Urby Emanuelson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » do aug 24, 2006 2:42 pm

Maartoe schreef:Het eerste doelpunt was een regelrechte dekkingsfout van Urby. Hoe hij het in zijn hoofd haalt om zijn man zo gewoon vrij te laten vind ik onbegrijpelijk. Ik vind het te ver gaan om dat tweede doelpunt aan Urby toe te rekenen. Er gaan daar meerdere spelers de fout in.
Precies, eerste doelpunt was gewoon zijn schuld. Tweede niet, al maakt hij die fout wel vaker (onnodig vastlopen) zie Feyenoord uit vorig seizoen. Een topverdediger zal hij waarschijnlijk nooit worden. Volgens mij valt het nl. wel mee met die "ik wil lekker ballen" houding, hij is serieus genoeg maar maakt gewoon regelmatig hele vreemde keuzes in de dekking, die me doen afvragen of hij wel echt verdedigersinstinct heeft.

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » do aug 24, 2006 2:45 pm

Gewoon een gebrek aan voetbalintelligentie. Hopelijk komt dat nog goed.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 3:24 pm

Ach, toen Rijkaard jong was rende hij ook als een kip zonder kop over het veld. Maar Rijkaard was wel een rasvoetballer. Zelfde geldt voor Urby. Die komt er wel. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do aug 24, 2006 4:05 pm

Helemaal mee eens. Volgende week is iedereen dit al vergeten.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do aug 24, 2006 4:07 pm

Dit duurt bij mij nog wel langer hoor. En net op het moment dat ik het bijna vergeten ben zal een PSV-er het er wel weer doorheen rammen
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 24, 2006 4:07 pm

Dat vind ik wel heel erg optimistisch gedacht Mr. Ajax. Ik denk niet dat de gemiddelde Ajax-supporter tevens goudvis is.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do aug 24, 2006 4:13 pm

Denk je dan dat iedereen het nog hierover heeft na een goede wedstrijd tegen Vitesse?? Ik denk het niet hoor :nooo:



Net zoals iedereen lyrisch over hem was in deze topic precies tot aan zijn fout.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do aug 24, 2006 9:26 pm

Mr. Ajax schreef:Denk je dan dat iedereen het nog hierover heeft na een goede wedstrijd tegen Vitesse?? Ik denk het niet hoor :nooo:

Net zoals iedereen lyrisch over hem was in deze topic precies tot aan zijn fout.
Deze topic is pas een paar weken oud :D

Voor de zekerheid in het archief gekeken, want ik kon me niet voorstellen dat ik laaiend enthousiast was (2005-2006) over de back Emanuelson. Positiever dat dat hij zich kan ontwikkelen heb ik niet gevonden (zoeken op naam, auteur enz.)

Ik wil hem niet afbranden, van je fouten leer je, maar het zijn wel kostbare fouten (o.a. Arsenal thuis, vorig seizoen) Hij heeft moeite met de druk, is nog te laconiek. Hij zou eens een seizoen bij een (buitenlandse???) middenmoter back moeten staan. Een verdediger moet in eerste instantie verdedigen.

De vergelijking met Frenk Rijkaard gaat volledig mank (werd Maduro ook niet met hem vergeleken?), hij was nadrukkelijk aanwezig, maakte ook fouten, maar maakte ook meer indruk.

Tegen het RKC had Emanuelson het erg moeilijk met ene Garcia! Goed spelen als je geen tegenstander hebt is niet zo moeilijk.

Er stonden tegen Kopenhagen zeven spelers uit de jeugdopleiding in het veld: het levert geen punten op, maar het doet me wel goed.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 9:35 pm

Demosthenes schreef:De vergelijking met Frenk Rijkaard gaat volledig mank (werd Maduro ook niet met hem vergeleken?), hij was nadrukkelijk aanwezig, maakte ook fouten, maar maakte ook meer indruk.
Zoveel indruk dat Ajax hem aan Groningen wilde verpatsen. Ook aan Rijkaard is lang getwijfeld. Pas onder Cruijff brak hij definitief door. Toen was hij al midden twintig.
Er stonden tegen Kopenhagen zeven spelers uit de jeugdopleiding in het veld: het levert geen punten op, maar het doet me wel goed.
Dat is ook een keuze. Dan moet je incalculeren dat die jongens fouten maken. En is het van het hoogste belang dat de trainer ze iets kan bijbrengen. Maduro, Sneijder, Urby, Babel, etc. ze zitten er al een tijdje bij, maar onder Blind (en daarvoor Koeman) hebben ze weinig geleerd.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do aug 24, 2006 9:45 pm

Zoveel indruk dat Ajax hem aan Groningen wilde verpatsen. Ook aan Rijkaard is lang getwijfeld. Pas onder Cruijff brak hij definitief door. Toen was hij al midden twintig.
en bijna ging hij voor een "stereotoren" naar psv.

De eerste keer dat ik hem zag was volgens mij in Vlaardingen tegen DVO (oefenen). Bij DVO was men kwaad dat Ajax met tweederangsspelers kwam (jeugd), volgens mij Kieft, Rijkaard (en het werd 10-0?)

Emanuelson zal m.i. nooit het niveau van Rijkaard halen, maar ik hoop dat ik ernaast zit.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 24, 2006 9:46 pm

Net alsof dat een schande is! :nooo:

Emanuelson kan verder komen dan bijvoorbeeld een Ronald de Boer, en die was toch ook heel waardevol voor Ajax.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 10:05 pm

En De Boer is verkocht aan Twente.

Aardig om nu te voorspellen welke van de jongeren bij Ajax de top gaat halen. Zeg het maar. Ik heb dat ooit gedaan bij de lichting RiWi, De Boertjes, Bryan Roy, Marciano Vink. Ik zat er helemaal naast. :blush:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 24, 2006 10:10 pm

Heitinga, Sneijder en Urby.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do aug 24, 2006 10:24 pm

Ferdi Elmas als 14/15 jarige :oops:

Van de huidige lichting?

Heitinga (22), Sneijder (22), Babel (19), Vermaelen (20). Laten we niet vergeten dat ze jonger zijn dan bijvoorbeeld Van Persie, die nog steeds als talent wordt gebracht.

Ik hoop ook op Manucharyan (19), Vertonghen (19)

De A-selectie

Nog één keer (als enige?) John Goossens, Siem de Jong? Toby Alderweireld? Christiaan Supusepa? Joey Godee? Nathaniël Will heb ik al mijn hoofd gezet.

Anita, Sarpong: een open deur intrappen doe ik niet.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 10:38 pm

Over Siem de Jong hoor ik goede dingen. Wat vind jij van hem?


Babel! Ontzaglijke fysieke mogelijkheden gecombineerd met de wil om te slagen. :yes: In Vermaelen zie ik het ook wel zitten, maar verder? Denk toch dat Sneijder en zeker Heitinga blijven hangen.

Maar zoals gezegd, destijds had ik het ook fout.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 25, 2006 5:32 am

Demosthenes schreef:
Marillion schreef:Tja, kwaliteit heeft hij wel en het zal misschien bij een leerproces horen. Maar ik snap echt niet dat je als back niet ziet dat het geen moment was om op te komen.

Overigens ben ik het wel eens met de kritiek op iemand als Gabri die, wanneer Emanuelson toch gaat, die zone moet afdekken.
Moet Gabri dan de zone links in de gaten houden? Hij staat rechts!
Op dat moment stond Gabri in de punt naar achteren, Demos.

Neemt niet weg dat ik het een knullige fout vond van Emanuelson. Dat past echt niet op dit niveau. Er gingen daarna meerdere spelers in de fout (Verthongen, Gabri, Vermaelen en/of Stekelenburg), maar destijds bij Milan-Ajax vond ik ook dat Maxwell een blunder beging toen hij de bal verloor aan Cafu, die voorgaf op Shevchenko, die scoorde.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 25, 2006 5:35 am

brigade zuid schreef:Hij maakt toch wel veel fouten altijd, het lijkt bij hem altijd net alsof ie zo goed speelt omdat hij wel mooie acties naar voren heeft maar ondertussen verneukt ie zn verdedigende taken wel om de haverklap.
Juist tegen een sterke directe tegenstander lijkt hij het goed te doen. Hij moet z'n tegenstander 'voelen', volgens mij.

Ik blijf erbij dat Emanuelson de snelheid en de tackle heeft om een goede verdediger te zijn. Het gaat om z'n timing voor wat betreft z'n rushes en z'n verantwoordelijkheidsgevoel.
Jöhnk schreef:Heitinga, Sneijder en Urby.
Deze houden we erin, Jöhnk. Ik ga voor Emanuelson, Vermaelen en Babel. :xyxthumbs:

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr aug 25, 2006 11:53 am

Ik ga met Thomas mee.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr aug 25, 2006 1:23 pm

Het ligt maar net hoe hoog je de lat legt. Is VdVaart geslaagd nu hij bij HSV speelt? Ik had er vroeger in ieder geval meer van verwacht.

Urby kan de top halen, evenals Vermaelen. Voor de rest ben ik al een stuk sceptischer. Sneijder, Heitinga en Babel gaan die top (definitie: topclub, die bijna structureel tot de laatste 8 van de CL behoort) niet halen, denk ik.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 25, 2006 2:03 pm

Volgens mij is Van der Vaart z'n loopbaan nog niet voorbij. Hoe kun je dan zeggen dat hij niet geslaagd is? Rijkaard zat ook niet meteen bij Milan.

Urby en Babel halen het wel. Vermaelen wellicht, al ben ik daar een stuk minder zeker over. Sneijder is een beetje een 'alles of niets'-verhaal. Of hij wordt op termijn een bepalende speler die ontlast wordt bij een topclub of het blijft onder de top.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr aug 25, 2006 2:10 pm

Bertje schreef:Volgens mij is Van der Vaart z'n loopbaan nog niet voorbij. Hoe kun je dan zeggen dat hij niet geslaagd is? Rijkaard zat ook niet meteen bij Milan.
Het gaat mij niet om de duur van de carrière, maar gewoon even wat het begrip 'slagen' inhoudt. Is vdVaart nu al geslaagd of dient hij nog wat volgende stappen te maken? Ik had in ieder geval verwacht dat hij, zonder tussenstap (HSV), naar de top zou doorstoten. Nu twijfel ik sterk of hij die top ooit zal halen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 25, 2006 2:12 pm

Oké. ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » vr aug 25, 2006 2:28 pm

Sneijder is volgens mij de enige die echte top kan gaan worden. Helaas. Dat we hier nog over Heitinga hebben vind ik dan wel weer lachen.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr aug 25, 2006 4:58 pm

Sneijder vind ik juist geen zekerheid. Ook al zou hij gekocht worden door een topclub, daar komen ze er wel achter dat hij te grote minpunten heeft
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 25, 2006 5:21 pm

Peter schreef:Het gaat mij niet om de duur van de carrière, maar gewoon even wat het begrip 'slagen' inhoudt. Is vdVaart nu al geslaagd of dient hij nog wat volgende stappen te maken? Ik had in ieder geval verwacht dat hij, zonder tussenstap (HSV), naar de top zou doorstoten. Nu twijfel ik sterk of hij die top ooit zal halen.
Slagen in de top zie ik als uiteindelijk slagen bij bij een van de grootste 16 clubs uit de grote competities. Zoiets.
Real Ajax schreef:Sneijder is volgens mij de enige die echte top kan gaan worden. Helaas. Dat we hier nog over Heitinga hebben vind ik dan wel weer lachen.
Sneijder? :huh:

Plaats reactie