Miralem Sulejmani

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr jul 04, 2008 8:02 pm

18 Miljoen Johnk! Wel op de kleintjes letten he.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59111
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr jul 04, 2008 8:02 pm

Jöhnk schreef:Voetske is ook weer blij zie ik. :cheer.gif:

Wij verkopen Babel voor 17 miljoen, Voets. Baas boven baas.
Niet normaal ...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » vr jul 04, 2008 8:03 pm

Boeien wat die gozert gekost heeft, blijkbaar kan en wil Ajax dat betalen. Welkom.
YNWA

27
Berichten: 11
Lid geworden op: di jan 10, 2006 1:00 pm

Bericht door 27 » vr jul 04, 2008 8:03 pm

Geweldig nieuws dit!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jul 04, 2008 8:04 pm

Voetske schreef:
Jöhnk schreef:Voetske is ook weer blij zie ik. :cheer.gif:

Wij verkopen Babel voor 17 miljoen, Voets. Baas boven baas.
Niet normaal ...
Net normaal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59111
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr jul 04, 2008 8:14 pm

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:
Jöhnk schreef:Voetske is ook weer blij zie ik. :cheer.gif:

Wij verkopen Babel voor 17 miljoen, Voets. Baas boven baas.
Niet normaal ...
Net normaal.
Ach, de kaartjes, seizoenkaarten en wat je moet betalen voor Live-AJAX zal wel weer omhoog gaan.Kunnen degene die nu roepen " boeien wat die gast gekost heeft " weer mekkeren dat het bij AJAX zo duur is ..

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr jul 04, 2008 8:18 pm

Voetske schreef:Ach, de kaartjes, seizoenkaarten en wat je moet betalen voor Live-AJAX zal wel weer omhoog gaan.Kunnen degene die nu roepen " boeien wat die gast gekost heeft " weer mekkeren dat het bij AJAX zo duur is ..
Ach ja. Het is nog niet zo lang geleden dat ik kankerde op de voorhoede en de prijs van mijn seizoenkaart. Nu hoef ik alleen maar te kankeren op de prijs voor een seizoenkaart.

:onfire.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10306
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » vr jul 04, 2008 8:46 pm

16.25 miljoen weggegooid. had hem gewoon vorig jaar gehaald dan was hij gratis.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr jul 04, 2008 8:50 pm

Dat is achteraf discussieren WP. Als Chelsea hem over 2 jaar voor 25 miljoen koopt kun je, je ook afvragen waarom die club hem niet voor 3 ton had opgehaald.

Neefkens
Erelid
Berichten: 573
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » vr jul 04, 2008 8:53 pm

Achteraf zo gemakkelijk hè?
Nu gaat het erom om een topelftal neer te zetten dat kampioen kan worden. De scouting moet verbeterd worden zodat we er voortaan eerder bij zijn, maar ook dat doe je niet in een paar maanden.
En Babel heeft meer opgebracht, dus waar hebben we het over... :hypocrite.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 04, 2008 8:54 pm

WP_LeGeNd schreef:16.25 miljoen weggegooid. had hem gewoon vorig jaar gehaald dan was hij gratis.
Twee jaar geleden, WPL.

Bepaalde mensen hebben in het verleden inderdaad gefaald, maar daar kunnen Van Basten en Blind niets aan doen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 04, 2008 9:17 pm

AD schreef:Sulejmani voor 16 miljoen naar Ajax
Door NIK KOK en MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - Als Ajax op maandag 14 juli onder leiding van Marco van Basten aan de eerste training van het seizoen begint, verwelkomt Ajax Heerenveen-speler Miralem Sulejmani (19). Ook hoopt het de Braziliaan Henrique (21) te huren van FC Barcelona die net gekocht is van Palmeiras. De club kwam vrijdagavond rond met Heerenveen over de overgang van Sulejmani nadat het al maanden onderhandelde over de transfer.
afbeelding vergroten Miralem Sulejmani. FOTO PRO SHOTS
Uiteindelijk betaalt Ajax 16,2 miljoen euro aan de Friezen. Daarmee hebben de clubs de grootste binnenlandse transfer uit de voetbalgeschiedenis afgerond.

Om Sulejmani te contracteren moest Ajax heel ver gaan. De interesse van de Amsterdammers in de Serviër dateert al vanaf maart toen hij in het Abe Lenstra-stadion tegen Ajax ijzersterk speelde en de Amsterdamse defensie bij tijd en wijle doldraaide. In die wedstrijd scoorde hij één keer en gaf hij één assist. Marco van Basten zat bij die wedstrijd op de tribune.

De transferprijs van de Serviër vormde maandenlang het grootste struikelblok. Heerenveen noemde lang geen vraagprijs en ook wilden de Friezen Sulejamani liever niet aan een Nederlandse club verkopen. Ajax en Sulejmani zelf waren begin deze week al rond.

Sulejmani was het afgelopen seizoen goed op dreef voor Heerenveen. Hij scoorde vijftien keer in 34 wedstrijden en was met zijn dribbels een constante plaag voor vijandelijke defensies.

De komst van Sulejmani naar Nederland had twee jaar geleden heel wat voeten in de aarde. AZ leek de Serviër na een succesvolle stage te contracteren maar zag af van de overname omdat hij zich zou omringen met louche zaakwaarnemers. Toen Sulejmani uiteindelijk naar Heerenveen verkaste werd hij door de FIFA voor een halfjaar geschorst omdat Heerenveen geen opleidingskosten aan Sulejmani's eerste club Partizan Belgrado had betaald.

Naast Sulejmani was Henrique voor Ajax de afgelopen maanden een voornaam doelwit. De Braziliaan wordt door de Amsterdammers geschikt gevonden om John Heitinga op te volgen die naar het Spaanse Atlético Madrid vertrok.

Ajax werd in de jacht naar Henrique echter afgetroefd door FC Barcelona. De Catalanen namen de Braziliaan deze week over van Palmeiras en lijken bereid om hem voor tenminste een seizoen uit te lenen aan de Amsterdammers.

Met het aantrekken van Sulejmani, Henrique en de eerder gekochte Argentijnse aanvaller Dario Cvitanich is de selectie van Ajax voor het volgende seizoen op peil. De afgelopen weken werden namen genoemd van Pablo Aimar en Roman Pavlyuchenko maar de komst van de beide spelers is nooit aan de orde geweest

De technische staf gaat er daarbij vanuit dat Klaas Jan Huntelaar aan de club verbonden blijft. Hoewel de spits wordt gelinkt aan verschillende grote clubs is er nog geen enkel concreet bod op de international binnengekomen. Ajax heeft zich met de komst van Cvitanich en Sulejmani ingedekt tegen een eventueel vertrek van één van haar aanvallers.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » vr jul 04, 2008 9:27 pm

goodfella schreef:Dat is achteraf discussieren WP. Als Chelsea hem over 2 jaar voor 25 miljoen koopt kun je, je ook afvragen waarom die club hem niet voor 3 ton had opgehaald.
Omdat Chelsea en al dat soort topclubs altijd zo handelen. Omdat ze toch zat geld hebben. Ajax is altijd slimmer geweest en is simpelweg ook gewoon verplicht om slimmer te handelen. Dit is de zoveelste keer dat we een speler voor grof geld van een subtopper uit de eredivisie kopen. MOet niet gekker worden!

Bij Huntelaar zeiden we al tegen elkaar: waarom kopen we niet direct de scout van Heerenveen? Een uitspraak die nu weer eens van stal gehaald kan worden.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben blij met Huntelaar en Suarez en ik denk dat Sulejmani ook best het geld waard kan zijn (als ie fit blijft) maar we mogen óók constateren dat het het zoveelste voorbeeld van een falend scoutingsbeleid is.

En waar blijft die verdediger???
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr jul 04, 2008 9:36 pm

Sulejmani is niet door Heerenveen gescout. Hij is door zijn zaakwaarnemer bij Heerenveen aangeboden. Daarnaast heeft Sulejmani gewoon alle competitiewedstrijden gespeeld dus waarom die opmerking over of hij fit blijft? Daarnaast is Ajax natuurlijk nooit echt slim geweest. Nog niet zo heel lang geleden betaalde men 9 miljoen gulden voor een Braziliaanse jongen die slechts in het 2de elftal van zijn club speelde...

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » vr jul 04, 2008 9:37 pm

LouisXIV & co schreef:Begrijp me niet verkeerd: ik ben blij met Huntelaar en Suarez en ik denk dat Sulejmani ook best het geld waard kan zijn (als ie fit blijft) maar we mogen óók constateren dat het het zoveelste voorbeeld van een falend scoutingsbeleid is.
Ja, Ajax slaagt er niet eens in om goede scouts te scouten dus dan wordt het lastig.

Verder schrik ik niet zo van 16 miljoen. Zo te horen is dit een zekerheidje, zoals KJH dat ook was. Een KJH die nu natuurlijk wel weg moet anders krijgt Ajax het financiele plaatje niet rond.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr jul 04, 2008 9:52 pm

Met het aantrekken van Sulejmani, Henrique en de eerder gekochte Argentijnse aanvaller Dario Cvitanich is de selectie van Ajax voor het volgende seizoen op peil.
Hoe blij ik ook ben, hier schrik ik van.

Geven we bijna € 40.000.000 uit aan een voorhoede, maar wie moet er verdedigen? Wie komt er op het middenveld? Het heeft geen zin goede aanvallers op te stellen als iedere middenvelder van de tegenstander zo door kan lopen naar Stekelenburg.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jul 04, 2008 10:04 pm

LouisXIV & co schreef:Bij Huntelaar zeiden we al tegen elkaar: waarom kopen we niet direct de scout van Heerenveen? Een uitspraak die nu weer eens van stal gehaald kan worden.
Sulejmani is alleen niet gescout. Hij is gewoon overal in Nederland aangeboden. Bij AZ, bij Heerenveen, bij Ajax, en wie weet waar nog meer. En hij lag in conflict met zijn club Partizan. Als Ajax zich daarmee had ingelaten waren de kritieken niet mals geweest.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » vr jul 04, 2008 10:09 pm

Gefeliciteerd GangstaRib, dat heb je vanmiddag toch maar mooi goed gehad!

Veeeeel geld, maar goed, welkom Sulejmani! :onfire.gif: :ajaxscarf.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

GangstaRiB
Berichten: 16878
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr jul 04, 2008 10:12 pm

SylvievdVaart schreef:Gefeliciteerd GangstaRib, dat heb je vanmiddag toch maar mooi goed gehad!

Veeeeel geld, maar goed, welkom Sulejmani! :onfire.gif: :ajaxscarf.gif:
Ach.. ik heb er zelf een hekel aan als er loze geruchten de wereld in komen.

Ik vind het trouwens onverantwoordelijk veel geld! 16 miljoen...

Als we nu geen kampioen worden slaan we echt 1000% een plee-figuur...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59111
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr jul 04, 2008 10:19 pm

Toch leuk om te zien hoe de jeugd-opleiding vn AJAX het ene naar het andere pareltje aflevert ..

GangstaRiB
Berichten: 16878
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr jul 04, 2008 10:24 pm

Voetske schreef:Toch leuk om te zien hoe de jeugd-opleiding vn AJAX het ene naar het andere pareltje aflevert ..
Heerenveen lacht zich de ballen uit de broek. Huntelaar en Sulejmani, gehaalt voor tonnen, verkocht voor miljoenen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 04, 2008 10:29 pm

Heerenveen is z'n beste speler kwijt, dus dat ballen uit de broek lachen zal ook wel weer mee vallen.

Veel geld nogmaals, maar we kunnen de nieuwe mensen de blunders uit het verleden niet aanrekenen. Na deze hectische periode hoop ik echter wel dat er aan de structuur gewerkt gaat worden. Tot nu toe was dat logischerwijs nog niet mogelijk.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jul 04, 2008 10:37 pm

Precies. Lachten wij de ballen uit onze broek, met de miljoenen van Sneijder op de bank? Ik niet.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » vr jul 04, 2008 10:47 pm

Sorry hoor, maar de ballen uit je broek lachen? :smallgrin.gif:
Ik ben nogal van de visualisatie :blush.gif:

Ach, laten we Sulejmani nou eerst maar eens een seizoen aan het werk zien bij Ajax, voordat we het weggegooid geld kunnen noemen. Ja, het is een risico met zoveel geld, maar goed, ik ga altijd uit van de positieve kracht van de aankopen :hypocrite.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jul 04, 2008 10:49 pm

Hoe deed je dat bij Urzaiz, Luque, Verlaat enz enz?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie