Jaap Stam

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma okt 23, 2006 4:56 pm

Misschien valt er nog helemaal niks bekend te maken?
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Vreemd dat er nog niks bekend gemaakt is, vandaag.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 23, 2006 5:40 pm

Blessure van Stam valt mee. Woensdag kan hij waarschijnlijk gewoon meedoen. :cheer:

(Bron: AT5)
Het stinkt aan alle kanten!

Feest

Bericht door Feest » ma okt 23, 2006 6:13 pm

Had er toch nog een Ajacied last van zenuwen in De Kuip.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 23, 2006 6:19 pm

Steef schreef:Had er toch nog een Ajacied last van zenuwen in De Kuip.
:D

En YES YES YES!

Ik had liever maar met 0-3 gewonnen en Stam gehouden dan met 0-4 gewonnen en Stam verloren, maar deze mogelijkheid is helemaal top. :hypocrite:

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma okt 23, 2006 7:41 pm

Steef schreef:Had er toch nog een Ajacied last van zenuwen in De Kuip.
Ik zou ook de zenuwen krijgen als het zó makkelijk gaat..... ;)
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 23, 2006 8:47 pm

Hoe dan ook, ik ben hartstikke blij dat Stam weinig mankeert. In Heerenveen zullen we hem hard nodig hebben. :yes:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 23, 2006 9:35 pm

Het zou zomaar kunnen dat Ajax het wederom moeilijk krijgt in Heerenveen. Aan de andere kant heeft Ajax in de laatste maand gewonnen in Groningen, van Utrecht en Feyenoord van de mat gespeeld in De Kuip. Wie weet weet Ten Cate onze mannen ook te overtuigen dat ze niet bang hoeven te zijn van Heerenveen.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di okt 24, 2006 10:02 am

laat ik het zo zeggen "stam staat op 4-kaarten"en zaterdag Heerenveen uit. Geen risico nemen zou ik zeggen.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 24, 2006 1:57 pm

Mwah. Ajax kan prima zonder Stam. Maargoed, als we het voor het kiezen hebben... Stam rust geven tegen Ado, in Heerenveen pakt hij zijn kaartje zodat hij tegen Heracles geschorst is. Tegen PSV is Stam er dan mooi weer bij :eusa_dance:
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 24, 2006 5:50 pm

Hoe kom jij er zo bij dat Ajax prima zonder Stam kan? Wanneer is dat bewezen?

Jesse

Bericht door Jesse » di okt 24, 2006 5:54 pm

Is de topwedstrijd tegen Feyenoord.

:sleepey:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 24, 2006 6:11 pm

Thomas schreef:Hoe kom jij er zo bij dat Ajax prima zonder Stam kan? Wanneer is dat bewezen?
In de play-offs vorig seizoen, in de beker vorig seizoen, tegen Feyenoord, etc. etc.

Vermaelen, Grygera en Heitinga zijn prima centrale verdedigers. Stam is dus absoluut niet onmisbaar, zeker niet in het overgrote deel van de Eredivisiewedstrijden. Wel lekker natuurlijk om hem er zo veel mogelijk bij te hebben, want Stam heeft uiteraard wel iets extra's ten opzichte van zijn mogelijke vervangers.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 24, 2006 6:23 pm

Giacomo Puccini schreef:
Thomas schreef:Hoe kom jij er zo bij dat Ajax prima zonder Stam kan? Wanneer is dat bewezen?
In de play-offs vorig seizoen, in de beker vorig seizoen, tegen Feyenoord, etc. etc.

Vermaelen, Grygera en Heitinga zijn prima centrale verdedigers. Stam is dus absoluut niet onmisbaar, zeker niet in het overgrote deel van de Eredivisiewedstrijden. Wel lekker natuurlijk om hem er zo veel mogelijk bij te hebben, want Stam heeft uiteraard wel iets extra's ten opzichte van zijn mogelijke vervangers.
Dat zijn een paar wedstrijden (en in Groningen speelde het duo Heitinga-Vermaelen overigens erg slecht, vooral Vermaelen). Er zijn meer wedstrijden te noemen waarin het niet goed ging dan wel.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 29, 2006 3:38 pm

Afbeelding

Dit vind ik een mooie foto. Zie de gebalde vuist van Stam. Wat een beleving, ik vind het geweldig. Jaap is grote, grote klasse. :worshippy:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo okt 29, 2006 4:07 pm

Sowieso is de sfeer op dit moment geweldig. Maar dat heb je natuurlijk altijd als je wint.

Stam zou bij weinig clubs misstaan. Hij is nog steeds een absolute topper.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma okt 30, 2006 4:10 pm

Thomas schreef:Sowieso is de sfeer op dit moment geweldig. Maar dat heb je natuurlijk altijd als je wint.

Stam zou bij weinig clubs misstaan. Hij is nog steeds een absolute topper.
Het had er toch raar uitgezien, als-ie vorig jaar met Beveren had meegedaan, tussen 10 Ivorianen :D
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 30, 2006 5:07 pm

Ten Cate in Het Parool over Stam:
Jaap is geen prater. Maar als hij iets wil zeggen, laat hij dat vaak op het trainingsveld zien. Soms zie je er eentje door de lucht vliegen. Of hij laat dingen merken met zijn blik. Als hij je strak aankijkt, word je bang van hem.

:worshippy:

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma okt 30, 2006 5:13 pm

Joey is verliefd! :headbang:

Kaboem!

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma okt 30, 2006 5:41 pm

... op de GKL van Ajax?

Dat moet er ongeveer zo uitzien:

:inlove: :whip: :inlove2 :spijker: :sonade :rocketwhore:

Is het zuiver platonisch of kunnen de hagenezen binnenkort terugslaan met een nieuw filmpje starring Jaap en joey?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 30, 2006 5:48 pm

:D

Dit schreef ik op de dag dat de komst van Stam bekend werd:

Stam schopt onze eikeltjes lachend over het hek. :yes:

Stemt aardig overeen met wat Ten Cate zegt. :headbang:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di okt 31, 2006 1:11 pm

Ik ben hartstikke blij met Stam, hij is ontzettend belangrijk. Toen Stam er even niet bij was (Ado/Jong Rkc), zag je plots weer allerlei spelers van de opponent alleen voor Stekelenburg opduiken.

Wel/geen schorsing tegen Psv kan het verschil maken om het landskampioenschap.

Ook is Stam belangrijk in de wedstrijdbeleving. Ik heb nog altijd de indruk dat sommige jongens de 'mindere' tegenstanders wel even op halve kracht denken te kunnen verschalken, of tenminste (onbewust?) gemakzuchter zijn. Op de een of andere manier zit dat in deze spelersgroep opgesloten. Het is mi. niet toevallig dat Ajax vorig seizoen zijn beste wedstrijden speelde tegen behoorlijke tegenstanders als Psv, Feyenoord en Inter.

Arwin

Bericht door Arwin » di okt 31, 2006 4:05 pm

Jöhnk schreef:

Die gok mag Ten Cate dus ook absoluut niet nemen. Stam kan gewoon niet spelen tegen Heracles.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 31, 2006 5:52 pm

Jöhnk schreef:Ik ben hartstikke blij met Stam, hij is ontzettend belangrijk. Toen Stam er even niet bij was (Ado/Jong Rkc), zag je plots weer allerlei spelers van de opponent alleen voor Stekelenburg opduiken.

Ook is Stam belangrijk in de wedstrijdbeleving. Ik heb nog altijd de indruk dat sommige jongens de 'mindere' tegenstanders wel even op halve kracht denken te kunnen verschalken, of tenminste (onbewust?) gemakzuchter zijn. Op de een of andere manier zit dat in deze spelersgroep opgesloten. Het is mi. niet toevallig dat Ajax vorig seizoen zijn beste wedstrijden speelde tegen behoorlijke tegenstanders als Psv, Feyenoord en Inter.
Helemaal mee eens. Je merkt gewoon nadat er gescoord is dat de adrenaline nog altijd door z'n bloed giert.

Alex en Stam zijn op heel veel vlakken te vergelijken. Ik denk ook dat ze allebei even belangrijk zijn voor hun verdedigingen. Met het verschil dat ik Stam zich steeds meer vind profileren als een echte aanvoerder.

Ronald!

Bericht door Ronald! » za nov 04, 2006 11:07 am

Stam: 'Tijd niet zo lekker gevoeld als nu'
Geschreven door Pieter Ooms op zaterdag, 4 november om 09:41

Het was misschien wel de meest opvallende transfer van afgelopen zomer in Nederland. Niet zijn oude club PSV, maar Ajax wist Jaap Stam bij AC Milan los te weken. Enkele maanden later is hij het boegbeeld van de club, een rots in de branding en een mentor voor alle jonge talenten binnen Ajax. Stam had dit allemaal niet durven dromen toen hij benaderd werd door de Amsterdammers.

"Ik verlangde echt terug naar Nederland. Het was mooi geweest. Bij Milan heb ik aangegeven dat ik koste wat kost weg wilde. Ondanks dat ik nog een contract had voor een jaar, stelden ze zich gelukkig soepel op," aldus de verdediger in AD Sportwereld.

"Het is heerlijk om terug te zijn, dat meen ik echt. In Italie waren we als gezin vooral op onszelf aangewezen. Zomaar bij iemand binnenlopen voor een kop koffie, zulke dingen heb ik echt gemist. Slap ouwehoeren met vrienden, gewoon in het Nederlands, dat kan nu weer. Op het veld heeft dat duidelijk tot meer plezier geleid."

Sinds zijn komst heeft hij zich opgeworpen als de leider van het elftal. Hij vindt in tegenstelling tot Pierre van Hooijdonk dat er niets mis is met de instelling van deze generatie. "De meeste jongens zijn niet anders dan zoals ik was op die leeftijd. Er is niets mis met de mentaliteit van deze generatie, vind ik."

Om ook de leider bij Oranje te worden, heeft Stam afgeslagen. "De bondscoach vroeg of dat het een optie was, omdat ik toch terugkeerde in Nederland. Maar ik heb het nooit serieus overwogen. Ik heb negen jaar met heel veel plezier voor het Nederlands elftal gespeeld. (...) Maar op een gegeven moment moet je voor jezelf kiezen."
voetbalzone....

Arwin

Bericht door Arwin » za nov 04, 2006 11:53 am

Er stond vandaag een interview met Stam in het AD, maar ik zie hem niet staan op de website? Weet iemand of die dan nog wel ergens komt te staan?

Plaats reactie