Rosales

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo nov 15, 2006 12:08 am

De verhalen zijn altijd geweest dat hij overal in de aanval goed inzetbaar is. Gezien zijn tweebenigheid zou het spelen als rechtsbuiten geen probleem moeten zijn.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo nov 15, 2006 11:56 am

Ik heb bij Ajax-Ado nog eens opgelet, en Manucharyan doet bijna alles met links.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo nov 15, 2006 11:58 am

Ajax speelt vaak zonder linksbuiten dus daarom zie ik aan de rechterkant liever iemand die buitenom kan gaan. Manucharyan dus niet. Zijn rechter been is wel degelijk zijn zwakke been maar geen chocoladebeen, hij kan er aardig wat mee net als bijvoorbeeld Cocu. Dat zou eigenlijk vanzelfsprekend moeten zijn voor een voetballer. Vooral bij iemand die net komt kijken lijkt het me goed hem om zijn vertrouwde plek te laten spelen en hem niet door het hele elftal te slingeren. Dat is niet fair, zo geef je hem geen eerlijke kans zich in het elftal te spelen. Als hij eenmaal een gearriveerde speler is kun je hem ook eens op andere posities uitproberen als dat nodig is.
Ajax!

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo nov 15, 2006 10:14 pm

Don S. schreef:De verhalen zijn altijd geweest dat hij overal in de aanval goed inzetbaar is. Gezien zijn tweebenigheid zou het spelen als rechtsbuiten geen probleem moeten zijn.
Hij zal echt geen wereldvoorzetten geven met rechts hoor! Het gevaar van Manu zit in zijn linkerbeen, daarmee (en aan die kant!) moet je hem gebruiken. Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt wel fan van die jongen maar ik zou hem dus niet op rechts zetten....
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do nov 16, 2006 12:11 am

De Mul is ook nog te wisselvallig, dus hoe gaan we het dan oplossen?

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do nov 16, 2006 12:23 pm

Van mij mag De Mul best nog even blijven staan daar hoor...... En eventueel zou ik Perez een kans geven daar (in een vrijere rol). Denk wel dat je dan misschien beter een back als Ogararu erachter kan zetten, die wat meer drang naar voren heeft. En Rosenberg of liever, Babel zijn voor mij eventueel ook opties daar. En anders kan je altijd nog Rosales er neer zetten. Dan zul je niet het zoveelste wereldwonder aanschouwen, maar hij kan het de gemiddelde eredivisieback lastig genoeg maken hoor!

En speciaal voor de Dr.:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do nov 16, 2006 12:50 pm

Ik heb gewoon veel liever dat we niet zo krampachtig vasthouden aan een vaste links en rechtsbuiten. Stel bijvoorbeeld Perez en Manucharyan op, en laat hen gewoon lekker van kant wisselen. Ook veel moeilijker om te verdedigen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Arthur

Bericht door Arthur » do nov 16, 2006 2:27 pm

Buitenspelers die constant naar binnen komen zijn helemaal niet moeilijker te verdedigen. De ruimtes worden er alleen maar kleiner van.

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 16, 2006 3:48 pm

Dat zegt hij ook niet. Constant wisselen. Opkomende mensen....Dat is moeilijker te verdedigen
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » do nov 16, 2006 3:51 pm

Verrassing is moeilijk te verdedigen. Ajax speelt in aanvallend opzicht te voorspelbaar. De Mul rent langs de lijn, geeft een voorzet.... Alex en Da Costa kunnen rustig staan wachten.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 16, 2006 3:57 pm

Hij moet de bal ook naar Huntelaar passen Joey ;)
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do nov 16, 2006 5:05 pm

Buitenspelers die constant naar binnen komen zijn helemaal niet moeilijker te verdedigen. De ruimtes worden er alleen maar kleiner van.

Waar zeg ik dat dan?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do nov 16, 2006 6:30 pm

Alaindebanaan schreef:Van mij mag De Mul best nog even blijven staan daar hoor...... En eventueel zou ik Perez een kans geven daar (in een vrijere rol). Denk wel dat je dan misschien beter een back als Ogararu erachter kan zetten, die wat meer drang naar voren heeft. En Rosenberg of liever, Babel zijn voor mij eventueel ook opties daar. En anders kan je altijd nog Rosales er neer zetten. Dan zul je niet het zoveelste wereldwonder aanschouwen, maar hij kan het de gemiddelde eredivisieback lastig genoeg maken hoor!
Babel als linksbuiten heeft nog wel aardig wat, maar als rechtsbuiten lijkt het me helemaal niets.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr nov 17, 2006 12:02 am

Ik weet het niet, hij heeft snelheid, en een actie. Babel vind ik een type die zowel binnedoor als buitenom kan gaan. Wat dat betreft heeft-ie dan op rechts nog het voordeel dat als-ie buitenom gaat, hij hem gewoon met rechts kan voorgeven. Maar zoals je zag was hij ook niet bepaald mijn eerste optie.... Eigenlijk zie ik dan Rosenberg er nog liever...

En speciaal voor de Dr.:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 17, 2006 9:51 am

Babel heeft geen voorzet, dus buitenom gaan langs het lijntje heeft weinig zin.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr nov 17, 2006 9:56 am

Hij is snel genoeg om zijn tegenstander achter te laten op de zijlijn....... ;)

En speciaal voor de Dr.:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 17, 2006 9:57 am

Maar hij kan er dan niets mee doen, behalve keihard die bal naar het centrum trappen, natuurlijk. Slaat dus werkelijk nergens op wat je zegt.

En met niemand anders!

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr nov 17, 2006 4:27 pm

Nou als je je tegenstander voorbij bent kun je gewoon doorlopen en een kort passje geven hoor....... :aai:

En speciaal voor de Dr.:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 17, 2006 4:58 pm

Ik weet niet naar welke sport jij kijkt, maar bij voetbal staan er vaak nog meer verdedigers de ruimte/aanvallers af te dekken.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr nov 17, 2006 5:35 pm

Sowieso is het vanaf die kant moeilijker voor Babel om gevaarlijk te worden voor de goal.

Jesse

Bericht door Jesse » vr nov 17, 2006 5:42 pm

Alaindebanaan schreef:Nou als je je tegenstander voorbij bent kun je gewoon doorlopen en een kort passje geven hoor....... :aai:
Oh ja, dat is het! Dat die oliedomme Babel daar toch nooit op gekomen is.

:nooo:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Arwin

Bericht door Arwin » zo nov 19, 2006 10:17 am

Arwin schreef:Nu de grootste frustraties over het verlies tegen PSV misschien zijn weggetrokken, kunnen we het weleens over Rosales hebben. Wat mij betreft speelt hij niet meer voor Ajax. Er komt werkelijk geen een goede voorzet van zijn voeten en een briljante actie heeft hij ook echt niet in huis.
Je kunt wel blijven wijzen op een paar assists, maar iedereen die rechtsbuiten staat bij Ajax heeft wel een aantal assists per jaar. Als je kijkt hoe hij voorgeeft, is dat gewoon zonder te kijken. Om maar te zwijgen over het feit dat 90% achter gaat (!) of zo in de handen van de keeper belandt.
De Mul speelde zondag een slechte wedstrijd, maar zijn vervanger Rosales was een drama. Voorlopig dus maar De Mul een kans geven, maar versterking voor de rechtsbuiten positie lijkt gewenst, of Perez moet daar gaan spelen. Rosales zie ik in ieder geval definitief niet meer zitten, daar hebben we hem nu lang genoeg voor kunnen aanschouwen.

Ten Cate is het met me eens, Rosales vandaag op de tribune, hij is niet nodig. :cheer:

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » zo nov 19, 2006 11:34 am

Jesse schreef:
Alaindebanaan schreef:Nou als je je tegenstander voorbij bent kun je gewoon doorlopen en een kort passje geven hoor....... :aai:
Oh ja, dat is het! Dat die oliedomme Babel daar toch nooit op gekomen is.

:nooo:
Hij heeft het zelfs regelmatig gedaan hoor! Net zo goed als hij op links zijn mannetjes laat staan, kan hij dat ook op rechts, volgens mij!

Check deze filmpjes maar eens, dan zie je dat Babel ook aardig wat goede acties op rechts heeft gemaakt!

http://www.youtube.com/watch?v=2-BollLyguE
http://www.youtube.com/watch?v=UHi11S_Nnm8

En speciaal voor de Dr.:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 19, 2006 12:00 pm

Dan heeft hij nog steeds geen voorzet of een schot met links, banaan.

En met niemand anders!

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 19, 2006 2:25 pm

Ik heb ook weleens een mooi filmpje van Sikora gezien.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie