Babel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 16, 2006 4:24 am

Welterusten, Jesse. :D

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 16, 2006 9:44 am

Jesse schreef:Mensen die de wedstrijd hebben gezien?
Ja. Hij werd een paar keer vanaf de keeper met een lange bal aangespeeld ( :nooo: ), waarna hij de bal redelijk kon vasthouden omdat hij vergeleken met de Duitse verdedigers minstens even sterk is, maar tegen de wat sterkere verdedigers uit de Europese competities wordt hij weggezet, denk ik.
Je zag wel dat het combineren hem goed afging met korte tikjes (misschien werd dat bedoeld).
Daarnaast draaide hij een aantal keer de defensie dol als hij goed (met zijn gezicht naar het doel en in zijn voeten of vlak voor hem) werd aangespeeld.

Je moet hem niet het spel laten verdelen, maar acties maken en combineren ging hem prima af.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » wo aug 16, 2006 10:59 am

nou vind ik die duitse verdediging niet bar sterk, jenner draaide ze ook helemaal dol met z'n 14 scharen.... ik denk nog steeds dat babel beter wordt van een jaar uitgeleend worden. Elke wedstrijd in de eredivisie spelen, betere tegenstand... en dan ook echt in de spits, daar kan hij toch alleen maar beter van worden?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 16, 2006 11:06 am

Overzicht heeft Babel genoeg. Net als tegen PSV (die bal op Gabri) zag ik Babel gisteren zijn medespelers met goede steekballen vrijzetten, en hij was enorm balvast. Misschien dat dat te maken heeft met de zwakkere tegenstand maar je moet het ook in het perspectief van zijn leeftijd zien en op de fouten die hij als 18-jarige maakte moet je hem dus niet te hard afrekenen, want hij maakt nog progressie. Het viel Jan van Halst ook op zei ie in de rust.

Ok, niet te hard juichen maar zijn spel verraste mij in positieve zin.
Ajax!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 16, 2006 11:09 am

Babel is iemand die serieus met z'n vak bezig is, uit eigen beweging een atletiektrainer inschakelen om te trainen op extra (start)snelheid, op eigen beweging een extra techniektrainer inschakelen omdat dat in zijn ogen extra aandacht nodig heeft. Ik kan dat alleen maar toejuichen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 16, 2006 11:14 am

Hoe bevalt het dekbed, Henk? ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 16, 2006 11:16 am

veel te warm, je mag het terug hebben :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 16, 2006 11:17 am

oh, en die rare vlekken die er in zaten toen ik het dekbed kreeg van je heb ik er uit gewassen ;)
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 16, 2006 11:17 am

Geef ik je een warm dekbed, zodat je een beetje kunt wennen aan Indonesië, krijg ik niet eens een bedankje. :sad: :redcard:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 16, 2006 11:19 am

ik heb airco in de slaapkamer daar Bertje :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo aug 16, 2006 11:42 am

Babel onder een dekbed ?? :hypocrite:

Babel kan met zijn kracht en snelheid een grote voetballer worden, alleen nu is hij soms in wedstrijden volledig onzichtbaar of lukt er echt niets meer. Hij moet nog veel constanter worden, maar hij is nog jong :eusa_pray:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 20, 2006 4:01 pm

Babel: niet bang om van Huntelaar te leren
--------------------------------------------------------------------------------
20 augustus 2006

Ryan Babel maakte geen deel uit van de Oranje-selectie voor de oefeninterland tegen Ierland van afgelopen woensdag. De Ajacied baalt ervan gepasseerd te zijn door bondscoach Marco van Basten, maar wanhoopt niet. "In principe was het wel jammer dat ik er niet bij heb gezeten", vertelde Babel aan Novum. "Maar ik denk dat Van Basten nu de tijd en de ruimte had om andere jongens te testen. Daardoor heeft hij bepaalde jongens thuisgelaten."

De negentienjarige spits, die eraan toevoegde dat hij nog niet met de bondscoach heeft gesproken, zei veel te leren van topschutter Klaas-Jan Huntelaar. "Ik vraag gewoon aan hem hoe hij bepaalde dingen doet. Klaas-Jan is gewoon duidelijk een heel stuk verder. Ik ben niet bang om van hem te leren. Ik schaam me ook niet om hem bepaalde dingen te vragen. Ik vind het juist alleen maar prettig om met zo'n speler te werken."

Babel denkt wel dat het een moeilijk jaar kan worden voor Huntelaar. "Ik denk dat het een lastig seizoen voor hem wordt. Ik denk dat de verdedigers zich nu extra op hem gaan instellen. Maar hij gaat er zeker wel weer een hoop inschieten voor Ajax. Vooral nu we weer sterker zijn dan vorig jaar, denk ik dat hij ze wel weer gaat maken."

Door de aanwezigheid van Huntelaar richt Babel zich dit seizoen bij Ajax op de linksbuitenpositie.
Ajax Online

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo aug 20, 2006 6:46 pm

Klasse doelpunt van Babel vandaag met het hoofd! :yes:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 20, 2006 7:31 pm

Precies. Punten van kritiek op hem zijn dat hij niet kan koppen, z'n aanname slecht is en hij met z'n rug naar de goal geen bal bij zich kan houden.

Gelukkig is Babel leergierig. Z'n aanname gaat al beter en vandaag scoort hij dus ook (voor het eerst?) met het hoofd.

Straks wordt hij zelfs nog beter dan Henry. Die kan helemaal niet koppen. ;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma aug 21, 2006 7:50 am

21/8/2006 - Ten Cate: lyrisch over Babel
(Gepost door RvN)

BRON: De Telegraaf

Tegenover De Telegraaf liet Ajax coach Ten Cate zich lyrisch uit over Babel, die voorlopig de strijd met Perez en Rosenberg voor de linksbuitenpositie lijkt te hebben gewonnen. "Voor mijn gevoel speelt Ryan al een paar jaar in het eerste, maar ik zag dat hij pas negentien is. Vier jaar jonger dus dan Huntelaar… Hij kan echt heel, heel goed worden. Geweldige speler, geweldig talent. Maar moet zich nog in alles ontwikkelen. Dan is het belangrijk dat hij vrij in zijn kop is. Anders kun je blokkeren. Ik denk dat onze aanpak goed werkt. We stimuleren vooral zijn kwaliteiten. Bij mij is het glas namelijk nooit half leeg."
Ajax Netwerk

ericc14
Berichten: 45
Lid geworden op: zo sep 24, 2006 6:54 pm
Locatie: Suriname

Bericht door ericc14 » zo sep 24, 2006 7:26 pm

Babel is nog jong, heeft nog een aardig toekomst voor hem dus er is genoeg tijd voor hem om een heleboel te leren. Is linksbuiten zijn positie ? Ik vind het niet. Maar omdat Huntelaar eenmaal aanwezig is, zal Babel de centrale spits positie niet kunnen overnemen.

Probleem waarom Babel niet makkelijk scoort is dat hij beter selectie van shots moet nemen wanneer hij in de 16m box is. Het is een kwestie van afmaken. Daarom is het heel goed dat Huntelaar daar is want die heeft al genoeg bewezen dat hij een tal van goals kan scoren.

Hopend dat Babel maar bij Ajax blijft. Geduld, Ajax!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 24, 2006 7:36 pm

Welkom, Eric. :xyxthumbs:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo sep 24, 2006 9:43 pm

Vandaag zeker vijf keer zijn man voorbij om vervolgens vijf keer een zwakke eindpass te produceren, maar hij is inderdaad nog jong en is talentvol.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 24, 2006 11:12 pm

Vond hem vrij zwak, maar tegenstanders staan wel te bibberen op hun benen. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 10, 2006 8:05 am

Op zijn best met een ‘leeg’ hoofd
Door SJOERD MOSSOU


AMSTERDAM - Ryan Babel maakte met het Nederlands elftal tegen Bulgarije indruk in de regen van Sofia en morgen lonkt tegen Albanië een basisplaats in Oranje. Een ontwikkeling die past in de bloeiperiode die hij bij Ajax doormaakt. ,,Ik zie nu in dat ik ook als links- of rechtsbuiten veel kan leren.’’
Tien minuten worstelde Ryan Babel zaterdag met het doorweekte gras in Bulgarije. Tot zijn eerste actie lukte en de onwennigheid uit zijn benen verdween.

,,Ik had niet verwacht dat ik al zo snel in moest vallen,’’ aldus Babel. ,,Daardoor duurde het even tot ik in mijn ritme kwam. De wedstrijd had al een bepaald niveau bereikt en ik had niet veel tijd voor mijn warming-up. Daarna ging het gelukkig al snel beter.’’

Het liefst zou Babel warmlopen met een koptelefoon op zijn oren en een iPod in zijn binnenzak. Muziek verlicht zijn hoofd en haalt de spanning uit zijn lijf. ,,Voor een wedstrijd luister ik naar muziek, op de plaatsen waar dat mag en kan,’’ vertelt Babel. ,,Ik voel me het best als ik me zo lang mogelijk kan afsluiten. Door naar nummers te luisteren waar ik me rustig bij voel.’’

Babel is verknocht aan R&B en hiphop. ,,Maar ik luister naar alles. Pharrell Williams vind ik de beste muzikant van dit moment. Hij laat me nadenken over het leven en schrijft nummers waar ik veel van mezelf in herken. Welke keuzes en moeilijkheden je tegenkomt als je jong bent, bijvoorbeeld. Of dat het heel normaal is om je af en toe onzeker te voelen. Soms is het prettig te weten dat je niet de enige bent die bepaalde dingen voelt.’’

Een dvd over Ronaldinho onderstreepte dat gevoel. ,,Daarop zag ik dat zelfs híj zenuwachtig is voor een wedstrijd. Dat vond ik wel goed om te weten, want ik heb dat ook. Heel veel voetballers zijn nerveus volgens mij. Met onder anderen Mario Melchiot en Patrick Kluivert praat ik af en toe over dat soort dingen. Zij hebben veel meegemaakt . Ryan, jij moet niet nadenken als je voetbalt, zegt Mario altijd. Hij weet dat mijn hoofd leeg moet zijn als ik het veld opstap. Dan ben ik op mijn best.’’

Afgelopen seizoen zoemden de twijfels voortdurend door zijn hoofd. Babel kende een moeizaam jaar onder Danny Blind en zat vaak op de bank. ,,Ik heb het plezier terug,’’ zegt Babel nu.

,,De trainer speelt daar een belangrijke rol in, denk ik. Henk ten Cate be nadrukt steeds dat ik met flair moet spelen, dat ik plezier moet hebben. Als er op elk foutje dat je maakt kritiek komt, zoals vorig jaar, dan wil je de bal niet meer hebben. Nu maak ik mijn acties weer zoals ik dat in de jeugd altijd al deed. Gewoon op gevoel.’’

Ten Cate wil wel eens schommelen tussen tirades en schouderklopjes. ,,In het begin was dat verwarrend,’’ vindt Babel. ,,Dan denk je dat hij de pik op je heeft. Maar hij is eerlijk en duidelijk. Als je het goed doet, zegt hij het en als je iets slecht doet ook.’’

Babel herkent wel iets van zijn vader in de Ajax-coach. ,,De manier waarop Ten Cate corrigeert, zo zou mijn vader dat ook doen. Ik denk dat dat de Surinaamse manier is. Mijn vader is altijd heel streng voor me en dat is hij nog steeds. Als kind had je taken en daar moest je je aan houden. Ja maar waarom, dat zei je niet, dat was brutaal.’’

Babel senior staat dicht bij zijn zoon. ,,Mijn vader is mijn grootste criticus,’’ zegt de aanvaller. ,,Thuis praten we veel over voetbal, hij zegt altijd precies wat ik niet goed deed in een wedstrijd.’’

Ten Cate constateerde onlangs quasi-verbaasd dat Babel pas 19 jaar is. ,,Ryan is verder in zijn ontwikkeling dan Huntelaar op die leeftijd,’’ zei de Ajax-coach. ,,Die jongen kan echt heel erg goed worden.’’

Sinds zijn doorbraak heeft Babel geleerd wat hij wel en niet kan. De vergelijking met Patrick Kluivert, die na zijn debuut opdook, gaat dan ook mank. ,,Die vergelijking zal vooral met ons uiterlijk te maken hebben gehad,’’ denkt Babel. ,,Want ik ben een heel ander type spits. Ik probeer me te spiegelen aan Thierry Henry, of Ronaldo in zijn beste jaren. Aanvallers die op snelheid een actie kunnen maken.’’

Goed beschouwd bestaat dat type spits niet in het klassieke Ajax-systeem dat ook bij Oranje wordt gespeeld, weet Babel. ,,Maar het is een kwestie van wennen. Ik denk dat je als centrumspits in een 4-3-3 systeem de diepte kunt zoeken, zo lang je medespelers maar weten wat je wilt. Bij Jong Oranje heb ik met twee spitsen gespeeld, onder Ruud Gullit, dat ging goed. Maar ik ben er in de jeugd niet mee opgegroeid.’’

Babel kan inmiddels leven met zijn rol op de vleugel, al verbergt hij zijn ambities niet. ,,Ik beschouw mezelf als een centrumspits die vanaf de zijkant opereert. Maar ik zie in dat ik als links- of rechtsbuiten veel leer. Daar heb ik later alleen maar profijt van, zegt mijn vader altijd.’’
AD


Ten Cate... :worshippy:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 10, 2006 3:17 pm

Slijmjurk. :X :D

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 15, 2006 4:38 pm

Binnenband knie Babel verrekt
Amsterdam, 15 okt 2006
Ryan Babel heeft zaterdagavond tijdens de ontmoeting tegen FC Groningen (3-2 winst) een lichte verrekking van de binnenband van de rechterknie opgelopen.
Babel scoorde in het duel tegen FC Groningen twee maal. In de slotfase raakte hij geblesseerd. Of de voorhoedespeler op tijd is hersteld om volgende week zondag de Klassieker tegen Feyenoord mee te kunnen spelen, is nu nog een vraagteken.
Officiële website van Ajax

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 15, 2006 4:39 pm

Het valt dus mee. :headbang:

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » zo okt 15, 2006 6:23 pm

Zijn balaanname is de laatste tijd met sprongen vooruit gegaan. Het helpt dus wel degelijk die prive trainingen.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma okt 16, 2006 3:16 pm

Milan eye Ajax youngster
Monday 16 October, 2006

Milan are set to make a move for Ajax sensation Ryan Babel when the transfer window reopens in January, according to reports.

The 19-year-old forward, who has Surinam origins, is rated highly by former Milan star Marco Van Basten, who included him in the Netherlands’ squad for the World Cup in Germany.

“Babel has the potential to become the new Thierry Henry,” said the Dutch Coach recently.

Babel is a natural born winger, who could support Alberto Gilardino and Filippo Inzaghi or be fielded by Coach Carlo Ancelotti as a second striker.

Milan transfer guru Ariedo Braida has long since eyed the youngster and the club seems set to make an offer to Ajax in the attempt to bring Babel to Italy during the January transfer window, although his move may be postponed until the end of the season.

Ajax would be looking to net at least £5m for the player due to his importance to their Eredivisie hopes.

If Babel did make the switch to the peninsula he certainly wouldn’t be the first Ajax star to make the move.

The likes of Edgar Davids, Clarence Seedorf, Patrick Kluivert, Dennis Bergkamp and Zlatan Ibrahimovic have all previously traded life in Holland for a move to Italy.
Football Italia

Plaats reactie