Inventarisatie: Davids de verlosser?

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 30, 2006 8:55 pm

Wat kan Davids goed? Davids kon uitstekend in dienst spelen van een spelbepalende middenvelder (die we nu niet echt hebben en als Sneijder vertrekt al helemaal niet), maar begint fysiek minder te worden. Davids was een echte aanjager, maar geen leider in zijn doen. Davids was een speler die je moest overtuigen dat hij in dienst van een speler moest spelen en dan hield hij zich stel en hield hij zich aan zijn taken. Maar Davids lijkt me niet de persoon om 'rotjochies een schop onder hun kont te geven', zoals ik vaak lees.

Doe mij maar een ander. :yes:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 9:02 pm

brigade zuid schreef:
Thomas schreef: Met alle respect, maar wie van jullie heeft Davids dit seizoen nog zien spelen? Hij is nog zo fit als een hoentje hoor.
Ik denk idd dat niet veel mensen hem dit seizoen hebben zien spelen want hij mag nooit meedoen.
9 keer, dit seizoen. En hij heeft in Jenas, Ghaly, Zokora, Huddlestone en Lennon een aantal zeer geduchte concurrenten voor het middenveld.
Bertje schreef:Wat kan Davids goed? Davids kon uitstekend in dienst spelen van een spelbepalende middenvelder (die we nu niet echt hebben en als Sneijder vertrekt al helemaal niet), maar begint fysiek minder te worden. Davids was een echte aanjager, maar geen leider in zijn doen. Davids was een speler die je moest overtuigen dat hij in dienst van een speler moest spelen en dan hield hij zich stel en hield hij zich aan zijn taken. Maar Davids lijkt me niet de persoon om 'rotjochies een schop onder hun kont te geven', zoals ik vaak lees.

Doe mij maar een ander. :yes:
Davids heeft ook veel diepgang in z'n spel, beweegt veel, met en zonder bal, kan moeiteloos mij in het positiespel en de snelle passing van Ajax en is moeilijk van de bal te krijgen.

En op het veld is hij juist wel een leider in zijn doen. Z'n instelling is een fantastisch voorbeeld.

Ik heb er ook geen problemen mee om een ander te halen (opties genoeg, lijkt me), maar er schijnt erg weinig geld te zijn. Davids mag zelfs transfervrij weg, volgens dat bericht op AN van laatst.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za dec 30, 2006 9:10 pm

We moeten Tottenham ook niet onderschatten, natuurlijk. Die staan wel even 8ste, hoor. Als je daar wisselspeler bent, dan zegt dat helemaal niets. ;)

Ik veel er veel minpunten aan zitten. Verder is er het feit dat hij eerdere kansen op een terugkeer heeft laten lopen en dat vind ik erg jammer. Ik zou hem eigenlijk niet eens terug willen, maar ok.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 30, 2006 9:10 pm

Laten de spelers die jij opnoemt van Tottenham nou over het algemeen wél van het niveau zijn dat Ajax moet nastreven. Ik gaf laatst aan dat Davids een half jaar huren geen slecht idee zou zijn. Hij is namelijk nog wel beter dan Gabri en consorten en als hij meevalt kun je hem altijd nog kopen. Over een half jaar is het echter al weer zes maanden later en moet hij zich dan alsnog gaan bewijzen, terwijl hij niet de speler is die Ajax gaat aansturen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 9:13 pm

Peter schreef:We moeten Tottenham ook niet onderschatten, natuurlijk. Die staan wel even 8ste, hoor. Als je daar wisselspeler bent, dan zegt dat helemaal niets. ;)
Ze staan 5 punten achter Arsenal, maar als je daar weinig speelt kan je er vast ook weinig van. Kom op, Peter, ik weet dat je met betere argumenten kan komen dan dat.
Bertje schreef:Hij is namelijk nog wel beter dan Gabri en consorten en als hij meevalt kun je hem altijd nog kopen. Over een half jaar is het echter al weer zes maanden later en moet hij zich dan alsnog gaan bewijzen, terwijl hij niet de speler is die Ajax gaat aansturen.
Precies. Hij is en blijft beter dan vrijwel alles wat we op dit moment op het middenveld hebben rondlopen.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op za dec 30, 2006 9:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 30, 2006 9:14 pm

Overigens hoort dit natuurlijk niet hier. Doe je werk eens, Peter!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za dec 30, 2006 9:15 pm

Ik heb genoeg argumenten gebruikt:
-(Te) oud
-Wisselspeler
-Geen restwaarde
-Duur Salaris
-Geen leider
-Kwestie van Trots.

Zal zo even knippen. Nu eerst even scheren.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 30, 2006 9:18 pm

Thomas schreef:
Bertje schreef:Hij is namelijk nog wel beter dan Gabri en consorten en als hij meevalt kun je hem altijd nog kopen. Over een half jaar is het echter al weer zes maanden later en moet hij zich dan alsnog gaan bewijzen, terwijl hij niet de speler is die Ajax gaat aansturen.
Precies. Hij is en blijft beter dan vrijwel alles wat we op dit moment op het middenveld hebben rondlopen.
Dat betekent niet dat hij ook van het niveau is dat nagestreefd dient te worden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 9:19 pm

Peter schreef:Ik heb genoeg argumenten gebruikt:
-(Te) oud
-Wisselspeler
-Geen restwaarde
-Duur Salaris
-Geen leider
-Kwestie van Trots.

Zal zo even knippen. Nu eerst even scheren.
-Stam was toch ook niet te oud?

-Dat hij een wisselspeler is hoeft dus niets te zeggen. Hij heeft gewoon uitstekende concurrenten.

-Hij kost dan ook niets, volgens AN.

-Soit.

-Wel in z'n doen en laten op het veld.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za dec 30, 2006 9:27 pm

Stam was ook oud, maar wel eentje waar ik zeker van wist dat hij ging slagen. Nog steeds in de basis bij Milan (al is de hele achterhoede van voor 1900), wat dus zoveel inhoudt als de top van de wereld.

Bij Inter was het huilen met de pet op met Davids, dus ik kan me voorstellen dat de sleet er op zit.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za dec 30, 2006 10:16 pm

Om op de topictitel te reageren: ik geloof niet in verlossers, wel in goede voetballers.

Vraag is dus of Davids nog steeds een goede voetballer is. Op die vraag kan ik eigenlijk geen antwoord geven, want ik zie hem nooit meer spelen. Maar het pleit niet voor hem dat-ie het aflegt tegen Zokora en Ghaly (die, lees ik hierboven, zijn concurrenten zijn). Dat zijn twee spelers die ik veel aan het werk heb gezien bij Genk respectievelijk Feyenoord, maar mij nooit hebben kunnen overtuigen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 10:24 pm

Jöhnk schreef:Om op de topictitel te reageren: ik geloof niet in verlossers, wel in goede voetballers.
Same here.

In mijn ogen verleer je het voetballen niet. Je wordt fysiek minder of hoeft niet zo nodig meer. Dat laatste is misschien het geval bij Davids, maar volgens mij is hij nog altijd topfit.
Jöhnk schreef:Vraag is dus of Davids nog steeds een goede voetballer is. Op die vraag kan ik eigenlijk geen antwoord geven, want ik zie hem nooit meer spelen. Maar het pleit niet voor hem dat-ie het aflegt tegen Zokora en Ghaly (die, lees ik hierboven, zijn concurrenten zijn). Dat zijn twee spelers die ik veel aan het werk heb gezien bij Genk respectievelijk Feyenoord, maar mij nooit hebben kunnen overtuigen.
De Ghaly van Feyenoord kende ik niet zo goed, maar bij Tottenham heb ik hem meerdermaal prima zien spelen. Zokora vind ik sowieso een goede controleur. Maar het zijn allebei ook andere type spelers dan Davids. Wellicht heeft Jol gewoon geen ruimte op zijn middenveld voor een type pitbull.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za dec 30, 2006 10:47 pm

Natuurlijk, perfect!

----------------Stekelenburg----------------

--Grygera--------Stam--------Vermaelen--

----------------Heitinga---------------------

Gabri---------------------------------Davids

---------------Sneijder--------------------
Mul-------------------------------Leonardo
---------------huntelaar-------------------
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 11:05 pm

Perfect nog wel. :D Dus de huidige basiself kan bijna perfect zijn?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za dec 30, 2006 11:06 pm

Ja hoor
I think I lost my fucking headache

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » zo dec 31, 2006 8:45 am

Is het nou echt nodig om die jongen in een staat van verwarring te brengen?
Bertje for President!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 31, 2006 11:15 am

Hoezo Boem!? :hypocrite:
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo dec 31, 2006 2:36 pm

Peter schreef:Ik heb genoeg argumenten gebruikt:
-(Te) oud
-Wisselspeler
-Geen restwaarde
-Duur Salaris
-Geen leider
-Kwestie van Trots.

Zal zo even knippen. Nu eerst even scheren.
Prima argumenten om i.p.v. Davids iemand als Mirel Radoi proberen te halen! Dan ga je er nl. wel op vooruit.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 31, 2006 4:01 pm

Mee eens. Van mij hoeft het ook niet.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 31, 2006 4:11 pm

wimpey schreef:Prima argumenten om i.p.v. Davids iemand als Mirel Radoi proberen te halen! Dan ga je er nl. wel op vooruit.
Met het probleem dat Radoi niet betaalbaar is.

En nogmaals, wisselspeler zijn bij Tottenham hoeft niet zoveel te zeggen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 31, 2006 4:32 pm

Als Davids nog een schim was van zichzelf stelde Jol hem wel op. :X
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 31, 2006 4:33 pm

Hij heeft gewoon prima spelers als concurrenten. En misschien hoeft Jol gewoon niet zo nodig een pitbull op z'n middenveld.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » di jan 02, 2007 10:21 am

Lucas schreef:Natuurlijk, perfect!

----------------Stekelenburg----------------

--Grygera--------Stam--------Vermaelen--

----------------Heitinga---------------------

Gabri---------------------------------Davids

---------------Sneijder--------------------
Mul-------------------------------Leonardo
---------------huntelaar-------------------
het enige wat ik anders zou doen in deze opstelling is de mul wisselen voor Babel. :xyxthumbs:
Daarnaast denk ik dat Vermaelen het verliest van Urby. Maar als je dat doet dan maak je juist weer je verdediging kwetsbaar.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » vr jan 05, 2007 10:45 pm

Zelf hoop ik dat Davids komt, maar ik ga er niet van uit. Na de toelichting van het beleidsplan in het home heb ik aan Van Geel gevraagd hoe het daar meezat, hij vertelde toen Davids de vorige keer (in de tijd dat Gabri etc. kwamen denk ik ) al een keer of 25 gebeld te hebben, deze reageerde echter steeds niet. Van geel klonk vrij geirriteerd.
Vraag is ook waar zijn loyaliteit ligt: Bij Ajax, Van Gaal, of z'n portemonnee. Ik hoop bij Ajax, want voor mij is Davids nog steeds een held.
Ik denk overigens dat hij wél het niveau nog aan kan, al is hij misschien niet meer een van de beste middenvelders ter wereld.
Conclusie: Als hij wil, Ajax (nog) wil, HALEN!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jan 05, 2007 10:50 pm

Werd er destijds nog meer interessants gezegd in het home, Joeska?

Plaats reactie