basisspeler, aangezien Tonetto ook de jongste niet meer is.
De Italiaanse competitie is voor hem gemaakt. Daar kan hij als echte wingback opbouwen zonder zich al teveel zorgen te maken over de defensieve zekerheid achter zich. Bovendien ligt er in de Serie A natuurlijk meer dan voldoende ruimte voor de backs.
Als wingback is hij gemaakt voor de Serie A inderdaad, maar wellicht wordt het ook wel weer wat te broos als je met Cicinho én Urby gaat spelen.

Ik zou Urby ten allen tijde verkopen voor een dergelijk bedrag. Het probleem is alleen dat ik geen vertrouwen heb in de scouting, waardoor ik weer begin te twijfelen. Linksbacks zijn moeilijk te vinden en goede linksbacks al helemaal. Al met al niet zo'n mooi vooruitzicht.

Plaats reactie