Dennis Gentenaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 17, 2006 11:12 pm

'Gentenaar in belangstelling FC Groningen'

17 december 2006

FC Groningen heeft concrete belangstelling voor doelman Dennis Gentenaar. Dat meldt de website van Elf. De ervaren sluitpost komt bij Ajax niet verder dan een rol als reservekeeper achter Maarten Stekelenburg. Vorig seizoen was Gentenaar ook al tweede keus bij Borussia Dortmund. Voor Ajax keepte hij tot dusverre twee wedstrijden.

Bas Roorda verdedigde de afgelopen seizoenen het doel van Groningen, maar de goalie is niet aan een sterk seizoen bezig. Trainer Ron Jans is dan ook op zoek naar een nieuwe keeper, niet in de laatste plaats omdat het contract van Roorda aan het eind van dit seizoen afloopt. Gentenaar heeft bij Ajax nog een verbintenis tot medio 2009.

Ajax Online

Aristides

Bericht door Aristides » zo dec 17, 2006 11:46 pm

Hij wist dat hij tweede keeper zou worden, m.a.w. hij krijgt wat hem is toegezegd.

Kopen? Voor een paar miljoen kan dat :D
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma dec 18, 2006 8:42 am

Demosthenes schreef:Hij wist dat hij tweede keeper zou worden, m.a.w. hij krijgt wat hem is toegezegd.

Kopen? Voor een paar miljoen kan dat :D
Yep, hij heeft die keuze bewust gemaakt...maar goed...of hij ook niet te licht is voor Grunn? :X

Tekenen voor 2 jaar en daarna terug naar NEC...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma dec 18, 2006 9:04 am

Vergeleken bij Roorda is hij zeker een versterking.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ramona

Bericht door Ramona » vr dec 29, 2006 7:32 pm

De terugkeer van een Nijmeegse held

Door: JJ, ForzaNEC.nl
Gepubliceerd: Vandaag 15:11 | Laatst bijgewerkt: Vandaag 16:44 | 10 reacties

Hij maakte afgelopen woensdag zijn competitiedebuut voor zijn nieuwe club Ajax en speelt zaterdag met datzelfde Ajax tegen NEC. Ras-Nijmegenaar Dennis Gentenaar (31) keert terug in De Goffert. Aanleiding voor ForzaNEC.nl om hem te interviewen. Over zijn tijd in Amsterdam en over zijn terugkeer op het oude nest. ''Het zal raar zijn om tegen NEC te spelen.''

Na twintig jaar trouwe dienst aan NEC ging Dennis Gentenaar anderhalf jaar geleden op avontuur. Borussia Dortmund haalde hem als tweede keeper en onder trainer Bert van Marwijk speelde hij in totaal tien wedstrijden. Na één seizoen kon hij terug naar NEC, had NAC Breda interesse maar klopte eindelijk ook een Nederlandse topclub aan: Ajax.

Verhuist
Het was de kans waarop hij gewacht had en hij liet hem niet lopen. Bij de Amsterdammers werd hij tweede doelman en afgelopen woensdag maakte hij in de thuiswedstrijd tegen Roda JC zijn competitiedebuut. Eerste keus Stekelenburg is ziek en na optredens in de beker (tegen het tweede elftal van RKC Waalwijk) en de UEFA Cup (tegen IK Start) kon hij zich nu eindelijk in de vaderlandse competitie laten gelden. ''Dat was toch wel een bijzondere wedstrijd,'' vertelt de doelman bij hem aan tafel, in zijn nieuwe woning in Oudekerk aan de Amstel. Hij was genoodzaakt Nijmegen te verlaten wegens de reisduur – ''twee keer per dag in de file staan kost me teveel tijd'' – en woont een flinke uittrap verwijderd van de Amsterdam ArenA. Samen met zijn vrouw, twee kinderen, twee honden en een kat.

Afbeelding

De doelman heeft het naar zijn zin bij Ajax. Hij ging erheen met de hoop kampioen te worden en Champions League te spelen maar dat lijkt er niet meer in te zitten. ''Ik had echter geen specifieke verwachtingen van de club zelf. Je hoort wel allerlei verhalen natuurlijk, zoals dat er een bepaalde arrogantie heerst en dat het een kille en koude club is. Maar mij valt dat hartstikke mee. We hebben een leuke en goede groep.'' Contact heeft hij vooral met de andere keepers, Kenneth Vermeer en Maarten Stekelenburg, en met keeperstrainer Fred Grim. ''Ik heb geen andere rol dan de twee andere keepers, ondanks dat ik wat ouder ben. Je probeert elkaar beter te maken.'' Of hij Stekelenburg een betere keeper vindt dan zichzelf laat Gentenaar in het midden. ''Ik zit op de bank dus wat moet ik zeggen? Het doet er ook niet toe wat ik vind. Maarten is gewoon een goede keeper die in principe alles in zich heeft om in het Nederlands elftal te spelen. Ik kan er alleen maar voor werken en alles zo goed mogelijk proberen te doen. Dan merk je het wel, het is de trainer die beslist.''

Met die trainer, Henk ten Cate, heeft hij weinig contact. ''Dat loopt vooral via de keeperstrainer. Maar je merkt wel dat Henk ervaren is, als hij een keer de training stillegt en even voordoet hoe het moet bijvoorbeeld. Hij is erg duidelijk. Zoals hij op televisie overkomt, is hij tegen ons ook.''

Nog steeds NEC’er
In zijn laatste jaren bij NEC was Gentenaar het boegbeeld van de club. Hij groeide uit tot icoon en werd onvervangbaar geacht. Babos kwam, keepte goed en deed Dennis deels vergeten. Maar nooit helemaal. Menig NEC-supporter denkt nog regelmatig terug aan het gouden seizoen 2002-2003 waarin Europees Voetbal werd behaald. Dankzij Johan Neeskens, dankzij een flinke portie geluk maar vooral: dankzij Dennis Gentenaar. Net zoals de supporters hem niet zijn vergeten is Gentenaar zijn oude club niet vergeten. ''Ik ben en blijf NEC’er. Ook al ben ik nu een Ajaxcied.''

In 'zijn' stad komt hij niet zo vaak meer, sinds de verhuizing. ''Ik rij af en toe nog wel naar Nijmegen, als ik vrij ben of als er iets te doen is in de stad. Buiten de files om is het goed te doen. Naar NEC gaan is alleen vaak moeilijk, we spelen regelmatig tegelijkertijd of het komt gewoon slecht uit.'' Het contact met de club is hij echter niet verloren. ''Ik spreek nog wel eens met spelers ja. Regelmatig hang ik met Schuurman aan de lijn en Romano spreek ik ook af en toe. Bovendien zijn we laatst een keer wezen eten met wat oud-spelers en spelers van de huidige selectie.''

Afbeelding

NEC-Ajax
Zaterdag zal hij sowieso in De Goffert te vinden zijn. Aangezien Stekelenburg griep heeft staat Dennis Gentenaar onder de lat en speelt hij tégen NEC. ''Dat brengt wel een bepaalde spanning met zich mee. Het is een bekende omgeving en het zal speciaal zijn.'' Hoewel hij zegt niet veel nerveuzer te zullen zijn indien hij speelt hoor je ook twijfel in zijn stem. ''Hoe leef je naar zo’n wedstrijd toe? Ik weet het niet. Het zal raar zijn om tegen NEC te spelen maar ik kijk uit naar de wedstrijd. Zeker op zo’n moment, de laatste wedstrijd van het jaar. Ik hoop op een mooie zaterdagmiddag.''

In Nijmegen zal hij met open armen worden ontvangen, ook al speelt hij bij de tegenstander. De vraag wanneer hij terugkeert als NEC’er komt dan ook elk interview terug. ''Ik ga er nog steeds vanuit dat ik wel een keer terugkom, dat ik bij NEC zal eindigen. Maar het is moeilijk om te zeggen. Als je het zo vraagt ga ik wel echt denken over hoe dat zou zijn. Maar goed, je weet niet eens hoe NEC er zelf tegenover staat. We zien wel hoe het loopt. Ik heb hier nog twee jaar een contract en heb het goed naar mijn zin.''

90+3=El-Akchaoui
Dat hij nog steeds betrokken is bij de Nijmegen Eendracht Combinatie komt echter meerdere malen naar voren. Als het over de Gelderse derby gaat bijvoorbeeld. Vorig seizoen zat hij bij de play-offwedstrijd in het uitvak, dit jaar miste hij het thuisduel omdat hij met het tweede van Ajax moest trainen. ''Daarna ben ik wel meteen naar Nijmegen gegaan. Radio aan in de auto natuurlijk. Net toen ik thuis uitstapte hoorde ik een hoop geschreeuw vanuit het stadion. Hup, meteen die auto weer in en radio aan. Penalty! Heb je de hele wedstrijd geluisterd en is er niets gebeurd… Maar die verslaggever werd wild. El-Akchaoui achter de bal. Ik dacht nog, 'Ow als hij hem mist'. Maar hij scoorde. Ik ben meteen naar de club gereden.''

Als een fanatieke supporter denkt hij terug aan dat droomscenario op 22 oktober. En ook als het hoogtepunt van mening NEC-betrokkene, het behalen van Europees Voetbal, ter sprake komt droomt Gentenaar weg. Hij noemt de spelers die erbij waren, denkt terug aan de goal van Jarda Simr en aan het feest dat volgde. ''Dat waren mooie tijden. Maar het gaat zo snel allemaal. Het lijkt alsof ik al jaren weg ben uit Nijmegen. Ook dat hoort bij het voetbal.''

Ritje Nijmegen
We praten nog wat na over die gouden tijd en kijken nog maar eens vooruit naar zaterdag. Hij probeert zich een voorstelling te maken van de wedstrijd maar het lukt niet. ''Ik weet echt niet hoe het zal voelen. Dat weet ik pas als ik het veld op kom. Ik ben benieuwd, ritje Nijmegen.'' Voor één ding hoeven de supporters in ieder geval niet bang te zijn: ''Ik mag mijn eigen keepershirt kiezen dus ik zal niet in het geelzwart spelen.''

Namens Dennis een sportief en gezond 2007 toegewenst aan alle NEC-supporters! *

Afbeelding

* EnieSeesite dus... :X

...maar wilde 't de evt. liefhebber toch niet onthouden... :hypocrite:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 29, 2006 7:34 pm

Wat een spuuglelijke trui. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Ramona

Bericht door Ramona » vr dec 29, 2006 7:36 pm

Smaken verschillen, zeg maar... vind uberhaupt de kleding van de meeste voetballers niks...m.u.v. Doeluh... :headbang: :cheer:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 29, 2006 7:37 pm

Wil jij zeggen dat jij het een mooie trui vindt, Ramoon? :shock:

Zelden zo'n lelijke trui gezien. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Ramona

Bericht door Ramona » vr dec 29, 2006 7:38 pm

Nee foeilelijk...

Ramona

Bericht door Ramona » za apr 07, 2007 9:39 am

Mooi stuk over Dennis in de AJAXlife zie ik net pas... X'C

Ik vermoed idd n.a.v. dat stuk dat je gelijk hebt Jöhnk...hij dient zijn contract wel uit...leert elke dag nog bij, zegt-ie oa... :worshippy:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za apr 07, 2007 9:59 am

Geef hem eens ongelijk. Hij traint op hoog niveau, wordt vaste tweede keep (Vermeer wordt waarschijnlijk verhuurd), verdient goed. En met een brokkenpiloot als De Steek als eerste keeper weet je het nooit, he. ;)

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 07, 2007 10:02 am

Maar Ajax wil dus wel een nieuwe keeper aantrekken. Dan neem ik aan dat het een keeper wordt die er niet alleen maar wat bij bungelt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za apr 07, 2007 10:06 am

Ik vrees van wel. AT5 had het over een nieuwe derde keeper.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 07, 2007 2:22 pm

Als ik dat stuk zo lees lijkt het op een aanname. Het lijkt mij in ieder geval onzinnig om een derde keeper aan te trekken. Dan schuif je de volgende jeugdkeeper gewoon door en blijft hij ondertussen keepen voor Jong Ajax.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 07, 2007 2:35 pm

De volgende is Marco van Duin. Die is momenteel niet eens eerste keeper bij Jong Ajax (want dat zijn Vermeer en Gentenaar), laat staan dat hij straks in het eerste staat te keepen als Stekelenburg weer eens wat oploopt en Gentenaar zich op zijn oude dag blesseert. Nee, ik zou een keeper contracteren die kan concurreren met Stekelenburg. Gentenaar houdt zich toch wel koest zolang de centjes blijven komen, denk ik.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 07, 2007 2:37 pm

Dat zeker. Maar dan moet je er dus wel een concurrent van Stekelenburg bij halen en niet iemand die wel een jaartje blijft zitten als derde keeper. Dat bedoelde ik dus te zeggen.

Ramona

Bericht door Ramona » vr okt 19, 2007 6:13 pm

Dennis Gentenaar, voor altijd verbonden met NEC
Door: JJ | Gepubliceerd: 16-10-07 21:54

Afbeelding

Dennis Gentenaar is alweer tweeënhalf jaar weg uit Nijmegen. De doelman is NEC echter nooit vergeten. Zaterdag volgt een weerzien met de club waar hij uitgroeide tot held. Vorig seizoen speelde hij met zijn huidige club Ajax nog de hele wedstrijd in De Goffert, nu zit hij op bank. ForzaNEC.nl sprak met de clubman om te kijken hoe het met hem gaat. ''Dit is misschien nog wel spannender.''

Onrustig
Het rommelt in Amsterdam. Henk ten Cate zou weggaan, bleef volhouden dat hij bij Ajax zou blijven en vertrok uiteindelijk naar Chelsea. Ondertussen werd de ploeg uitgeschakeld in de Champions League om vervolgens ook schaamtevol het UEFA Cup toernooi te moeten verlaten.

Dennis Gentenaar had van de trainerswissel niet zo’n last. ''Het is wel onrustig maar ik heb er weinig van meegekregen. De uitschakelingen in Europa doen wel echt pijn, sportief gezien is dat heel jammer.'' De doelman maakt alles mee als tweede keeper en dat is toch anders. ''Ik heb wel heimwee naar een basisplaats ja. Het ene moment ben je er helemaal niet mee bezig, maar soms heb ik het daar wel moeilijk mee. Dat is toegenomen het afgelopen jaar. Hoe dat komt? Gewoon omdat ik nu al wat langer tweede keeper ben, een andere oorzaak heeft het niet.''

Gentenaar is echter niet bezig met een volgende stap in zijn carrière. ''Ik weet niet wat ik er mee moet maar ik ben daar nu ook niet concreet mee bezig. Dat kan nog wel komen natuurlijk.'' Het is echter niet zo dat hij meer speelminuten had verwacht bij de Amsterdamse club. ''Ik heb geen reden om op meer speeltijd te hopen. Maarten (Stekelenburg, red.) doet het uitstekend. Ik kan ook goed met hem samenwerken. Net als met derde doelman Erik Heijblok en keeperstrainer Carlo L’Ami. Dat zijn toch degene met wie ik het meeste contact heb bij Ajax.''

Afbeelding
De actie van Legio Noviomagum voor Dennis Gentenaar (NEC-Ajax, 30-12-2006)

Spelen tegen NEC
Zaterdag volgt het weerzien met NEC, de club waar hij jarenlang speelde en waar hij uitgroeide tot boegbeeld. Niet voor niets pakte Legio Noviomagum afgelopen seizoen groots uit toen hij met Ajax terugkeerde in De Goffert. Het spandoek - bijna zo breed als de Gofferttribune met daarop 'Gentenaar Nijmegenaar' – dat toen omhoog werd getakeld is nog steeds het grootste doek wat de TIFO-groep ooit gemaakt heeft.

''Een wedstrijd tegen NEC is altijd leuk, ook al speel ik nu zelf niet,'' vertelt Gentenaar. ''Het is alleen erg jammer dat het moeizaam gaat met NEC. Wij hebben de punten echter ook hard nodig want we kunnen ons alleen nog op de competitie en de beker richten. We gaan dus geen cadeautjes weggeven.''

Vorig seizoen startte de Nijmegenaar nog in de basis wegens een blessure bij Stekelenburg, nu zit hij op de bank. ''Dat is misschien nog wel spannender dan zelf spelen tegen je oude club. Nu kijk je toch meer van een afstandje.'' Aan een voorspelling durft hij zich wel te wagen. ''Het wordt 2-0. Voor ons.'' Helemaal zonder gevoel zegt hij het niet. ''Hoewel ik niet zoveel contact meer heb met de mensen bij NEC is mijn gevoel voor de club zeker niet weggezakt. Maar een wedstrijd is een wedstrijd en je leeft er professioneel naar toe.''

Op de vraag wanneer hij terugkomt bij zijn oude liefde reageert hij ontwijkend. ''AZ-uit kan ik waarschijnlijk wel komen kijken,'' antwoord hij, terwijl hij de vraag natuurlijk wel begrijpt. ''Maar goed, ik heb geen idee of ik ooit nog bij NEC terecht komt. Het is afwachten of dat gebeurt. Maandag speel ik waarschijnlijk weer in De Goffert, als we met het beloftenteam tegen Jong NEC moeten.''

Verbondenheid
Een spandoek zoals afgelopen jaar zit er niet in zaterdag, in het uitvak. ''Dat zal inderdaad niet passen, haha. Maar dat is een mooie herinnering. Je maakt toch veel mee als voetballer, zowel leuke als minder leuke dingen. Maar dat moment was echt mooi. Dat maakt dat je verbonden blijft met de club. En dat blijf ik sowieso. Ik heb hier twintig jaar gezeten en ga nog steeds graag naar Nijmegen, dat zegt genoeg.''

Bron: http://www.forzanec.nl

Plaats 't toch maar hier, hoewel 't vanuut Nimweegs perspectief geschreven is...

Dennis... :worshippy.gif:

Kilroy

Bericht door Kilroy » vr okt 19, 2007 8:01 pm

Wat Gentenaar schrijft/zegt, staat hem goed. Voelt natuurlijk altijd een nauwe band met NEC.
Gebaseerd of de wedstrijden die ik van hem gezien heb, vond ik hem altijd een prima keeper, zeker beter dan Westerveld en goed coachend. Jammer dat de USA zo dik in zijn voormalige basketball spelers zit, anders zou Gentenaar het best eens in de VS kunnen proberen. Hij zou geen team misstaan. Prima kerel zo te zien.

Aristides

Bericht door Aristides » do jan 24, 2008 12:29 am

Ik verbaas me al 1 1/2 jaar over het oefenen dat hij met Stekelenburg doet, steeds maar die bal teruggooien, 25 keer achter elkaar, terwijl het om het trappen van Stekelenburg gaat. De kans op een armblessure lijkt mij groter dan op een voetblessure als hij trapt. Met zijn ervaring moet hij toch gewoon zo'n bal schieten.

Ramona

Bericht door Ramona » wo feb 06, 2008 9:27 am

Gentenaar staat open voor vertrek bij Ajax
Door: William | Gepubliceerd: Gisteren 11:50

Afbeelding

Sportweek meldt dat tweede doelman Dennis Gentenaar wel iets voelt voor een vertrek. De sluitpost is sinds zijn komst in 2006 van Borussia Dortmund stand-in voor Stekelenburg en kwam hierdoor zelden aan spelen toe. De oud-speler van NEC wil graag weer basisspeler worden bij een club.

De Nijmegenaar, die bij Ajax een fors salaris opstrijkt, heeft nog een contract tot medio 2009.

Bron: Nu.nl
Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 06, 2008 11:27 am

Logisch ook. Ajax trekt deze eeuw vrijwel om de twee jaar wel een nieuwe tweede keeper aan. Die jongens vinden het iedere keer leuk, maar na twee jaar begint het toch weer te kriebelen. Ben benieuwd met welke transfervrije/goedkope keeper Ajax nu op de proppen komt.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » wo feb 06, 2008 12:19 pm

Logisch ook. Ajax trekt deze eeuw vrijwel om de twee jaar wel een nieuwe tweede keeper aan. Die jongens vinden het iedere keer leuk, maar na twee jaar begint het toch weer te kriebelen. Ben benieuwd met welke transfervrije/goedkope keeper Ajax nu op de proppen komt.
Mocht Stekelenburg blijven, dan denk ik dat Vermeer gewoon 2de keeper wordt, en ook zijn kans krijgt... Van Duin 3de keeper.
Pompiedom

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 06, 2008 12:45 pm

Lijkt me nutteloos voor Vermeer.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » wo feb 06, 2008 12:48 pm

Lijkt me nutteloos voor Vermeer.

Met alle respect voor Vermeer, maar ik denk toch dat hij ruim tekort komt om een echte top keeper te worden... Laat hem nog maar even leren bij Ajax, en misschien wordt het toch nog wat... maar betwijfel het.
Pompiedom

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 06, 2008 12:50 pm

Vermeer moet gaan keepen in de Eredivisie om beter te worden. Dan heeft tweede keeper zijn bij Ajax achter Stekelenburg dus geen zin.

Gesloten