Jasper Cillessen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Cruijff » zo jan 25, 2015 8:09 pm

Colin Kazim-Richards: 'Ik ben voor niets en niemand bang'

'Als ik voetbal, ben ik in een warzone, dan is het gewoon negentig minuten lang oorlog. Zo ben ik opgegroeid. In het veld heb ik geen vrienden. Stel dat ik tegen mijn vader moet spelen... I am looking to kill him. Ik snap dat het er soms agressief uitziet, maar mensen weten niet hoe het eraan toe gaat op het veld, wat er allemaal wordt geroepen. Tegen FC Emmen benutte ik een penalty en liep ik daarna even naar die keeper toe. Dat zier er dan raar uit tijdens een oefenwedstrijdje om niks, maar die jongen zei een paar seconden eerder dat ik er niks van kan en dat hij die bal wel even zou stoppen. Ik kan dat dan niet laten gaan. Maak mij nóóit belachelijk!

'Tegenstanders mogen alles tegen me zeggen, maakt mij niks uit. I've been around, heb een goede carrière gehad, of gehad: ik heb nog steeds een goede carrière bij een fantastisch, grote club, ik heb twee prachtige kinderen thuis zitten, man... ik zit goed in mijn vel. Maar als die keeper van AZ vervelend gaat doen tegen mijn teamgenoten, word ik gek. Die jongen van FC Groningen die Kenneth Vermeer tegen zijn hoofd schopt. Bij mij ontvlamt er dan iets. Zelfde geldt voor de keeper van Ajax, Jasper Cillessen. Die bleef de hele tijd maar praten: "Je bent niet snel genoeg, je bent niet goed genoeg." We hebben ze thuis nota bene weggespeeld. En dan eenmaal in de tunnel weer even goede vrienden zijn? Nooit! Als je op het veld tegen mij zegt: F... je moeder" hoe kan je dan verwachten dat ik na afloop vrolijk je hand schud? Er zijn grenzen. Al weet ik op het veld heel goed tot hoe ver ik kan gaan.'
Marillion schreef:Als ik Kazim was zou ik me eens wat meer met mijn eigen spel bezig houden. Hij staat in de spits om te scoren maar staat ze nu zelfs tegen te houden. :smallgrin.gif:

Dit soort uitspraken van een tegenstander zijn een compliment. Cillessen stond ook gewoon uitstekend te keepen.
Ja voor de 2e keer in 4 maanden tijd in een Klassieker. In september in de Kuip speelde Cillessen echt een sublieme pot!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 25, 2015 10:47 pm

Klopt, na die wedstrijd in Rotterdam zei ik nog: topkeeper. Daarna begon hij prompt minder te keepen. Daarom zeg ik nu maar even niets, behalve dan dat ik hem vandaag ijzersterk vond.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 25, 2015 11:03 pm

Jöhnk schreef:Klopt, na die wedstrijd in Rotterdam zei ik nog: topkeeper. Daarna begon hij prompt minder te keepen. Daarom zeg ik nu maar even niets, behalve dan dat ik hem vandaag ijzersterk vond.
Met name ook in het Nederlands elftal had hij de afgelopen maanden een aantal mindere beurten.

Bij de tegendoelpunten tegen Italië, Tsjechië en IJsland zag hij er niet altijd even goed uit. Om over de overtuigende manier waarop hij de verkeerde hoek in dook bij de doorsnee penalty nog te zwijgen.

In het belang van Ajax is het wellicht maar goed ook als hij af en toe een periode net iets minder uitblinkt of vlak voor de zomerstop eens met een kleine blessure kampt. Dat vergroot de kans dat hij bij Ajax blijft in ieder geval.

Zelfde geldt voor Davy Klaassen: die missen we nu 1 wedstrijd en het laat zich merken ook, zeg! Na de zomer van 2015 blijft Klaassen nog wel bij Ajax, maar als hij in het voorjaar van 2016 even uit de roulatie raakt en vervolgens het EK mist is Ajax mogelijk spekkoper. Klaassen en Cillessen: van de huidige basisspelers zijn dat toch de twee die ik het liefst over enige tijd samen met vd Beek, Nouri, Muric, Cerny, Leyder, El Idrissi en Eitink zou willen zien spelen.

Baseman

Bericht door Baseman » ma jan 26, 2015 9:10 am

Marillion schreef:Dit soort uitspraken van een tegenstander zijn een compliment.
Meestal wel, deze keer niet.
Ik vind die Kazim maar een irritant mannetje die vooral praat en maar heel weinig laat zien, gisteren had hij echter volkomen gelijk met zijn kritiek op Cillessen.

Cillessen zijn gedrag sloeg echt nergens op.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 26, 2015 9:14 am

Ga je nu in elk topic de moraalridder uithangen? :excited.gif:

Schwalbes van Narsingh gezien tegen Vitesse? SCHANDE! :hypocrite.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma jan 26, 2015 9:17 am

Boertje krijgt een dik nekkie.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Baseman

Bericht door Baseman » ma jan 26, 2015 9:20 am

wimpey schreef:Ga je nu in elk topic de moraalridder uithangen?
Oh, dus jullie mogen er wel iets van zeggen bij spelers van andere teams, maar ik niet van een Ajacied?
Lekker hypocriet... :excited.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 26, 2015 9:23 am

Baseman schreef: Oh, dus jullie mogen er wel iets van zeggen bij spelers van andere teams, maar ik niet van een Ajacied?
Be my guest. Er zijn nog 100 andere topics waarin je je beklag over Cillessen kunt doen.

Compliment voor hem dat je je zo aan hem stoort.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 26, 2015 9:33 am

Baseman schreef:
Marillion schreef:Dit soort uitspraken van een tegenstander zijn een compliment.
Meestal wel, deze keer niet.
Ik vind die Kazim maar een irritant mannetje die vooral praat en maar heel weinig laat zien, gisteren had hij echter volkomen gelijk met zijn kritiek op Cillessen.

Cillessen zijn gedrag sloeg echt nergens op.
Hij werd toch gewoon geraakt? Terechte gele kaart. Toornstra had daar ook geel moeten krijgen.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » ma jan 26, 2015 9:49 am

wimpey schreef:Compliment voor hem dat je je zo aan hem stoort.
Het is juist zo opvallend omdat het totaal niet bij hem past, omdat hij de uitstraling daarvoor niet heeft, omdat hij het niet nodig heeft en omdat hij dit anders nooit doet.

Daar is niets complimenteus aan. Dat hij verder een uitstekende keeper is heb ik al meerdere malen aangegeven, al was dit wel veruit zijn beste wedstrijd vergeleken met de laatste paar competitiewedstrijden. Dit is zijn normale niveau.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 26, 2015 1:31 pm

Baseman schreef:
wimpey schreef:Ga je nu in elk topic de moraalridder uithangen?
Oh, dus jullie mogen er wel iets van zeggen bij spelers van andere teams, maar ik niet van een Ajacied?
Lekker hypocriet... :excited.gif:
Kijk als je nu ook zo lekker nadrukkelijk aanwezig zou zijn na een nederlaag van die betriebsverein van je zou het allemaal prima zijn, dan zou ik zeggen grote vent die Baseman maar dan zien we je niet, nu ja een nederlaag in de onbelangrijke beker kan je nog net hebben, maar anders. :excited.gif: Over hypocriet gesproken.
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jan 26, 2015 4:32 pm

Wat een gezeik zeg, die Kazim is de grootste boosdoener. Cillissen is tenminste een winnaar die zijn teamgenoten probeerde wakker te krijgen.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma jan 26, 2015 5:06 pm

De waarheid zal wel in het midden liggen, vond het wat overdreven van Jappie maar KazimKazim zal ook wel wat gezegd hebben.
Column van Wilfried de Jong
bron: http://www.nrc.nl

Kazim (2)

Het scheelde weinig of ik had vandaag voor het eerst een oude column gekopieerd en opnieuw laten plaatsen op deze plek in de krant. Half december schreef ik ook al over Colin Kazim-Richards, de spits van Feyenoord die niet zo makkelijk scoort. Hij was goed als aanspeelpunt en ging voorop in de strijd. Maar Kazim had geen neusje voor de goal, hij had een neus voor incidenten. Het liefst stond Kazim in het middelpunt van de belangstelling als er een relletje is.

Tijdens Ajax-Feyenoord zag ik mijn oude column weerspiegeld op het veld: Kazim als vechtjas, als stormram, als aanjager, als onverzettelijke kolos met een Ajacied in zijn rug, als ruziezoeker. Maar vooral ook, als kansenmisser.

Ik had het kunnen doen, mijn oude column nog een keer laten afdrukken. Maar in de 74ste minuut van de Klassieker zag ik een tafereel dat perfect verbeeldde hoe Kazim in het veld staat.

Ik moest het voorval noteren, voor mijn Kazim-archief.

Feyenoord viel aan in de tweede helft. Jens Toornstra had aan de zijkant van het veld de bal aan zijn voet. Hij zette hoog voor. De bal leek iets te hard. Kazim stond vlak bij Ajax-keeper Cillessen. Met zijn kont – een fantastisch model, dat moet ik de spits nageven – duwde Kazim de keeper in een swingende heupbeweging over de doellijn. Cillessen viel achterover. Jean-Paul Boëtius stond iets voorbij de tweede paal klaar. Hij kon vrij inkoppen.

Kazim lette op alles, behalve de bal.

Op het moment dat Boëtius kopte, zocht Kazim een nieuwe tegenstander om tegenaan te beuken. Deze keer was verdediger Mike van der Hoorn het slachtoffer van de Feyenoordspits.

De bal van Boëtius ging ondertussen richting het doel.

Kazim waande zich winnaar in het doelgebied. Cillessen en Van den Hoorn waren immers uitgeschakeld. Totdat de bal zijn kant opkwam. Door zijn trek- en duwwerk zag de spits ’m te laat. De bal kwam tegen zijn schoen die op de doellijn stond.

Zo werd Kazim de spits die een doelpunt van een collega voorkwam.

Geheel in de traditie van de Kazim-praatjes achteraf richtte hij zijn pijlen niet op zichzelf maar op de Ajax-keeper met wie hij in aanvaring kwam. Cillessen was een aansteller. Kazim: „He’s a baby. Know what I’m sayin’?”

Naderhand had Kazim grootse plannen. Hij wilde de keeper nog wel eens even binnen zien, in de catacomben. Hij trok op het veld alvast zijn shirt uit. Het stierf van de spannende spreuken en plaatjes op zijn huid.

The Bull versus The Baby.

Ik weet zeker dat Kazim in een kooigevecht wint van Cillessen. Voor wat het waard is, als je voetbalspits bent. Hij is beresterk. Kazim heeft eigenlijk maar één ding te vrezen: zijn getroebleerde zelfbeeld

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Mano

Bericht door Mano » do jan 29, 2015 4:16 pm

Cillessen ligt een beetje onder vuur in de media terwijl zijn gedrag niet extreem was. :confused.gif:

Okay hij viel maar ik herinner me een vd Sar in 1998 die ook overdreven viel na een kopstoot van Ortega.
Kopstoot had geen kracht was eerder een kusje en vd Sar is 3 koppen groter.
Toen was iedereen happy nu fronzen we de wenkbrauwen naar Cillessen.
Onzin :1evil.gif:

enige wat mij op viel was dat Cillessen er weer was. Goeie ballen pakte hij!
Hij had Kazim in zijn zak!!! begon al in 2de minuut toen hij die Pippo uitkapte. BOEM 1-0 voor Cillessen.
daarna nog een paar reddingen en toen kwam die beuk voor Kazim, zijn redding voor Ajax.
waarschijnlijk heeft Cillessen hem daar ff hartelijk voor bedankt :drecul.gif:
Kon ik maar horen wat hij toen fluisterde.... :blush.gif:

Die val, jaaaah die val... hij wordt geraakt, net zo hard als vd Sar destijds.
scheids schat het goed in dus het was klaar. Maar niet voor de media....

Toen kwam de discussie: wie wil jij in oranje?
plotseling kiest iedereen Vermeer.... terwijl hij 1 bal kreeg en daar had ie moeite mee.
Dat Menzo partij voor Vermeer trekt, snap ik wel.
je kan de Vermeer/Cillessen situatie goed vergelijken met Menzo/vd Sar dus daar zit nog wat wrok :blush.gif:

Cillessen is gewoon de betere en rustigere keeper van de 2.

vermoeiende discussie. :blackcat.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jan 29, 2015 6:11 pm

Helemaal mee eens.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 29, 2015 7:23 pm

Ik ben ook vooral blij dat hij weer een uitstekende wedstrijd afleverde. Het was dit seizoen toch allemaal even wat minder dan vorig jaar. Zonder daarbij te willen overdrijven want het was ook dit seizoen zeker niet slecht. Maar wel hier en daar een foutje dat we vorig jaar niet zagen. Misschien is hij er nu weer doorheen.

Dat er wat ophef is over zijn gedrag komt denk ik deels doordat het niet bij hem past. Het lijkt aangeleerd gedrag. Cillessen lijkt me een rustige en betrouwbare vent. Als ik hem was zou ik gewoon lekker mezelf blijven.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 29, 2015 7:53 pm

Hij had wel echt een hele vage uitworp op Boilesen en wachtte soms te lang met het inspelen van een verdediger.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 16, 2015 11:39 am

Mag wat gaan doen aan zijn uittrappen.
IK GELOOF!!!!!!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo mei 20, 2015 8:01 am

Op nu.nl staat te lezen dat bij verkoop De Gea van Utd men aanklopt bij Ajax..

Zeg het maar
Weer op zoek naar een Interim coach..

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo mei 20, 2015 8:59 am

Als ze echt 25-35 miljoen willen betalen voor een keeper dan zeg ik: grote strik erom heen. Zou wel een grap zijn als-ie meer opbrengt dan Depay. :ajaxsmiley.gif:

Enige probleem is dat er geen echte nummer twee klaarstaat. Bij jong Ajax en de A1 is het een duiventil van keepers geweest afgelopen jaargang. Ik weet niet of Boer het moet gaan doen in dat geval. Oud-Ajacied Hahn ligt al elders vast en Padt was toendertijd ook afgeschreven toch?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 20, 2015 9:04 am

25+ mag hij weg. Minder niet. Kost je volgend jaar de CL. Komend jaar moet wel de opvolger klaar staan.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mei 20, 2015 9:07 am

Stekelenburg????

Zie liever dat Cilessen blijft. Een zak geld haalt geen bal uit de kruising. Volgend jaar een goed EK en Jasper levert nog meer op.

Van LVG zou ik het onverstandig vinden. Zou alleen Nederlanders moeten halen van topkwaliteit.

wimpey

Bericht door wimpey » wo mei 20, 2015 9:17 am

Yopi schreef:Stekelenburg????
Die mist de drive, als je het mij vraagt. Een keeper moet een beetje maf zijn. Steek is een dooie.

25 M voor een keeper. Dat betaalde Bayern voor Neuer. Hij en De Gea zijn wel effe iets beter dan Cillessen.

Aan de andere kant, Ajax en Man U redden hun seizoen nog enigszins door de klasse van de keeper... Ik ben bang dat pea brain een hoop schade zou aanrichten met een deel van die 25 M. Dus laat Cillessen nog maar ff blijven.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mei 20, 2015 9:22 am

Eens, geld is niet het probleem voor Ajax een goede keeper als Jasper weggaat wel. Pffffffff wel blij dat die te onrustige, kleine keeper naar Feyenoord gegaan is anders kregen we dat weer dat we zogenaamd wel een goede tweede keeper hebben. :excited.gif:
YNWA

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo mei 20, 2015 9:46 am

Die levert natuurlijk ook geen 25m op. Die gaat voor 10m weg onder het mom van 'kijk ons eens goed voor onze spelers zorgen, dan komen ze ooit nog weleens terug'.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie