Vurnon Anita

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 13, 2007 8:23 pm

Mr. Ajax schreef:
Roger moest in de thuiswedstrijd de opbouw vanuit de linkerzone verzorgen en rugdekking geven aan de linkshalf. Veel logischer om een linksbenige middenvelder die rol te laten vervullen dan daar een rechtsbenige centrumverdediger voor te gebruiken.

Daarnaast speelde Donald op een middenveld met Gabri, Sneijder en Maduro. Daar werd voornamelijk diepgang en kracht gevraagd, wat de voornaamste kwaliteiten van Donald dienen te zijn, meen ik.
Je haalt nu beide wedstrijden door elkaar. In de thuiswedstrijd speelde Donald niet eens. Verder vind ik het helemaal niet logischer om een traag, lui, aanvallend ingestelde middenvelder linksback (of centraal achterin) te zetten in een driemansverdediging, dan een rechtsbenige centrale verdediger.
Ik haal helemaal niets door elkaar. Ik benoem eerst Roger (thuiswedstrijd) en dan Donald (uitwedstrijd). Jij kunt het niet logisch om Roger daar neer te zetten, maar de gedachtegang (Roger kan uitstekend opbouwen en heeft de handelingssnelheid om én door te schuiven én in het combinatiespel nog van nut te zijn) is niet vreemd. Roger hoefde geen man te dekken, maar enkel vanuit de zone te spelen en op te bouwen en indien mogelijk door te schuiven. Er was naar mijn mening geen beter alternatief. Eventueel Anita, maar het voordeel van wat meer loopvermogen weegt wat mij betreft niet op tegen het nadeel: een rechtsbenige spelers in de linkerzone.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jun 07, 2007 2:36 pm

Ajax breekt contract Anita open

Amsterdam, 07 jun 2007
Ajax heeft het contract met middenvelder Vurnon Anita opengebroken en verlengd tot 1 juli 2011. De vorige overeenkomst met Anita zou aflopen op 1 juli 2008.

De 18-jarige Anita speelt sinds 1999 bij Ajax. Hij begon in de E1. Anita kwam dit seizoen 2 maal uit voor Ajax 1. Vorig seizoen maakte hij zijn debuut op 19 maart 2006 in de uitwedstrijd tegen FC Groningen (3-2).

Anita, die wordt toegevoegd aan de A-selectie, heeft een duidelijk doel voor ogen voor de komende tijd. ,,Ik ga er keihard tegenaan”, zegt hij. ,,En hoop op die manier komend seizoen zoveel mogelijk speelminuten te bemachtigen. Op de lange termijn hoop ik natuurlijk uit te groeien tot basisspeler.”

Technisch directeur Martin van Geel is tevreden dat Anita langer bij Ajax blijft. ,,Vurnon is een zeer talentvolle speler. Met het nieuwe contract kan hij zich in alle rust ontwikkelen bij Ajax. Hij moet de laatste stap naar de top nog maken, maar wij hebben er alle vertrouwen in dat dat gaat lukken.”
Ajax.nl

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jun 07, 2007 2:40 pm

Goede zaak, lijkt mij.

Misschien een ongelukkig moment om er over te beginnen, aangezien we het nu over een zeer talentvolle speler hebben, maar dit is inmiddels contract nummer twintig voor een jeugdspeler. Ik krijg steeds meer het gevoel dat Van Geel er gewoon voor wil zorgen dat Ajax altijd wat krijgt voor een vertrekkende jeugdspeler.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do jun 07, 2007 2:42 pm

Thomas schreef:Goede zaak, lijkt mij.

Misschien een ongelukkig moment om er over te beginnen, aangezien we het nu over een zeer talentvolle speler hebben, maar dit is inmiddels contract nummer twintig voor een jeugdspeler. Ik krijg steeds meer het gevoel dat Van Geel er gewoon voor wil zorgen dat Ajax altijd wat krijgt voor een vertrekkende jeugdspeler.
Dat gevoel heb ik ook al een tijdje. Er wordt met contracten gestrooid, maar ik juich dat wel toe. Eigen jeugd eerst!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » do jun 07, 2007 2:43 pm

Jöhnk schreef:
Anita, die wordt toegevoegd aan de A-selectie, heeft een duidelijk doel voor ogen voor de komende tijd. ,,Ik ga er keihard tegenaan”, zegt hij.
:icon_mrgreen.gif:

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » do jun 07, 2007 2:50 pm

Goede zaak, lijkt mij.

Misschien een ongelukkig moment om er over te beginnen, aangezien we het nu over een zeer talentvolle speler hebben, maar dit is inmiddels contract nummer twintig voor een jeugdspeler. Ik krijg steeds meer het gevoel dat Van Geel er gewoon voor wil zorgen dat Ajax altijd wat krijgt voor een vertrekkende jeugdspeler.
Het is toch logisch dat een jeugdcontract (qua verdiensten) omgezet wordt naar een profcontract nu een speler naar de A-selectie gaat. Geldt voor Anita, V/d Wiel en voor Sarpong, die ook wel zal verlengen.

Daarnaast zijn de jeugdspelers uit A1 vastgelegd voor Jong Ajax. Ajax wil dat alle spelers van dit elftal een contract hebben, omdat ze zich zo volledig op het voetbal kunnen richten. Dus het is gewoon simpel te verklaren en een duidelijk beleid wat Van Geel uitvoert.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jun 07, 2007 2:53 pm

Chivu 05 schreef:
Goede zaak, lijkt mij.

Misschien een ongelukkig moment om er over te beginnen, aangezien we het nu over een zeer talentvolle speler hebben, maar dit is inmiddels contract nummer twintig voor een jeugdspeler. Ik krijg steeds meer het gevoel dat Van Geel er gewoon voor wil zorgen dat Ajax altijd wat krijgt voor een vertrekkende jeugdspeler.
Het is toch logisch dat een jeugdcontract (qua verdiensten) omgezet wordt naar een profcontract nu een speler naar de A-selectie gaat. Geldt voor Anita, V/d Wiel en voor Sarpong, die ook wel zal verlengen.
Ik gaf al aan dat het me niet specifiek om dit contract ging.
Chivu 05 schreef: Daarnaast zijn de jeugdspelers uit A1 vastgelegd voor Jong Ajax. Ajax wil dat alle spelers van dit elftal een contract hebben, omdat ze zich zo volledig op het voetbal kunnen richten. Dus het is gewoon simpel te verklaren en een duidelijk beleid wat Van Geel uitvoert.
Maar hoeveel van die spelers hebben ook de potentie om door te groeien naar Ajax 1? Je kan ook overdrijven in het contracteren van de opvulling voor Jong Ajax, toch?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jun 07, 2007 3:03 pm

Thomas schreef:Misschien een ongelukkig moment om er over te beginnen, aangezien we het nu over een zeer talentvolle speler hebben, maar dit is inmiddels contract nummer twintig voor een jeugdspeler. Ik krijg steeds meer het gevoel dat Van Geel er gewoon voor wil zorgen dat Ajax altijd wat krijgt voor een vertrekkende jeugdspeler.
Die contracten lopen doorgaans niet zo lang. Iemand moet toch in het tweede spelen?

Afbeelding
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do jun 07, 2007 3:04 pm

Enkele jaren geleden zat Ajax met ruim 60 contractspelers opgescheept omdat alles en iedereen een contract kreeg na het Bosman-arrest. Het heeft toen tijden geduurd voordat er gesaneerd was en er weer wat ruimte in het salarisbudget kwam. Hopelijk is men nu verstandig met het contracteren van spelers.

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » do jun 07, 2007 3:19 pm

Maar hoeveel van die spelers hebben ook de potentie om door te groeien naar Ajax 1? Je kan ook overdrijven in het contracteren van de opvulling voor Jong Ajax, toch?
Klopt, sommige spelers zoals Liesdek en Tayeb zijn opvulling. Verder veel A-junioren die vervroegd naar Jong Ajax gegaan. Kijk trouwens maar op psv.nl of psvjeugd.nl, bij PSV heeft men ook 20 jeugdspelers gecontracteerd.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jun 07, 2007 3:21 pm

Chivu 05 schreef:
Maar hoeveel van die spelers hebben ook de potentie om door te groeien naar Ajax 1? Je kan ook overdrijven in het contracteren van de opvulling voor Jong Ajax, toch?
Klopt, sommige spelers zoals Liesdek en Tayeb zijn opvulling. Verder veel A-junioren die vervroegd naar Jong Ajax gegaan. Kijk trouwens maar op psv.nl of psvjeugd.nl, bij PSV heeft men ook 20 jeugdspelers gecontracteerd.
Een paar jaar geleden werden spelers uit Zuid-Amerika gehaald, uit Afrika, spelers die weinig toevoegden.

Deze spelers zijn in ieder geval bekend bij Ajax. Ik heb ook zo mijn twijfels bij Tayeb e.a. maar veel zullen ze niet verdienen (zeker vergeleken met spelers van buiten de EU) en je weet nooit wie er doorbreekt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » do jun 07, 2007 3:24 pm

Er zit overigens ook een soort van patroon in, de spelers waar twijfel over is of die als opvulling voor Jong Ajax worden beschouwd krijgen een contract voor 2 jaar en de spelers die als talent worden gezien meestal 3 jaar. Aan die contractjes van 2 jaar kun je je geen buil vallen, dat zal ongetwijfeld niet over veel geld gaan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 10, 2007 6:36 pm

Anita geopereerd aan heup

Amsterdam, 10 dec 2007

Vurnon Anita heeft maandag een kijkoperatie ondergaan aan zijn heup. Daarbij is het kapsel van het gewricht schoongemaakt. De operatie is goed verlopen.

De 18-jarige Anita moet naar verwachting drie maanden herstellen. Hij maakt sinds het begin van dit seizoen deel uit van de A-selectie van Ajax.
Ajax.nl

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » di apr 22, 2008 12:39 am

Anita mag worden verhuurd

Ajax heeft met Vurnon Anita de afspraak gemaakt dat hij volgend seizoen verhuurd mag worden. De net 19-jarige middenvelder heeft een doorlopend contract tot 2011, maar komt bij Ajax niet aan spelen toe.
Van Geel: "De concurrentie is groot, terwijl hij nu juist minuten op het hoogste niveau moet gaan maken. Deze stap is beter voor zijn ontwikkeling. We hopen dat Vurnon daarna met meer ervaring bij ons terugkomt."
De Telegraaf

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di apr 22, 2008 7:41 am

Goed idee. Nu oa Donald, Van der Heijden, Martina en Sarpong nog.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di apr 22, 2008 10:16 am

Jaartje telaat als je het mij vraagt.
IK GELOOF!!!!!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » di apr 22, 2008 1:45 pm

Deze jongen werd een jaar of 2 a 3 geleden nog bestempeld als het grote talent uit de jeugd. Een beetje blijven steken in zijn ontwikkeling? Zonde.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 22, 2008 5:12 pm

Heeft ook last gehad van blessures.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » di apr 22, 2008 5:30 pm

Klopt, is nog steeds een groot talent net als zijn generatiegenoot Sarpong. Had het gevoel dat Koster het in beiden spelers niet zo zag zitten i.t.t. een Siem de Jong.

Een samenwerkingsverband met subtopper lijkt mij helemaal niet verkeerd. Willem 2 bijvoorbeeld. Er staan m.i. namelijk vele spelers genomineerd om verhuurd te worden.
AFCA!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di apr 22, 2008 5:33 pm

Anita maakte op mij altijd wel een goede indruk. Klein lefgozertje.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 22, 2008 5:36 pm

Sarpong heeft in ieder geval, afgaande op wat ik gisteren zag, bij Jong Ajax niets te zoeken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » di apr 22, 2008 5:42 pm

Want, hoe vond je hem spelen? Wat vond je trouwens van Martina?
AFCA!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 22, 2008 5:44 pm

Martina vond ik een aardig dribbelaartje, maar vooral qua overzicht schort er een boel aan.

Sarpong was met afstand de beste van het veld, ondanks dat hij wat ongelukkig was in zijn acties - hij kreeg ook schop na schop te verduren. Die jongen zal zich tijdens de voorbereiding bij de eerste 19 moeten spelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » wo feb 04, 2009 2:24 pm

Speelden gisteren al wat beter dan tegen Heerenveen maar kan mij niet overtuigen. Waarom laat MvB hem toch staan terwijl Lindgren (ook nog weinig laten zien dit seizoen) op de bank zit?

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » wo feb 04, 2009 6:24 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di jan 05, 2010 9:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie