Een carrière kan snel gemaakt worden en in sommige gevallen, nog sneller worden gebroken. Dijks gaat nu samenwerken met Marco van Basten, een betere leermeester is dus eigenlijk niet denkbaar.

Moderator: mods
Bert schreef:Dat wordt natuurlijk niets. Positioneel is Dijks een drama en soepel in de heupen is hij niet echt.
Vi.nlDijks komt niet meer voor in plannen De Boer en mag weg
Mitchell Dijks (21) en zijn zaakwaarnemer Dick van Burik hebben van Ajax-trainer Frank de Boer te horen gekregen dat ze mogen uitzien naar een andere club.
De door Ajax zelf opgeleide linksback maakte weliswaar de voorbereiding mee, maar zat afgelopen zondag tijdens de Johan Cruijff Schaal niet bij de selectie. De Boer geeft de voorkeur aan Nicolai Boilesen, terwijl ook Nick Viergever en Daley Blind kunnen spelen op de linksbackpositie.
Vorig jaar werd Dijks verhuurd aan SC Heerenveen, waar hij onder Marco van Basten 27 officiële duels speelde. In de ogen van Ajax is het dan ook weinig zinvol om hem nog een jaar in de Jupiler League te laten spelen bij Jong Ajax. Bovendien loopt zijn contract volgend jaar af. De voormalige jeugdinternational speelde tot dusverre negen wedstrijden voor de landskampioen.
Feyenoord, AZ en Celtic hebben belangstelling voor Dijks. Streppel noemt hem de beste linksback van de Eredivisie na Jetro Willems.columbus schreef:Waarschijnlijk omdat geen club geld wil uitgeven aan een Dijks. Leuk voor niveau Willem 2 maar heeft bij Ajax helemaal niets te zoeken.
Haha, nou ik durf niet te zeggen dat ik overtuigd ben van Dijks hoor. Ik was in de jeugd wel gecharmeerd van hem. Ik ben van de school die techniek essentieel vindt, maar fysiek en mentaliteit een heel grote plus.Marillion schreef:Baseren jullie je op zijn prestaties destijds bij Ajax of op zijn recente spel bij Willem II?
Bij Ajax was het niets maar je hoort nu toch veel goede verhalen. Als hij alsnog doorbreekt gaan we dat nog jaren horen van AR.
Dus of Dijks is ineens een topper, of Streppel liegt?LucaS schreef:Zijn prestaties bij Ajax zijn meer dan een jaar geleden en het is een jonge speler die zich nog ontwikkelt. Maar het kan ook zijn dat Streppel liegt.
Ik heb geen idee. Wat ik wel weet is dat er veel kanten belangstelling is en positieve verhalen over die jongen komen. Hij zal niet de eerste zijn die met pek en veren weg gejaagd wordt en toch de top haalt. Als het over de backpositie gaat hebben we bv ook Felipe gehad. Ook een speler die er niet zoveel van kon.Mr. Ajax schreef:Dus of Dijks is ineens een topper, of Streppel liegt?LucaS schreef:Zijn prestaties bij Ajax zijn meer dan een jaar geleden en het is een jonge speler die zich nog ontwikkelt. Maar het kan ook zijn dat Streppel liegt.