Rosenberg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 23, 2007 3:18 pm

MHF schreef:Maar goed, om het in een wat recenter verleden te zoeken, was jij tevreden met de 'deals' rond Chivu, Zlatan, Maxwell, Trabelsi, Van der Vaart, Pienaar, Escude en de Jong om er maar eens een paar te noemen? Ik niet in ieder geval. Oké, je kan niet alles voorzien en soms valt een speler tegen, kent hij een mindere periode of verlopen de contractonderhandelingen stroef -met alle gevolgen van dien- maar toch. Deze spelers zijn voor geen enkele vergoeding, een schijntje van het getoonde potentieel of voor betalingen in etappes de deur uit gegaan. Kuijt duurder dan Zlatan en dat ook nog eens op de laatste dag van het transferraam? Dan ben je toch gewoon gepiepeld?
Zoals ik al zei: in een slecht draaiend elftal is het moeilijk reclame voor jezelf te maken. Zelfs in het jaar dat we de kwartfinale haalden was het voetbal niet om aan te gluren.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

MHF

Bericht door MHF » di jan 23, 2007 3:34 pm

Bertje schreef:
MHF schreef:Maar goed, om het in een wat recenter verleden te zoeken, was jij tevreden met de 'deals' rond Chivu, Zlatan, Maxwell, Trabelsi, Van der Vaart, Pienaar, Escude en de Jong om er maar eens een paar te noemen? Ik niet in ieder geval. Oké, je kan niet alles voorzien en soms valt een speler tegen, kent hij een mindere periode of verlopen de contractonderhandelingen stroef -met alle gevolgen van dien- maar toch. Deze spelers zijn voor geen enkele vergoeding, een schijntje van het getoonde potentieel of voor betalingen in etappes de deur uit gegaan. Kuijt duurder dan Zlatan en dat ook nog eens op de laatste dag van het transferraam? Dan ben je toch gewoon gepiepeld?
Zoals ik al zei: in een slecht draaiend elftal is het moeilijk reclame voor jezelf te maken. Zelfs in het jaar dat we de kwartfinale haalden was het voetbal niet om aan te gluren.
Het gaat toch ook om de prestaties? in 2002 werd Ajax kampioen en in het seizoen 2002/2003 werd er wat mij betreft weldegelijk aardig voetbal gespeeld. Zowel Lucas als Jim zullen het om verschillende redenen niet met mij eens zijn maar ik vond dat er dat jaar zeer behoorlijk werd gevoetbald. Door een ongelukkige uitglijder van Chivu kwamen we niet in de halve finale CL en de competitie moesten we op 1 punt aan PSV laten, vnl. omdat er na zware CL wedstrijden punten werden gemorst. Het jaar daarop werd het voetbal weer minder maar werden we wel 'gewoon' kampioen. Dus hoe bedoel je geen reclame kunnen maken voor jezelf?
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 23, 2007 3:40 pm

Ondanks dat we kampioen werden zat er geen moment een fatsoenlijke lijn in ons spel. Die kampioenschappen werden door een aantal spelers behaald, die dan ook voor een flinke som geld verkocht zijn. Als we daarnaast ook nog goed hadden gevoetbald, waren onze beste spelers en onze mindere spelers allemaal meer waard geweest.

En met niemand anders!

MHF

Bericht door MHF » di jan 23, 2007 4:04 pm

Met deze lezing ben ik het dus niet eens maar goed, dit verschil in opvatting tekende zich al een beetje af. ;) Terug naar de kern; jij hebt dus niet het gevoel dat Ajax zich regelmatig laat piepelen bij transfers? Jij hebt niet het gevoel dat Ajax regelmatig de hoofdprijs voor een speler betaalt en spelers onder de marktwaarde verkoopt daar waar andere clubs hier gewiekster in zijn? Je gaf net volgens mij zelf al aan dat je vond dat Rosenberg voor teveel is gehaald. Is dat volgens jou een incident geweest of begrijp je nu beter waar ik naar toe wil?
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 23, 2007 4:43 pm

Rosenberg is voor een teveel aan geld gehaald, ja, maar dat heeft er meer mee te maken dat hij niet goed genoeg is.

En met niemand anders!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di jan 23, 2007 4:57 pm

hij zit niet eens op de bank tegen Haarlem, dat zegt al genoeg lijkt me!

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » di jan 23, 2007 5:42 pm

'Markus Rosenberg gaat tekenen bij Werder'

23/1/2007 17:34

Met het aantrekken van Ajacied Markus Rosenberg zou Werder Bremen een dezer dagen het verlies van Ivan Klasnic hebben opgevangen.
Werder ziet Rosenberg volgens Kicker al sinds de herfst als potentiële aanwinst. Na het wegvallen van John Carew als kandidaat staat de transfer van Zweedse international op stapel. Naar verluidt wordt de overgang een dezer dagen afgerond.

Rosenberg is bij Ajax op een zijspoor beland. Met de komst van Leonardo is de Zweedse aanvaller verder gezakt in de rangorde. De Amsterdamse club is dan ook bereid mee te werken aan een transfer.

In de UEFA Cup zal Rosenberg niet kunnen aantreden tegen zijn oude club Ajax. De reglementen van de UEFA staan niet toe dat een speler in één seizoen in hetzelfde Europese toernooi voor twee clubs uitkomt.

Bron: vi.nl
Op naar de vierde ster!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 23, 2007 6:03 pm

Laten we voor het geval dat de technische staff van Werder Bremen hier mee leest nu niet allemaal onze verbazing uitspreken en/of in de lach schieten.

Nee! Ze pikken onze geweldenaar bij ons weg voor onze onderlinge confrontatie. Laten we hopen dat we er in ieder geval nog 6 miljoen voor kunnen krijgen. Al is dat eigenlijk veel te weinig voor onze favoriete Godenzoon. X'C

@ MHF: Ik vond 18 miljoen voor een verdediger uit de Nederlandse competitie (Chivu) best een goede deal. Destijds was ik er pissig over omdat het een favoriet van me was en hij gewoon lekker had moeten blijven, maar volgens mij was het wel een marktconform bedrag.

Het geval Zlatan was gewoon een lastige situatie voor Ajax. De verkoop (zelfs voor die prijs) was niet het probleem. Het probleem was de slechte anticipatie op de verkoop.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 23, 2007 6:07 pm

Het is Rosenberg gegund! Hij is altijd netjes en waardig gebleven.

En het is gewoon een heel behoorlijke spits voor het 4-4-2 systeem.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 23, 2007 6:10 pm

Dat zeker, Jöhnk. Het is een sympathieke jongen. Ik wens hem het beste bij Werder, mocht hij gaan. Ik heb er alleen een hard hoofd in dat hij daar gaat slagen.

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 23, 2007 6:16 pm

Hoe komt een Europese topclub er nou toch bij om zo'n joker te kopen? :nooo:
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 23, 2007 6:17 pm

Ach, er zijn maar heel weinig clubs die geen verkeerde aankopen doen.

Wel ideaal voor jou natuurlijk. Of ik moet erkennen dat Rosenberg zo slecht nog niet is, of dat Werder geen grote club is. ;)

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 23, 2007 6:18 pm

De waarheid kan ook gewoon in het midden liggen! :hypocrite:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 23, 2007 6:19 pm

Ik houd het op een foutje van topclub Werder Bremen. :xyxthumbs:

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 23, 2007 6:21 pm

Ik hou het erop dat jij nog versteld zult staan! We hebben iig geluk dat ie tegen ons niet mag meedoen

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 23, 2007 6:23 pm

Ik heb helemaal niets met Rosenberg. Ik heb me ook wel eens gestoord aan zijn gedrag. Ik zou dus liegen als ik zou zeggen dat ik vind dat hij zich altijd zo goed heeft opgesteld. Desalniettemin gun ik hem natuurlijk het beste.

En met niemand anders!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di jan 23, 2007 6:27 pm

Rosenberg had vorig jaar gewoon een goed gemiddelde. En tevens past ie niet bij Ajax en vind ik 'm dit seizoen zeer ongemotiveerd. Heel veel succes bij Werder want het is verder best een symphatieke jongen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 23, 2007 6:29 pm

Is overigens een bekende Italiaanse taktiek; de beste spelers van de tegenpartij benaderen vlak voordat je ze in Europees verband gaat tegenkomen! :hypocrite:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 23, 2007 6:33 pm

Inderdaad. :D

Zou een hele mooie transfer zijn. Werder en Ajax doen wel vaker zaken, maar of dat toeval is weet ik dus niet.

Verder is het natuurlijk jammer dat hij dan niet tegen ons mag uitkomen, al zijn we hoegenaamd toch al kansloos. ;)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 23, 2007 6:43 pm

Peter schreef:Zou een hele mooie transfer zijn. Werder en Ajax doen wel vaker zaken, maar of dat toeval is weet ik dus niet.
Ben ik het mee eens, in die zin dat Rosenberg bij Ajax op een dood spoor zit.

Moet wel zeggen dat ik Rosenberg op bijna elk gebied beter vind dan Babel. Dus wat dat betreft heb ik gemengde gevoelens. Maar goed, Babel is nog jong.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 23, 2007 6:47 pm

Ik keek vanuit het oogpunt van Rosenberg en Ajax.

Werder is een goede club (topclub volgens mensen hier) en dus geen achteruitgang voor Rosenberg. Dat had ik toch ook niet verwacht.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 23, 2007 6:53 pm

Jöhnk schreef:Moet wel zeggen dat ik Rosenberg op bijna elk gebied beter vind dan Babel. Dus wat dat betreft heb ik gemengde gevoelens. Maar goed, Babel is nog jong.
Babel is een betere dribbelaar, sneller, sterker en heeft minder ruimte nodig (behalve voor z’n aanname dan ;) ). Rosenberg z’n loopacties zijn beter, is kopsterker, heeft een betere voorzet en is doelgerichter. Als linksbuiten zijn de statistieken van Babel gewoon stukken minder dan die van Rosenberg. Met de kanttekening dat ik denk dat Babel in de manier van spelen waar Ten Cate van houdt wel veel waardevoller kan worden en dat hij als spits op den duur beter bij Ajax zou passen. In Rosenberg zie ik totaal geen toekomst.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di jan 23, 2007 7:09 pm

via de VI. is vooral voor ons het voornaamste dacht ik zo :worshippy:

Markus Rosenberg gaat tekenen bij Werder'

23/1/2007 17:34

Met het aantrekken van Ajacied Markus Rosenberg hoopt Werder Bremen een dezer dagen het verlies van Ivan Klasnic op te vangen.

Werder ziet Rosenberg volgens Kicker al sinds de herfst als potentiële aanwinst. Na het wegvallen van John Carew (hij tekende maandag bij Aston Villa) als kandidaat, staat de transfer van Zweedse international op stapel. Naar verluidt wordt de overgang een dezer dagen afgerond.

Rosenberg is bij Ajax op een zijspoor beland. Met de komst van Leonardo is de aanvaller verder gezakt in de rangorde. De Amsterdamse club is dan ook bereid mee te werken aan een transfer.

Werder is ook nog eens tegenstander van Ajax in de UEFA Cup, maar Rosenberg zal niet kunnen aantreden tegen zijn oude club. De reglementen van de UEFA staan niet toe dat een speler in één seizoen in hetzelfde Europese toernooi voor twee clubs uitkomt.
------------------------------------------------------------------------------------

Dat hij tegen Haarlem op de Tribune zit zegt mij niks. Het heeft te maken met keuzes van een trainer"ziet ie het in je of niet"en daarnaast een speler heeft speel minuten en vertrouwen nodig en dat allemaal heeft ie niet.
Maar voor ong. 2/3 milj. euro en maar weer eens afwachten wat onze wereldtrainer nu mee komt.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jan 23, 2007 8:13 pm

Uw azijnzeiker ziet het scenario al opdoemen dat onze frisse Zweed, zo eind februari, supergemotiveerd is en een hattrick tegen Ajax gaat maken...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jan 23, 2007 8:18 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Uw azijnzeiker ziet het scenario al opdoemen dat onze frisse Zweed, zo eind februari, supergemotiveerd is en een hattrick tegen Ajax gaat maken...
Heb je de post boven die van jou gelezen? ;)
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie