Lerin Duarte

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Ajaciedjuh

Re: Lerin Duarte

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 13, 2013 6:31 pm

LucaS schreef:Veel geld voor iemand die een geblesseerde speler moet vervangen. Vooral als die geblesseerde speler terugkomt op het moment dat de aankoop zijn debuut kan gaan maken.
Yep, maar dat was niet te voorzien. Het had ook zomaar nog maanden kunnen duren, voordat Siem terug was. Hopelijk blijft Siem ook fit. :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za sep 14, 2013 3:29 am

Als hij puur zou zijn gehaald om Siem een week of wat (1?) te vervangen dan zou het inderdaad belachelijk veel geld zijn. Maar dat is natuurlijk kolder. Lerin Duarte heeft specifieke kwaliteiten die hij op korte termijn aan het Ajax publiek gaat tonen, letten jullie allemaal maar even op. Dit is een akelig complete speler. Het is wat opportunistisch om te roepen dat hij in diverse opzichten een stuk beter is dan Eriksen, maar zijn schoten zijn hard, zuiver en zeer vaak tussen de palen. Waar Eriksen vaak van die zaadballen afvuurde die het doel op circa 4 meter mistten zal Duarte een lading mooie doelpogingen tentoonspreiden.

Lach mij gerust uit, maar let maar even op. Wellicht scoort deze jongens zelfs tegen FC Barcelona. Ik wil opzich best wel weer een weddenschap aangaan net als vorige zomer met Yo.

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 16, 2013 4:24 pm

Hij scoort uit een omhaal
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 16, 2013 4:32 pm

Rishi schreef:Hij scoort uit een omhaal
:excited.gif: :biggthumpup.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do sep 19, 2013 11:02 am

Hoe was hij gisteren? Kan iemand me daar een beeld van geven?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do sep 19, 2013 11:17 am

Begon onwennig (gleed constant weg en gaf zo onder meer de vrije trap voor Messi's 1-0 weg; verkeerd schoeisel lijkt mij) maar herstelde zich vrij snel en groeide in de eerste helft uit tot één van Ajax' beste spelers. Toch vind ik dat hij beter moet kunnen. Hij schroeft vooralsnog het tempo op, maar ik wil dat hij nog sneller de diepte zoekt. Is een groot wapen van hem, maar bij Ajax is hiervan nog niet veel te zien.

Maar goed, hij is er net. Hij moet nog wennen aan de intensiteit, het tactisch stramien en aan de kwaliteiten van zijn medespelers.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do sep 19, 2013 11:23 am

Zeg dat wel. Binnen twee weken van Almelo naar Camp Nou, dat is nogal wat.

Gaat hij zich in de basis spelen?

Le T.

Bericht door Le T. » do sep 19, 2013 11:25 am

Hij durfde in ieder geval wel.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do sep 19, 2013 1:18 pm

Yopi schreef:Zeg dat wel. Binnen twee weken van Almelo naar Camp Nou, dat is nogal wat.

Gaat hij zich in de basis spelen?
Ik denk dat hij geruisloos in de basis blijft. Zijn spel van gisteravond geeft Frank meer dan genoeg reden om Duarte bij PSV uit ook te laten starten. Dat is toch een heel ander niveau dan Camp Nou, ik verwacht dat hij Schaars en Maher opvreet.

Ik reken bij PSV-Ajax op minimaal 1 doelpunt en 1 assist van Duarte ( iemand een wedje leggen? :smallgrin.gif: ) en daarnaast nog een snoeihard schot op paal en lat. Lerin is nog niet zo ver als Eriksen, maar hij heeft wel iets meer gif en ook net wat meer loopsnelheid. In Eindhoven maakt hij PSV in de omschakeling kapot.

Dan zou ik hem tegen Volendam rust geven en tegen AC Milan gaat hij schitteren alsof er een Davids en een Seedorf in één keer is opgestaan! :biggthumpup.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr sep 27, 2013 1:37 pm

De Boer: 'Duarte loopt minder dan Eriksen'

Het gemis van Christian Eriksen bij Ajax laat zich voelen en dat beseft Frank de Boer ook maar al te goed. Met Lerin Duarte kwam wel een nieuwe middenvelder, maar volgens De Boer kan niemand tippen aan het loopvermogen en de kwaliteiten van Eriksen.

'Ik heb hem een paar keer gewisseld van tevoren', spreekt De Boer op de persconferentie over Duarte. De dertien kilometer die Eriksen liep per wedstrijd, daar kan Duarte niet aan tippen. 'Ik denk dat hij er wel anderhalve kilometer onder zit. Eriksen kon het altijd opbrengen en dat is een kwaliteit van hem. Hij is een grote speler en dat hoef je niet te vergelijken met een Duarte of Schöne.'

De invulling van het middenveld is dan ook nog een legpuzzel voor De Boer. 'Het is best lastig. Siem komt net terug, Lerin komt net kijken, Lasse en Christian moet je rekenen mee houden. Er zit een klein verschil in kwaliteit. Je hoopt snel op een vast middenveld, maar dat is niet het geval op dit moment. Vaak wordt het op het middenveld beslist, zowel aanvallend als verdedigend. Dit zeker een aandachtspunt.'

Dat Ajacieden echter door de vormcrisis teveel met zichzelf bezig zouden zijn, daar wil De Boer niet helemaal aan. 'Als je niet in goede vorm bent, dan moet je terug naar de basis. Dan ben je meer met jezelf bezig, dan met anderen. Ze weten wat ze moeten doen, maar voor mij is het belangrijkste dat je keihard werkt. Dan mag je fouten maken. Je moet proberen het gevoel terug te krijgen. Aantrekkelijk voetbalen, domineren, zo willen wij voetballen.'

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr sep 27, 2013 2:01 pm

Lopen doe je maar bij Feyenoord. :1evil.gif:
Whitey on the moon.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr sep 27, 2013 2:44 pm

Eriksen is het prototype moderne middenvelder: dynamisch en technisch. De Jong is minder technisch, maar (in goeden doen) wel heel dynamisch.

Duarte? Kan wat worden, maar conditioneel is hij duidelijk (nog) niet top. Hij lijkt me ook wat te dik.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr sep 27, 2013 4:30 pm

Jöhnk schreef:Eriksen is het prototype moderne middenvelder: dynamisch en technisch. De Jong is minder technisch, maar (in goeden doen) wel heel dynamisch.

Duarte? Kan wat worden, maar conditioneel is hij duidelijk (nog) niet top. Hij lijkt me ook wat te dik.
Zelfs De Jong heeft natuurlijk niet het loopvermogen van Eriksen. Het lijkt me ook niet de bedoeling om Eriksen qua loopvermogen één op één te vervangen, want dat gaat net als wat betreft zijn creativiteit niet werken.

Eriksen was met afstand de belangrijkste speler binnen het elftal. Eerste aanspeelpunt op het middenveld, door zijn beweeglijkheid, en voornaamste creatieve speler voorin. Het gevolg was dat Eriksen op veel posities in het veld aanwezig moest zijn: én in zijn hoedanigheid van enigszins controlerende en vooral opbouwende middenvelder, én als komende speler tussen de linies en op de flanken. Niet voor niets was het spel van Ajax doorgaans erg stroperig: Eriksen moest zelf de ballen halen bij de verdediging en ze voorvolgens ook nog zelf voorgeven, dan wel afmaken. De technische beperkingen van Eriksens medespelers en de noodzaak van Eriksen om zelf uit de duels te blijven, betekende dat de bal langzaam van de enige kant van het veld naar de andere getransporteerd moest worden. Dat gaf Eriksen de tijd om het veld over te steken.
Nu mist Ajax door het vertrek van Eriksen niet alleen creativiteit, maar ook voetbal - het primaire aanspeelpunt - voor de verdediging. In die laatste rol kan Duarte - inderdaad nog niet fit; hij heeft ook een deel van de voorbereiding gemist - een belangrijke speler zijn: zijn passing is goed, hij ziet niet alleen het eerste station maar ook de spelers daarachter en hij heeft de body (en de techniek) om onder druk aan de bal te blijven. Daarnaast is Duarte wel loper, maar uiteraard niet met de inhoud van Eriksen. Het lijkt me dan ook de bedoeling dat Duarte de bal snel inspeelt en aansluit, maar dat een andere speler de rol van creatieveling op zich neemt. Dit zou Fischer bijvoorbeeld kunnen zijn, als hij zijn vorm hervindt. Het is vooral afhankelijk van de speelwijze en dus het materiaal: wil je Bojan de diepte in sturen, combineren met Hoesen of voorgeven of Sig'son - om het maar sterk gechargeerd en polemisch te brengen.

En met niemand anders!

zeux

Bericht door zeux » vr sep 27, 2013 4:33 pm

Bert schreef: Duarte - (...) hij heeft ook een deel van de voorbereiding gemist - .
Precies. Onbegrijpelijk dat hij niet meteen is gehaald en de hele voorbereiding heeft gehad om te wennen aan de cultuur, de intensiteit en het spel van Ajax.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » vr sep 27, 2013 4:48 pm

wimpey schreef:
De Boer: 'Duarte loopt minder dan Eriksen'
Maar wel meer dan de rest van het elftal.Die zijn niet vooruit te branden ..

Tja, tis altijd wat hé.Daarnaast zal Duarte nooit het loopvermogen gaan krijgen van Eriksen ben ik bang ..

Dan had iets anders moeten zoeken, of hem veel eerder bij de selectie moeten halen of gewoon gebruik maken van ZIJN ( Duarte ) kwaliteiten ..
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr sep 27, 2013 5:25 pm

Zeux schreef:Precies. Onbegrijpelijk dat hij niet meteen is gehaald en de hele voorbereiding heeft gehad om te wennen aan de cultuur, de intensiteit en het spel van Ajax.
Duarte heeft ook bij Heracles een deel van de voorbereiding gemist, want hij was geblesseerd...

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » vr sep 27, 2013 5:51 pm

Bert schreef:
Zeux schreef:Precies. Onbegrijpelijk dat hij niet meteen is gehaald en de hele voorbereiding heeft gehad om te wennen aan de cultuur, de intensiteit en het spel van Ajax.
Duarte heeft ook bij Heracles een deel van de voorbereiding gemist, want hij was geblesseerd...
Linkje ?.
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr sep 27, 2013 10:22 pm

Hij zal niet zwaar geblesseerd zijn geweest, want hij heeft tot nu toe zeven wedstrijden gespeeld, waarvan vijf voor Heracles, m.a.w. vanaf de eerste competitiewedstrijd deed hij mee (bron vi.nl)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 28, 2013 12:08 am

Als invaller, omdat...

Maar goed, ik kan de link even niet vinden. Doe ermee wat je wil.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » za sep 28, 2013 12:17 am

Niet veel dus.Als je alle wedstrijden op op een na. en daar is ie zelfs nog invaller, bij Heracles nog meedoet bij de start van de competitie lijkt het me dat je dan bijna niks van de voorbereiding hebt gemist.Dat rijmt dan niet met elkaar ....
Blij met de punten ...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za sep 28, 2013 9:42 am

Half fit bij Heracles zou hij nog steeds tot de besten behoren, bij Ajax daarentegen..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za sep 28, 2013 9:47 am

Raymon schreef:Half fit bij Heracles zou hij nog steeds tot de besten behoren, bij Ajax daarentegen..
Half fit? Iemand schrijft dat hij in het begin van het seizoen (misschien voorbereiding, ik heb op datum gezocht bij Google, maar kwam geen blessure tegen, maar het zou zo maar kunnen) geblesseerd was en het duurt niet lang of hij wordt "half fit" verklaard!

Duarte zal een tijdje nodig hebben; Hoesen, Sana en Andersen zijn zich al ruim een jaar aan het voorbereiden op Ajax 1, hij mag dat natuurlijk ook.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za sep 28, 2013 12:23 pm

Ik geef alleen aan dat je spelen bij Heracles niet kan vergelijken met spelen bij Ajax. Als hij inderdaad een hoop voorbereiding heeft gemist dan zou het kunnen dat hij bij Heracles kan aanhaken maar bij Ajax te kort komt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

zeux

Bericht door zeux » za sep 28, 2013 1:29 pm

Ik kan me niet herinneren dat Ajax aan het discussiëren was over een geblesseerde speler.

Als Duarte vanaf dag 1 van de voorbereiding bij de groep zit, is dat altijd gunstiger dan wanneer hij na een aantal competitiewedstrijden pas aansluit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » za sep 28, 2013 1:45 pm

Op 8 juli ging Pasveer op trainingskamp met een fitte selectie, zo meldt een nieuwsbericht op de site van Heracles.

Lerin Duarte stond 20 juli in de basis in de oefenwedstrijd tegen Coventry

Tegen Getafe, zes dagen later, stond hij ook in de basis.

In de eerste competitiewedstrijd tegen Vitesse viel hij in de tweede helft in, maar geen vermelding van een blessure in het wedstrijdverslag.
Tegen PEC op 10 augustus speelt hij de hele wedstrijd.

In de koppen van de nieuwsberichten kom ik verder niets tegen over een blessure van Duarte.

Plaats reactie