Colin Kazim-Richards: 'Ik ben voor niets en niemand bang'
'Als ik voetbal, ben ik in een warzone, dan is het gewoon negentig minuten lang oorlog. Zo ben ik opgegroeid. In het veld heb ik geen vrienden. Stel dat ik tegen mijn vader moet spelen... I am looking to kill him. Ik snap dat het er soms agressief uitziet, maar mensen weten niet hoe het eraan toe gaat op het veld, wat er allemaal wordt geroepen. Tegen FC Emmen benutte ik een penalty en liep ik daarna even naar die keeper toe. Dat zier er dan raar uit tijdens een oefenwedstrijdje om niks, maar die jongen zei een paar seconden eerder dat ik er niks van kan en dat hij die bal wel even zou stoppen. Ik kan dat dan niet laten gaan. Maak mij nóóit belachelijk!
'Tegenstanders mogen alles tegen me zeggen, maakt mij niks uit. I've been around, heb een goede carrière gehad, of gehad: ik heb nog steeds een goede carrière bij een fantastisch, grote club, ik heb twee prachtige kinderen thuis zitten, man... ik zit goed in mijn vel. Maar als die keeper van AZ vervelend gaat doen tegen mijn teamgenoten, word ik gek. Die jongen van FC Groningen die Kenneth Vermeer tegen zijn hoofd schopt. Bij mij ontvlamt er dan iets. Zelfde geldt voor de keeper van Ajax, Jasper Cillessen. Die bleef de hele tijd maar praten: "Je bent niet snel genoeg, je bent niet goed genoeg." We hebben ze thuis nota bene weggespeeld. En dan eenmaal in de tunnel weer even goede vrienden zijn? Nooit! Als je op het veld tegen mij zegt: F... je moeder" hoe kan je dan verwachten dat ik na afloop vrolijk je hand schud? Er zijn grenzen. Al weet ik op het veld heel goed tot hoe ver ik kan gaan.'
Ja voor de 2e keer in 4 maanden tijd in een Klassieker. In september in de Kuip speelde Cillessen echt een sublieme pot!Marillion schreef:Als ik Kazim was zou ik me eens wat meer met mijn eigen spel bezig houden. Hij staat in de spits om te scoren maar staat ze nu zelfs tegen te houden.![]()
Dit soort uitspraken van een tegenstander zijn een compliment. Cillessen stond ook gewoon uitstekend te keepen.